Przyczyny usterek w pompach i wtryskiwaczach

Przyczyny usterek w pompach i wtryskiwaczach – galeria

Pompa wtryskowa do maszyny budowlanej firmy Stanadyne – zielony szlam na układzie dźwigni regulatora

Zatarty popychacz sekcji tłoczącej w rzędowej pompie wtryskowej typu “P” Bosch z pojazdu użytkowego. Przyczyna – nieprawidłowy olej, lub brak wymiany oleju w prawidłowych odstępach

Rozpylacz firmy Monark – iglica w części prowadzącej zakolorowana z barwionego paliwa – przypuszczalnie opałowego. Jeszcze gorsze przypadki związane z barwionym paliwem są po jego odbarwianie przy użyciu środka kwasowego. Kwas niszczy doszczętnie układ paliwowy. Szczególnie jest to niebezpieczne dla systemów Common Rail.

Sekcja tłocząca – zatarcie w części smarowania olejowego – oleju wspólnego z silnikiem. Ze względu na wirujące elementy w pompie odkłada się zanieczyszczony olej, podobnie jak w odśrodkowym filtrze olejowym, a następnie smarowanie sekcji tłoczących jest ograniczone. W ekstremalnym przypadku dochodzi do “zaszlamienia” elementów – jak na fotografii.

Filtr paliwa – zanieczyszczenia stałe – typu piasek itp. Filtr zdemontowany z maszyny budowlanej narażonej na tego typu zewnętrzne czynniki. Przyczyną tego zanieczyszczenia był nieszczelny korek wlewu paliwa, a dokładnie uszkodzona uszczelka korka.

Rzędowa pompa wtryskowa – zablokowanie kanału olejowego do smarowania nieprawidłowym montażem pompy do silnika – zamiast nowej uszczelki zastosowano silikon.

Przykładowe rozwiązania są stosowane w różnych pojazdach i maszynach, w tym silnikach pojazdów ciężarowych, maszyn rolniczych, lokomotyw, statków, kutrów rybackich, w urządzeniach stacjonarnych, agregatach prądotwórczych i innych:

Allis Chalmers,  Case, New Holland, IH  John Deere, Ford Tractor, JCB, Bobcat, Massey Ferguson, Gehl, CAT, Cummins (CPL), Komatsu, Hitachi, Linkbelt, Hyundai, Kobelco, Timberjack, ASV, Mustang, Cat, Perkins, Navistar, IHT (HEAVY TRUCKS)

Man, Scania, MTU,

Newag 311D

ŁTZ TE109

ŁTZ M62

Fablok 6D

ED118

ED 118A GE

SM42, SU42, SP42, M62, SM42, SM31,

Ls1000,

T448p,

TEM2,

Class 66

BR170,

182,

ET21,

E189,

ST44

ST43,

P5610-10 CAV

Fablok 411D,

SP45, ST45, SU45

SP46, ST46,ST48, SP48, ST49 401Da, LDH45, LDH70, Maxima 40CC,

Baureihe 285, LM-400.00, SU160 111Db, WLs25 / LD 2, WLs40
WLs50, 2WLs40
2WLs50, WLs75, L30H, L45H, PESA SU160