
Regeneracja zabytkowych pomp wtryskowych Tatra, Praga, SKOT, Motorpal
Układy wtryskowe w silnikach Tatra są czeskiej firmy Motorpal. W nowszych modelach Tatry można spotkać pompy wyprodukowane przez firmę Bosch.
Pompy firmy Motorpal możemy także spotkać w innych czeskich markach jak: Praga, Liaz, SKOT (OT-64), Avia, Zetor, Skoda (ciężarowa), Slavia. Układy wtryskowe Motorpal także zostały zastosowane markach zachodnich jak Deutz, albo wschodnich Białoruś, MTZ, GAZ (Gazela), a także w silnikach polskich, np.: FSC Lublin, Ursus. Pompa Motorpal typu 4M była proponowana do prototypowego silnika DX 2000, FSO Diesel. Takie informacje zanotowano w protokołach badawczych Politechniki Rzeszowskiej w 1985 roku, przy modelu silnika DX-03 2000.
Wracając do Tatry, są tam stosowane pompy są typu PV z regulatorem RV i RN. Posiadają zazwyczaj 8, 10 lub 12 sekcji tłoczących. Na cały zespół, oprócz regulatora i pompy, składają się jeszcze; przyśpieszacz kąta wtrysku, pompka zasilająca i urządzenie rozruchowe mocowane w przedniej części listwy pompy wtryskowej. Czytaj Więcej

Mahindra 540 XDB
Mahindra to hinduska marka, a właściwie jeden z potentatów azjatyckich w motoryzacji. Jest to producent samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych i innych urządzeń.
Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku, Mahindra zakupiła licencję od Willysa samochodu Jeep CJ-3B (model z lat 1953 1968). Na tej podstawie Mahindra inaczej nazywana MM, wyprodukowała auto MM 500D zwane też Mahindrą Jeep, lub Mahindrą Major. Był tam silnik diesla o niewielkiej mocy 38 KM (model MD2350 – lata produkcji 1975 – 1989)

Pompa wtryskowa typu DPC
Pompa wtryskowa DPC…, pewnie niewiele ta nazwa mówi, a jednak okazuje się że wraz z pompą VE zawojowała w dziewięćdziesięciu procentach rynek silników diesla w dziale pojazdów osobowych i mniejszych transportowych. Oczywiście dotyczy to lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku.
Pompa DPC była produkowana przez firmę Lucas, a VE przez konkurencyjnego Bosch-a. W stosunku do Bosch-a, pompę Lucasa zobaczymy w mniejszej ilości aut, jednak mocna jest w całym dziale o francuskim rodowodzie.
Dla przykładu, znajdziemy ją w Renault, Peugeot, Citroen, Ford, Volvo. Pojawiała się także niektórych modelach Opla z silnikiem 1.7 diesla, we wielu modelach Fiata, a dodatkowo mogliśmy ją nawet znaleźć w Volkswagenie Polo i Mitsubishi. Dość popularna była w osobowych samochodach Ford Sierra, Scorpio z silnikami 2.3, 2.5 diesel i turbodiesel, a także w modelach Orion, Escort, Fiesta 1.6 i 1.8 diesel jak i wersji turbodoładowanej.
Pompa Wtryskowa Lucas DPC montowana w Renault Traffic, Citroen XM, Ford Sierra, Peugeot 505, Peugeot 605
Ten model pompy królował także w transporterach i kamperach, np. Renault Traffic 2.1 diesel, Peugeot J5, Citroen C25. Czytaj Więcej
Regeneracja pomp wtryskowych motorpal slavia praga
Slavia i Praga – modele silniki – pompy wtryskowe
Slavia 2S90A pompa wtryskowa Motorpal
Silnik stacjonarny ČKD 6S275 III,
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A0S
Silnik stacjonarny ČKD 6S275PN
Silnik stacjonarny ČKD 6S275IIIPN
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A2S
Silnik stacjonarny ČKD 6S275 IIIPV
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A4S Czytaj Więcej

Formularz Zgłoszeniowy 17 Rajd Nocy Muzeów 2022 zab17. Rajd Nocy Muzeów, turystyczny rajd pojazdów zabytkowych jako część Moto Show Boguchwała 2022
13/14 maja 2022
- Rajd pojazdów zabytkowych
- Dla właścicieli pojazdów zabytkowych i klasycznych
- Konkurs elegancji przed starym spichlerzem w Boguchwale
- Zwiedzanie poniemieckiego tunelu w Strzyżowie
- Próba sprawnościowa
- Moto Show Boguchwała 2022
- Połączenie trzech rajdów samochodowych: zabytkowego, na regularność i sportowego
Plan imprez – kliknij
Nasza strona rajdowa na Facebook to: www.facebook.com/HoffmanRallyTeam – polub nas Czytaj Więcej

Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111
Do jednych z bardzo ciekawych rozwiązań benzynowego wtrysku paliwa należy układ Bosch z dwusekcyjną pompą wtryskową, która poprzez dwa dodatkowe rozdzielacze podaje paliwo na sześć cylindrów silnika. Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111 to bardzo skomplikowany proces, którego nie każdy jest się w stanie podjąć.
Pompy te głównie były montowane w modelu W111 z silnikami 2.2, przykładowe zastosowanie pomp:
- EP/ZEA 2 KL 75 R 2 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 a
- EP/ZEA 2 KL 75 R 3 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 b
- EP/ZEA 2 KL 75 R 3 Z w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
- EP/ZEA 2 KL 75 R 4 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
- EP/ZEA 2 KL 75 R 6 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
- EP/ZEA 2 KL 75 R 7 w Mercedes-Benz 220 SEb 2,2 d

Pompy wtryskowe EPIC Ford Transit, Mercedes
Pompy wtryskowe EPIC zostały wprowadzone na rynek motoryzacyjny w 1992 roku. Pierwszym autem w który zastosowano ten system był Ford Transit 2,5TD model 92’. W roku 1995 system EPIC w Fordzie Transit został zmodernizowany, chociaż wyglądem pompa w ogóle się nie różni.
W roku 1994 pompę EPIC-a zastosowano w Mercedesie klasy C220 z silnikiem OM604-910.
Ten sam system znalazł zastosowanie w markach peugeot, Citroen, oraz Fiat z silnikiem 1.9TD.
Pompa wtryskowa EPIC bezpośrednio, przy pomocy sterownika układu wtryskowego dozuje odpowiednią ilość paliwa w wydzielonym czasie i rozdzielone na odpowiednią ilość cylindrów (w przypadku EPIC wszystkie pompy produkowane seryjnie zastosowane są w silnikach czterocylindrowych).
Dawka paliwa i moment wtrysku powstaje wskutek informacji z poszczególnych czujników, takich jak prędkość obrotowa silnika, ciśnienie doładowania, ciśnienie atmosferyczne, faza obrotu silnika, potencjometr dźwigni gazu, czujnik temperatury powietrza i silnika. Wszystkie te pomiary są na bieżąco odczytywane przez sterownik silnika (DCU), analizowane i przetwarzane w sygnały do wysterowania poszczególnych elektrozaworów (aktuatorów) w celu otwarcia odpowiednich kanałów przepływu i sterowania dawką paliwa. Czytaj Więcej

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych Mercedes W113 – MFI
- Urządzenie termiczne odpowiadające za zwiększoną dawkę paliwa zimnego silnika
- Korektor dawki paliwa (ADA) względem ciśnienia atmosferycznego
- Dźwignia sterująca – popularnie dźwignia gazu
- Filtr powietrza dodatkowego do zwiększenia obrotów zimnego silnika.
- Śruba regulacji biegu jałowego – służy do doprecyzowania wolnych obrotów silnika. Regulować można tylko przy zgaszonym silniku, wciskając śrubę w kierunku regulatora i po odnalezieniu zaczepu przekręcać skokowo. Wkręcanie zwiększa dawkę paliwa. Uwaga z praktyki ! Wskazane kręcić nie więcej niż 6 – 7 skoków w jedną i tyle samo w drugą.
- Cewka dawki rozruchowej – zwiększa dawkę paliwa na czas rozruchu silnika.
- Dekiel, za którym znajdują się śruby regulacji sekcji tłoczących.
- Króćce sekcji tłoczących.

Regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy
Trochę historii:
Odkąd zaczęto produkować pojazdy z napędem silnikowym, wymyślano przeróżne jednostki napędowe i paliwa do nich stosowane. W latach dwudziestych XX wieku za przyszłość w motoryzacji uznano silniki diesla, a w temat mocno uderzył Robert Bosch. W 1922 roku rozpoczęły się prace na całego, a już w 1924 roku testowano pompę wtryskową w samochodzie ciężarowym.