PKC-e najważniejsze podczas 16. Rajdu Nocy Muzeów – rajdu pojazdów historycznych

PKC-e najważniejsze podczas 16. Rajdu Nocy Muzeów – rajdu pojazdów historycznych

 

W sobotę, 15 maja 2021 roku odbyła się 16-ta edycja Rajdu Nocy Muzeów. Impreza została podzielona na dwa moduły. Część rajdową (rajd turystyczny) i część zlotową.

Popołudniu w Niechobrzu wystartowało 30 załóg rajdowych. Do przejechania mieli 32 kilometry, a po drodze należało się stawiać o konkretnej minucie w ustalonym miejscu, wyznaczonym na mapce. Oczywiście kierowcą, z prawego fotela sterował pilot. Ów pilot otrzymał dodatkową kartę ze zdjęciami, które miał odnaleźć na trasie i wpisać w kartę drogową. To właśnie okazało się największą trudnością rajdu. Prawie nikt nie odnalazł pierwszej fotografii, na której znajdował się budynek obok startu, a mylna fotografia wykonana z Trzech Koron w Pieninach była wpisywana w punkcie widokowym Niechobrz Krzyż Milenijny.

Można zauważyć, że większość załóg dbała o czasy wjazdów na PKC – punkty kontroli przejazdu i tutaj właśnie rozegrała się główna rywalizacja pomiędzy załogami.

Rajd zawitał także do parku z Zgłobniu i na stadion w Niechobrzu, gdzie goście byli częstowaniu drobnym aczkolwiek sytym posiłkiem o tradycyjnym podkarpackim smaku.

Dłuższą przerwę uczestnicy mieli w Boguchwale, przy kawiarence Radosna Twórczość. Załogi mogły skorzystać z ekologicznych wypieków, popijając kawą i herbatą. Osoby zaciekawione tutejszą historią mogły posłuchać opowieści pana Jarosława Angermana o jego zacnych przodkach z Boguchwały.

Międzyczasie, już po godzinie siedemnastej na rynku w Boguchwale zaczęły się zjeżdżać pojazdy klasyczne na zlot. W sumie cała impreza zmieściła ponad 200 pojazdów z podkarpacia, lubelszczyzny i małopolski, oraz kilka z innych regionów Polski.

Wyniki rajdu:

  1. Janusz Rajchel w BMW 327 z 1938 roku
  2. Andrzej Chmielowski i Stanisław Bochenek w Pluomuth PD z 1933 roku
  3. Joanna i Leszek Zeliaś w Mercedesie W111 coupe

Wracając do rywalizacji podczas rajdu, warto zwrócić uwagę na kolejne załogi, które utrzymały się bardzo wysoko w punktacji. Miejsce czwarte należy do Joanny i Grzegorza Kruczkiewiczów jadących w Mercedesie W113, 230SL z 1969 roku, którym do trzeciego miejsca zabrakło zaledwie 3 punkty. Rodzinnie wraz z dziećmi jechali Państwo Drąg w Audi 100 coupe S. Ta załoga także minęła się minimalnie z pucharami, bo pozycja trzecia to tylko 3,5 punktu więcej.

Miłym akcentem okazał się konkurs elegancji, gdzie najpierw  goście mogli zobaczyć pokaz walki judo przedstawionego przez kilkukrotnego Mistrza Polski w tym sporcie, Michała Bartusika. Zaraz po pokazie na czerwony dywan wjechali uczestnicy rajdu, prezentując swoje pojazdy, oraz stroje. Bezapelacyjnie wygrały trzy załogi w pojazdach Warszawa 223K, Plyomuth PD, oraz Fiat 124 Spider. Wyróżnieniem cieszyli się państwo Ludian, którzy przyjechali stosunkowo młodym rocznikiem auta, jednak rzadko spotykanym. Był to Quattro GMBH S6 Plus, pojazd o marce Quattro GMBH, wywodzącej się z marki Audi.

Dalej wysoko punktowany był; Cadillac Allante z 1987 roku, gdzie państwo Figarscy świetnie prezentowali styl, iście z wczesnych filmów z Michaelem Douglasem. Szóste miejsce przypadło na Mercedesa W111, a kolejne dla HMMWV inaczej zwanego Humvee.

Wyniki Konkursu Elegancji dla uczestników rajdu:

  1. Józef i Grzegorz Gucwa FSO Warszawa 223K (karetka) z 1969 roku
  2. Andrzej Chmielowski i Stanisław Bochenek Plyomuth PD z 1933 roku
  3. Beata Bałchan i Sławomir Siciak Fiat 124 Spider CS1 z 1976 roku
  4. Ewelina i Piotr Ludian w Quattro GMBH S6 Plus z 1996 roku – wyróżnienie

Kolejną konkurencją było wyłonienie najciekawszych pojazdów zlotu. Utytułowano pojazdy Volvo Amazon, Fiata 132, oraz Citroena 11BN. Oprócz tych pojazdów na czerwonym dywanie mogliśmy zobaczyć wyróżnione: BMW Isetta, Citroeny 2CV, Mini Coopera, Fiaty X1/9, Auto Bianchi Abarth, Forda Granadę, Żuka, oraz trzy motocykle.

Wyniki najciekawszych pojazdów na zlocie:

  1. Volvo Amazon
  2. Daniel Nalborczyk Fiat 132GLS
  3. Zbigniew Wacław Citroen 11BN z 1949 roku

Za całość imprezy był odpowiedzialny skład organizatorów; Zespół Rajdowy Hoffman, Miejskie Centrum Kultury w Boguchwale, Rzeszowskieoldtimery.pl, LOK Niechobrz, LOK Zgłobień. Gospodarzem była Gmina i Miasto Boguchwała.

W skład jury podczas konkursu elegancji wchodzili:

  • Marzena Krawiec dziennikarka i producentka programu Stacja Rzeszów Główny w TVP Rzeszów
  • Mirosław Kwaśniak, wieloletni wychowawca z rzeszowskiej samochodówki z tytułem Profesora Oświaty, oraz Radny Miasta Rzeszowa,
  • Michał Bartusik, czterokrotny Mistrz Polski i medalista Pucharu Świata w Judo
  • Wiesław Kąkol, Burmistrza miasta Boguchwały

Nagrody ufundowali: Firma Hoffman, Motul Polska, Berner Polska, Gmina Boguchwała, Zapel Boguchwała

Galeria zdjęć z rajdu: