Turbosprężarki – urwany wałek – usterki

Bardzo często do naszej firmy trafiają turbosprężarki z urwanym wałkiem. Przyczyn takich usterek jest oczywiście wiele. Ja jednak przytoczę kilka tych najczęstszych.

Chcesz zregenerować TURBOSPRĘŻARKĘ – ZADZWOŃ
+ 48 533 324 350 LUB +48 502 430 150

  • Zerwanie wirnika od strony wydechowej z przyczyny wpadnięcia elementu stałego. Taka awaria może być spowodowana uszkodzeniem silnika. W tym przypadku do układu wydechowego może przedostać się fragment zaworu, pierścienia, czy tłoka. Nawet niewielki taki element przy obrotach wirnika turbosprężarki kręcącego się z prędkościami do 100 000 obr. / min w dużych turbosprężarkach, lub do 250 000 obr. / min w małych turbosprężarkach (silniki benzynowe, nowoczesne diesla, małolitrażowe) powoduje natychmiastową usterkę. Następnym elementem, który może być uszkodzony to jest układ katalityczny. Jeśli elementy stałe silnika, lub rozerwane fragmenty wirnika turbosprężarki przedostaną się do układu wydechowego – katalitycznego, to niszczą nieodwracalnie element ceramiczny. Tutaj zaznaczę, że przy takiej usterce warto dodatkowo sprawdzić układ wydechowy. Usterka uszkodzenia katalizatora, DPF może dać o sobie znak jakiś czas po naprawie. Po awarii i uszkodzeniu części rdzenia ceramicznego kierowca i mechanik może nie odczuwać błędów. Nawet podczas elektronicznego badania i oczyszczania DPF jego stan może tester uznać za sprawny. Usterka czasem ukazuje się po kilkunastu tysiącach kilometrów, kiedy ceramiczny plaster rdzenia systematycznie ma zwiększony opór przepływu spalin. Może to doprowadzić do przytkania spalinami sprawne kanały przepływowe.

Czytaj Więcej

Serwis turbosprężarek i turbin

Historia Turbosprężarek

regeneracja turbosprężarekW latach 1885 do 1896, konstruktorzy z Niemiec – G. Daimler oraz R. Diesel prowadzili badania mające na celu zwiększenie mocy silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, za wykorzystaniem sprężonego powietrza. Tak też powstały pierwsze turbosprężarki, które jednak początkowo były przeznaczone tylko do dużych silników i pojazdów ciężarowych. Dopiero Szwajcarowi A. Buchi w 1952 r. udało się połączyć turbo z wydechem spalin, co w rezultacie pozwoliło zwiększyć moc silnika o prawie 40 procent. Jednak to dopiero rok 1978, w którym na rynku pojawił się Mercedes Benz z silnikiem wyposażonym w turbodoładowanie sprawił, że zaczęto powszechniej stosować turbosprężarki w samochodach osobowych.

Zalety turbosprężarki

Czytaj Więcej

Regeneracja Turbosprężarek – Serwis Turbin

Regeneracja Turbosprężarek

Serwis TurbosprężarekWiększość silników diesla i coraz więcej silników benzynowych posiada turbosprężarki, które z jednej strony – dodają mocy i zmniejszają zużycie paliwa, ale z drugiej wymagają nieco większej uwagi i dbałości o kilka szczegółów podczas eksploatacji pojazdu. Jeśli nie będziemy stosować się do odpowiednich zaleceń, albo nie zmienimy stylu jazdy bardzo szybko potrzebna okaże się regeneracja turbosprężarki, a nawet jej naprawa.

Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 533324350

Email: serwis@hoffman.auto.pl

 

Działanie turbosprężarek

Turbosprężarka jest urządzeniem składającym się z dwóch głównych części – turbinowej oraz sprężarkowej. Wirnik turbiny oraz wirnik sprężarkowy osadzone są na wspólnym wale, przy czym najczęściej wirnik turbiny jest trwale zespolony, a wirnik sprężarkowy może być demontowany. Wirniki osadzone są w ślimakowych obudowach, połączonych z kolektorami – ssącym i wydechowym. Sam wałek z kolei jest osadzony na ślizgowych łożyskach, znacznie rzadziej na igiełkowych czy innych. Czytaj Więcej

turbosprężarka - regeneracja, naprawa, sprzedażTurbosprężarka – regeneracja

Na usługi udzielamy dwuletniej gwarancji, co jest wynikiem bardzo wysokiej jakości wykonanych prac i doświadczenia załogi.

Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 512 179 332

Email: serwis@hoffman.auto.pl

W ostatnich latach pojawiła się tendencja stosowania doładowania w silnikach samochodowych. Przemawiają za tym różne względy, jak: zwiększenie mocy silnika, zmniejszenie toksyczności spalin, zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie poziomu hałasu silnika, utrzymanie dobrych warunków spalania na wyższych wysokościach n.p.m., a także polepszenie elastyczności silnika przy niższych jego obrotach. Czytaj Więcej

uszkodzenia turbosprężarek

Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek

Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 533324350

Email: serwis@hoffman.auto.pl

Gwarancja na usługi 2 lata

Korzyści płynące z zastosowania doładowania turbosprężarkowego są następujące:

– Silnik z turbosprężarką w porównaniu z silnikiem o identycznej mocy, bez turbodoładowania, zużywa mniej paliwa, a wykorzystana energia wylotu spalin przyczynia się do podniesienia sprawności takiego silnika. Z kolei z powodu mniejszej pojemności skokowej, starty ciepła i tarcia są mniejsze.
– W silniku z doładowaniem turbosprężarkowym wartość momentu obrotowego może być powiększana, dzięki wysokiemu wzrostowi momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika. Pełna moc silnika utrzymywana jest nawet przy niższych obrotach silnika. Dlatego, wspinając się pojazdem na wzgórze nie trzeba redukować biegu i wolniej traci się prędkość. Czytaj Więcej

turboХочеш купити турбокомпресор? КЛІКНУТИ ТУТ У пропозиці:
IHI, GARRET, HOLSET, SCHWITZER, KKK, TOYOTA, HITACHI

Насоси упорскування & інжектори

У останніх роках з‘явилися тенденції застосування заряду у двигунах автозасобів. Промовляють за тим різні приводи, напр. : збільшення моци двигуна, зменшення токсичності вихлопних газів, зменшення зносу палива, зниження рівня шуму двигуна, утримання умов зносу на вищих висотах н.р.м., а також покращення еластичності двигуна при нищих оборотах. Czytaj Więcej

Turbosprężarki – Naprawa, Regeneracja i Regulacja Turbosprężarek

regeneracja naprawa i regulacja trubosprężarek rzeszów

Regeneracja, naprawa i regulacja turbosprężarek

Sterowanie Doładowaniem Turbosprężarki
– Naprawa zmiennej geometrii w turbosprężarkach
– Regulacja ciśnienia doładowania
– Usterki i budowa sterowania turbodoładowaniem Czytaj Więcej

pompy wtryskoe kubota i axiam

Regeneracja Wtryskiwaczy, Pomp Wtryskowych, Turbosprężarek Kubota i Axim

Kubota jest producentem urządzeń i silników maszyn rolniczych, budowlanych i stacjonarnych. Jest to japoński koncern, produkujący urządzenia dla rolnictwa od 1947 roku. Montowane obecnie systemy zasilania należą głównie do producentów Bosch i Zexel (który także wchodzi w skład Bosch). Stosowane pompy wtryskowe posiadają napęd i regulator własny, lub w mniejszych silnikach obcy (czyli jako część składowa silnika). Czytaj Więcej

turbosprężarki do pojazdów ciężarowychKATALOG TURBOSPRĘŻAREK

Turbosprężarki do pojazdów ciężarowych

W przypadku poszukiwania swojego modelu wskazane skorzystać z wyszukiwarki znajdującej się na naszej, na górnym banerze po prawej stronie). Czytaj Więcej

Dla większości użytkowników samochodów naprawa turbosprężarki brzmi bardzo skomplikowanie. Tak jest rzeczywiście. Mechanik ogólny nie poradzi sobie z naprawą ponieważ musi posiadać dodatkową wiedzę technologiczną i urządzenia diagnostyczne oraz naprawcze.

Turbosprężarka

Turbosprężarka

Opiszę w jaki sposób regeneruje się turbosprężarkę, która w ostatniej dekadzie przechodzi swój renesans i jest montowana właściwie w ponad 80% silników diesla i w coraz większej grupie pojazdów z silnikiem benzynowym. Szczególnie jest to powiązane z normami spalin, w tym Euro 6. Ciekawymi rozwiązaniami są połączenia dwóch turbosprężarek w układ Biturbo i Twin Turbo. Biturbo jest starym rozwiązaniem stosowanym nawet w ciężarowych rosyjskich pojazdach w latach siedemdziesiątych, w silnikach widlastych. Takie rozwiązanie, chociaż rzadziej jest też stosowane w silnikach rzędowych. Czytaj Więcej

turboChcete kúpiť turbodúchadlo ? TU KLIKNITE v ponuke:
IHI, GARRET, HOLSET, SCHWITZER, KKK, TOYOTA, HITACHI

Pre viac informácií a dotazov prosím telefón:
+48 502 430 150 lub + 48 533324350

Email: serwis@hoffman.auto.pl

Vstrekovace & Vstrekovacie Cerpadla

V posledných rokoch sa prejavuje tendencia používať preplňovanie v automobilových motoroch. Má to viacero výhod: zvýšenie výkonu motora, zníženie toxicity spalín, zníženie spotreby paliva, zníženie hlučnosti motora, udržanie dobrých podmienok spaľovania vo vyšších nadmorských výškach, a tiež zlepšenie pružnosti motora pri nižších otáčkach. Czytaj Więcej

Турбокомпресором є пристрій, що складається з турбінної і компресорної частин. Має нагнітаючий ротор турбіни і компресора. Обидва ротори посаджені на спільному валу. Ротор турбіни, переважно постійно з’єднаний з валом, що потрібно з огляду на те, що з цієї сторони виступає висока температура, яка стимулює ротор вихлопних газів. Ротор компресора є елементом, який можна демонтувати, що встановлюється строго на валу і зазвичай, утримується за допомогою гайки. Посадка вала здійснюється на підшипниках ковзання, дуже рідко на інших підшипниках, напр. голкових (турбокомпресор IHI, Opel). Ротори посаджені у равликоподібних корпусах, поєднаних з випускним та всмоктувальним колекторами. Czytaj Więcej

Turbosprężarki Regeneracja – tel. +48 502 430 150

Turbosprężarką nazwiemy urządzenie składające się z części turbinowej i sprężarkowej. Posiada napędzający wirnik turbiny i wirnik sprężarkowy. Oba wirnik sąSONY DSC osadzone na wspólnym wale. W większości wirnik turbiny jest na stałe zespolony w wałkiem, co jest potrzebne ze względu że z tej strony występuje wysoka temperatura napędzających wirnik spalin. Wirnik sprężarkowy jest elementem demontowalnym, mocowanych ściśle na wałku i zazwyczaj utrzymany za pomocą nakrętki. Wałek jest osadzony na łożyskach ślizgowych, bardzo rzadko na innych łożyskach np. igiełkowych (turbosprężarka IHI, Opel). Wirniki są osadzone w ślimakowych obudowach połączonych z kolektorami; wydechowym i ssącym.

Czytaj Więcej