Usterki pomp common rail i pomp wtryskowych

Usterki pomp common rail i pomp wtryskowych

Usterki pompki zasilającej w pompie Common Rail i pompach wtryskowych rozdzielaczowych (rotacyjnych)

Bardzo częstą usterką w pompach wtryskowych jest uszkodzenie mimośrodowej pompki zasilającej. Pompa jest często zabudowana w obudowie pompy i pracuje w układach samodzielnie, lub ze wspomaganiem pompki zewnętrznej – elektrycznej. Działa na zasadzie mimośrodu z wirującymi łopatkami. Ruch łopatek jest wymuszony mechanicznie z wałka (pompy Delphi, DPC, DP200, DP300, DPS, DPA i inne) lub odśrodkowo, czasem ze wspomaganiem sprężyn (np. pompa Common Rail Delphi, pompa wtryskowa VE).

Pompa zasilająca jest pierwszym elementem w pompach wtryskowych lub ciśnieniowych gdzie wpływa do niej paliwo i jest najbardziej narażona na potencjalne zagrożenia choćby z zanieczyszczeń paliwa.

Bieżnia pompy zasilającej – widoczny ślad jest spowodowany długim brakiem uruchamiania silnika, oraz wodą w paliwie

Częstą usterką jest całkowita, lub częściowa blokada łopatek wirujących, lub ich wytarcie – zużycie. Następuje wtedy obniżone ciśnienie podawania paliwa co skutkuje:
  • zaniżonym ciśnieniem wewnętrznym w pompie
  • zaniżoną ilością dostarczanego paliwa
  • gorszym wysterowaniem przyspieszacza kąta wtrysku (dotyczy pomp wtryskowych)
  • możliwością generowania opiłek ze zużytych łopatek i bieżni mimośrodu
Masz problem z TURBOSPRĘŻARKĄ - ZADZWOŃ - NAPRAWIMY - tel 502 430 150
Takie usterki pompy generują nieprawidłową pracę silnika, dla przykładu:
  • w pojazdach z pompą wtryskową możemy mieć niebieski dym ze względu na opóźniony kąt wtrysku (dotyczy aut do około 2010 roku, oraz maszyn i ciągników rolniczych z pompą rozdzielaczową),
  • zmniejszona moc silnika,
  • pogorszony rozruch, lub brak możliwości rozruchu silnika,
  • silnik słabo „wkręca” się w obroty, szczególnie pod obciążeniem,
  • podobne objawy jak przy zapowietrzaniu układu – czyli np. po odpowietrzeniu silnik uruchomi się jednak po pewnym czasie postoju usterka powraca

 

Regenerujemy pompy i wtryskiwacze do różnych aut, oraz ciągników rolniczych, w tym:

POJAZDY CIĘŻAROWE

DAF: CF75, CF85, LF45, LF55, XF75, XF95, XF105,

IVECO: Euro Cargo, Stralis, Trakker

MAN: F2000, TGA, TGL, TGM, TGS, TGX

MERCEDES-BENZ: Actros,Antos, Arocs, Atego, Axor, Zetros

RENAULT: Kerax, Magnum, Premium Route, R Major

SCANIA: D, D WIDE, C, K, T, P, R

TATRA: 810, 815

VOLVO: F10, F12, F16, FE, FH, FH13, FH16, FL, FM, FMX

 

AUTOBUSY

AUTOSAN: A0808T, A1010T, A1012T, A0909L, A1212C, A1213C, A1112T, H6-10,
H7-10, H10-10S, M09LE, M12LE, 6CT107

BOVA: Futura, New Futura, Lexio, Magiq, Synergy,

IRISBUS: Agora, Citelis, Crossway, GX127,  Iliade, Magelys, Cristalis, Proway, Proxys,

ISUZU: Citibus, Novo, Novo Ultra, Turquoise

JELCZ: M121, M125M, 120M,

MAN: A21, Lion’s City/Intercity, Lion’s Regio, NG, NL, NM, NÜ, SG,

MERCEDES: CapaCity, Citaro (0530), Cito (0520), Conecto, Tourismo, Travego, Turino, 0345, 0404, 0405, 0407, 0408, 0530,

NEOPLAN: K4016,N216,  N316, N4009, N4016, N4020, N4021, N4026,

RENAULT: FR1, PR100, PR180, R312,

SCANIA: CL94UB,CN94UA, CN94UB, CN113CLL, CN270UA, CN270UB, CN280UA, Irizar,

SETRA: S215, S315, S316, S411, S412, S415, S416, S417, S419,  S431,

SOLARIS: Urbino 12 (I, II, III generacja), Urbino 15, Urbino 18,

SOLBUS: B9.5, C9.5, C10.5, LH9.5,  Solcity SM 10, Solcity 11L, Solcity 11M, Solcity SM 12, Solcity SM18, Soltour SL10, Soltour SL11, Soltour ST10, Soltour ST11,

SOR: BN 12, NB 12, NB 18, NC 18,

VOLVO: B10BLE, B10L, B10LA, B10M, 7000, 7000A, 7700, 7700A, 9700,

Fareman, Hyundai, Kia, Honda, Isuzu, Daf, Mercedes, Renault, toyota, lexus, opel, daihatsu, scania, ursus, zetor, motorpal, audi, vw, volkswagen, seat, suzuki, citroem, peugeot, man, lamborgini, sims, ford, bmw, jaguar, i innych