Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic

Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic

KE-jetronic, D-jetronic, L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronicm, MFI, Digifant

Firma Hoffman od kilkudziesięciu lat zajmuje się układami wtrysku paliwa, turbosprężarkami oraz naprawą samochodów w całości.

Zainteresowania właścicieli pojazdami zabytkowymi, klasycznymi oraz motosportem zaowocowało rozwijaniem firmy w tym kierunku.

Serwis Hoffman rozwinął specjalistyczne naprawy w zakresie:

  • Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych mechanicznego wtrysku benzyny MFI. Takie rozwiązania znajdują się w Mercedesach (W113, W198 Gullwing, W111 itp.) Porsche, Peugeot, a podobne typu Kugel Fischer chociażby w BMW, Fordzie Escort, czy rajdowym Polonezie 2000.
  • Naprawa i regulacje systemów wtrysku ciągłego K-jetronic i KE-jetronic „jeżdżących” w wielu klasykach lat osiemdziesiątych (Audi 200, Audi 100, Ford Escort, grupa Volkswagen, Mercedes W123, W124, W116, W126, BMW i wiele innych)
  • Naprawa systemu wtrysku benzyny sterowanego elektronicznie typu D-jetronic, L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronic, Digifant. Są to systemy spotykane w samochodach od lat siedemdziesiątych do połowy dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, w tym Mercedes R107, W126, R129, grupa Fiats (Ritmo, 131, 132) , Alfa Romeo (Giulia,Alfa 6, Alfa 90), Lancia (Thema, Cappa), modele BMW.
  • Naprawa pomp wtryskowych Diesla do zabytkowych ciągników, maszyn, lokomotyw, samochodów osobowych i ciężarowych. Takie pompy znajdują się w wielu markach i modelach silników. Popularne to Deutz, Zetor 3011, Fendt, Toyota Land Cruiser J40, J60, Star 28, Skoda RTO, BWP, UDT-20. W takich pojazdach znajdują się pompy wtryskowe Bosch typu VA,VE, oraz rzędowe modele A, P, M z regulatorami RSV, RSF, RQ, RQV i pneumatycznymi. W angielskich silnikach np. MTU Rolls Royce znajdują się pompy Sims: Maximec, Minimec. Popularne pompy angielskie to firma Roto Diesel i CAV (później Lucas) z rozdzielaczowymi modelami DPA i DPC. Pompę DPA można spotkać w silnikach Peugeot 504 i 505, we Fordzie Granada i ciągnikach rolniczych. W dawnych Zetorach spotkamy pompy Motorpal, a w polskich ciężarówkach i autobusach pompy firmy WSK Mielec i WZM (Wuzetem).

Przy systemach wtrysku pracujemy za pomocą dawnych technologii napraw, jednak często używając najnowszych rozwiązań technologicznych.

Zobacz podstawowy katalog pomp benzynowych typu MFI

Metodyka napraw

Każdy klient i każdy produkt w formie pompy lub wtryskiwacza jest przez nas traktowany indywidualnie. Po ustaleniu oczekiwań właściciela urządzenia dokonujemy weryfikacji rozbierając produkt na części pierwsze.

Poszczególne elementy są oceniane pojedynczo, następnie dokonujemy wyceny. Potem przechodzimy do kontaktu z klientem, który podejmuje decyzję o sposobie naprawy i renowacji. Jeśli ustalenia pozwalają nam na odnowienie wizualne to elementy aluminiowe, jak korpus są oczyszczane chemicznie, a króćce, dźwignie, bolce, śruby zostają wypiaskowane i trafiają do galwanizacji lub nałożenia powłoki zgodnej z pierwotną. Rzadko piaskujemy korpus aluminiowy, ponieważ po kilku latach w porach po piaskowaniu (nawet orzeszkowaniu, szkiełkowaniu itp.) łatwo wdziera się brud, a pompa szybciej ulega wizualnej degradacji.

Kolejnym etapem jest wymiana uszkodzonych elementów i ustawienie pompy zgodnie z kartą prób producenta. W przypadku pomp rzędowych Bosch, Denso, Zexel, Sims ustawiamy drogę listwy przy pomocy prawidłowych dawek paliwa zsynchronizowanych z wysuwem listwy mierzonej czujnikiem zegarowym. Dopracowujemy skok i kątowanie sekcji tłoczących, a kolejne etapy są związane z ustawieniem regulatora i jego korekcji w różnych wartościach obciążenia i obrotów.

Regeneracja pomp do zabytkowych maszyn i traktorów

Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic

Obecnie wykonujemy usługi na całą Polskę, a także do wielu krajów, w tym Kanadę, Czechy, Słowację, Kuwejt, Grecję, Niemcy, Japonię, Singapur, Austrię, Ukrainę, Szwecję i inne.

Informacje:

www.hoffman.auto.pl

www.auta-zabytkowe.pl

www.benzpump.com (english)

www.facebook.com/serwishoffman Facebook

www.facebook.com/HoffmanRallyTeam – Facebook – pasje rajdowe

email: serwis@hoffman.auto.pl

 

Zapraszamy do kontaktu z nami