Hoffman – Barłoga podczas HRSMP Motul – Memoriał Kuliga Bublewicza- film

Hoffman – Barłoga podczas HRSMP Motul – Memoriał Kuliga Bublewicza- film

Załoga Hoffman – Barłoga podczas Rajdu Memoriał Kuliga i Bublewicza we Wieliczce w kwietniu 2017 roku

Zobacz także jak użytkować turbosprężarkę

Turbosprężarki – zobacz jak wydłużyć jej sprawność

Fragment artykułu o turbosprężarkach:

Najczęstszą wadą produkcyjną jest nieprawidłowy kąt osadzenia dźwigni łączącej łopatki z zaworem lub samo ustawienie łopatek. Są to oczywiście minimalne przesunięcia i trudno je wykryć bez specjalnych urządzeń pomiarowych jak i wzornika. Większość tych błędów można wyeliminować jeśli posiada się dość innowacyjne urządzenia jak wspomniane wyżej „Turbo Test Pro”. Badanie i regulacja polega na wprowadzeniu kompletnie zmontowanej turbosprężarki (czasem nawet z kolektorem wydechowym) w wysokie momenty obrotowe zadane programowo z urządzenia. Podczas testu bada się współczynnik doładowania po stronie wirnika sprężarkowego w opcji z symulacją pracy na silniku (urządzenie posiada możliwość spiętrzenia strumienia powietrza).  Podczas takich dynamicznych i obciążeniowych testów operator jest w stanie określić stan łopatek wirnika napędowego, sprężarkowego oraz braki w produkcji i zużycia poszczególnych elementów, w tym układu geometrii. W przypadku ww. nieprawidłowości produkcyjnych geometrii, bardzo łatwo można dostosować prawidłowe ustawienie zaworu w celu uzyskania odpowiedniego przepływu spalin biorąc pewien zapas niedokładności produkcyjnej. Dzieje się to wszystko dlatego że konstrukcja turbosprężarki posiada pewien nadmiar wydajności.

Hoffman – Barłoga podczas HRSMP Motul – Memoriał Kuliga Bublewicza- film