Szkolenie Automatyczna Skrzynia Biegów PowerShift
Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów 8HP – ZF

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyni biegów firmy ZF, model 8HP

Szkolenie Automatyczne Skrzynie BiegówPodczas kursu omówiona zostanie diagnostyka skrzyni biegów, jednak przede wszystkim sposoby weryfikacji, ustalenia usterek i naprawa skrzyni 8HP. Są to bardzo popularne skrzynie montowane w pojazdach marki BMW, Audi, VW, a także Dodge, Land Rover i w innych pojazdach.

Szkolenie będzie podzielone na krótką część teoretyczną, oraz główną praktyczną; diagnostyczną i weryfikacyjno-naprawczą. W szczególności, szkolenie będzie oparte na:

  • Teoria i diagnostyka skrzyni ZF – model skrzyni 8HP
  • Demontaż, weryfikacja, oraz montaż skrzyni

 

 

 

 

Podczas kursu wykorzystany zostanie model automatycznej skrzyni 8HP. Szkolenie przeprowadzi doświadczony szkoleniowiec Mariusz Zapała, który posiada ponad 25 lat doświadczenia w naprawach automatycznych skrzyń biegów, a od 18 lat prowadzi swoją działalność w tej branży. Dodatkowo związany jest z projektem automatycznych skrzyń biegów – Motul Evo, jako techniczny koordynator projektu.

Czytaj Więcej

Dziękujemy za wiadomość! Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.

Pompa Wtryskowa typu DPC do Renault Traffic 2.1d

Pompa wtryskowa typu DPC

Pompa wtryskowa typu DPCPompa wtryskowa DPC…, pewnie niewiele ta nazwa mówi, a jednak okazuje się że wraz z pompą VE zawojowała w dziewięćdziesięciu procentach rynek silników diesla w dziale pojazdów osobowych i mniejszych transportowych. Oczywiście dotyczy to lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku.

Pompa DPC była produkowana przez firmę Lucas, a VE przez konkurencyjnego Bosch-a. W stosunku do Bosch-a, pompę Lucasa zobaczymy w mniejszej ilości aut, jednak mocna jest w całym dziale o francuskim rodowodzie.

Dla przykładu, znajdziemy ją w Renault, Peugeot, Citroen, Ford, Volvo. Pojawiała się także niektórych modelach Opla z silnikiem 1.7 diesla, we wielu modelach Fiata, a dodatkowo mogliśmy ją nawet znaleźć w Volkswagenie Polo i Mitsubishi. Dość popularna była w osobowych samochodach Ford Sierra, Scorpio z silnikami 2.3, 2.5 diesel i turbodiesel, a także w modelach Orion, Escort, Fiesta 1.6 i 1.8 diesel jak i wersji turbodoładowanej.

Pompa Wtryskowa Lucas DPC montowana w Renault Traffic, Citroen XM, Ford Sierra, Peugeot 505, Peugeot 605

Ten model pompy królował także w transporterach i kamperach, np. Renault Traffic 2.1 diesel, Peugeot J5, Citroen C25. Czytaj Więcej

Uszkodzony tłok wskutek LSPI - spalania detonacyjnego

Zjawisko detonacyjnego spalania (LSPI) w bezpośrednim wtrysku benzyny na przykładach Alfa Romeo, DS3, BMW, Opel, Mercedes i innych współczesnych samochodów

Od wielu lat były próby zastosowania bezpośredniego wtrysku w silnikach benzynowych. Jedną z nielicznych firm, która wprowadziła taki układ do niedużej, jednak seryjnej produkcji była marka Mercedes. Mercedes w pięćdziesiątych latach posiadał taki model silnika w Gulwingu i innych luksusowych atutach.

Bum na ten system przyszedł na przełom XX i XXI wieku. W samochodach podwyższono stopień sprężania, a zarazem ciśnienie sprężania i wprowadzono do komory spalania elektronicznie sterowany wtryskiwacz.

Po za wszystkimi plusami, jak i budową układów ja skupię się na występującym problemie pracy detonacyjnej silnika, prowadzącej do uszkodzenia tłoków, a co za tym idzie poważnej awarii silnika.

Citroen DS3 1,6 THP Racing

Citroen DS3 1,6 THP Racing

W systemach wtrysku bezpośredniego zaczęło występować zjawisko samozapłonu i spalania stukowego, nazwane zjawiskiem LSPI. Zdarzenia LSPI występują w silnikach benzynowych w przypadku przedwczesnego zapłonu głównej dawki paliwa. Najczęściej jest spotykane w silnikach T/C DI pracujących w warunkach niskiej prędkości i dużego obciążenia. Mówiąc w skrócie, chodzi głównie o silniki turbodoładowane, które już od początkowych niskich prędkości obrotowych uzyskują dużą wartość mocy. Czytaj Więcej

MG Midget - OS Boguchwała

Kryterium Boguchwały czyli wyścig samochodów zabytkowych, klasycznych i sportowych

Moto Show BoguchwałaCzy wiecie że pojazdy zabytkowe, nawet przedwojenne mogą startować w odcinku rajdowym ?

Takie zawody będą możliwe tylko w Boguchwale. Trzy niezależne rajdy w ramach „MOTO SHOW BOGUCHWAŁA” wystartują w Kryterium Boguchwały, w odcinku wyznaczonym na terenie miasta w okolicy zabytkowego dworca PKP.

Jeśli chcesz wziąć udział w rajdzie klasyków – kliknij tutaj – szczegóły i formularz zgłoszeniowy

Odcinek rozpoczną przejazdy pokazowe, a tuż po nich wystartują klasyczne auta uczestniczące w 17. Rajdzie Nocy Muzeów. Za nimi będą się ścigać uczestnicy Retro Carpathia, aż nastąpi punkt kulminacyjny, czyli start 8. Rajdu Rzeszowiak-Hoffman. W Rajdzie Rzeszowiak wystartują licencjonowani zawodnicy sportu motorowego, a ściganie będzie początkiem zawodów. Najlepszy wynik zostanie dodatkowo nagrodzony wartością finansową, ufundowaną przez firmę Hoffman.

Zastanawiasz się czy twój zabytkowy samochód może uczestniczyć w próbie sportowej ?

Tak, każdy samochód może uczestniczyć w próbie sportowej, jeśli będziesz uczestnikiem jednego z rajdów historycznych.

Odcinek rajdowy uczestnik będzie mógł przejechać według swoich możliwości, oraz możliwości auta.

Próba będzie zabezpieczona przez profesjonalnych organizatorów i sędziów, a nad bezpieczeństwem będzie czuwać obsługa medyczna.

Uczestnictwo nie będzie obowiązkowe, a wyniki będą wyliczane niezależnie od całości imprezy. Czytaj Więcej

Formularz Zgłoszeniowy 17 Rajd Nocy Muzeów 2022 zab17. Rajd Nocy Muzeów, turystyczny rajd pojazdów zabytkowych jako część Moto Show Boguchwała 2022

Moto Show 2022

13/14 maja 2022

  • Rajd pojazdów zabytkowych
  • Dla właścicieli pojazdów zabytkowych i klasycznych
  • Konkurs elegancji przed starym spichlerzem w Boguchwale
  • Zwiedzanie poniemieckiego tunelu w Strzyżowie
  • Próba sprawnościowa
  • Moto Show Boguchwała 2022
  • Połączenie trzech rajdów samochodowych: zabytkowego, na regularność i sportowego

Plan imprez – kliknij

Nasza strona rajdowa na Facebook to: www.facebook.com/HoffmanRallyTeam – polub nas Czytaj Więcej

Mercedes rozdzielacz

Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111

Do jednych z bardzo ciekawych rozwiązań benzynowego wtrysku paliwa należy układ Bosch z dwusekcyjną pompą wtryskową, która poprzez dwa dodatkowe rozdzielacze podaje paliwo na sześć cylindrów silnika. Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111 to bardzo skomplikowany proces, którego nie każdy jest się w stanie podjąć.

Pompy te głównie były montowane w modelu W111 z silnikami 2.2, przykładowe zastosowanie pomp:

  • EP/ZEA 2 KL 75 R 2 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 a
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 3 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 b
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 3 Z w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 4 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 6 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 7 w Mercedes-Benz 220 SEb 2,2 d

Czytaj Więcej

Skrzynia 8HP45X
Dynamiczna wymiana oleju i serwis automatycznych skrzyń biegów BMW

skrzynia biegów bmwW marce BMW bardzo często możemy spotkać automatyczną skrzynię biegów. Najpopularniejsze modele skrzyń w BMW, są firmy ZF, jednak znajdziemy tam skrzynie Aisin, a także GM. Dynamiczna wymiana oleju i serwis automatycznych skrzyń biegów BMW to usługi które wykonuje dużo serwisów, jednak nie każdy ma wiedze, sprzęt i metody jak wykonać to poprawnie.

W naszej firmie specjalizujemy się w serwisowaniu takich skrzyń. Jedną z ważnych czynności jest wymiana oleju. Takie działanie wykonujemy dynamicznie. Podczas pracy skrzyni (pracy silnika) wtłaczamy olej pod odpowiednim ciśnieniem, przepychając zużyty olej do zbiornika urządzenia wymieniającego.

Pamiętaj o regularnej wymianie oleju w skrzyni biegów

Mechanik wymieniający olej obserwuje cały proces widząc w menzurce przepływ starego środka smarnego i może ocenić, kiedy w naczyniu zaczyna znajdować się olej czysty. Taki rodzaj wymiany zużywa około 10 do 30% więcej oleju niż mieści się w skrzyni, jednak zapewnia kompletne usunięcie zużytego oleju. Ten rodzaj obsługi jest bardzo ważny przy hydrokinetycznym sprzęgle, z którego nie ma spustu. Dodatkowo dynamiczna wymiana oleju przepływa przez cały układ sterownika hydraulicznego usuwając pozostałości szlamu i osadów. Dynamiczny sposób wymiany oleju daje nawet możliwość usunięcia płynu chłodniczego ze skrzyni, który może się dostać do układu kiedy awarii ulegnie chłodnica oleju. Czytaj Więcej

Zespół Rajdowy Hoffman podczas Rajd Świdnickiego

Paweł Hoffman i Marcin Barłoga z tytułem rajdowych wicemistrzów

Powoli sezon 2021 odchodzi do historii, a my cieszymy się sukcesami, które osiągnęliśmy. Takim ukoronowaniem roku, będzie odbiór białoczerwonej szarfy z tytułem Wicemistrza Polski HRSMP w klasie FIA2, jednak warto wspomnieć, że oprócz rajdów nasz zespół brał udział w wielu innych wydarzeniach.

Bardzo duże znaczenie miała osiemnastodniowa wyprawa zabytkowym Moskwiczem 403 na Bałkany. Dla mnie była to duża przygoda z wieloma niespodziankami, a także trudnościami. Były dni, że za kierownicą Moskwicza przemierzyłem ponad 700 kilometrów, co było bardzo nurzące i męczące. Mieliśmy koczowanie pomiędzy granicą bułgarską, a turecką niczym uchodźcy z polski. Przeszukano nam cały samochód techniczny, w tym kilkukrotne prześwietlono rentgenem i wiercono burty w celu poszukiwania narkotyków.

Po za tym jazda klasykiem była szczegółową weryfikacją prac warsztatowych dla Serwisu Hoffman, gdzie auto było przygotowywane do trasy. Podczas wyjazdu mieliśmy tylko kilka drobnych awarii, jak zerwany przewód elektryczny, czy poluzowanie się akumulatora na nierównościach rumuńskich dróg. Czytaj Więcej

Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów

Szkolenie z Automatycznych Bezstopniowych Skrzyń Biegów Cvt Rzeszów
szkolenie z bezstopniowych skrzyń biegów cvt rzeszów

Bezstopniowe skrzynie biegów możemy znaleźć w pojazdach użytkowych, rolniczych, a także w autach osobowych. Popularne rozwiązania znajdujące się na rynku to systemy firmy Jatco, ze skrzyniami CVT, oraz w grupie volkswagena skrzynie Multitronic.

Skrzynie typu CVT możemy najczęściej spotkać w pojazdach japońskich, mi.

  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Toyota
  • Subaru (rzadziej)

Czytaj Więcej

Paweł Hoffman

Paweł Hoffman

Z Rajdem Rzeszowskim jestem związany od 1999 roku. – Załoga Hoffman / Barłoga wystartuje w Saabie 96V4

 

Trzydziesta edycja Rajdu Rzeszowskiego w naszej załodze zrodziła wspomnienia. Marcin, jak i Paweł od najmłodszych swoich lat byli sympatykami tego rajdu. Marcin jako mały chłopiec kibicował zawodnikom na oesach rajdu rzeszowskiego, a w 2009 roku wystartował na prawym fotelu Toyoty Starlet u boku Witolda Zimnego.

Paweł już podczas pierwszego (wznowionego po długiej przerwie) rajdu w roku 1999 zabezpieczał odcinek. Czytaj Więcej

Naprawa Turbosprężarek

Pierwszy system turbodoładowania pojawił się już w 1905 r., a opatentował go Szwajcar, dr Alfred Büchi. Trzydzieści trzy lat później takie rozwiązanie zostało zastosowane w samochodzie ciężarowym, natomiast w 1973 r. Saab i Lotus zaczęły stosować turbo w pojazdach osobowych.

Obecnie turbosprężarki można znaleźć w większości pojazdów z silnikiem diesla i w coraz liczniejszych pojazdach benzynowych. Są one montowane w samochodach osobowych (m.in. Audi, Volkswagen, Mazda, Fiat, Ford, Toyota, Skoda, Seat, Kia) ciężarówkach (Daf, Autosan, Iveco, Man, Star, Mercedes, Scania), maszynach rolniczych oraz maszynach budowlanych (Atlas, Claas, Case, Massey Ferguson, Perkins, JCB, New Holland, Cat, Caterpillar). Czytaj Więcej

Rajd Nadwiślański Lipiec 2021

Rajd Nadwiślański w wykonaniu załogi Hoffman Barłoga – Saab 96 – czyli wycofanie w dobrym stylu

Załoga Hoffman / Barłoga wystartowała w Rajdzie Nadwiślańskim z uśmiechami na twarzach. Pomimo, że dla nich był to pierwszy rajd w sezonie to jazda była bardzo dobra. Jechali ostrożnie, a na wszystkich „hopach” mieli wpisane po dwa razy „nie skacz”. Stąd nie była to jazda, której kibic oczekuje, jednak gwarantuje dojazd ze sprawną skrzynią i przełożeniem głównym, co w poprzednich latach było powodem kilku nieukończeń rajdów. Oczywiście kilka „hopek” było, co też zarejestrował fotograf zespołu Hoffman. Czytaj Więcej

Naprawa i regeneracja turbosprężarek

Naprawa turbosprężarek – chociaż brzmi to skomplikowanie – zasadę działania turbosprężarki nie tak trudno zrozumieć. Jest to urządzenie składające się z dwóch wirników umieszczonych na wale, z których jeden znajduje się w układzie wydechowym a drugi w układzie dolotowym. Pierwszy wirnik jest napędzany energią spalin, drugi natomiast został wyposażony w specjalnie wyprofilowane łopatki, napędzane ruchem obrotowym wału, co z kolei umożliwia wtłoczenie do powietrza do silnika, pod ciśnieniem znacznie wyższym niż ciśnienie atmosferyczne.

Naprawa i Regeneracja Turbosprężarek

Turbosprężarka td

Turbosprężarka przyczynia się więc do wydajniejszej pracy silnika, co z kolei sprawia, że coraz więcej nowych silników diesla oraz część pojazdów benzynowych jest wyposażona w te urządzenia. Niestety, oprócz niewątpliwych zalet jak zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie poziomu hałasu silnika czy mniejsza toksyczność spalin, turbosprężarki mają również swoje wady, których nie da się do końca wyeliminować.

Do najczęstszych przyczyn wywołujących uszkodzenia turbosprężarek należy za wysokie ciśnienie oleju silnikowego lub zbyt małe ciśnienie układu smarującego. Bardzo często zdarza się również zanieczyszczony olej, filtr oleju jak również wchłonięcie obcego ciała do jednej z komór wirujących. W takich sytuacjach, jak również w bardziej złożonych usterkach konieczna jest regeneracja i naprawa turbosprężarek.

Jak ograniczać uszkodzenia turbosprężarki?

Aby ograniczyć ewentualne uszkodzenia turbosprężarki warto pamiętać o kilku istotnych zasadach:
– nie wyłączaj sinika, który pracuje na wysokich obrotach;
– wymieniaj olej i filtry regularnie, zgodnie z instrukcją,
– sprawdzaj filtr powietrza przy wymianie oleju;
– uruchamiając silnik, odczekaj kilkanaście sekund zanim zwiększysz jego prędkość obrotową.

Naprawa i Regeneracja Turbosprężarek

Oczywiście nawet prawidłowe postępowanie nie daje nam gwarancji, że turbosprężarka w naszym samochodzie będzie działać bez zarzutu cały czas. Jeśli napotkamy na jakąkolwiek usterkę silnika, powinniśmy natychmiast zgłosić się do mechanika, gdyż dalsza eksploatacja takiego silnika może wpłynąć na nieprawidłowe działanie turbosprężarki, a wtedy pozostanie nam już tylko znaleźć serwis, w którego zakresie znajduje się regeneracja i naprawa turbosprężarek, (turbiny, turbo).

Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych Mercedes W113 – MFI

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych Mercedes W113 - MFIPompa wtryskowa do Mercedesa:

  1. Urządzenie termiczne odpowiadające za zwiększoną dawkę paliwa zimnego silnika
  2. Korektor dawki paliwa (ADA) względem ciśnienia atmosferycznego
  3. Dźwignia sterująca – popularnie dźwignia gazu
  4. Filtr powietrza dodatkowego do zwiększenia obrotów zimnego silnika.
  5. Śruba regulacji biegu jałowego – służy do doprecyzowania wolnych obrotów silnika. Regulować można tylko przy zgaszonym silniku, wciskając śrubę w kierunku regulatora i po odnalezieniu zaczepu przekręcać skokowo. Wkręcanie zwiększa dawkę paliwa. Uwaga z praktyki ! Wskazane kręcić nie więcej niż 6 – 7 skoków w jedną i tyle samo w drugą.
  6. Cewka dawki rozruchowej – zwiększa dawkę paliwa na czas rozruchu silnika.
  7. Dekiel, za którym znajdują się śruby regulacji sekcji tłoczących.
  8. Króćce sekcji tłoczących.

Czytaj Więcej

Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów
Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów – DSG

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyni biegów.

 

Zapała Automatic21 sierpnia 2021 roku odbędzie się szkolenie z zakresu Automatycznych Skrzyń Biegów typu DSG ze sprzęgłem suchym.

Skrzynie typu DSG są najczęściej stosowane w całej grupie pojazdów volkswagena. Kurs będzie trwać jeden dzień (8 godzin), a zajęcia będą mieć charakter szkolenia praktycznego. Uczestnicy będą wraz z prowadzącym rozbierać i montować automatyczną skrzynię DSG, a podczas działań będą omówione wszystkie procedury weryfikacyjne i naprawcze.

Szkolenie będzie podzielone na krótką część teoretyczną, oraz główną praktyczną.

Kurs przeprowadzi doświadczony szkoleniowiec z Zapała Automatic, który posiada  wieloletnie doświadczenie w naprawach automatycznych skrzyń biegów.

Czytaj Więcej

PKC-e najważniejsze podczas 16. Rajdu Nocy Muzeów – rajdu pojazdów historycznych

 

Rajd pojazdów historycznychW sobotę, 15 maja 2021 roku odbyła się 16-ta edycja Rajdu Nocy Muzeów. Impreza została podzielona na dwa moduły. Część rajdową (rajd turystyczny) i część zlotową.

Popołudniu w Niechobrzu wystartowało 30 załóg rajdowych. Do przejechania mieli 32 kilometry, a po drodze należało się stawiać o konkretnej minucie w ustalonym miejscu, wyznaczonym na mapce. Oczywiście kierowcą, z prawego fotela sterował pilot. Ów pilot otrzymał dodatkową kartę ze zdjęciami, które miał odnaleźć na trasie i wpisać w kartę drogową. To właśnie okazało się największą trudnością rajdu. Prawie nikt nie odnalazł pierwszej fotografii, na której znajdował się budynek obok startu, a mylna fotografia wykonana z Trzech Koron w Pieninach była wpisywana w punkcie widokowym Niechobrz Krzyż Milenijny.

Można zauważyć, że większość załóg dbała o czasy wjazdów na PKC – punkty kontroli przejazdu i tutaj właśnie rozegrała się główna rywalizacja pomiędzy załogami.

Rajd zawitał także do parku z Zgłobniu i na stadion w Niechobrzu, gdzie goście byli częstowaniu drobnym aczkolwiek sytym posiłkiem o tradycyjnym podkarpackim smaku.

Dłuższą przerwę uczestnicy mieli w Boguchwale, przy kawiarence Radosna Twórczość. Załogi mogły skorzystać z ekologicznych wypieków, popijając kawą i herbatą. Osoby zaciekawione tutejszą historią mogły posłuchać opowieści pana Jarosława Angermana o jego zacnych przodkach z Boguchwały.

Międzyczasie, już po godzinie siedemnastej na rynku w Boguchwale zaczęły się zjeżdżać pojazdy klasyczne na zlot. W sumie cała impreza zmieściła ponad 200 pojazdów z podkarpacia, lubelszczyzny i małopolski, oraz kilka z innych regionów Polski. Czytaj Więcej

Boguchwała - Rajd / Zlot
16. edycja turystycznego rajdu, jak i zlotu zabytkowych pojazdów samochodowych i motocyklowych.
16. edycja turystycznego rajdu, jak i zlotu zabytkowych pojazdów samochodowych i motocyklowych.
Impreza odbędzie się 15 maja 2021 w godzinach popołudniowych i wieczornych. Zostanie podzielona na dwa moduły; rajd i zlot.
Rajd rozpocznie się w sobotnie popołudnie na terenie Remizy w Niechobrzu, gdzie odbędą się zapisy. Uczestnicy będą mogli przejechać przez przepiękną trasę, wykonując konkursowe zadania turystyczne i sprawnościowe.
Meta rajdu będzie na rynku w Boguchwale. Na uczestników będą oczekiwać zlotowicze z klasycznymi pojazdami.
Godzina 20:00 punkt kulminacyjny. Uczestnicy rajdu w klasycznych strojach będą prezentować się przed komisją. W ten sposób wybierzemy załogi najlepiej prezentujące w swoich pojazdach.
Także wśród zlotowiczów wyłonimy najciekawszy pojazd.

Czytaj Więcej

serwis samochodowy hoffman w rzeszowie

Nasz serwis samochodowy świadczy szereg usług, zarówno dla posiadaczy silników diesla jak i silników benzynowych wszystkich marek:
Silniki Diesla: – Mercedes, Audi, VW – Volkswagen, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Kia, Hyundai, Skoda, Ford, Peugeot, Citroen, Volvo, Scania, Man, Daf, Autosan, Iveco, Lublin, Renault (Reno), BMW, Chrysler, Mazda, Opel, Nissan, Seat, Toyota
Silniki Diesla Samochody Ciężarowe: Volvo, Scania, Man, Daf, Autosan, Iveco, Lublin, Renault (Reno), Tatra, Liaz, Star, Avia
Silniki Benzynowe: Mercedes, Audi, VW – Volkswagen, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Kia, Hyundai, Skoda, Ford, Peugeot, Citroen, Renault (Reno), BMW, Chrysler, Mazda, Opel, Nissan, Seat, Toyota Czytaj Więcej

Regeneracja, testowanie wtryskiwaczy benzynowych, elektromagnetycznych, DC8C45R2

W benzynowych systemach wtrysku paliwa znajdują się wtryskiwacze mechaniczne, lub elektromagnetyczne, a najnowszych systemach piezoelektryczne.

W naszej firmie sprawdzamy wtryskiwacze elektromagnetyczne i mechaniczne, wykonując pomiary ilościowe, czasu pracy, reakcji, oraz badania szczelności.

Posiadamy w ofercie wtryskiwacze nowe, a także mamy możliwość zregenerowania wtryskiwaczy do układów MFI – wtrysku mechanicznego, Spica, Kugel Fischer.

Testujemy także wtryskiwacze systemów wtrysku ciągłego:

  • K-jetronic,
  • KE-jetronic

Wtryskiwacze do starszych rozwiązań z cewką elektromagnetyczną:

  • D-jetronic (BMW, Mercedes R107, Peugeot)
  • L-jetronic
  • LE-jetronic
  • LH-jetrtonic
  • Digifant

Czytaj Więcej

pompa wtryskowa mercedes

Pompa wtryskowa Mercedes, na podstawie modelu W115, W123 – 200D, 220D, 240D

pompa wtryskowa mercedes w115 240Marka mercedes w dziale pojazdów osobowych, była najdłużej powiązana z pompami wtryskowymi w układzie rzędowym. W skrócie; pompa była napędzana wałkiem krzywkowym, a każdy cylinder silnika posiadał niezależną sekcję tłoczącą. Do pompy wtryskowej był zamocowany regulator obrotów i najczęściej pompka zasilająca.

Właśnie wspomniany układ rzędowy gwarantował w mercedesach dużą niezawodność. W mercedesie W115, 200D znajdowała się taka pompa z regulatorem pneumatycznym. Podobna pompa znajdowała się w niektórych modelach W123, także z silnikami 220D i 240D, oraz w modelach transportowych 207D, 307, 407D.

Najczęstsze usterki pompy:

  • Uszkodzona membrana regulatora pneumatycznego
  • Brak szczelności regulatora w wyniku uszkodzenia wałka / tulejek i o-ringów dźwigni gazu
  • Zużyte sekcje tłoczące – czasem zatarte
  • Zużyte zaworki sekcji tłoczącej, krawędzi odcinającej
  • Uszkodzone łożyska wałka krzywkowego – przeważnie wskutek braku prawidłowej obsługi, brak oleju, lub uszkodzonej pompki zasilającej (patrz poniżej)
  • Brak szczelności popychacza tłoczka pompki zasilającej i przepuszczanie oleju napędowego do komory korpusu głównego, gdzie znajduje się olej smarujący układu napędu pompy i łożysk.

Czytaj Więcej

Systemy Common Rail – szkolenie z diagnostyki układów wtrysku – układy z pompami CP1, CP3, CP4

Szkolenie z diagnostyki systemów wtryskowych diesla z układem Bosch i zastosowanymi pompami ciśnienia typu CP1, CP1H, CP3, oraz bardzo popularnymi w nowych modelach CP4.

Kurs będzie trwać 8 godzin i jest wskazany dla mechaników samochodowych, którzy chcą nabyć wiedzę na temat weryfikacji, diagnostyki i naprawy w.w. układów. Całość to kompedium wiedzy, gdzie 90% działań zostanie wykonywane na pojazdach.

Podczas szkolenia skupimy się na usterkowości pomp CR, oraz wtryskiwaczy, a także nad metodyką prawidłowej weryfikacji usterek.

Czytaj Więcej

Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów – typ Powershift (Getrag)

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyni biegów.

Najbliższe szkolenie 5 lutego 2022 roku

Szkolenia techniczne - Automatyczne Skrzynie Biegów - Hoffman AutoSkrzynia biegów Powershift firmy Getrag najczęściej jest spotykana w modelach marki Ford, Volvo. Jednak szukając ich na rynku możemy odnaleźć ją także w Mitsubishi, oraz w Citroenie.

Podczas kursu omówiona zostanie diagnostyka skrzyni biegów, przy pomocy testerów. Weryfikacja błędów, oraz danych rzeczywistych.

Szkolenie będzie podzielone na krótką część teoretyczną, oraz główną praktyczną; diagnostyczną i weryfikacyjno-naprawczą. W szczególności, szkolenie będzie oparte na:

  • Diagnostyce skrzyni Getrag – model skrzyni dwusprzęgłowej (ze sprzęgłami mokrymi) Poweshift
  • Demontaż, weryfikacja, oraz montaż skrzyni

Podczas kursu wykorzystany zostanie model automatycznej skrzyni Getrag (Ford Mondeo 2.0TDCI), w której będą ukryte usterki w celu prawidłowej weryfikacji i naprawy przez uczestników.

Kurs przeprowadzi doświadczony szkoleniowiec Mariusz Zapała, który posiada ponad 24 lata doświadczenia w naprawach automatycznych skrzyń biegów, a od 18 lat prowadzi swoją działalność w tej branży. Dodatkowo związany jest z projektem automatycznych skrzyń biegów – Motul Evo, jako techniczny koordynator projektu.

Czytaj Więcej

Popijając rajdową kawę

Moskwicz 403 i Wiktoria

Sezon 2021 dla Zespołu Rajdowego Hoffman to wiele działań rajdowych, a także rajdów turystycznych z motoryzacją w tle.

Zaczynamy na samym początku kwietnia na Revival Rally Prague, gdzie planujemy wystartować w dwie załogi w Saabach 96 V4.

Na początku maja będziemy działać przy organizowaniu, już 16-tej imprezy z kolei, o charakterze rajdu i zlotu pojazdów zabytkowych.

Przełom miesięcy maja i czerwca to najdłuższa eskapada roku. Będzie to Rajd Turystyczny Moskwiczem 403. Auto z 1964 roku przejedzie ponad 3600 km, przemierzając część miejsc, w których już było. Jednym z takich miejsc będą chociażby Złote Piaski w Bułgarii. Cała trasa będzie przebiegać przez Słowację, Rumunię, Bułgarię, Turcję, w której przekroczymy granicę Azji. W drodze powrotnej postaramy się pobyć chwilkę w Rumuni, oraz na Ukrainie. Tak jak podczas rajdów samochodowych, użytkujemy auta tylko na olejach Motul, tak też podczas długodystansowej wyprawy będziemy testować wspomniany olej. Oczywiście olej dedykowany do moskwicza 403, który posiada dość archaiczny silnik, oraz czterobiegową skrzynię z zębami prostymi na pierwszych trzech biegach. Czytaj Więcej

Warsztaty zajęciowe dla nauczycieli ZST Łańcut

W czerwcu mieliśmy przyjemność wykonać warsztaty zajęciowe dla nauczycieli technicznych Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie.

Zobacz – specjalna oferta urządzeń i oprogramowania dla szkół

Niektóre z tematów to:

  • Diagnostyka silnika przy pomocy testerów diagnostycznych – w tym KTS 980 i KTS 460
  • Weryfikacja, naprawa i sprawdzanie turbosprężarek przy pomocy wyważarek Cimat i stołu probierczego Turbo Test
  • Naprawa i sprawdzanie wtryskiwaczy common rail przy pomocy kompletnego zestawu narzędzi (tzw. III Faza) i stołu probierczego EPS708 (Bosch)

 

Szkolenia techniczne - Automatyczne Skrzynie Biegów - Hoffman Auto

Szkolenia techniczne – Automatyczne Skrzynie Biegów

W dniach 6-7 czerwca 2020r., odbyło się Szkolenia techniczne – Automatyczne Skrzynie Biegów. Program obejmował teorię zagadnienia, diagnostykę systemu w najnowszym Volkswagenie Golfie, ze skrzynią biegów typu DSG, dodatkowo naprawę skrzyni biegów Aisin. Warsztaty przeprowadziło dwóch szkoleniowców, Sławomir Borek (teoria i diagnostyka) i Mariusz Zapała (naprawa skrzyni biegów). Program trwał dwa dni. W pierwszym dniu przede wszystkim była teoria, oraz diagnostyka, natomiast w drugim dniu uczestnicy pracowali przy rozbiórce, weryfikacji i montażu skrzyni biegów. Przede wszystkim szkolenie było przeznaczone dla mechaników, którzy są na początku specjalizacji w naprawach automatycznych skrzyń, oraz dla mechaników ogólnych. Podsumowując kurs pozostanie z nami i będzie wznawiany jeśli utworzy się odpowiednia grupa uczestników.

Organizator: Firma HoffmanZapała Automatic 

W przyszłości są planowane szkolenia dedykowane konkretnym modelom skrzyń biegów.

Czytaj Więcej

wymiana sprzęgła w dwusprzęgłowej skrzyni biegów

Wymiana sprzęgła w Dwusprzęgłowej skrzyni typu DSG

Od kilku lat bardzo popularna staje się automatyczna skrzynia biegów typu DSG (grupa VW) z suchym podwójnym, zespolonym sprzęgłem. Pomijając protoplastów tego wynalazku już z lat osiemdziesiątych XX wieku, seryjnie system zaczął montować volkswagen (po 2003 roku).

Omawiane sprzęgło składa się z dwóch częściowo niezależnych elementów sprzęgłowych. Jeden zestaw jest odpowiedzialny za zmianę biegów parzystych, a drugi nieparzystych. Na podstawie informacji ze sterownika skrzyni biegów system jest przygotowany do błyskawicznej zmiany biegów utrzymując „wysprzęglony” kolejny bieg w gotowości.

Częste usterki dotyczące podwójnego sprzęgła:

  • Szarpanie przy zmianie biegów często niższych na przykład ½
  • Szarpanie przy cofaniu – bieg wsteczny
  • Uszkodzenie dwumasowego koła, czasem zespolonego z systemem sprzęgła (szarpanie podczas ruszania, zmiany biegów, oraz wyczuwalna nierównomierna praca silnika)
  • Opóźnienie przełączania poszczególnych przełożeń

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej – zobacz Czytaj Więcej

Automatyczne Skrzynie Biegów – szkolenie

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyń biegów.

W sprawie terminów proszę pytać

W opracowaniu szkolenie na typ skrzyni Powershift (Volvo, Ford)

 

Omówiona zostanie diagnostyka skrzyni biegów, przy pomocy testerów. Weryfikacja błędów, oraz danych rzeczywistych.

Szkolenie będzie podzielone na część teoretyczną i praktyczną; diagnostyczną i weryfikacyjno-naprawczą. W szczególności, opisowi zostaną poddane skrzynie:

  • Klasyczna hydrauliczna
  • Dwusprzęgłowa (DSG, Getrag)
  • Bezstopniowa (CVT)

Podczas kursu wykorzystany zostanie model sześciobiegowej automatycznej skrzyni Aisin, w której będą ukryte usterki w celu prawidłowej weryfikacji i naprawy przez uczestników. Ponadto w celach szkoleniowych będą podstawione auta marki Renault Clio (2019 rok), Volvo, Audi A6 (modele mogą ulec zmianie).

Czytaj Więcej

Konkurs Fotograficzny Rajd Rzeszowski – Hoffman – Barłoga – Saab 96 – zakończony

Podczas 28. Rajdu Rzeszowskiego, każdy kto posiadał aparat fotograficzny lub nawet telefon komórkowy mógł wykonać zdjęcie załodze numer 114. Była to oczywiście ekipa Saaba 96 V4 Rally, którym jechali Paweł Hoffman i Marcin Barłoga.

W związku z fotograficzną rywalizacją do organizatora konkursu wpłynęło ponad 40 fotografii, w tym trzy wykonane przez fotografów akredytowanych, a reszta przez nieakredytowanych podczas rajdu.

Oceny przesłanych fotografii dokonywali:
  • Paweł Hoffman – kierowca rajdowy i fotograf z zamiłowania
  • Marcin Barłoga – pilot rajdowy
  • Mirosław Pęcak – dziennikarz sportowy TVP Rzeszów
  • Grzegorz Kozera – fotograf sportowy

Każdy z oceniających recenzował fotografie według swojej wiedzy fotograficznej i upodobania, jak i momentu ujęcia.

Turbosprężarki – regeneracja w firmie Hoffman

Czytaj Więcej

Czy warto jeździć Fiatem Tipo? Subiektywna ocena

Tym razem do testów, trafił mi się Fiat Tipo. Model ten znany był z poprzedniej wersji jeszcze z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Poprzednika zapamiętałem z kilku wyróżniających go punktów:

  • Stosunkowo dużo miejsca wewnątrz kabiny
  • Ciężko pracująca dźwignia zmiany biegów
  • I można by powiedzieć – powiększony Fiat UNO

Oczywiście na pierwszy rzut gdzieś w głowie przeszło mi abym zobaczył te same punkty co w poprzedniku.

Tutaj pozytywny szok. Skrzynia biegów bardzo ładnie pracuje, łącznie z dźwignią zmiany biegów J.

Wracając do dalszych szczegółów. Do użytkowania dostałem Fiata z przebiegiem 500 kilometrów. Ja zrobiłem kolejne 800 km. Wersja dość przyzwoicie wyposażona z silnikiem diesla 1.6 MultiJet i w wersji wyposażeniowej POP. Przyszło mi jeździć tym autem cały tydzień i to w warunkach wysokiej temperatury zewnętrznej. Czytaj Więcej