Mercedes-Benz CL500 C216 z Ośmiocylindrowym Silnikiem w Układzie V

Mercedes v8 na podnośniku
Mercedes-Benz CL500 (C216) z lat 2006 – 2013) z ośmiocylindrowym silnikiem 278.920 w układzie V

W naszym serwisie obsługujemy różne marki aut, jednak to modele mercedesa należą do naszych ulubionych. Jakiś czas temu podjęliśmy się naprawy silnika w samochodzie Mercedes-Benz CL500 naszego stałego klienta (silnik 278.920). Zaczęło się od poboru oleju oraz nierównomiernej pracy, aż w końcu dalsza jazda była niemożliwa.

Wykonaliśmy diagnostykę silnika badając ciśnienie sprężania i szczelność cylindrów. Ciśnienie na wszystkich cylindrach było poniżej normy, jednak dwa z ośmiu wykazywały wyjątkowo niskie ciśnienie (w okolicy 3 bar). Wykonaliśmy test szczelności, który potwierdził badania sprężania, nieszczelnością cylindryczną w różnych pozycjach ustawienia tłoka.

Spalanie detonacyjne w nowoczesnych silnikach – awarie

Uszkodzony tłok wskutek LSPI – spalania detonacyjnego

Nieszczelność sześciu cylindrów wynosiła ponad 40%, a we wspomnianych dwóch powyżej 90%. Na cylindrach o wartościach 40% nieszczelności przedmuchy rozkładały się na pierścienie i gniazda zaworowe. W dwóch cylindrach z wysokim brakiem szczelności ciśnienie „uciekało” głównie przez pierścienie do skrzyni korbowej.

Przy akceptacji właściciela pojazdu zdecydowaliśmy się na demontaż i weryfikację wnętrza silnika.

Silnik został rozebrany do ostatniej śrubki przez naszego doświadczonego mechanika. W samochodzie doszło do zatarcia tulei cylindrowych oraz tłoków (dwa tłoki były pęknięte). Wstawiliśmy nowe tuleje, komplet nowych tłoków, wał korbowy i inne elementy zużyte eksploatacyjnie.

Sprawdziliśmy także turbosprężarki, które wcześniej, klient zamontował nowe. Tutaj okazało się, że posiadają tylko drobne odchyły wyważenia, przy badaniu w wartościach bliskich 200 000 obr/min. Dopracowaliśmy wyważenie, a następnie zamontowaliśmy turbosprężarki na stół probierczy TurboTest i potwierdziliśmy ustawienia, jak i ich wydajność.

Regeneracja Turbosprężarek – zobacz

Na koniec wszystko zostało poskładane i zalane olejem Motul o odpowiednich parametrach. Taryfy ulgowej w naprawie nie stosowaliśmy, ponieważ klient chciał mieć sprawny pojazd.

Po naprawie i wykonaniu przeglądu poremontowego klient stwierdził, że pojazd posiada teraz pełny wigor, którego wcześniej nie zaznał w tym aucie (właściciel posiadał pojazd kilka lat, jednak nie od nowości).

Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć z całej naprawy samochodu

 

Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe