Iseki – regeneracja Turbosprężarek, Pomp Wtryskowych i Wtryskiwaczy

Coraz bardziej popularną marką wśród maszyn budowalnych i rolniczych jest ISEKI. Firma ta specjalizuje się przeważnie w mniejszych silnikach. Znajdują się w nich układy wtryskowe, głównie japońskiej firmy Zexel, Denso (Nippodenso) oraz Bosch. Najnowsze modele pracują na systemie common rail, jednak wiele z dawniejszych jednostek posiada konwencjonalny wtrysk z pompą wtryskową.

Pompy te dzielą się na: typ A (np. PES4A90… pompa rzędowa), typ MW (pompa rzędowa), typ VE (pompa rozdzielaczowa), oraz pompy kasetowe NP-PFR z regulatorem obrotów oddzielonym od pompy.

Regeneracja Turbosprężarek

Nasza firma profesjonalnie zajmuje się regeneracją wyżej wymienionych pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, oraz turbosprężarek. Posiadamy dokumentację, wieloletnią wiedzę, oraz wysoce wyspecjalizowanych mechaników. Czytaj Więcej

Regeneracja pomp i turbosprężarek Volvo Penta, Deutz, MTU

Nasza firma specjalizuje się w regeneracji pomp wtryskowych, pomp Common Rail, wtryskiwaczy, oraz Turbosprężarek do silników stacjonarnych i wielkogabarytowych, w tym marek Volvo Penta, Rolls Royce – MTU, Perkins, Deutz i innych.

Przekrój pomp i systemów wtrysku paliwa znajdujących się w w.w. modelach jest bardzo szeroki i zależny jest od okresu produkcji silnika.

W modelach Volvo Penta, mi. w:

Volvo Penta  D1-13  MS15L/A,

Volvo Penta    D1-20  MS15L/A,

Volvo Penta   D1-30   MS15L/A,

Volvo Penta   D2-40 MS15L/A, Czytaj Więcej

Regeneracja pompy wtryskowej Zetor, MTZ, John Deere, JSC, BMZ, Motorpal

Pompy wtryskowe Motorpal do Zetora, MTZ, Białoruś, John Deere

W naszej firmie regenerujemy pompy wtryskowe i wtryskiwacze do maszyn i ciągników rolniczych typu Zetor, Ursus, Białoruś, MTZ, John Deere, Deutz firmy producenckiej Motorpal.

Na usługi udzielamy dwuletniej gwarancji, co jest wynikiem bardzo wysokiej jakości wykonanych prac i doświadczenia załogi.

Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 512 179 332

Email: serwis@hoffman.auto.pl

Jesteśmy serwisem autoryzowanym Motorpal, który co dwa lata przechodzi kontrolę.

Wszystkie pompy w tym Motorpal są demontowane, oczyszczone przy pomocy specjalnych płynów, myjek ultradźwiękowych, następnie montowane używając specjalistycznych narzędzi i odpowiednich sił dokręcania. Wcześniej oczywiście następuje weryfikacja zużytych elementów, ustalenia akceptacji z klientem i ich wymiana.

Po zmontowaniu pompa trafia na stanowisko probiercze Bosch EPS 707 lub Spólnota SPP212. Do pompy wtryskowej dobierane są przewody o odpowiedniej długości i otworze wewnętrznym. Kolejnym etapem jest dobór wtryskiwacza probierczego, w którym znajduje się rozpylacz o wysokiej dokładności selekcji fabrycznej oznaczony normą ISO .

Przykład:

Do pompy wtryskowej Zetor Proxima, numer PP4M10P1i3782 dobieramy przewody o właściwościach 6x2x600 mm, oraz wtryskiwacze o numerze katalogowym: 1688901101. Dane regulacyjne posiadamy w formie elektronicznej, lub papierowej.

Całość testu jest wykonywana przy ścisłych warunkach zawartych w karcie prób. Płyn do badania posiada także odpowiednie normy ISO i przy tej pompie podczas całego testu musi posiadać temperaturę 40 stopni Celsjusza.

Czytaj Więcej

Pompa Wtryskowa Pompa Bosch VE EDC

Naprawa pomp wtryskowych i ich regeneracja

Regeneracja i Naprawa Pomp Wtryskowych

Posiadanie samochodu w dzisiejszych czasach to już nie luksus a konieczność. Przemieszczanie się z miejsca zamieszkania do pracy, szkoły, przedszkola czy na zakupy zmusza nas do posiadania własnych czterech kółek. I chociaż jest to bardzo wygodne rozwiązanie, samochód to też częste wydatki, nie tylko na paliwo czy ubezpieczenie ale i przeglądy czy remonty. Bardzo często zdarza się, że nasz pojazd nas zawodzi, a my nie jesteśmy w stanie sami poradzić sobie z usterką. W takiej sytuacji pozostaje tylko oddać samochód w zaufane ręce i cierpliwie czekać na zdiagnozowanie i rozwiązanie problemu. Czytaj Więcej

Środki do paliwa Diesel – Benzyna, Motul Valve Expert

Wielu użytkowników pojazdów klasycznych i sportowych o dawnych konstrukcjach zastanawia się nad stosowaniem dodatków do paliwa.

I tutaj trzeba mocno się zastanowić. Czy stosować np. środki o właściwościach czyszczących?

Odpowiadając w skrócie: oczywiście stosować, ale wtedy kiedy mamy czysty układ paliwowy. Środki o właściwościach czyszczących bardzo dobrze usuwają brudy zbiornikowe i wtłaczają to dalej w układ poprzez rurki i układ filtracyjny. Całość zanieczyszczeń rozbitych np. na drobniejsze cząstki wędruje do układu wtryskowego lub gaźnikowego po drodze zostawiając po sobie ślad uszkodzeń, zarysowań. Jest to szczególnie niebezpieczne w przypadku układu wtryskowego, gdzie wtryskiwacze, pompę paliwa lub rozdzielacz (układy K-jetronic, KE jetronic) można uszkodzić bezpowrotnie. Z gaźnikiem jest łatwiej. Najczęściej kończy się dokładnym oczyszczeniem i system wraca do normy (chociaż nie zawsze).

Na pewno padnie pytanie: to po co środki czyszczące ?

Te środki służą zapobieganiu tworzenia się osadów, kiedy są używane na bieżąco. Czytaj Więcej

Na usługi udzielamy dwuletniej gwarancji, co jest wynikiem bardzo wysokiej jakości wykonanych prac i doświadczenia załogi.

Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 512 179 332

Email: serwis@hoffman.auto.pl

Kiedy zauważasz problem w pracy silnika diesla, nierówna, praca, spadek mocy, pogorszony rozruch, lub kiedy zaświeci się kontrolka to należy szybko skonsultować się z serwisem aby zapobiec następstwom wynikających z uszkodzenia wtryskiwaczy.
Podczas regeneracji wtryskiwaczy ważne jest zachowanie czystości. Poważne firmy producenckie jak Bosch, Delphi proponują serwisom wykonanie specjalnego CleanRoom-u do montażu wtryskiwaczy Common Rail. Jest to wskazane, ponieważ niektóre z elektronicznych urządzeń pomiarowych są bardzo czułe na zanieczyszczenia i zmiany temperatur. Czytaj Więcej

Serwis

serwis samochodowy bosch diesel rzeszów

Hoffman Serwis Samochodowy Rzeszów – Serwis Diesel, Bosch

Zapraszamy do naszego punktu serwisowego:
– od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00

Na usługi udzielamy dwuletniej gwarancji, co jest wynikiem bardzo wysokiej jakości wykonanych prac i doświadczenia załogi.

Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 512 179 332

Email: serwis@hoffman.auto.pl

Czytaj Więcej

pompy wtryskowe naprawa - uszczelki pomp wtryskowychPompy Wtryskowe – Uszczelki i uszczelniacze

Wszystkie systemy wtrysku posiadają osobne elementy współpracujące ze sobą, które muszą być uszczelnione. We wszelkich pompach wtryskowych lub wysokociśnieniowych Common Rail znajdują się uszczelnienia, tak w części niskiego ciśnienia, jak też wysokiego ciśnienia. Podczas napraw należy wymienić wszystkie uszczelniacze na nowe. Czytaj Więcej

Naprawa Wtryskiwaczy w Szynobusach i Lokomotywach Raba, Kolzam, Mtu, Pesa

Wtryskiwacze do pociągów i szynobusów

Kontrola wtryskiwaczy

Na szynach pojawiło się wiele nowych szynobusów i lokomotyw spalinowych. W większości starszych modeli znajdują się silniki WOLA. W obecnie produkowanych oprócz WOLI montowane są silniki Iveco, Raba, Man, MTU i inne.

Pompy wtryskowe, znajdujące się w tych silnikach przeważnie są rzędowe producentów Wuzetem, WSK Mielec, Bosch, Motorpal. Firma Bosch stosuje pompy wielkości P, H, w regulatorami RQ, RQV, RQVK czasem RSV. Nowsze modele sterowane są elektronicznym systemem EDC. Coraz wyższe wymogi ekologiczne wymuszają na producentach montowanie najnowszych układów zasilania, w tym common rail. Czytaj Więcej

Usterki pomp common rail i pomp wtryskowych

Usterki pompki zasilającej w pompie Common Rail i pompach wtryskowych rozdzielaczowych (rotacyjnych)

Bardzo częstą usterką w pompach wtryskowych jest uszkodzenie mimośrodowej pompki zasilającej. Pompa jest często zabudowana w obudowie pompy i pracuje w układach samodzielnie, lub ze wspomaganiem pompki zewnętrznej – elektrycznej. Działa na zasadzie mimośrodu z wirującymi łopatkami. Ruch łopatek jest wymuszony mechanicznie z wałka (pompy Delphi, DPC, DP200, DP300, DPS, DPA i inne) lub odśrodkowo, czasem ze wspomaganiem sprężyn (np. pompa Common Rail Delphi, pompa wtryskowa VE).

Pompa zasilająca jest pierwszym elementem w pompach wtryskowych lub ciśnieniowych gdzie wpływa do niej paliwo i jest najbardziej narażona na potencjalne zagrożenia choćby z zanieczyszczeń paliwa. Czytaj Więcej

regeneracja pop wtryskowych wola heschelRegeneracja Pomp Wtryskowych Wola Heschel

W firmie Hoffman można naprawić pompy wtryskowe oraz turbosprężarki do stacjonarnych silników firmy PZL Wola-Heschel. Tego typu silniki stosuje się przeważnie w przemyśle budowlanym, wydobywczym, a także na statkach, w czołgach i agregatach prądotwórczych. Także, jednostki napędowe Wola o ( np. X6AP oraz H8A) można spotkać w lokomotywach spalinowych. W dawnych silnikach Wola, montowane były pompy wtryskowe firmy WZM (WUZETEM) z Warszawy. Obecnie stosowane są różne nowe rozwiązania wtrysku paliwa.

Kontakt telefoniczny + 48 502 430 150

Czytaj Więcej

pompy wtryskoe kubota i axiam

Regeneracja Wtryskiwaczy, Pomp Wtryskowych, Turbosprężarek Kubota i Axim

Kubota jest producentem urządzeń i silników maszyn rolniczych, budowlanych i stacjonarnych. Jest to japoński koncern, produkujący urządzenia dla rolnictwa od 1947 roku. Montowane obecnie systemy zasilania należą głównie do producentów Bosch i Zexel (który także wchodzi w skład Bosch). Stosowane pompy wtryskowe posiadają napęd i regulator własny, lub w mniejszych silnikach obcy (czyli jako część składowa silnika). Czytaj Więcej

naprawa regeneracja i sprzedaż pomp wtryskowych rzeszówNaprawa, Regeneracja Sprzedaż Pomp Wtryskowych – Rzeszów

Nasz serwis oferuje usługi z zakresu:
– naprawa pomp wtryskowych
– regeneracja pomp wtryskowych
– serwis i sprzedaż pomp wtryskowych wszystkich firm do wielu marek samochodów Czytaj Więcej

Bosch Diesel ServiceRegeneracja i Naprawa Pomp Common Rail

Regeneracji wysokociśnieniowej pompy mogą dokonać mechanicy specjalizujący się w tego typu naprawach. Pomimo, że pierwsza wersja pompy Bosch CP1 wydaje się nie być skomplikowana, to jest w niej kilka trudnych zadań do wykonania. Jedno z nich to skręcenie pompy odpowiednimi siłami. Często po nieumiejętnym zmontowaniu do wymiany należy przeznaczyć płytkę uszczelniającą (dekiel) sekcji tłoczącej, ponieważ nie można uszczelnić pompy. Czytaj Więcej

regeneracja i naprawa pomp wtryskowych bosch

Regeneracja i Naprawa Pomp wtryskowych  CR Bosch

Typy pomp: CP1 – trzysekcyjna pompa pierwszej generacji, CP1 HCP1 H1 – unowocześnione konstrukcyjnie pompy pierwszej generacji wyróżniają się innym układem sekcji tłoczących i zabudowaną pompką zasilającą na korpusie, CP3 – pompy kolejnej generacji, o wyższym ciśnieniu paliwa z sekcjami na stałe osadzonymi w korpusie głównym, CP4 dwusekcyjna pompa wysokociśnieniowa z korpusem aluminiowym, CP2 – pompa dwusekcyjna, rzędowa stosowana w dużych jednostkach Czytaj Więcej

BDS_Signet_3C_NEWHyundai – Kia – Doosan (DPICO)– Daewoo
W ostatnich dziesięcioleciach na polskim rynku pojawiło się wiele pojazdów produkcji, lub kooperacji azjatyckiej, w tym koreańskiej. Wiele z tych pojazdów znajduje zastosowanie w branży budowalnej i rolniczej. Także dużo silników koreańskich można znaleźć w wózkach widłowych. Silniki diesla posiadają pompy wtryskowe firmy Zexel, ale jeszcze więcej jest tam pomp firmy koreańskiej o nazwie Doowon. Firma Doowon powstała w 1974 roku, a w tej chwili ma pełną nazwę: DOOWON PRECISION INDUSTRY CO. i jest w 100% wykupiona przez Boscha.
Bosch i Zexel a Dowon? Czytaj Więcej

pompy motorpal - serwis polskaPompy Wtryskowe Motorpal

Motorpal jest producentem układów dieslowskiego wtrysku paliwa istniejącą na rynku od ponad 60 lat. Wcześniej produkowała pompy wtryskowe i wtryskiwacze głównie do pojazdów czechosłowackich, w tym Tatry, Skody, Zetora, Pragi i do innych maszyn, w tym kutrów i łodzi. W okresie późniejszym stała się producentem systemów wtrysku paliwa do Steyra czy Daewoo Lublin. Czytaj Więcej

Regeneracja i naprawa pomp wtryskowych w John Deere - Auto Serwis

Pompy Wtryskowe w John Deere

Większość pomp wtryskowych montowanych w silnikach John Deere jest układu Bosch-a. Pompy tam montowane to przeważnie typy P, lub H, o konstrukcji rzędowego montażu sekcji tłoczących. Regulatory we wcześniejszych modelach były mechaniczne wielozakresowe RQV, lub rzadziej RSV i RQVK. W modelach nowszych zastosowano regulatory sterowane elektronicznie (system EDC) np. RE30. Czytaj Więcej

Regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy Zexel

naprawa i regeneracja wtryskiwaczy zexel - Auto Serwis w RzeszowieTuleja przestawiacza kąta wtrysku pompy Bosch VE. Firma Zexel ma swoje źródła w 1939 roku, w Japonii. Tam też odbywa się produkcja systemów wtrysku paliwa. Jednak nie wszyscy wiedzą, że Zexel została wykupiona przez światowego producenta części samochodowych, firmę Bosch. W Zexelu-u znajdziemy dość duży pakiet produkowanych systemów. Są tam pompy rzędowe, rozdzielaczowe, które dzielą się na sterowane elektronicznie, oraz z regulatorem mechanicznym odśrodkowym lub pneumatycznym. Zexel produkuje także dużą ilość pomp z napędem obcym, które przeważnie są montowane w małych silnikach do urządzeń budowlanych i niewielkich ciągników rolniczych. Spośród nich wyróżniają się marki Kubota, Toyosha, Iseki, Mitsubishi, Isuzu, ale niektóre pompy wtryskowe można także znaleźć w ciągnikach Case, Perkins, oraz osobówkach Opel Astra itp. Pompy wtryskowe są budowane w podobnym systemie do Bosch-a i są to typy VE, VE EDC, wielkość A, oraz wspomniane z napędem obcym.

Regeneracja Pomp Wtryskowych Zexel
Naprawa i Regeneracja Wtryskiwaczy Zexel

Usterki pomp i wtryskiwaczy ZEXEL:

Czytaj Więcej

Pompy i Wtryskiwacze JCB, New HollandAuto Serwis oferuje usługi z zakresu naprawy i regeneracji pomp wtryskowych – Pompy wtryskowe i wtryskiwacze w koparkach oraz ciągnikach rolniczych

W pojazdach rolniczych, budowlanych i urządzeniach stacjonarnych stosuje się bardzo często silniki diesla. Zgodnie z przepisami ekologicznymi i rozwojem techniki systemy wtrysku paliwa muszą spełniać coraz to wyższe normy. W wielu pojazdach zastosowano układy Common Rail i pompowtryskiwacze, ale część silników pracuje na nowoczesnych pompach wtryskowych firmy Delphi (Lucas) i Bosch. Takim przykładem są np. koparki firmy JCB i New Holland. Często w JCB możemy spotkać silnik Perkins-a z układem wtrysku Delphi i pompą wtryskową DP200 i DP210. Czytaj Więcej

Systemy PLD – Bosch, najczęściej spotykane w dużych silnikach maszyn oraz w pojazdach ciężarowych i ciągnikach rolniczych.

 

PLD w skrócie możemy opisać: pompa-przewód-wtryskiwacz. Każda pompa jest przydzielona do jednego cylindra i jest sterowana indywidualnie poprzez system EDC. Napęd pompy jest zewnętrzny, to znaczy że pompa jest osadzona w komorach bloku i napędzana wałkiem krzywkowym który jest elementem silnika. Aby uniknąć strat czasów związanych z przepływem paliwa pod zmiennym ciśnieniem, wszystkie przewody od pompy PLD do wtryskiwacza są Czytaj Więcej

Uszkodzony wtryskiwacz podczas demontażu z silnika

Silne poškodené telo vstrekovača CR firmy Bosch

Demontovaný vstrekovač podrobíme dôkladnej vizuálnej verifikácii a následne prevedieme čistenie súčiastky od karbonizačných usadenín, stvrdnutej sadze a nečistôt rozličného pôvodu. Čistenie najskôr prevádzame tradičnými metódami. Na elementy tela vstrekovača používame mäkkú drôtenú kefu a následne čistíme vo vstupnej umývačke so zodpovedajúcim čistiacim prostriedkom, príp. petrolejom. Počas tejto činnosti sú vstupný a výstupný otvor zabezpečené špeciálnymi zátkami. Má sa tým predísť zeneseniu vnútra vstrekovača CR potenciálnymi nečistotami. Czytaj Więcej

Katalog – benzynowe pompy wtryskowe w mercedesie lata 1955-1972

 

 

 

Czytaj Więcej

Regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy

Trochę historii:

Pompa wtryskowa Deutz

Pompa wtryskowa Deutz do silnika stacjonarnego

Odkąd zaczęto produkować pojazdy z napędem silnikowym, wymyślano przeróżne jednostki napędowe i paliwa do nich stosowane. W latach dwudziestych XX wieku za przyszłość w motoryzacji uznano silniki diesla, a w temat mocno uderzył Robert Bosch. W 1922 roku rozpoczęły się prace na całego, a już w 1924 roku testowano pompę wtryskową w samochodzie ciężarowym.

Czytaj Więcej

Pompy wtryskowe Wola – regulacja na stole probierczym:

Czytaj Więcej

Wstępne badanie wtryskiwacza Denso do toyoty – taka usterka wtryskiwacza (wyciek na zewnątrz) w niedługim czasie może doprowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego i spowodowanie zatarcie silnika.

Wtryskiwacze te są osadzone pod pokrywą zaworów i wyciek na zewnątrz wprowadza olej napędowy do oleju silnikowego.

Resztę zobaczysz na filmiku.

 

 

Wybrane Wtryskiwacze Denso, które często sprawdzamy w naszej firmie:

23670-30150, 23670-27030, 23670-0R040, TJBB01901D, 8-97376270-3, 9-97376270-2, 6C1Q-9K546-AC, 23670-27020, 23670-0R160, 23670-0G010, 23670-3013, 23670-30150, 23670-30140, 23670-30280, 23670-0R020, 096500-5001, 096500-5020, 096500-0160, 096500-0170, 096500-0310, 096500-2310, HU096500-6000, HU096500-6020, 096500-0180, 096500-0130, 6C1Q-9K546-AC, 6C1Q-9K546-BB, 6C1Q-9K546-AB, 23670-E0510, 8-98159583-0, 8-98011604-1, RE516540, RE520333, 294000-0050, 095000-5480, RE533505, 1G410-53051, 294000-1290, 6C1Q-9K546-BC, HU095000-5170, HU095000-6240, 16600-MB400, 16600-5X000, HU095000-6130, 8-97376270, 8-97376270, 5-5567729C-A

SONY DSC

Czeska firma Zetor od początków swojej działalności współpracowała z rodzimą firmą Motorpal produkującą pompy i wtryskiwacze.

Obecnie w nowych jednostkach silnikowych Zetora także znajdują się rzędowe pompy wtryskowe Motorpal. Aby zachować normy ekologiczne stosuje się w nich sekcje o większej średnicy dzięki czemu można w krótkim czasie wtłoczyć pod odpowiednim ciśnieniem dawkę paliwa.

Czy olej silnikowy jest ważny w przypadku pomp wtryskowych rzędowych?

Pompa Motorpal - Zetor Proxima - regulator - zanieczyszczony olej

Zanieczyszczony oleju widoczny w regulatorze pompy wtryskowej Zetor Proxima Czytaj Więcej

John Deere – Usterki Pomp Wtryskowych

 

Pompa wtryskowa Bosch VP

Pompa wtryskowa Bosch VP

Większość pomp wtryskowych montowanych w silnikach John Deere jest układu Bosch-a, Lucas (Delphi) oraz Stanadyne. Pompy tam montowane to przeważnie typy P, lub H, o konstrukcji rzędowego montażu sekcji tłoczących. Regulatory we wcześniejszych modelach były mechaniczne wielozakresowe RQV, lub rzadziej RSV i RQVK. W modelach nowszych zastosowano regulatory sterowane elektronicznie (system EDC) np. RE30. W John Deere możemy także spotkać pompy Bosch typu VP44.

W przypadku pomp Delphi, wcześniej firma Lucas (a w starszych modelach CAV) pompy są typu DPA, DPS lub DP200, DP300.

Czytaj więcej o usterkach pomp wtryskowych John Deere

Czytaj Więcej