Hoffman Regeneracja turbosprezarekJuż za kilka dni rusza 1 Rajd Rzeszowiak pierwsza eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia. Firma Serwis Hoffman jak zwykle aktywnie uczestniczy w takich imprezach. Tym razem na terenie naszej firmy w Rzeszowie przy ulicy Armii Krajowej 18 odbędzie się Badanie Kontrolne BK 1. To niepowtarzalna okazja do obejrzenia rajdówek z bliska i rozmowy z zawodnikami.

Rajd-Rzeszowiak-logo

Zapraszamy do nas 30 maja 2015r. – sobota,w godz. 18:00 – 22:00

 

 

W 1 Rajdzie Rzeszowiak będą także uczestniczyć załogi firmy Hoffman:

Mikolajczyk OS-Nowy-swiat-WOSP-fot-Ludera

 

 

Pojazd organizatora Toyota Starlet prowadzona przez Dariusza Mikołajczyka i Bogumiłę Szuberla o numerach „00”

 

 

 

 

 

 

Polonez 2000 Rally

 

oraz załoga startująca Paweł Hoffman i Marcin Barłoga w kultowym Polonezie 2000 Rally Walter Wolf

 

 

 

 

 

 

fot. Marcin Zuba, p. Ludera

Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe, Turbosprężarki

Porsche - komora silnika

 

Porsche Caeynne 3.0 Diesel

Porsche Caeynne numer VIN: WP1ZZZ92ZBLA…, WP1ZZZ92ZCLA…,

Porsche Macan 3.0 Diesel S od 2014 roku, poj. silnika 2967 cm  (na bazie Audi Q5)

Porsche Panamera 3.0 od 2011 roku

 

 

Czytaj Więcej

Widoczne opiłki w układzie

Popularnymi silnikami w samochodach wyższej klasy grupy Volkswagen są sześciocylindrowe modele diesla w układzie V o pojemnościach 2.5 l, 2.7l oraz 3.0l , 3.1 i mniej znane 4.1l , 4.2l , 6.0l.

Silnik 2.5l stosowano od połowy dziewięćdziesiątych lat do 2005 roku, a najczęściej można go spotkać w samochodach Audi A4, A6 i A8 TDI. Zastosowano tam tradycyjny układ zasilania z pompą wtryskową i mechanicznymi dwustopniowymi wtryskiwaczami Bosch (DHK). Czytaj Więcej

51. Barbórka – Hoffman Kielar w Polonezie 2000

Przygotowania samochodu rozpoczęły się w październiku, zaraz po ostatnim stracie w GSMP Korczyna. Doregulowaliśmy silnik, zamontowaliśmy osprzęt rajdowy i dodatkowe oświetlenie. Wszystko szło do przodu, ale każdy próbny wyjazd kończył się dziwnymi usterkami. Najpierw pękła metalowa rurka płynu chłodzącego, potem problemy ze zbyt wysokim ciśnieniem oleju, a podczas testów jako „zerówka” w KJS Krosno urwały się drążki reakcyjne w tylnym zawieszeniu. Wraz z pilotem wzięliśmy to za dobry znak co ma się zepsuć, niech zepsuje się teraz. Ten pozytywny sposób myślenia zdał egzamin, bo nie odnotowaliśmy żadnej poważnej awarii podczas rajdu.

Klimatyzacja w Twoim aucie – My wykonamy przegląd Klimatyzacji najlepiej

Czytaj Więcej

W drugiej połowie 2014 roku, firma Bosch, zaprezentuje nowy stół probierczy serii EPS o nazwie EPS 205. Kompaktowy próbnik stołowy będzie rozszerzeniem urządzenia EPS 200 o możliwość diagnostyki wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Zapowiedziane urządzenie w dużej mierze opierać się będzie na wspomnianej już \”dwusetce\”, co oznacza, że jej użytkownicy będą mogli doposażyć się w rozszerzenie modernizujące próbnik 200 do wersji 205, bez konieczności zakupu kompletnego urządzenia (które również będzie dostępne w sprzedaży). Jak utrzymuje producent cena samego rozszerzenia nie będzie wyższa od różnicy kwoty pomiędzy kompletnym stołem EPS 200, a EPS 205. Informacja o EPS 200: http://esklep.hoffman.auto.pl/product_info.php?products_id=3349

Więcej informacji: Patryk Kielar tel. +48 502 430 150 Hoffman Serwis Samochodowy ul. Armii Krajowej 18 35-307 Rzeszów www.hoffman.auto.pl

Pompa VP44
John Deere – Usterki Pomp Wtryskowych

 

Pompa wtryskowa Bosch VP

Pompa wtryskowa Bosch VP

Większość pomp wtryskowych montowanych w silnikach John Deere jest układu Bosch-a, Lucas (Delphi) oraz Stanadyne. Pompy tam montowane to przeważnie typy P, lub H, o konstrukcji rzędowego montażu sekcji tłoczących. Regulatory we wcześniejszych modelach były mechaniczne wielozakresowe RQV, lub rzadziej RSV i RQVK. W modelach nowszych zastosowano regulatory sterowane elektronicznie (system EDC) np. RE30. W John Deere możemy także spotkać pompy Bosch typu VP44.

W przypadku pomp Delphi, wcześniej firma Lucas (a w starszych modelach CAV) pompy są typu DPA, DPS lub DP200, DP300.

Czytaj więcej o usterkach pomp wtryskowych John Deere

Czytaj Więcej

Regulacja rzędowych pomp wtryskowych

Na szynach pojawiło się wiele nowych szynobusów i lokomotyw spalinowych. W większości starszych modeli znajdują się silniki WOLA. W obecnie produkowanych oprócz WOLI montowane są silniki Iveco, Raba, Man, MTU i inne. Pompy wtryskowe, znajdujące się w tych silnikach przeważnie są rzędowe producentów Wuzetem, WSK Mielec, Bosch, Maximec. Firma Bosch stosuje pompy wielkości P, H, w regulatorami RQ, RQV, RQVK czasem RSV. Nowsze modele sterowane są elektronicznym systemem EDC. Coraz wyższe wymogi ekologiczne wymuszają na producentach montowanie najnowszych układów zasilania, w tym common rail.

Więcej na: Pompy wtryskowe i wtryskiwacze Pojazdy Szynowe – Lokomotywy

W ofercie posiadamy także inne podzespoły mi. producentów Bosch, (Delphi) Lucas, WUZETEM (WZM), Motorpal w tym rozruszniki i alternatory:

Bosch TB24V15KW, 0021511801 MTU 396, 21511801 MTU (G18/306 24V 15kW Z=11), 0001601025, BOSCH 0001613001, BOSCH 0001613001, TF(R)24V18KW, Starter Leopard MTU 0021519101, B001627005, M105R3050SE, MTU Prestolite 24V 7.5kWz12, M105R3013SE, M105R3050SE, M105R3050SE, L30013708100B002, M73003708100002, 0001371014, 0051516001

Pompy wtryskowe w silnikach MTU i innych:

  • PE12 ZW160/100 RV15258, 0402290135, B402290135 – silnik MTU 12V396TC12 (MTU 558 3020), max. 1300 obr/min (rok 1995)
  • PE12ZWM170/100RS3030, 0406000205 – silnik MTU 12V396 TC13, lokomotywa DE6400
  • Pompa 0406000201, PE12… (Bosch)
  • Pompa 0402400002, PE12… (Bosch)
  • Pompa 0402 400 001, PE12… (Bosch)
  • Pompa 0400865028 (z regulatorem RSV)

Katalog turbosprężarek do pojazdów ciężarowych

Katalog Turbosprężarek do Cieżarówek, Maszyn Rolniczych i Urządzeń Przemysłowych czyli zestawienie turbosprężarek do pojazdów ciężarowych, ciągników rolniczych i silników stacjonarnych najczęściej występujących na polskim rynku. Nasza firma specjalizuje się od 1994 roku w regeneracji turbosprężarek, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów użytkowych.

Montujemy części oryginalne. Nie toczymy i nie dorabiamy tulejek i pierścieni. Nie montujemy części chińskich, a jednak utrzymujemy niewygórowaną cenę usługi.

Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe, Regeneracja Turbosprężarek

Leasing 103%- Podstawowe założenia:
– bardzo atrakcyjne warunki finansowe dla warsztatu- całkowity koszt leasingu 3% przez 3 lata,
– urządzenie wraz z oprogramowaniem na cały okres leasingu
– zabezpieczeniem jest przedmiot leasingu, proste procedury – minimum formalności (brak wymogu zaświadczeń z US lub ZUS)
– prosta rejestracja klienta na stronie internetowej samodzielnie przez warsztat lub handlowca dystrybutora
– zminimalizowany czas oczekiwania na decyzję o przyznaniu finansowania
– podpisanie wniosku leasingowego w siedzibie klienta

– KTS 890 DCU 130 + KTS 540 + FSA 500 0 684 400 890
– KTS 840 DCU 130 + KTS 540 0 684 400 840
– KTS 870 DCU 130 + KTS 570 0 684 400 870

Ceny nowych KTS 8xx
– KTS 840 0 684 400 840 – 25.900,- PLN netto
– KTS 870 0 684 400 870 – 31.500,- PLN netto
– KTS 890 0 684 400 890 – 38.900,- PLN netto

Zestawy:
1. KTS 200 z SD
2. KTS 340 z SD / SD+SIS)
3. KTS 540 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
4. KTS 570 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
5. KTS 840 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
6. KTS 870 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
7. KTS Truck z ESI Truck
8. KTS 800 Truck z ESI Truck

Przykłady:
KTS 540 z ESI SD
Opłata wstępna – 1620,00 zł
Miesięczna rata- – 426,48 zł
Wykup – 162,00 zł
Razem to tylko 508 zł więcej niż cena katalogowa

KTS 340 z ESI SD+SIS
Opłata wstępna – 2870,00 zł
Miesięczna rata- – 755,56 zł
Wykup – 287,00 zł
Razem to tylko 901 zł więcej niż cena katalogowa

Peugeot 407 - Naprawa nawiewów oraz klimatyzacji

Usterki nawiewów w samochodach Peugeot 307, 407, Citroen C5, Renault Laguna, Traffic, VW Passat, Audi A6, A8 i inne

Co raz bardziej rozbudowane układy klimatyzacji w samochodach są co raz częściej źródłem kłopotów dla właścicieli pojazdów. Podział na klika stref w kabinie (klimatyzacja dwustrefowa staje się powoli standardem a spotykamy już trzy i czterostrefowe) powoduje rozbudowę układów sterowania nawiewem w kabinie samochodu. I o ile usterki podstawowych elementów układu klimatyzacji (sprężarka, skraplacz, parownik, osuszacz, zawór rozprężny) są stosunkowo łatwe do zdiagnozowania i usunięcia, o tyle awarie klap sterujących przepływem powietrza w samochodzie należą do grupy usterek, których bez odpowiedniego sprzętu diagnostycznego i doświadczenia mechanika nie da się szybko wyeliminować.

Serwis klimatyzacji i nawiewów w samochodach osobowych.

Kiedy zauważasz problem w pracy silnika diesla, nierówna, praca, spadek mocy, pogorszony rozruch, lub kiedy zaświeci się kontrolka to należy szybko skonsultować się z serwisem aby zapobiec następstwom wynikających z uszkodzenia wtryskiwaczy.

Podczas regeneracji wtryskiwaczy ważne jest zachowanie czystości. Poważne firmy producenckie jak Bosch, Delphi proponują serwisom wykonanie specjalnego CleanRoom-u do montażu wtryskiwaczy Common Rail. Jest to wskazane, ponieważ niektóre z elektronicznych urządzeń pomiarowych są bardzo czułe na zanieczyszczenia i zmiany temperatur.

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail w samochodach ciężarowych oraz osobowych

Urządzenie DS2 pozwala na diagnozowanie i późniejszą naprawę wtryskiwaczy Bosch, Delphi, Siemens, Denso zarówno elektromagnetycznych jak i piezoelektrycznych. Możliwość wykonania testów rozpylenia, wydatku i szczelności pozwala na ocenę jakości pracy wtryskiwaczy a tym samym na potwierdzenie lub wykluczenie ich wpływu na nieprawidłową pracę silnika.

Dostarczone dane pozwalają na kontrolę wtryskiwaczy zarówno przed jak i po wykonaniu ich naprawy. Podświetlana komora umożliwia dokładną obserwację testu szczelności i rozpylania a automatycznie opróżniane menzurki do obserwacji wydatku i przelewu wtryskiwacza znacznie ułatwiają i przyspieszają proces kontroli wtrysków.

Zobacz więcej informacji na temat Testera wtryskiwaczy Magneti Marelli DS2

Regeneracja i naprawa pomp wysokiego ciśnienia – zadanie dla fachowca

Regeneracji wysokociśnieniowej pompy mogą dokonać mechanicy specjalizujący się w tego typu naprawach. Pomimo, że pierwsza wersja pompy Bosch CP1 wydaje się nie być skomplikowana, to jest w niej kilka trudnych zadań do wykonania. Jedno z nich to skręcenie pompy odpowiednimi siłami. Często po nieumiejętnym zmontowaniu do wymiany należy przeznaczyć płytkę uszczelniającą (dekiel) sekcji tłoczącej, ponieważ nie można uszczelnić pompy.

Sama weryfikacja jest bardzo ważna. Należy określić stan tulejek wałka głównego, poddać weryfikacji sekcję tłoczącą, oraz zaworki ssąco-tłoczące, jak i inne elementy. W tym celu należy wykorzystać techniczny mikroskop, a także ultradźwiękową myjkę.

Ciąg dalszy tego ciekawe tematu znajduje się na stronie: naprawa pomp wtryskowych common rail w autach osobowych i samochodach ciężarowych.

Regulacja Turbosprężarek – Nowoczesne Rozwiązania, Sterowanie doładowaniem turbosprężarki

W ostatnich latach rynek motoryzacyjny bardzo szybko się rozwija. Stosowane są coraz nowsze rozwiązania w wielu różnych układach i urządzeniach. Również turbosprężarki uległy ogromnym zmianom. Zaczęto zmieniać ich regulacje i sterowanie doładowaniem turbosprężarki co wpłynęło na ich wydajność. Na początku regulacja doładowania była sterowana mechanicznie. Ciśnienie jakie wytworzyła turbina trafiało na zawór upustowy i zamykało lub otwierało klapę regulującą ilość spalin. W ten sposób turbosprężarka nie „przeładowywała”. Każdy taki zawór był wyregulowany na dane ciśnienie, ustalone przez producenta silnika.

Następnym podobnym do poprzedniego było sterowanie doładowaniem turbosprężarki o układzie pneumatycznym podciśnieniowym. Działanie jego było bardziej skomplikowane ponieważ z pompy próżniowej (podciśnieniowej) podciśnienie trafiało na elektropneumatyczny zawór, a dalej do zaworu regulacyjnego który znajdował się na turbosprężarce. W tym typie turbosprężarki doładowanie było regulowane poprzez klapkę upustową, ale musimy pamiętać, że zamykanie klapy upustowej następowało dopiero wtedy gdy na zaworze upustowym pojawiło się podciśnienie. Gdy doładowanie zostało osiągnięte sterownik na podstawie informacji z czujnika ciśnienia doładowania zamykał elektrozawór i ilość podciśnienia na zaworze turbiny była w zależności od potrzeb zwiększana lub zmniejszana. Więcej na ten temat w dziale: Regulacja Turbosprężarek

Zobbacz również: Pojazdy Zabytkowe