Uszkodzony wtryskiwacz podczas demontażu z silnika

Silne poškodené telo vstrekovača CR firmy Bosch

Demontovaný vstrekovač podrobíme dôkladnej vizuálnej verifikácii a následne prevedieme čistenie súčiastky od karbonizačných usadenín, stvrdnutej sadze a nečistôt rozličného pôvodu. Čistenie najskôr prevádzame tradičnými metódami. Na elementy tela vstrekovača používame mäkkú drôtenú kefu a následne čistíme vo vstupnej umývačke so zodpovedajúcim čistiacim prostriedkom, príp. petrolejom. Počas tejto činnosti sú vstupný a výstupný otvor zabezpečené špeciálnymi zátkami. Má sa tým predísť zeneseniu vnútra vstrekovača CR potenciálnymi nečistotami. Czytaj Więcej

Dla większości użytkowników samochodów naprawa turbosprężarki brzmi bardzo skomplikowanie. Tak jest rzeczywiście. Mechanik ogólny nie poradzi sobie z naprawą ponieważ musi posiadać dodatkową wiedzę technologiczną i urządzenia diagnostyczne oraz naprawcze.

Turbosprężarka

Turbosprężarka

Opiszę w jaki sposób regeneruje się turbosprężarkę, która w ostatniej dekadzie przechodzi swój renesans i jest montowana właściwie w ponad 80% silników diesla i w coraz większej grupie pojazdów z silnikiem benzynowym. Szczególnie jest to powiązane z normami spalin, w tym Euro 6. Ciekawymi rozwiązaniami są połączenia dwóch turbosprężarek w układ Biturbo i Twin Turbo. Biturbo jest starym rozwiązaniem stosowanym nawet w ciężarowych rosyjskich pojazdach w latach siedemdziesiątych, w silnikach widlastych. Takie rozwiązanie, chociaż rzadziej jest też stosowane w silnikach rzędowych. Czytaj Więcej

W sobotę Ponad 80 zabytkowych pojazdów odwiedzi Boguchwałę i Rzeszów.

Mathias Torpedo M z 1920 roku

Mathias Torpedo M z 1920 roku

Tuż przed południem w sobotę 11 czerwca do muzeum w Bóbrce zaczną się zjeżdżać zabytkowe pojazdy startujące w Podkarpacko Szaryskim Kryterium Weteranów. W międzynarodowym rajdzie o charakterze turystycznym wezmą udział przedstawiciele Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Wystartuje w nim ponad 80 zabytkowych pojazdów, a najstarszym będzie Mathias Torpedo M z 1920 roku, którym jechać będą państwo Szymańscy z Karpacza. Na trasie rajdowej liczącej prawie 200 kilometrów zobaczyć będzie jeszcze inne przedwojenne okazy jak Fiata 508 III S, czy Forda A z 1931 roku. Wśród „historyków” z lat późniejszych na pewno będą się wyróżniać Fiat 125p 1800 w wersji rajdowej w 1974 roku, malutka BMW isetta i nieco większa BMW 600 na węgierskich numerach. Będzie oczywiście wiele mercedesów i saabów z różnorodnością modeli, a fani tzw. Japonii zobaczą ciekawego Datsuna 120Y oraz nieco współcześniejszą Mazdę MX-5. Czytaj Więcej

Polonez Hoffman/Barłoga na odcinku specjalnym

Polonez Hoffman/Barłoga na odcinku specjalnym

2. Rajd Rzeszowiak został przywitany piękną pogodą i tak też się zakończył. Park Serwisowy był zlokalizowany na terenie Rynku w Boguchwale co było dużym udogodnieniem dla zawodników i ich zespołów ze względu na bliskość zaplecza typu toalety, kawiarenka itp.

W rajdzie wystartowało 41 załóg rajdowych w tym 18 w cyklu Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. W tej grupie można było zobaczyć perełki z dawnego rajdowego świata jak Lancia Delta HF Integrale, Audi Quattro, Lancia Fulvia Coupe, oraz historyczne rajdówki z bloku wschodniego; Łada 2107 VFTS, Fiaty 126p, Fiat 125p, oraz Polonezy 2000 Rally.

Jednym z tych polonezów w barwach Walter Wolf grupy IV (lata siedemdziesiąte Walter Wolf to zespół Formuły 1) wystartowała załoga Hoffman / Barłoga, zawodnicy Automobilklubu Rzeszowskiego.

Główny Mechaniki zespołu Zdzisław Wróbel podczas kontroli ciśnienia w oponach

Główny Mechaniki zespołu Zdzisław Wróbel podczas kontroli ciśnienia w oponach

Paweł Hoffman: W rajdzie wystartowałem z pewnymi obawami bo ostatni rok obfitował nieukończonymi zawodami, jednak tym razem wszystko zagrało. Przede wszystkim auto spisywało się na medal pod względem technicznym. Charakter jazdy miałem spokojny i wyważony, a po za urwanym prawym lusterkiem na końcówce pierwszego OS-u Niechobrz i lekko uszkodzonej feldze w Szkodnej nie było żadnych przygód. Pomimo że mieliśmy pełne zaplecze warsztatowe Berner to korzystaliśmy jedynie z ciśnieniomierza i miernika temperatury opon. Do trudniejszych elementów zmagań należała ciasna szykana w Niechobrzu, gdzie we znaki dawał się brak wspomagania kierownicy co wpłynęło na przesunięcie opon i punkty karne. Za to OS Szkodna był w niektórych partiach bardzo szybki i szybkie były dwie postawione szykany. Generalnie jestem bardzo zadowolony z 5 –go miejsca w generalce HRPP i super współpracy z Marcinem.

Przeczytaj: Benzynowe Pompy Wtryskowe do zabytkowych Mercedesów SL, 230, 250, 280, 600

 

Hoffman - Barłoga Rajd RzeszowiakMarcin Barłoga: to już kolejna edycja Rzeszowiaka w której zasiadam na prawym fotelu Poloneza. Odcinki specjalne tegorocznego rajdu okazały się bardzo wymagające, auto dzielnie znosiło ich trud, a współpraca załogi układała się bardzo dobrze. To wszystko zaowocowało dobrym miejscem na koniec imprezy. Po całodniowych zmaganiach w HRPP byliśmy najszybsi wśród załóg startujących autami Polskiej produkcji a nasz FSO Polonez okazał się najstarszym Polskim autem na mecie rajdu. Za te nasze wspólne sukcesy udekorowani zostaliśmy pucharami ufundowanymi odpowiednio przez Classicauto i Automobilistę; było to dla nas miłe zaskoczenie na koniec rajdu. Cieszę się, że Polskie rajdy ewaluują, że powstają takie inicjatywy jak HRPP. Jest dużo hobbystów, którzy chcą czasem przewietrzyć swoje klasyki, na Rzeszowiaku mieliśmy tego potwierdzenie. Mam nadzieję, że w przyszłości pomysł będzie kontynuowany a ja sam znów staną na starcie do podobnej imprezy

Fot. Kamil Bać, Ludera

W sezonie 2016 załoga Hoffman/Barłoga współpracuje z: www.hoffman.auto.pl – REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK, www.berner.plwww.automobilista.com.plwww.classicauto.pl,www.kronikarajdow.plwww.mlodzi.rzeszow.plwww.boguchwala.pl – Miasto Boguchwała

Załoga Automobilklubu Rzeszowskiego, Paweł Hoffman i Marcin Barłoga wystartowała w bardzo ciekawym rajdzie Rallye Praha Revival w sąsiednich Czechach. Do rywalizacji zgłosiło się 171 załóg w tym dziesięć z Polski, wśród których można było zobaczyć wielu mistrzów poprzednich dziesięcioleci jak Adam Polak, Tomasz Ciecierzyński i inni. Wszyscy uczestnicy mogli startować autami rajdowymi jednak z dawnych epok. Można było tam zobaczyć historyczne Renault 5, Ferrari 308 GTB, Škodę 130 LR, Škodę

RALLYE PRAHA REVIVAL fot. Qba Żołędowski

RALLYE PRAHA REVIVAL fot. Qba Żołędowski

Octavia TC, Autobianchi A112 , Renault Alpine A110 oraz inne egzotyczne rajdówki  z całej Europy. Ważnym elementem okazało się spotkanie trzech rajdowych Polonezów w barwach FSO, co w historii motoryzacji dało drugą taką okazję. Pierwszy raz odbyło się to podczas Rajdu Nocy Muzeów w maju 2013 roku w Boguchwale.

Czytaj Więcej

Katalog – benzynowe pompy wtryskowe w mercedesie lata 1955-1972

 

 

 

Czytaj Więcej

Zbliża się sezon na obsługę klimatyzacji – sprawdź promocję

Cena promocyjna 11 300 zł netto

Clima Tech TOP Next MAXI jest w pełni automatycznym urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji. Wbudowana baza danych pozwala znacznie przyspieszyć obsługę pojazdów. Urządzenie umożliwia w prosty sposób przeprowadzenie interwencji serwisowych na dwa sposoby: Czytaj Więcej

SuperOes WOŚP Automobilkubu Rzeszowskiego 2016

Subaru Impreza

Subaru Impreza

Tegoroczny SuperOes WOŚP organizowany przez Automobilklub Rzeszowski odbył się na terenie kompleksu galerii Nowy Świat. W tym roku wśród współpracujących w organizacji imprezy znalazła się Firma Hoffman. W zawodach wzięła udział grupa fascynatów precyzyjnej jazdy, których nieraz można spotkać na odcinkach specjalnych w konkursowej jeździe samochodem. Oprócz stałych bywalców pojawiło się kilka nowych twarzy. Czytaj Więcej

Турбокомпресором є пристрій, що складається з турбінної і компресорної частин. Має нагнітаючий ротор турбіни і компресора. Обидва ротори посаджені на спільному валу. Ротор турбіни, переважно постійно з’єднаний з валом, що потрібно з огляду на те, що з цієї сторони виступає висока температура, яка стимулює ротор вихлопних газів. Ротор компресора є елементом, який можна демонтувати, що встановлюється строго на валу і зазвичай, утримується за допомогою гайки. Посадка вала здійснюється на підшипниках ковзання, дуже рідко на інших підшипниках, напр. голкових (турбокомпресор IHI, Opel). Ротори посаджені у равликоподібних корпусах, поєднаних з випускним та всмоктувальним колекторами. Czytaj Więcej

Сильно пошкоджений корпус інжектор CR фірми Bosch

Сильно пошкоджений корпус інжектор CR фірми Bosch

Демонтований інжектор ми піддаємо детальній візуальній перевірці, а потім проводимо очистку даного підвузла від нагару двигунів, затверділої сажі і забруднень різного походження. Спочатку ми продовжуємо очистку традиційними методами. До елементів корпусу застосовуємо м’яку дротяну щітку, а потім очищаємо у вступній (початковій) мийці з відповідним очисним засобом, або напр. нафтою. Під час цих дій отвори надходження та випуску палива захищені спеціальними корками. Це повинно запобігти проникненню потенційних забруднень всередину інжектора CR. Czytaj Więcej

esifOprogramowanie ESI Tronic firmy Bosch wykorzystuje się w diagnostyce i naprawach pojazdów osobowych i ciężarowych. Jest to kompleksowa dokumentacja techniczna, z możliwością wyboru modułów zawierających informacje o określonej tematyce, np. wyposażenie pojazdów, naprawy mechaniczne, schematy elektryczne, itp. Każdy może dostosować zakres oprogramowania do potrzeb swojego serwisu i do najczęściej wykonywanych napraw.

Oprogramowanie ESI[tronic] charakteryzuje się szerokim pokryciem rynku i dzięki czterem aktualizacjom w roku gwarantuje dostęp do aktualnych danych.

Czytaj Więcej

W samochodach grupy francuskiej, oraz w fordach można spotkać wtryskiwacze trzech marek. Najczęstsze to są oczywiście Bosch, a za nimi znajdują się Siemens i Denso.
Wtryskiwacz Denso

Wtryskiwacz Denso

Wtryskiwacze Denso są montowane we większości pojazdów o japońskiej specyfikacji, jednak są one popularne także w autach Peugeot Boxer, Citroen Jumper czy Ford Transit 2,2 TDCi. W odróżnieniu od systemów Delphi i Siemens, Denso jak i Bosch są o wiele trwalsze jeśli chodzi o wprowadzenie do zbiornika zanieczyszczonego paliwa. Pomimo tego systemy Common Rail są bardziej czułe na nieodpowiednie paliwo niż systemy tradycyjnego wtrysku paliwa.

Ważne dla użytkowników Peugeot Boxer, Citroen Jumper i Ford Transit z silnikami 2.2 diesel

Po naprawie lub wymianie pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy należy dokonać adaptacji tych podzespołów urządzeniem diagnostycznym – można to wykonać przy pomocy oryginalnego urządzenia Denso DST-PC, które posiada nasza firma Serwis Hoffman

Czytaj Więcej

Przegląd Zimowy auta – promocja 10 zł

Mercedes CS 300

 

Promocja Zimowa !!!300x199x1-performance-upgrades-300x199

Zapraszamy na przegląd Twojego Auta za jedyne 10,00 zł: Czytaj Więcej

W okresie 5 listopada – 18 listopada 2015 w firmie Hoffman będzie można wymienić opony z dodatkową super promocją:

Podłączenie testera diagnostycznego GRATIS Czytaj Więcej

Regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy

Trochę historii:

Pompa wtryskowa Deutz

Pompa wtryskowa Deutz do silnika stacjonarnego

Odkąd zaczęto produkować pojazdy z napędem silnikowym, wymyślano przeróżne jednostki napędowe i paliwa do nich stosowane. W latach dwudziestych XX wieku za przyszłość w motoryzacji uznano silniki diesla, a w temat mocno uderzył Robert Bosch. W 1922 roku rozpoczęły się prace na całego, a już w 1924 roku testowano pompę wtryskową w samochodzie ciężarowym.

Czytaj Więcej

Mocno uszkodzony korpus wtryskiwacz CR firmy Bosch

Mocno uszkodzony korpus wtryskiwacz CR firmy Bosch

Zdemontowany wtryskiwacz poddajemy dokładnej weryfikacji wizualnej, a następnie przeprowadzamy oczyszczanie takiego podzespołu z nagarów silnikowych, stwardniałej sadzy i zanieczyszczeń różnego pochodzenia. Najpierw kontynuujemy oczyszczanie tradycyjnymi metodami. Do elementów korpusu używamy miękkiej szczotki drucianej, a następnie oczyszczamy w myjce wstępnej z odpowiednim środkiem czyszczącym, lub np. naftą. Podczas tych czynności otwory wlotu i wyloty paliwa są zabezpieczone specjalnymi korkami. Ma to zapobiec przedostawaniu się potencjalnych zanieczyszczeń do wnętrza wtryskiwacza CR. Czytaj Więcej

Turbosprężarki Regeneracja – tel. +48 502 430 150

Turbosprężarką nazwiemy urządzenie składające się z części turbinowej i sprężarkowej. Posiada napędzający wirnik turbiny i wirnik sprężarkowy. Oba wirnik sąSONY DSC osadzone na wspólnym wale. W większości wirnik turbiny jest na stałe zespolony w wałkiem, co jest potrzebne ze względu że z tej strony występuje wysoka temperatura napędzających wirnik spalin. Wirnik sprężarkowy jest elementem demontowalnym, mocowanych ściśle na wałku i zazwyczaj utrzymany za pomocą nakrętki. Wałek jest osadzony na łożyskach ślizgowych, bardzo rzadko na innych łożyskach np. igiełkowych (turbosprężarka IHI, Opel). Wirniki są osadzone w ślimakowych obudowach połączonych z kolektorami; wydechowym i ssącym.

Czytaj Więcej

Wózki widłowe oraz inne urządzenia budowlane najczęściej posiadają silnik diesla. Silniki te są wysterowane układami wtryskowymi różnych producentów, w tym Stanadyne, Bosch, Delphi, Yanmar, Lucas, Roto Diesel, American Bosch, Cummins, Motorpal, Denso, Zexel i innymi.

Czytaj Więcej

Pompy wtryskowe Wola – regulacja na stole probierczym:

Czytaj Więcej

9430613989 Zexel (5)W latach dziewięćdziesiątych na rynku pojawiły się dwusprężynowe wtryskiwacze, które dzięki dwustopniowemu otwarciu mogły wyeliminować stukową pracę bezpośredniego wtrysku paliwa, oraz poprawić możliwości ekologiczne silnika. Czytaj Więcej

Wstępne badanie wtryskiwacza Denso do toyoty – taka usterka wtryskiwacza (wyciek na zewnątrz) w niedługim czasie może doprowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego i spowodowanie zatarcie silnika.

Wtryskiwacze te są osadzone pod pokrywą zaworów i wyciek na zewnątrz wprowadza olej napędowy do oleju silnikowego.

Resztę zobaczysz na filmiku.

 

 

Wybrane Wtryskiwacze Denso, które często sprawdzamy w naszej firmie:

23670-30150, 23670-27030, 23670-0R040, TJBB01901D, 8-97376270-3, 9-97376270-2, 6C1Q-9K546-AC, 23670-27020, 23670-0R160, 23670-0G010, 23670-3013, 23670-30150, 23670-30140, 23670-30280, 23670-0R020, 096500-5001, 096500-5020, 096500-0160, 096500-0170, 096500-0310, 096500-2310, HU096500-6000, HU096500-6020, 096500-0180, 096500-0130, 6C1Q-9K546-AC, 6C1Q-9K546-BB, 6C1Q-9K546-AB, 23670-E0510, 8-98159583-0, 8-98011604-1, RE516540, RE520333, 294000-0050, 095000-5480, RE533505, 1G410-53051, 294000-1290, 6C1Q-9K546-BC, HU095000-5170, HU095000-6240, 16600-MB400, 16600-5X000, HU095000-6130, 8-97376270, 8-97376270, 5-5567729C-A

SONY DSC

koncowki wtryskiwaczyNasza firma działa na rynku od ponad 30 lat i dzięki temu posiadamy duże doświadczenie w naprawach starszych generacji pomp wtryskowych i wtryskiwaczy.

Czytaj Więcej

Przyrządy do sprawdzania i testowania pomp comon rail Bosch CP4 – EPS708 i EPS815

Oferta dla Serwisów Diesla i Bosch Diesel Serwisów na zakup wyposażenia do testowania systemów CP4.
Rozszerzenie CP4:
dla EPS 708 – cena negocjowalna 20 480,00 zł netto
dla EPS 815 – cena negocjowalna 48 450,00 zł netto
Aby zapoznać się ze szczegółową ofertą prosimy o kontakt telefoniczny:

Czytaj Więcej

EPS 118 Bosch – próbnik wtryskiwaczy Common Rail

Rosnący udział nowoczesnych silników diesla wymusza coraz powszechniejsze stosowanie nowoczesnych urządzeń diagnostycznych. Dzisiaj diagnoza testerem diagnostycznym (Bosch KTS) musi być często poparta badaniem podzespołu (np. wtryskiwacza CR) na elektronicznym próbniku wtryskiwaczy. Czytaj Więcej

Czeska firma Zetor od początków swojej działalności współpracowała z rodzimą firmą Motorpal produkującą pompy i wtryskiwacze.

Obecnie w nowych jednostkach silnikowych Zetora także znajdują się rzędowe pompy wtryskowe Motorpal. Aby zachować normy ekologiczne stosuje się w nich sekcje o większej średnicy dzięki czemu można w krótkim czasie wtłoczyć pod odpowiednim ciśnieniem dawkę paliwa.

Czy olej silnikowy jest ważny w przypadku pomp wtryskowych rzędowych?

Pompa Motorpal - Zetor Proxima - regulator - zanieczyszczony olej

Zanieczyszczony oleju widoczny w regulatorze pompy wtryskowej Zetor Proxima

 

Obecnie w rolnictwie należy dbać o sprzęt o wiele bardziej niż w dawnych ciągnikach rolniczych. Niemniej Zetor posiada stary układ pomy rzędowej i w przypadku nieprawidłowej obsługi dochodzi do usterek.

Jeśli w silniku zastosujemy niewłaściwy olej, lub będziemy opóźniać wymianę awarii może ulec pompa wtryskowa, która jest smarowana centralnie z silnika.

Pompa rzędowa posiada odśrodkowy regulator obrotów z ciężarkami, które pod wpływem obrotów i poprzez układ dźwigni sprężyn napinających, zmieniają swoje położenie. Jednocześnie działa to jak filtr odśrodkowy, który odrzuca zanieczyszczenia na boczne ścianki obudowy regulatora (podobnie jak filtr odśrodkowy np. we fiacie 126p). Jest to jego uboczne działanie. Jeśli olej w silniku jest brudny, czy gęsty to w pompie osadza się najwięcej szlamu i uniemożliwia prawidłowe smarowanie wałka, popychaczy sekcji i dolnej części elementu tłoczącego.

Usterki spowodowane zanieczyszczonym olejem:

  • Pompa Motorpal - Zetor Proxima urwana sekcjauszkodzenia zewnętrznej powierzchni wałka krzywkowego
  • uszkodzenia popychaczy elementów tłoczących – na rolkach stykających się z wałkiem lub na płaszczu stykającym się z korpusem pompy
  • zatarcie sekcji tłoczącej, które może prowadzić do jej urwania
  • nieprawidłowa praca silnika spowodowana „klejeniem” się korektorów regulatora
  • tworzenie się opiłków metalowych z uszkodzonych elementów pompy i wprowadzenie tego do oleju – czyli do silnika

 

Pompa Motorpal - Zetor Proxima elementy tloczacy

 

Pęknięta tuleja w wyniku uszkodzonego tłoczka sekcji 

 

Jak zapobiegać powyższym usterkom:

  • stosować olej według zaleceń producenta
  • wymieniać olej zgodnie z zaleceniami, a w przypadku ciężkich warunków (np. zwiększone zapylenie i zakurzenie) należy olej wymieniać częściej
  • dbać o szczelność korka wlewu oleju – często spotykane zaniedbanie

 Pompa Motorpal - Zetor Proxima walekWidoczne uszkodzenie krzywki wałka krzywkowego pompy Zetor – Motorpal

 

Pojazdy Zetora z pompa wtryskowymi Motorpal:

Zetor Major 60 i Zetor Major 80, turbodoładowany czterocylindrowy silnik o poj. 2.9 litra, TCD 2.9 L4

Zetor Forterra, Forterra hsx, forterra hd, turbodoładowany czterocylindrowy silniki o mocach od 70,3 KW do 108,2 KW o pojemności  4156 ccm

Zetor PROXIMA PLUS 100, Proxima Plus 110, Proxima plus 90, PROXIMA POWER z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 4156 ccm mocach od 64,3 KW do 86,2 KW

Pompy Motorpal w Zetorach:

4M3119,

4M3195,

4M3102,

4M3145 – Zetor 7211,

4M3781 – Zetor 6421,

4M3459 – Zetor 1014,

4M3119 – LKT 81,

4M3782 – Zetor Proxima Plus 90,

4M3780 – Zetor Proxima Plus 100,

4M3775RS – Zetor Proxima Plus 100,

4M3767 – Zetor Forterra 1141,

4M3766 – Zetor Forterra 125,

4M3102 – Ursus,

4M3781,

4M3766 – Zetor Forterra,

4M3775 – Zetor Proxima 6421,

4M3150 – Zetor 9540,

4M3466 – Zetor 7341,

Pompy Motorpal w innych pojazdach

4M3503 – Autosan H9 turbo

37.118.010-2005 – Białoruś 820

Gazela – GAZ

Czy warto regenerować TURBOSPRĘŻARKĘ i kiedy to wykonać

Obecnie prawie wszystkie silniki diesla i część benzynowych posiada turbodoładowanie. Najczęściej spotykane nazwy na tabliczkach turbosprężarek to Garret, KKK, Borg Warner, Holset.

Sama budowa turbosprężarki jest prosta, jednak bardzo ważnym elementem jest jej uszczelnienie i wyważenie.

Wirnik Turbosprężarki

Czytaj Więcej

1 Rajd Rzeszowiak – badanie techniczne w Serwis Hoffman

Hoffman Regeneracja turbosprezarekJuż za kilka dni rusza 1 Rajd Rzeszowiak pierwsza eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia. Firma Serwis Hoffman jak zwykle aktywnie uczestniczy w takich imprezach. Tym razem na terenie naszej firmy w Rzeszowie przy ulicy Armii Krajowej 18 odbędzie się Badanie Kontrolne BK 1. To niepowtarzalna okazja do obejrzenia rajdówek z bliska i rozmowy z zawodnikami.

Rajd-Rzeszowiak-logo

Zapraszamy do nas 30 maja 2015r. – sobota,w godz. 18:00 – 22:00

 

 

W rajdzie będą także uczestniczyć załogi firmy Hoffman:

Mikolajczyk OS-Nowy-swiat-WOSP-fot-Ludera

 

 

Pojazd organizatora Toyota Starlet prowadzona przez Dariusza Mikołajczyka i Bogumiłę Szuberla o numerach “00”

 

 

 

 

 

 

Polonez 2000 Rally

 

oraz załoga startująca Paweł Hoffman i Marcin Barłoga w kultowym Polonezie 2000 Rally Walter Wolf

 

 

 

 

 

 

fot. Marcin Zuba, p. Ludera

Porsche - komora silnika

 

Porsche Caeynne 3.0 Diesel

Porsche Caeynne numer VIN: WP1ZZZ92ZBLA…, WP1ZZZ92ZCLA…,

Porsche Macan 3.0 Diesel S od 2014 roku, poj. silnika 2967 cm  (na bazie Audi Q5)

Porsche Panamera 3.0 od 2011 roku

 

 

Czytaj Więcej

Widoczne opiłki w układzie

Popularnymi silnikami w samochodach wyższej klasy grupy Volkswagen są sześciocylindrowe modele diesla w układzie V o pojemnościach 2.5 l, 2.7l oraz 3.0l , 3.1 i mniej znane 4.1l , 4.2l , 6.0l.

Silnik 2.5l stosowano od połowy dziewięćdziesiątych lat do 2005 roku, a najczęściej można go spotkać w samochodach Audi A4, A6 i A8 TDI. Zastosowano tam tradycyjny układ zasilania z pompą wtryskową i mechanicznymi dwustopniowymi wtryskiwaczami Bosch (DHK). Czytaj Więcej

51. Barbórka – Hoffman Kielar w Polonezie 2000

Przygotowania samochodu rozpoczęły się w październiku, zaraz po ostatnim stracie w GSMP Korczyna. Doregulowaliśmy silnik, zamontowaliśmy osprzęt rajdowy i dodatkowe oświetlenie. Wszystko szło do przodu, ale każdy próbny wyjazd kończył się dziwnymi usterkami. Najpierw pękła metalowa rurka płynu chłodzącego, potem problemy ze zbyt wysokim ciśnieniem oleju, a podczas testów jako „zerówka” w KJS Krosno urwały się drążki reakcyjne w tylnym zawieszeniu. Wraz z pilotem wzięliśmy to za dobry znak co ma się zepsuć, niech zepsuje się teraz. Ten pozytywny sposób myślenia zdał egzamin, bo nie odnotowaliśmy żadnej poważnej awarii podczas rajdu.

Klimatyzacja w Twoim aucie – My wykonamy przegląd Klimatyzacji najlepiej

Czytaj Więcej