Wtryskiwacze

Wtryskiwacze w dieslu

Na przełomie lat zmieniały się układy zasilania w silnikach diesla. Na początku wtryskiwacze były proste w budowie, jak i naprawie. Dopiero końcem lat osiemdziesiątych zaczęto stosować wtryskiwacze dwusprężynowe, z czujnikiem wzniosu igły, aż w końcu lata dziewięćdziesiąte przyniosły pełną zmianę i rozpoczęła się era wtryskiwaczy COMMON RAIL.

W naszej firmie od wielu lat specjalizujemy się w naprawach wtryskiwaczy wszelkiego typu. Dzięki najnowszym urządzeniom i dostępowi do części w pełni możemy zregenerować wtryskiwacze dwusprężynowe, common rail, piezoelektryczne.

Regeneracja i naprawa wtryskiwacza Common Rail

wtryskiwacze bosch delphi mercedesPierwszą czynnością po dostarczeniu wtryskiwacza jest jego przygotowanie. Najpierw po zabezpieczeniu otworów dopływu i odpływu dokonujemy oczyszczenia wtrysku. Często wtryskiwacze są zanagarowane (szczególnie zdarza się to w samochodach marki Peugeot lub Mercedes).

Kolejnym krokiem jest oczyszczenie wtryskiwacza za pomocą kąpieli w specjalnym płynie, w myjce ultradźwiękowej. Wtedy dopiero wtrysk jest wstępnie badany na stanowisku, na którym zostaje usunięty stary olej napędowy.

Po takich czynnościach wtryskiwacz trafia na stół probierczy EPS200 firmy Bosch, na którym przebiega automatycznie test. Przy teście negatywnym rozpoczyna się procedura naprawcza.

Na specjalnym imadle rozkręca się wtryskiwacza i dokonuje weryfikacji (na podstawie wyżej wymienionego testu i doświadczenia mechanik wie na co zwrócić większą uwagę). Przy weryfikacji często potrzebny jest mikroskop i inne precyzyjne narzędzia. Cała naprawa przebiega w bardzo czystych, wręcz laboratoryjnych warunkach.

Podczas montażu wszystkie elementy wtryskiwacza są skręcane przy pomocy kluczy dynamometrycznych i są zamocowane w odpowiednich przyrządach. Taka naprawa

Wskazówki przy montażu wtryskiwaczy do silnika:

Wskazane aby podczas montażu układu wtryskowego Common Rail uwzględnić powyższe porady, chyba że instrukcja silnika, czy pojazdu podaje inne wytyczne

  • Jeżeli zauważyłeś zanieczyszczenia w filtrze paliwa, a szczególnie mikroskopijne opiłki, to należy oczyścić zbiornik, oraz cały układ paliwowy, a oprócz wtryskiwaczy do przeglądu należy dostarczyć także wysokociśnieniową pompę paliwa. W skrajnych przypadkach cały układ paliwowy może być do wymiany, ponieważ czasem następuje zjawisko adhezji (Adhezja przyleganie – łączenie się ze sobą powierzchniowych warstw ciał fizycznych stałych lub ciekłych)
  • Nowy lub zregenerowany wtryskiwacz przy dopływach i odpływach paliwa jest zabezpieczony kapturkami – należy je zdemontować dopiero po wmontowaniu elementu do silnika i ściągnąć tuż przed montażem rurek paliwowych.
  • Oczyścić dokładnie okolicę montażu wtryskiwaczy z nagarów, oleju i innych zanieczyszczeń – uważać, aby nagary nie dostały się do cylindra.
  • Zawsze zamontować nowe podkładki pod wtryskiwaczem – upewnić się czy w gnieździe nie znajdują się resztki z poprzedniej podkładki
  • Sprawdzić czy powierzchnia gniazda wtryskiwacza w głowicy silnika jest w dobrym stanie. Jeżeli jest porysowana, to nawet nowa podkładka może nie pomóc – należy wtedy dokonać „zabielenia” specjalnym frezem (do zakupienia na www.esklep.hoffman.auto.pl)
  • Każdy z wtryskiwaczy należy zamontować na specjalnej paście montażowej – pasta tylko ceramiczna (inne pasty np. miedziowe wpływają na korozję aluminiowej głowicy silnika). Pasta jest dostępna w małych tubkach w firmie Hoffman.
  • Odpowietrzyć układ według zaleceń producenta, w innym przypadku można uszkodzić nowe (po regeneracji) wtryskiwacze. Dotyczy to szczególnie wtryskiwaczy Delphi i Siemens.
  • Po uruchomieniu należy (jeżeli jest taka opcja w danym pojeździe) dokonać adaptacji testerem diagnostycznym.
  • W niektórych systemach rozpięcie wtyczki elektrycznej wtryskiwacza może spowodować usterki układu elektronicznego
  • Zawsze zastosować nowy filtr paliwa

Zobacz powiązane artykuły: naprawa wtryskiwaczy Bosch – trzy etapy.

Zobacz powiązane artykuły: Wtryskiwacze w Dieslu – zanim kupisz auto sprawdź jakie będziesz miał wtryskiwacze.

Naszą ofertę kierujemy szczególnie do mieszkańców pobliskich miejscowości: Jasło, Sanok, Brzozów, Sokołów Młp., Glogów, Dynów, Przeworsk, Przemyśl, Tarnów, Łańcut, Jarosław, Mielec, Boguchwała, Nowy Sącz, Ustrzyki, Krosno, Tyczyn, Rudnik, Stalowa Wola, Nisko, Lublin
W naszej ofercie znajdą Państwo wtryskiwacze takich firm jak: Bosch, Lucas, CAV, Delphi, Motorpal, WSK Mielec, WUZETEM, WSK Poznań, Nippondenso, Zexel oraz wtryskiwacze Common Rail takich producentów jak Bosch, Delphi, Nippondenso, Siemens