Usterki pomp common rail i pomp wtryskowych

Usterki pomp common rail i pomp wtryskowych

Usterki pompki zasilającej w pompie Common Rail i pompach wtryskowych rozdzielaczowych (rotacyjnych)

Bardzo częstą usterką w pompach wtryskowych jest uszkodzenie mimośrodowej pompki zasilającej. Pompa jest często zabudowana w obudowie pompy i pracuje w układach samodzielnie, lub ze wspomaganiem pompki zewnętrznej – elektrycznej. Działa na zasadzie mimośrodu z wirującymi łopatkami. Ruch łopatek jest wymuszony mechanicznie z wałka (pompy Delphi, DPC, DP200, DP300, DPS, DPA i inne) lub odśrodkowo, czasem ze wspomaganiem sprężyn (np. pompa Common Rail Delphi, pompa wtryskowa VE).

Pompa zasilająca jest pierwszym elementem w pompach wtryskowych lub ciśnieniowych gdzie wpływa do niej paliwo i jest najbardziej narażona na potencjalne zagrożenia choćby z zanieczyszczeń paliwa. Czytaj Więcej

Pompa Wtryskowa Pompa Bosch VE EDC

Naprawa pomp wtryskowych i ich regeneracja

Regeneracja i Naprawa Pomp Wtryskowych

Posiadanie samochodu w dzisiejszych czasach to już nie luksus a konieczność. Przemieszczanie się z miejsca zamieszkania do pracy, szkoły, przedszkola czy na zakupy zmusza nas do posiadania własnych czterech kółek. I chociaż jest to bardzo wygodne rozwiązanie, samochód to też częste wydatki, nie tylko na paliwo czy ubezpieczenie ale i przeglądy czy remonty. Bardzo często zdarza się, że nasz pojazd nas zawodzi, a my nie jesteśmy w stanie sami poradzić sobie z usterką. W takiej sytuacji pozostaje tylko oddać samochód w zaufane ręce i cierpliwie czekać na zdiagnozowanie i rozwiązanie problemu. Czytaj Więcej

Kiedy zauważasz problem w pracy silnika diesla, nierówna, praca, spadek mocy, pogorszony rozruch, lub kiedy zaświeci się kontrolka to należy szybko skonsultować się z serwisem aby zapobiec następstwom wynikających z uszkodzenia wtryskiwaczy.
Podczas regeneracji wtryskiwaczy ważne jest zachowanie czystości. Poważne firmy producenckie jak Bosch, Delphi proponują serwisom wykonanie specjalnego CleanRoom-u do montażu wtryskiwaczy Common Rail. Jest to wskazane, ponieważ niektóre z elektronicznych urządzeń pomiarowych są bardzo czułe na zanieczyszczenia i zmiany temperatur. Czytaj Więcej

Serwis

serwis samochodowy bosch diesel rzeszów

Hoffman Serwis Samochodowy Rzeszów – Serwis Diesel, Bosch

Zapraszamy do naszego punktu serwisowego:
– od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00

Usługa – Sprzedaż – Wysyłka Czytaj Więcej

Systemy PLD – Bosch, najczęściej spotykane w dużych silnikach maszyn oraz w pojazdach ciężarowych i ciągnikach rolniczych.

 

PLD w skrócie możemy opisać: pompa-przewód-wtryskiwacz. Każda pompa jest przydzielona do jednego cylindra i jest sterowana indywidualnie poprzez system EDC. Napęd pompy jest zewnętrzny, to znaczy że pompa jest osadzona w komorach bloku i napędzana wałkiem krzywkowym który jest elementem silnika. Aby uniknąć strat czasów związanych z przepływem paliwa pod zmiennym ciśnieniem, wszystkie przewody od pompy PLD do wtryskiwacza są Czytaj Więcej

pompy wtryskowe naprawa - uszczelki pomp wtryskowychPompy Wtryskowe – Uszczelki i uszczelniacze

Wszystkie systemy wtrysku posiadają osobne elementy współpracujące ze sobą, które muszą być uszczelnione. We wszelkich pompach wtryskowych lub wysokociśnieniowych Common Rail znajdują się uszczelnienia, tak w części niskiego ciśnienia, jak też wysokiego ciśnienia. Podczas napraw należy wymienić wszystkie uszczelniacze na nowe. Czytaj Więcej

Naprawa Wtryskiwaczy w Szynobusach i Lokomotywach Raba, Kolzam, Mtu, Pesa

Wtryskiwacze do pociągów i szynobusów

Kontrola wtryskiwaczy

Na szynach pojawiło się wiele nowych szynobusów i lokomotyw spalinowych. W większości starszych modeli znajdują się silniki WOLA. W obecnie produkowanych oprócz WOLI montowane są silniki Iveco, Raba, Man, MTU i inne.

Pompy wtryskowe, znajdujące się w tych silnikach przeważnie są rzędowe producentów Wuzetem, WSK Mielec, Bosch. Firma Bosch stosuje pompy wielkości P, H, w regulatorami RQ, RQV, RQVK czasem RSV. Nowsze modele sterowane są elektronicznym systemem EDC. Coraz wyższe wymogi ekologiczne wymuszają na producentach montowanie najnowszych układów zasilania, w tym common rail. Czytaj Więcej

Uszkodzony wtryskiwacz podczas demontażu z silnika

Silne poškodené telo vstrekovača CR firmy Bosch

Demontovaný vstrekovač podrobíme dôkladnej vizuálnej verifikácii a následne prevedieme čistenie súčiastky od karbonizačných usadenín, stvrdnutej sadze a nečistôt rozličného pôvodu. Čistenie najskôr prevádzame tradičnými metódami. Na elementy tela vstrekovača používame mäkkú drôtenú kefu a následne čistíme vo vstupnej umývačke so zodpovedajúcim čistiacim prostriedkom, príp. petrolejom. Počas tejto činnosti sú vstupný a výstupný otvor zabezpečené špeciálnymi zátkami. Má sa tým predísť zeneseniu vnútra vstrekovača CR potenciálnymi nečistotami. Czytaj Więcej

Pompa wtryskowa PES6KL Mercedes 230SE

Pompa wtryskowa PES6KL Mercedes 230SE

Katalog – benzynowe pompy wtryskowe w mercedesie lata 1955-1972

 

 

 

Czytaj Więcej

regeneracja pop wtryskowych wola heschelRegeneracja Pomp Wtryskowych Wola Heschel

W firmie Hoffman można naprawić pompy wtryskowe oraz turbosprężarki do stacjonarnych silników firmy PZL Wola-Heschel. Tego typu silniki stosuje się przeważnie w przemyśle budowlanym, wydobywczym, a także na statkach, w czołgach i agregatach prądotwórczych. Także, jednostki napędowe Wola o ( np. X6AP oraz H8A) można spotkać w lokomotywach spalinowych. W dawnych silnikach Wola, montowane były pompy wtryskowe firmy WZM (WUZETEM) z Warszawy. Obecnie stosowane są różne nowe rozwiązania wtrysku paliwa.

Kontakt telefoniczny + 48 502 430 150

Czytaj Więcej