
Pompa wtryskowa Motorpal, Lublin, Avia, Gaz, MTZ, Żuk, Deutz na przykładzie pompy Lublina
Firma MOTORPAL, jest czeskim producentem układów wtrysku paliwa, czyli wtryskiwaczy, oraz pomp wtryskowych. Jak napisano na stronie głównej Motorpal-a, firma istnieje od 1946 roku.
Głównymi odbiorcami układów wtrysku paliwa były czeskie pojazdy, jak Liaz, Tatra, Praga, Avia, Zetor. W latach późniejszych, jak i obecnych firma produkuje także dla producentów zagranicznych, w tym dla Johne Deere, Deutz, MTZ, oraz dla firm indyjskich.
Motorpal-a można także odnaleźć u polskich producentów. Były to między innymi licencjonowane Ursusy, oraz małe i większe silniki Andorii. Zastosowano te pompy w Autosanach, jednak najczęściej można je było spotkać w 4C90 i turbodoładowanym silniku 4CT90.
Warto tutaj zaznaczyć, że w.w. silniki montowano w FSC Żuk (późniejsze wersje) autach: Lublin, Honker, rumuńskim ARO, GAZ Gazeli, UAZ i w brytyjskim LDV 400 montowanym w Polsce.
Pompa wtryskowa Andorii 4C…90 jest tego samego typu co w Zetorach, lub w czeskiej Avii. Posiada wielozakresowy regulator z jednym lub dwoma korektorami, sekcje tłoczące o średnicy 7mm, oraz pneumatyczny korektor dawki turbodoładowanej. Czytaj Więcej

Wymiana oleju w pompie wtryskowej. Pompy wtryskowe Motorpal stosowane w ciągnikach i maszynach Zetor, Ursus, MTZ, Bielaruś, Deutz, Avia i innych są smarowane olejem silnikowym.
Większość obecnie produkowanych pomp posiada centralne smarowanie z sinika. Zdarzają się jednak pojazdy specjalnie ze smarowaniem niezależnym od silnika, a w starszych rozwiązaniach smarowanie oddzielne jest normą.
W przypadku pomp wtryskowych ze smarowaniem niezależnym konieczna jest wymiana i kontrola oleju. Kontrolę należy przeprowadzać przynajmniej co trzecią kontrolę stanu oleju silnikowego, a wymianę wskazane wykonywać w tym samym czasie co wymiana oleju w silniku. W przypadku pomp smarowanych centralnie, takie czynności nie są potrzebne. Czytaj Więcej

Pompa wtryskowa typu DPC
Pompa wtryskowa DPC…, pewnie niewiele ta nazwa mówi, a jednak okazuje się że wraz z pompą VE zawojowała w dziewięćdziesięciu procentach rynek silników diesla w dziale pojazdów osobowych i mniejszych transportowych. Oczywiście dotyczy to lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku.
Pompa DPC była produkowana przez firmę Lucas, a VE przez konkurencyjnego Bosch-a. W stosunku do Bosch-a, pompę Lucasa zobaczymy w mniejszej ilości aut, jednak mocna jest w całym dziale o francuskim rodowodzie.
Dla przykładu, znajdziemy ją w Renault, Peugeot, Citroen, Ford, Volvo. Pojawiała się także niektórych modelach Opla z silnikiem 1.7 diesla, we wielu modelach Fiata, a dodatkowo mogliśmy ją nawet znaleźć w Volkswagenie Polo i Mitsubishi. Dość popularna była w osobowych samochodach Ford Sierra, Scorpio z silnikami 2.3, 2.5 diesel i turbodiesel, a także w modelach Orion, Escort, Fiesta 1.6 i 1.8 diesel jak i wersji turbodoładowanej.
Pompa Wtryskowa Lucas DPC montowana w Renault Traffic, Citroen XM, Ford Sierra, Peugeot 505, Peugeot 605
Ten model pompy królował także w transporterach i kamperach, np. Renault Traffic 2.1 diesel, Peugeot J5, Citroen C25. Czytaj Więcej
Regeneracja pomp wtryskowych motorpal slavia praga
Slavia i Praga – modele silniki – pompy wtryskowe
Slavia 2S90A pompa wtryskowa Motorpal
Silnik stacjonarny ČKD 6S275 III,
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A0S
Silnik stacjonarny ČKD 6S275PN
Silnik stacjonarny ČKD 6S275IIIPN
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A2S
Silnik stacjonarny ČKD 6S275 IIIPV
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A4S Czytaj Więcej

Pompy wtryskowe EPIC Ford Transit, Mercedes
Pompy wtryskowe EPIC zostały wprowadzone na rynek motoryzacyjny w 1992 roku. Pierwszym autem w który zastosowano ten system był Ford Transit 2,5TD model 92’. W roku 1995 system EPIC w Fordzie Transit został zmodernizowany, chociaż wyglądem pompa w ogóle się nie różni.
W roku 1994 pompę EPIC-a zastosowano w Mercedesie klasy C220 z silnikiem OM604-910.
Ten sam system znalazł zastosowanie w markach peugeot, Citroen, oraz Fiat z silnikiem 1.9TD.
Pompa wtryskowa EPIC bezpośrednio, przy pomocy sterownika układu wtryskowego dozuje odpowiednią ilość paliwa w wydzielonym czasie i rozdzielone na odpowiednią ilość cylindrów (w przypadku EPIC wszystkie pompy produkowane seryjnie zastosowane są w silnikach czterocylindrowych).
Dawka paliwa i moment wtrysku powstaje wskutek informacji z poszczególnych czujników, takich jak prędkość obrotowa silnika, ciśnienie doładowania, ciśnienie atmosferyczne, faza obrotu silnika, potencjometr dźwigni gazu, czujnik temperatury powietrza i silnika. Wszystkie te pomiary są na bieżąco odczytywane przez sterownik silnika (DCU), analizowane i przetwarzane w sygnały do wysterowania poszczególnych elektrozaworów (aktuatorów) w celu otwarcia odpowiednich kanałów przepływu i sterowania dawką paliwa. Czytaj Więcej

Naprawa pomp wtryskowych i ich regeneracja
Posiadanie samochodu w dzisiejszych czasach to już nie luksus a konieczność. Przemieszczanie się z miejsca zamieszkania do pracy, szkoły, przedszkola czy na zakupy zmusza nas do posiadania własnych czterech kółek. I chociaż jest to bardzo wygodne rozwiązanie, samochód to też częste wydatki, nie tylko na paliwo czy ubezpieczenie ale i przeglądy czy remonty. Bardzo często zdarza się, że nasz pojazd nas zawodzi, a my nie jesteśmy w stanie sami poradzić sobie z usterką. W takiej sytuacji pozostaje tylko oddać samochód w zaufane ręce i cierpliwie czekać na zdiagnozowanie i rozwiązanie problemu. Czytaj Więcej
Na usługi udzielamy dwuletniej gwarancji, co jest wynikiem bardzo wysokiej jakości wykonanych prac i doświadczenia załogi.
Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 512 179 332
Email: serwis@hoffman.auto.pl
Kiedy zauważasz problem w pracy silnika diesla, nierówna, praca, spadek mocy, pogorszony rozruch, lub kiedy zaświeci się kontrolka to należy szybko skonsultować się z serwisem aby zapobiec następstwom wynikających z uszkodzenia wtryskiwaczy.
Podczas regeneracji wtryskiwaczy ważne jest zachowanie czystości. Poważne firmy producenckie jak Bosch, Delphi proponują serwisom wykonanie specjalnego CleanRoom-u do montażu wtryskiwaczy Common Rail. Jest to wskazane, ponieważ niektóre z elektronicznych urządzeń pomiarowych są bardzo czułe na zanieczyszczenia i zmiany temperatur. Czytaj Więcej

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych Mercedes W113 – MFI
- Urządzenie termiczne odpowiadające za zwiększoną dawkę paliwa zimnego silnika
- Korektor dawki paliwa (ADA) względem ciśnienia atmosferycznego
- Dźwignia sterująca – popularnie dźwignia gazu
- Filtr powietrza dodatkowego do zwiększenia obrotów zimnego silnika.
- Śruba regulacji biegu jałowego – służy do doprecyzowania wolnych obrotów silnika. Regulować można tylko przy zgaszonym silniku, wciskając śrubę w kierunku regulatora i po odnalezieniu zaczepu przekręcać skokowo. Wkręcanie zwiększa dawkę paliwa. Uwaga z praktyki ! Wskazane kręcić nie więcej niż 6 – 7 skoków w jedną i tyle samo w drugą.
- Cewka dawki rozruchowej – zwiększa dawkę paliwa na czas rozruchu silnika.
- Dekiel, za którym znajdują się śruby regulacji sekcji tłoczących.
- Króćce sekcji tłoczących.

Regeneracja turbosprężarek i pomp wtryskowych, common rail Kraz, Maz, Kamaz
Kraz to ukraińska marka samochodów ciężarowych z historią jeszcze ZSRR. Kraz posiadał w swojej produkcji modele bardzo popularne do ciężkich prac leśnych, budowalnych, lub kopalnianych, Przykładem może być Kraz 255. Obecne nowsze modele są mało spotykane na polskim rynku, jednak do większości z nich w naszej firmie możemy wykonać naprawę pomp wtryskowych, pomp common rail, turbosprężarek, oraz wtryskiwaczy.
W najnowszych modelach znajdują się silniki produkcji wewnętrznej JaMZ (Yamz) oraz producentów zewnętrznych, jak np. silnik mercedesa OM906 LAG.
Krazy nadal znajdują się w segmencie ciężkim. Możemy je też odnaleźć w wojskowości.
Regeneracja pomp wtryskowych
Pompy Wtryskowe – Uszczelki i uszczelniacze
Wszystkie systemy wtrysku posiadają osobne elementy współpracujące ze sobą, które muszą być uszczelnione. We wszelkich pompach wtryskowych lub wysokociśnieniowych Common Rail znajdują się uszczelnienia, tak w części niskiego ciśnienia, jak też wysokiego ciśnienia. Podczas napraw należy wymienić wszystkie uszczelniacze na nowe. Czytaj Więcej

Pompy wtryskowe Tatra 815, Tatra T-158 8P6R44, Tatra 163 Motorpal Bosch
Pompy wtryskowe w silnikach Tatra są głównie produkowane przez firmę Motorpal. Bardzo rzadko można spotkać pompy wyprodukowane przez firmę Bosch. W modelach najnowszych są zastosowane silniki np. Paccar MX-13 z układem Common Rail.
Zastosowane pompy są typu PV-A z regulatorem RV i posiadają zazwyczaj 8, 10 lub 12 sekcji tłoczących. Na cały zespół, oprócz regulatora i pompy, składają się jeszcze; przyśpieszacz kąta wtrysku, pompka zasilająca i urządzenie rozruchowe mocowane w przedniej części listwy pompy wtryskowej.
Budowa pomp Motorpal wielkości A jest bardzo solidna, a nawet kilkudziesięcioletnie korpusy są bezawaryjne.
Usterki powstające w zespole kompletnej pompy wtryskowej to:
- Zużycie eksploatacyjne sekcji tłoczących i zaworków odcinających – krawędzi sterującej
- Zużycie eksploatacyjne sekcji, lub wskutek niewłaściwego smarowania części prowadzącej
- Uszkodzone łożyska wałka głównego
- Uszkodzony wałek główny i popychacze sekcji tłoczących
- Niewłaściwa praca pompki zasilającej
- Uszkodzony przyspieszać kata wtrysku
- Luzy na ciężarkach regulatora i niewłaściwa praca regulatora
- Luzy i wycieki oleju z dźwigni przyśpieszenia

Pompa wtryskowa Mercedes, na podstawie modelu W115, W123 – 200D, 220D, 240D
Marka mercedes w dziale pojazdów osobowych, była najdłużej powiązana z pompami wtryskowymi w układzie rzędowym. W skrócie; pompa była napędzana wałkiem krzywkowym, a każdy cylinder silnika posiadał niezależną sekcję tłoczącą. Do pompy wtryskowej był zamocowany regulator obrotów i najczęściej pompka zasilająca.
Właśnie wspomniany układ rzędowy gwarantował w mercedesach dużą niezawodność. W mercedesie W115, 200D znajdowała się taka pompa z regulatorem pneumatycznym. Podobna pompa znajdowała się w niektórych modelach W123, także z silnikami 220D i 240D, oraz w modelach transportowych 207D, 307, 407D.
Najczęstsze usterki pompy:
- Uszkodzona membrana regulatora pneumatycznego
- Brak szczelności regulatora w wyniku uszkodzenia wałka / tulejek i o-ringów dźwigni gazu
- Zużyte sekcje tłoczące – czasem zatarte
- Zużyte zaworki sekcji tłoczącej, krawędzi odcinającej
- Uszkodzone łożyska wałka krzywkowego – przeważnie wskutek braku prawidłowej obsługi, brak oleju, lub uszkodzonej pompki zasilającej (patrz poniżej)
- Brak szczelności popychacza tłoczka pompki zasilającej i przepuszczanie oleju napędowego do komory korpusu głównego, gdzie znajduje się olej smarujący układu napędu pompy i łożysk.

Naprawa Wtryskiwaczy w Szynobusach i Lokomotywach Raba, Kolzam, Mtu, Pesa
Wtryskiwacze do pociągów i szynobusów
Na szynach pojawiło się wiele nowych szynobusów i lokomotyw spalinowych. W większości starszych modeli znajdują się silniki WOLA. W obecnie produkowanych oprócz WOLI montowane są silniki Iveco, Raba, Man, MTU i inne.
Pompy wtryskowe, znajdujące się w tych silnikach przeważnie są rzędowe producentów Wuzetem, WSK Mielec, Bosch, Motorpal. Firma Bosch stosuje pompy wielkości P, H, w regulatorami RQ, RQV, RQVK czasem RSV. Nowsze modele sterowane są elektronicznym systemem EDC. Coraz wyższe wymogi ekologiczne wymuszają na producentach montowanie najnowszych układów zasilania, w tym common rail. Czytaj Więcej

Regeneracja Pomp Wtryskowych Wola Heschel
W firmie Hoffman można naprawić pompy wtryskowe oraz turbosprężarki do stacjonarnych silników firmy PZL Wola-Heschel. Tego typu silniki stosuje się przeważnie w przemyśle budowlanym, wydobywczym, a także na statkach, w czołgach i agregatach prądotwórczych. Także, jednostki napędowe Wola o ( np. X6AP oraz H8A) można spotkać w lokomotywach spalinowych. W dawnych silnikach Wola, montowane były pompy wtryskowe firmy WZM (WUZETEM) z Warszawy. Obecnie stosowane są różne nowe rozwiązania wtrysku paliwa.
Kontakt telefoniczny + 48 502 430 150
Regeneracja Wtryskiwaczy, Turbosprężarek, Pompy Wtryskowe Kubota i Axim
Kubota jest producentem urządzeń i silników maszyn rolniczych, budowlanych i stacjonarnych. Jest to japoński koncern, produkujący urządzenia dla rolnictwa od 1947 roku. Montowane obecnie systemy zasilania należą głównie do producentów Bosch i Zexel (który także wchodzi w skład Bosch). Stosowane pompy wtryskowe kubota posiadają napęd i regulator własny, lub w mniejszych silnikach obcy (czyli jako część składowa silnika). Czytaj Więcej
Naprawa, Regeneracja Sprzedaż Pomp Wtryskowych – Rzeszów
Nasz serwis oferuje usługi z zakresu:
– naprawa pomp wtryskowych
– regeneracja pomp wtryskowych
– serwis i sprzedaż pomp wtryskowych wszystkich firm do wielu marek samochodów Czytaj Więcej

Regeneracja i Naprawa Pomp Common Rail
Regeneracji wysokociśnieniowej pompy mogą dokonać mechanicy specjalizujący się w tego typu naprawach. Pomimo, że pierwsza wersja pompy Bosch CP1 wydaje się nie być skomplikowana, to jest w niej kilka trudnych zadań do wykonania. Jedno z nich to skręcenie pompy odpowiednimi siłami. Często po nieumiejętnym zmontowaniu do wymiany należy przeznaczyć płytkę uszczelniającą (dekiel) sekcji tłoczącej, ponieważ nie można uszczelnić pompy. Czytaj Więcej
Regeneracja i Naprawa Pomp wtryskowych CR Bosch
Typy pomp: CP1 – trzysekcyjna pompa pierwszej generacji, CP1 H i CP1 H1 – unowocześnione konstrukcyjnie pompy pierwszej generacji wyróżniają się innym układem sekcji tłoczących i zabudowaną pompką zasilającą na korpusie, CP3 – pompy kolejnej generacji, o wyższym ciśnieniu paliwa z sekcjami na stałe osadzonymi w korpusie głównym, CP4 dwusekcyjna pompa wysokociśnieniowa z korpusem aluminiowym, CP2 – pompa dwusekcyjna, rzędowa stosowana w dużych jednostkach Czytaj Więcej
Hyundai – Kia – Doosan (DPICO)– Daewoo
W ostatnich dziesięcioleciach na polskim rynku pojawiło się wiele pojazdów produkcji, lub kooperacji azjatyckiej, w tym koreańskiej. Wiele z tych pojazdów znajduje zastosowanie w branży budowalnej i rolniczej. Także dużo silników koreańskich można znaleźć w wózkach widłowych. Silniki diesla posiadają pompy wtryskowe firmy Zexel, ale jeszcze więcej jest tam pomp firmy koreańskiej o nazwie Doowon. Firma Doowon powstała w 1974 roku, a w tej chwili ma pełną nazwę: DOOWON PRECISION INDUSTRY CO. i jest w 100% wykupiona przez Boscha.
Bosch i Zexel a Dowon? Czytaj Więcej

Pompy Wtryskowe Motorpal
Motorpal jest producentem układów dieslowskiego wtrysku paliwa istniejącą na rynku od ponad 60 lat. Wcześniej produkowała pompy wtryskowe i wtryskiwacze głównie do pojazdów czechosłowackich, w tym Tatry, Skody, Zetora, Pragi i do innych maszyn, w tym kutrów i łodzi. W okresie późniejszym stała się producentem systemów wtrysku paliwa do Steyra czy Daewoo Lublin. Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek, wtryskiwaczy, pomp wtryskowych, PLD do Kirovets – Kirowiec
Firma Hoffman specjalizuje się w aparaturze wtrysku paliwa, oraz doładowaniu silników. Regenerujemy pompy do maszyn i ciągników produkcji rosyjskiej, białoruskiej i ukraińskiej. Rzadkim pojazdem, chociaż spotykanym w ciężkim rolnictwie i w pracach leśnych, czasem budowalnych jest pojazd Kirowiec (Kiroviec, lub Kirovets).
Jest to firma utworzona na samym początku XIX wieku. Maszyny rolnicze, to mała cząstka całej produkcji tego potentata.
Nasza firma zajmuje się profesjonalną regeneracją turbosprężarek w tych pojazdach. Każda turbosprężarka jest naprawiana w sposób indywidualny z wykorzystaniem nisko i wysokoobrotowej wyważarki. Po wyważeniu cały zespół turbosprężarki trafia na stół probierczy i jest tam dokonany pełny test wydajności, oraz dynamiczne ustawienie zaworów i geometrii (w najnowszych systemach). Czytaj Więcej
Pompy Wtryskowe w John Deere
Większość pomp wtryskowych montowanych w silnikach John Deere jest układu Bosch-a. Pompy tam montowane to przeważnie typy P, lub H, o konstrukcji rzędowego montażu sekcji tłoczących. Regulatory we wcześniejszych modelach były mechaniczne wielozakresowe RQV, lub rzadziej RSV i RQVK. W modelach nowszych zastosowano regulatory sterowane elektronicznie (system EDC) np. RE30. Czytaj Więcej

Regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy Zexel
Tuleja przestawiacza kąta wtrysku pompy Bosch VE. Firma Zexel ma swoje źródła w 1939 roku, w Japonii. Tam też odbywa się produkcja systemów wtrysku paliwa. Jednak nie wszyscy wiedzą, że Zexel została wykupiona przez światowego producenta części samochodowych, firmę Bosch. W Zexelu-u znajdziemy dość duży pakiet produkowanych systemów. Są tam pompy rzędowe, rozdzielaczowe, które dzielą się na sterowane elektronicznie, oraz z regulatorem mechanicznym odśrodkowym lub pneumatycznym. Zexel produkuje także dużą ilość pomp z napędem obcym, które przeważnie są montowane w małych silnikach do urządzeń budowlanych i niewielkich ciągników rolniczych. Spośród nich wyróżniają się marki Kubota, Toyosha, Iseki, Mitsubishi, Isuzu, ale niektóre pompy wtryskowe można także znaleźć w ciągnikach Case, Perkins, oraz osobówkach Opel Astra itp. Pompy wtryskowe są budowane w podobnym systemie do Bosch-a i są to typy VE, VE EDC, wielkość A, oraz wspomniane z napędem obcym.
Regeneracja Pomp Wtryskowych Zexel
Naprawa i Regeneracja Wtryskiwaczy Zexel
Usterki pomp i wtryskiwaczy ZEXEL:

Pompy i Wtryskiwacze JCB, New Holland
– Pompy wtryskowe i wtryskiwacze w koparkach oraz ciągnikach rolniczych
W pojazdach rolniczych, budowlanych i urządzeniach stacjonarnych stosuje się bardzo często silniki diesla. Zgodnie z przepisami ekologicznymi i rozwojem techniki systemy wtrysku paliwa muszą spełniać coraz to wyższe normy. W wielu pojazdach zastosowano układy Common Rail i pompowtryskiwacze, ale część silników pracuje na nowoczesnych pompach wtryskowych firmy Delphi (Lucas) i Bosch. Takim przykładem są np. koparki firmy JCB i New Holland. Często w JCB możemy spotkać silnik Perkins-a z układem wtrysku Delphi i pompą wtryskową DP200 i DP210. Czytaj Więcej

Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic
KE-jetronic, D-jetronic, L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronicm, MFI, Digifant
Firma Hoffman od kilkudziesięciu lat zajmuje się układami wtrysku paliwa, turbosprężarkami oraz naprawą samochodów w całości.
Zainteresowania właścicieli pojazdami zabytkowymi, klasycznymi oraz motosportem zaowocowało rozwijaniem firmy w tym kierunku.
Serwis Hoffman rozwinął specjalistyczne naprawy w zakresie:
Iseki – regeneracja Turbosprężarek, Pomp Wtryskowych i Wtryskiwaczy
Coraz bardziej popularną marką wśród maszyn budowalnych i rolniczych jest ISEKI. Firma ta specjalizuje się przeważnie w mniejszych silnikach. Znajdują się w nich układy wtryskowe, głównie japońskiej firmy Zexel, Denso (Nippodenso) oraz Bosch. Najnowsze modele pracują na systemie common rail, jednak wiele z dawniejszych jednostek posiada konwencjonalny wtrysk z pompą wtryskową.
Pompy te dzielą się na: typ A (np. PES4A90… pompa rzędowa), typ MW (pompa rzędowa), typ VE (pompa rozdzielaczowa), oraz pompy kasetowe NP-PFR z regulatorem obrotów oddzielonym od pompy.
Regeneracja Turbosprężarek
Nasza firma profesjonalnie zajmuje się regeneracją wyżej wymienionych pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, oraz turbosprężarek. Posiadamy dokumentację, wieloletnią wiedzę, oraz wysoce wyspecjalizowanych mechaników. Czytaj Więcej

Regeneracja pomp i turbosprężarek Volvo Penta, Deutz, MTU
Nasza firma specjalizuje się w regeneracji pomp wtryskowych i turbosprężarek, pomp Common Rail, wtryskiwaczy do silników stacjonarnych i wielkogabarytowych, w tym marek Volvo Penta, Rolls Royce – MTU, Perkins, Deutz i innych.
Przekrój pomp i systemów wtrysku paliwa znajdujących się w w.w. modelach jest bardzo szeroki i zależny jest od okresu produkcji silnika.
W modelach Volvo Penta, mi. w:
Volvo Penta D1-13 MS15L/A,
Volvo Penta D1-20 MS15L/A,
Volvo Penta D1-30 MS15L/A,
Volvo Penta D2-40 MS15L/A, Czytaj Więcej

Regeneracja pompy wtryskowej Zetor, MTZ, John Deere, JSC, BMZ, Motorpal
Pompy wtryskowe Motorpal do Zetora, MTZ, Białoruś, John Deere
W naszej firmie regenerujemy pompy wtryskowe i wtryskiwacze do maszyn i ciągników rolniczych typu Zetor, Ursus, Białoruś, MTZ, John Deere, Deutz firmy producenckiej Motorpal.
Na usługi udzielamy dwuletniej gwarancji, co jest wynikiem bardzo wysokiej jakości wykonanych prac i doświadczenia załogi.
Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 512 179 332
Email: serwis@hoffman.auto.pl
Jesteśmy serwisem autoryzowanym Motorpal, który co dwa lata przechodzi kontrolę.
Regeneracja pompy wtryskowej w tym Motorpal jest demontowana, oczyszczone przy pomocy specjalnych płynów, myjek ultradźwiękowych, następnie montowane używając specjalistycznych narzędzi i odpowiednich sił dokręcania. Wcześniej oczywiście następuje weryfikacja zużytych elementów, ustalenia akceptacji z klientem i ich wymiana.
Po zmontowaniu pompa trafia na stanowisko probiercze Bosch EPS 707 lub Spólnota SPP212. Do pompy wtryskowej dobierane są przewody o odpowiedniej długości i otworze wewnętrznym. Kolejnym etapem jest dobór wtryskiwacza probierczego, w którym znajduje się rozpylacz o wysokiej dokładności selekcji fabrycznej oznaczony normą ISO .
Regeneracja pompy wtryskowej – Przykład:
Do pompy wtryskowej Zetor Proxima, numer PP4M10P1i3782 dobieramy przewody o właściwościach 6x2x600 mm, oraz wtryskiwacze o numerze katalogowym: 1688901101. Dane regulacyjne posiadamy w formie elektronicznej, lub papierowej.
Całość testu jest wykonywana przy ścisłych warunkach zawartych w karcie prób. Płyn do badania posiada także odpowiednie normy ISO i przy tej pompie podczas całego testu musi posiadać temperaturę 40 stopni Celsjusza.

Środki do paliwa Diesel – Benzyna, Motul Valve Expert
Wielu użytkowników pojazdów klasycznych i sportowych o dawnych konstrukcjach zastanawia się nad stosowaniem dodatków do paliwa.
I tutaj trzeba mocno się zastanowić. Czy stosować np. środki o właściwościach czyszczących?
Odpowiadając w skrócie: oczywiście stosować, ale wtedy kiedy mamy czysty układ paliwowy. Środki o właściwościach czyszczących bardzo dobrze usuwają brudy zbiornikowe i wtłaczają to dalej w układ poprzez rurki i układ filtracyjny. Całość zanieczyszczeń rozbitych np. na drobniejsze cząstki wędruje do układu wtryskowego lub gaźnikowego po drodze zostawiając po sobie ślad uszkodzeń, zarysowań. Jest to szczególnie niebezpieczne w przypadku układu wtryskowego, gdzie wtryskiwacze, pompę paliwa lub rozdzielacz (układy K-jetronic, KE jetronic) można uszkodzić bezpowrotnie. Z gaźnikiem jest łatwiej. Najczęściej kończy się dokładnym oczyszczeniem i system wraca do normy (chociaż nie zawsze).
Na pewno padnie pytanie: to po co środki czyszczące ?
Te środki służą zapobieganiu tworzenia się osadów, kiedy są używane na bieżąco. Czytaj Więcej

Usterki pomp common rail i pomp wtryskowych
Usterki pompki zasilającej w pompie Common Rail i pompach wtryskowych rozdzielaczowych (rotacyjnych)
Bardzo częstą usterką w pompach wtryskowych jest uszkodzenie mimośrodowej pompki zasilającej. Pompa jest często zabudowana w obudowie pompy i pracuje w układach samodzielnie, lub ze wspomaganiem pompki zewnętrznej – elektrycznej. Działa na zasadzie mimośrodu z wirującymi łopatkami. Ruch łopatek jest wymuszony mechanicznie z wałka (pompy Delphi, DPC, DP200, DP300, DPS, DPA i inne) lub odśrodkowo, czasem ze wspomaganiem sprężyn (np. pompa Common Rail Delphi, pompa wtryskowa VE).
Pompa zasilająca jest pierwszym elementem w pompach wtryskowych lub ciśnieniowych gdzie wpływa do niej paliwo i jest najbardziej narażona na potencjalne zagrożenia choćby z zanieczyszczeń paliwa. Czytaj Więcej