
Tester diagnostyczny Div.o firmy Magneti Marelli
Div.o tester samochodowy Magneti Marelli jest najnowszą generacją testerów diagnostycznych znanego i cenionego producenta Magneti Marelli.
Więcej informacji i zamówienia pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 570 000 711
Email serwis(@)hoffman.auto.pl
Mikroprocesory ARM Cortex A7 wspierają połączenia sieciowe dlatego umożliwiają natychmiastowy dostęp do jednostek sterujących systemu pojazdu. Dzięki swojej uniwersalności, urządzenie jest w stanie zarządzać wieloma poziomami komunikacji przy jednoczesnym wyświetlaniu parametrów, stanu, aktywacji, kodowania i telemetrii. Div.o jest ponadto kompatybilny ze zintegrowanym oprogramowaniem zarządzającym STAR, które będzie używane przez warsztaty przyszłości. Czytaj Więcej

15. Rajd Nocy Muzeów, zmieniony na 15. Zlot Pojazdów Zabytkowych On-Line
Kończy się maj, a sezon rajdów pojazdów zabytkowych jeszcze nie ruszył. Tak jest w całej Polsce, a może i świecie… Tylko w jednym miejscu organizatorzy zmienili formułę i pierwsi zrobili prawdziwą imprezę z uczestnikami, oraz zwiedzającymi.
Dzięki współpracy pomiędzy Zespołem Rajdowym Hoffman, Miejskim Centrum Kultury w Boguchwale, oraz Gminą Boguchwała dokonano przemiany rajdu na zlot.
W imprezie brali udział właściciele pojazdów zabytkowych ze wspomnianej gminy, oraz okolicy. Organizatorzy musieli ograniczyć ilość uczestników, oraz zastosować wszelkie elementy bezpieczeństwa związanego z panującym wirusem.
Spotkanie odbyło się w części zamkniętej budynku MCK Boguchwała. Pojazdy były prezentowane w aurze wystawy fotografii samochodów z całego świata, oraz przy blasku fleszy i kamer. Wokół panował zapach kawy, serwowanej na wynos i atmosfera Nocy Muzeów. Każdy z uczestników miał możliwość zaprezentowania swoich „cacek”, a materiał video był emitowany na żywo kanałami Youtube i Facebook. Czytaj Więcej

15. Rajd Nocy Muzeów na żywo On-Line z Boguchwały
Tak… to już piętnasta edycja znanego rajdu i zlotu zabytkowej motoryzacji.
Obecny czas nie jest łaskawy dla organizacji imprez plenerowych, w tym rajdów i zlotów pojazdów zabytkowych.
Jednak po długim zastoju w przygotowaniach, zdecydowaliśmy się na zmianę w formie imprezy. Po ustaleniach, wśród współorganizatorów podjęliśmy decyzję o zrealizowaniu Zlotu Zabytkowych Pojazdów ściśle połączonego z międzynarodową Nocą Muzeów z przekazem online. Czytaj Więcej

Silnik Renault 1.2 TCe, Nissan DiG/Ti, Dacia 1,2 TCe, Mercedes Citan 112
Coraz bardziej popularnym silnikiem staje się turbodoładowana jednostka Renault o pojemności 1,2 (1197 ccm). Silnik możemy znaleźć w wielu modelach Renault, oraz w markach Nissan, Mercedes, Dacia.
Jest to niewielki silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu MFI-s lub –d z wtryskiwaczem umieszczonym w cylindrze (DI). Systemy wtrysku są firm Siemens (Continental) lub Hitachi, oraz Motronic firmy Bosch. Silnik jest wspomagany turbosprężarką firm Garret i Mitsubishi
Możemy go często spotkać w modelach:
Nissan Qashqai 1,2 DiG/Ti,
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T, silnik HRA2DDT
Nissan Juke 1.2 DIG-T, silnik HRA2DDT
Renault Kadjar 1.2 TCe 130, silnik H5F408
Renault Clio 1.2TCe, silniki H5F403. H5FT412, H5Ft408
Renault Captur 1.2 TCe, silnik H5F403 (do 2015)
Renault Captur 1,2, silnik H5Ft412 (2015-2018 rok)
Renault Scenic 1.2TCe 130
Renault Megane IV 1.2, silnik H5F408
Dacia Duster 1.2 TCe, silnik H5F408, H5F404, H5F410
Dacia Dokker 1.2
Dacia Lodgy 1.2
Mercedes Citan 112 1.2 silnik 200.711 (stosowany olej MB229.3/ MB229.5, SAE 0W30, 0W40) Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek, wtryskiwaczy, pomp wtryskowych, PLD do Kirovets – Kirowiec
Hoffman Company specializes in fuel injection apparatus and engine supercharging. Weregenerate pumps for machines and tractors of Russian, Belarusian and Ukrainian production.
A rare vehicle, although found in heavy agriculture and forestry, sometimes a constructionvehicle is the Kirowiec (Kiroviec or Kirovets) vehicle. It is a company founded at the very beginning of the 19th century. Agricultural machinery is asmall part of the entire production of this tycoon.
Our company deals with professional regeneration of turbochargers in these vehicles. Each turbocharger is individually repaired using a low and high speed balancer. After balancing the entire turbocharger assembly goes to the test bench and there is a full performance test carried out there, as well as dynamic valve and geometry settings (in the latest systems).

Regeneracja turbosprężarek, wtryskiwaczy, pomp wtryskowych, PLD do Kirovets – Kirowiec
Firma Hoffman specjalizuje się w aparaturze wtrysku paliwa, oraz doładowaniu silników. Regenerujemy pompy do maszyn i ciągników produkcji rosyjskiej, białoruskiej i ukraińskiej. Rzadkim pojazdem, chociaż spotykanym w ciężkim rolnictwie i w pracach leśnych, czasem budowalnych jest pojazd Kirowiec (Kiroviec, lub Kirovets).
Jest to firma utworzona na samym początku XIX wieku. Maszyny rolnicze, to mała cząstka całej produkcji tego potentata.
Nasza firma zajmuje się profesjonalną regeneracją turbosprężarek w tych pojazdach. Każda turbosprężarka jest naprawiana w sposób indywidualny z wykorzystaniem nisko i wysokoobrotowej wyważarki. Po wyważeniu cały zespół turbosprężarki trafia na stół probierczy i jest tam dokonany pełny test wydajności, oraz dynamiczne ustawienie zaworów i geometrii (w najnowszych systemach). Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek, pomp wtryskowych i wtryskiwaczy Shibaura – maszyny i ciągniki rolnicze
Shibaura jest japońską firmą produkującą przeważnie mniejsze maszyny i ciągniki rolnicze, od połowy XX wieku.
W silnikach pracują turbosprężarki Garret, IHI i inne. W starszych modelach znajdują się pompy wtryskowe Sims, Rotodiesel (DPA), a także kasetowe pomp wtryskowe firmy ZEXEL. Systemy wtrysku paliwa są wtryskiem pośrednim i bezpośrednim, w zależności od modelu silnika.
W naszej firmie specjalizujemy się w regeneracji pomp wtryskowych, jak i wtryskiwaczy do ciągników, posiadamy wiedzę i dostęp do części firm Zexel, Bosch, Denso (Nippodenso), Sims – Minimec, Rotodiesel, CAV. Czytaj Więcej

Maximec and Minimec pump regeneration – SIMS
We regenerate older generation injection pumps from Sims / CAV / Lucas and now Delphi. SIMS injection pumps are arranged in a row section with a camshaft. Smaller pumps are Minimec models with a centrifugal speed controller. They are mainly used in construction machinery, agricultural tractors and stationary devices. They were often mounted on Perkins, Leyland and Ford engines.
Application of Maximec pumps:
Larger engines are usually equipped with Maximec pumps with 6 to 12 cylinders. This type of pump can be found in the Perkins, Ford, MTU / Rolls Royce, Leyland engines. These engines are used in large power generators, mines, ships in locomotives.

Regeneracja pompy Maximec i Minimec – SIMS
Regenerujemy pompy wtryskowe starszej generacji firmy Sims / CAV / Lucas, a obecnie Delphi. Pompy wtryskowe SIMS są w układzie sekcji rzędowych z wałkiem krzywkowym. Pompy mniejszych gabarytów to modele Minimec z odśrodkowym regulatorem prędkości obrotowej. Stosowane są głównie w maszynach budowlanych, ciągnikach rolniczych i urządzeniach stacjonarnych. Często były montowane do silników Perkins, Leyland, Ford.
Zastosowanie Pomp Maximec:
Silnik większe przeważnie są zaopatrzone w pompy Maximec z ilością cylindrów od 6 do 12. Tego typu pompy znajdziemy w silniku Perkins, Ford, MTU / Rolls Royce, Leyland. Silniki te są stosowane w dużych agregatach prądotwórczych, kopalniach, statkach w lokomotywach. Czytaj Więcej

Czas wielkiej przerwy dla załogi Saaba ?
Kiedy wszystkie spotkania, imprezy, zawody w całym świecie zostają odwoływane, lub przenoszone na inny termin to wydawałoby się że nasza ekipa zapadła w letarg.
Czyżby ?
Oczywiście, że nie. Po informacji o odwołaniu Rajdu Rzeszowiak, Rozpoczęcia Sezonu w Rzeszowie i oczekiwaniu na nowe terminy kolejnych imprez, skupiliśmy się na technicznych działaniach przy Saabie.
Dzięki dodatkowemu czasowi mogliśmy zastosować nowe sprężyny do tylnego zawieszenia, oraz dopieściliśmy drobne elementy silnika, chociażby cynkując niektóre oryginalne śruby. Obecnie poprawiamy zużycia instalacji elektrycznej wymieniając kilka przewodów ze słabą lub uszkodzoną izolacją. Czytaj Więcej

Naprawa samochodu z przywiezieniem i odwiezieniem – door-to-door
Szanowni Klienci
Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną i w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo zachęcamy do skorzystania z naszej usługi serwisowej door-to-door.
W celu skorzystania z usługi prosimy o kontakt telefoniczny + 48 17 85 777 51 lub mailowy serwis@hoffman.auto.pl .
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Czytaj Więcej

Wirusy bakterie grzyby w aucie – jak je usunąć ?
W związku z aktualnym wirusem Covid 19, jak i wszelkimi innymi wirusami w tym grypy, dostaję wiele zapytań jak zabezpieczyć auto, czy autobus przed rozprzestrzenianiem się infekcji.
Oczywiście mogę podać tutaj tylko prewencję, którą jednak warto stosować. Większość czynności możemy wykonać samodzielnie, lub w specjalistycznym serwisie samochodowym, który zajmuje się obsługą klimatyzacji.
Najwięcej bakterii, wirusów i grzybów rozsyła nam nawiew z wentylacji pojazdu.
Pierwsze czynności to sprawdzenie i oczyszczenie wlotu zewnętrznego, oraz rynienki odpływowej znajdującej się przeważnie pod maską. Tam znajdują się często stare, czasem „przygniłe” liście, igły z drzew i błotny nalot. Kolejna czynność to wymiana filtra przeciwpyłkowego na nowy. Wskazane zamontować z wkładem węglowym, a nawet srebrowym, które wspomogą niszczenie bakterii i wirusów. Niestety tutaj jest „haczyk”, bo skuteczność dodatkowych czynników w filtrach jest dobra, ale krótka. Takie filtry powinno się wymieniać co dwa, maks. trzy miesiące. Niezależnie od tego sam wkład eliminuje przenikalność chociażby pyłu, w którym łatwo mogłyby się osadzać cząstki niebezpieczne.
Kolejne działanie to dezynfekcja nawiewów, oraz wymiennika klimatyzacji, lub ogrzewania. Można to wykonać kilkoma sposobami. Do takich należą środki chemiczne, wspomagane czasem ultradźwiękami, oraz ozonowanie. Środki chemiczne można zastosować samodzielnie. Czytaj Więcej

Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic
KE-jetronic, D-jetronic, L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronicm, MFI, Digifant
Firma Hoffman od kilkudziesięciu lat zajmuje się układami wtrysku paliwa, turbosprężarkami oraz naprawą samochodów w całości.
Zainteresowania właścicieli pojazdami zabytkowymi, klasycznymi oraz motosportem zaowocowało rozwijaniem firmy w tym kierunku.
Serwis Hoffman rozwinął specjalistyczne naprawy w zakresie:

Rajdowy Zespół Hoffman – plany na rok 2020
Powoli zaczyna się rajdowy sezon w roku 2020. W tym okresie w skład zespołu wlicza się grupa czterech zawodników: Paweł Hoffman, Łukasz Gwiazda, Marcin Barłoga i Jakub Kaszuba.
Jako pierwszy w zawodach wziął udział Łukasz, startując w styczniu rajd Zimna Levoca na Słowacji. Łukasz pilotując Mariusza Zapałę w Skodzie Fabia R5 ukończyli zmagania na pierwszym miejscu.
Gwiazdę w tym roku zobaczymy jeszcze w cyklu Rajdowych Mistrzostw Litwy, na prawym u Zapały, oraz w RSMP (Mistrzostwach Polski) z Balbiną Gryczyńską.
Zregeneruj Turbosprężarkę u nas
Paweł Hoffman będzie jeździł z dwoma pilotami; Barłogą i Kaszubą. Startować będą w Saabie 96V4 Rally, który jest jeszcze na warsztacie w gruntownym remoncie. Taka czynność należała się rajdówce po trzech mocnych sezonach. W aucie został wyremontowany silnik, w którym do wymiany były wszystkie panewki, korbowód, tulejki wałków, tuleje cylindrów itp. Zawieszenie zostało dopracowane, wymieniono przednie amortyzatory, sworznie, układ wydechowy. Poprawiono mocowanie silnika i zmieniono nastawy szpery. To oczywiście tylko część prac, przy których spędzono wiele godzin. Czytaj Więcej

Wymiana sprzęgła w Dwusprzęgłowej skrzyni typu DSG
Od kilku lat bardzo popularna staje się automatyczna skrzynia biegów typu DSG (grupa VW) z suchym podwójnym, zespolonym sprzęgłem. Pomijając protoplastów tego wynalazku już z lat osiemdziesiątych XX wieku, seryjnie system zaczął montować volkswagen (po 2003 roku).
Omawiane sprzęgło składa się z dwóch częściowo niezależnych elementów sprzęgłowych. Jeden zestaw jest odpowiedzialny za zmianę biegów parzystych, a drugi nieparzystych. Na podstawie informacji ze sterownika skrzyni biegów system jest przygotowany do błyskawicznej zmiany biegów utrzymując „wysprzęglony” kolejny bieg w gotowości.
Częste usterki dotyczące podwójnego sprzęgła:
- Szarpanie przy zmianie biegów często niższych na przykład ½
- Szarpanie przy cofaniu – bieg wsteczny
- Uszkodzenie dwumasowego koła, czasem zespolonego z systemem sprzęgła (szarpanie podczas ruszania, zmiany biegów, oraz wyczuwalna nierównomierna praca silnika)
- Opóźnienie przełączania poszczególnych przełożeń
Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej – zobacz Czytaj Więcej

15. Rajd Nocy Muzeów – Zlot Zabytkowych Pojazdów Boguchwała
Uwaga – zmiana formy na Zlot On-Line – pierwszy taki w Polsce – zobaczcie !!!
Tak… to już piętnasta edycja znanego rajdu i zlotu zabytkowej motoryzacji. Tym razem impreza będzie związana z ciekawostkami i historią gminy Boguchwała.
Zapraszamy wszystkich posiadaczy klasycznych pojazdów, do przejechania przepięknej trasy o stóp Karpat.
Nie wszyscy wiedzą, że właśnie tutaj, w okolicach Boguchwały kończą się Kapraty, a szlak rajdowy będzie się przemieszczać po kresce granicznej wspomnianych gór, rysowanej na mapach. Charakter rajdu będzie turystyczny, a wszyscy zobaczą najpiękniejsze miejsca dziewięciu wiosek, oraz miasto Boguchwałę. Ciekawym punktem do zwiedzania będzie otoczenie kompleksu Pałacu Lubomirskich, wraz ze starym kościołem i widokiem na dawne dworskie stawy. Czytaj Więcej

Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda wygrywają rajd Zimna Levoca na Słowacji
W piątek wieczorem oraz w sobotę w okolicach miasta Levocza (Levoča) na północy Słowacji rozgrywana była pierwsza runda „Wolnego Pucharu” Rajd Zimna Levoča. W imprezie brało 41 załóg, wśród nich prawie połowa w samochodach czteronapędowych. Rywalizację w klasyfikacji generalnej wygrała załoga Motul Evo Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda w Skodzie Fabii R5.
Z powodu rocznej przerwy w rajdach nie brałem pod uwagę zwycięstwa, dlatego z wyniku bardzo się cieszę. Przed rajdem miałem tylko jeden dzień testów, by móc zapoznać się z samochodem. Z pomocą inżyniera dużo pracowaliśmy nad ustawieniem rajdówki. Skoda to trochę inna bajka w porównaniu do Forda. Same zawody przebiegły bardzo pomyślnie, warunki na trasie były dobre, skupiałem się tylko na czerpaniu przyjemności z jazdy, a ta z kilometra na kilometr była większa.
Automatyczne Skrzynie Biegów szkolenie prowadzone przez Mariusza Zapałę i Sławomira Borka

Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda przed rajdem Zimna Levoca w Słowacji.
Rajd rozgrywany jest w miejscowości Torysky, niedaleko polskiej granicy. Jeden odcinek przejeżdżany jest w piątek wieczorem oraz 4 odcinki w sobotę rano. Całość trasy to prawie 30km oesowych. Czytaj Więcej

Rozpoczęcie Sezonu Rajdowego i Zabytkowego w Rzeszowie
Hoffman – Motul
W związku z bezpieczeństwem i prewencją przed wirusem odwołuję Zlot Pojazdów Zabytkowych, oraz Rozpoczęcie Sezonu Sportowego, planowanego na 29 marca 2020 roku.
W dniu odwołanej imprezy odbędzie się kawowe spotkanie kilku załóg rajdowych z mediami.
Wszystkie siły organizacyjne przenosimy na 16 maja 2020 roku, kiedy odbędzie się rajd i zlot zabytkowych pojazdów, czyli 15.Rajd Nocy Muzeów (Rzeszów- Boguchwała).
Proszę o przekazanie informacji wszystkim zainteresowanym uczestnictwem w niej.
Paweł Hoffman
Sezon dla sportów motorowych, oraz dla pasjonatów pojazdów klasycznych rozpoczyna się zazwyczaj na wiosnę każdego roku. W 2020 roku, Zespół Rajdowy Hoffman organizuje początek sezonu w formie zlotu pojazdów zabytkowych, klasycznych i sportowych.
Impreza odbędzie się 29 marca w niedzielę. Podczas spotkania uczestnicy będą mogli w miłej atmosferze spotkać się z zawodnikami rajdowymi, porozmawiać z nimi wymienić swoje doświadczenia. W tak samo świetnej atmosferze właściciele klasycznych pojazdów będą mogli porozmawiać o sezonie 2020, pochwalić się swoimi nowymi, jak i starymi nabytkami.
- fot. Kamil Bać
- Ford Fiesta R5 załogi Zapała / Gwiazda
- fot. P.Hoffman
- fot. P.Hoffman
- Saab 96 V4 Rally
- fot. Kamil Bać

Automatyczne Skrzynie Biegów – szkolenie
Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyń biegów.
W sprawie terminów proszę pytać
W opracowaniu szkolenie na typ skrzyni Powershift (Volvo, Ford)
Omówiona zostanie diagnostyka skrzyni biegów, przy pomocy testerów. Weryfikacja błędów, oraz danych rzeczywistych.
Szkolenie będzie podzielone na część teoretyczną i praktyczną; diagnostyczną i weryfikacyjno-naprawczą. W szczególności, opisowi zostaną poddane skrzynie:
- Klasyczna hydrauliczna
- Dwusprzęgłowa (DSG, Getrag)
- Bezstopniowa (CVT)
Podczas kursu wykorzystany zostanie model sześciobiegowej automatycznej skrzyni Aisin, w której będą ukryte usterki w celu prawidłowej weryfikacji i naprawy przez uczestników. Ponadto w celach szkoleniowych będą podstawione auta marki Renault Clio (2019 rok), Volvo, Audi A6 (modele mogą ulec zmianie).
Iseki – regeneracja Turbosprężarek, Pomp Wtryskowych i Wtryskiwaczy
Coraz bardziej popularną marką wśród maszyn budowalnych i rolniczych jest ISEKI. Firma ta specjalizuje się przeważnie w mniejszych silnikach. Znajdują się w nich układy wtryskowe, głównie japońskiej firmy Zexel, Denso (Nippodenso) oraz Bosch. Najnowsze modele pracują na systemie common rail, jednak wiele z dawniejszych jednostek posiada konwencjonalny wtrysk z pompą wtryskową.
Pompy te dzielą się na: typ A (np. PES4A90… pompa rzędowa), typ MW (pompa rzędowa), typ VE (pompa rozdzielaczowa), oraz pompy kasetowe NP-PFR z regulatorem obrotów oddzielonym od pompy.
Regeneracja Turbosprężarek
Nasza firma profesjonalnie zajmuje się regeneracją wyżej wymienionych pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, oraz turbosprężarek. Posiadamy dokumentację, wieloletnią wiedzę, oraz wysoce wyspecjalizowanych mechaników. Czytaj Więcej

Regeneracja pomp i turbosprężarek Volvo Penta, Deutz, MTU
Nasza firma specjalizuje się w regeneracji pomp wtryskowych i turbosprężarek, pomp Common Rail, wtryskiwaczy do silników stacjonarnych i wielkogabarytowych, w tym marek Volvo Penta, Rolls Royce – MTU, Perkins, Deutz i innych.
Przekrój pomp i systemów wtrysku paliwa znajdujących się w w.w. modelach jest bardzo szeroki i zależny jest od okresu produkcji silnika.
W modelach Volvo Penta, mi. w:
Volvo Penta D1-13 MS15L/A,
Volvo Penta D1-20 MS15L/A,
Volvo Penta D1-30 MS15L/A,
Volvo Penta D2-40 MS15L/A, Czytaj Więcej

Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych jetronic, cng, lpg, motronic, bosch, magneti marelli
Nasza firma zajmuje się dokładną diagnostyką i sprawdzaniem wtryskiwaczy benzynowych.
Kontakt tel. 502 430 150, lub 512 179 332
Testujemy i naprawiamy wtryskiwacze mechaniczne w systemach MFI (systemy w benzynową pompą wtryskową) Bosch, Kugel Fischer, Lucas i inne:
- Wtryskiwacze mechaniczne systemu K-jetronic i KE-jetronic
- Wielopunktowe wtryskiwacze elektromagnetyczne wtrysku pośredniego L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronic, Motronic firm Bosch, Denso, Magneti Marelli, VDO, Siemens
- Wtryskiwacze jednopunktowe TBI
- Wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku paliwa HPI, FSI, GDI (w zakresie niskich ciśnień)
- Wtryskiwacze LPG
- Wtryskiwacze CNG
Przed przystąpieniem do badania wtryskiwaczy elektromagnetycznych i mechanicznych oczyszczamy je z nagarów przy pomocy środków i myjek ultradźwiękowych.

Fiat 500, Fiat 500L, Fiat 500e, Fiat 500X – serwis, obsługa, ocena
Samochód, można by stwierdzić powstał na fali dawnego kultu Fiata 500 produkowanego przez prawie 20 lat (od 1957 roku).
Rzeczywiście, jeśli przyjrzymy się jego sylwetce to wszystkie modele przypominają stylistycznie dawną pięćsetkę.
Pomimo, że auto kojarzy się z małą przestrzenią, chociaż nie bardzo można tak powiedzieć o wersjach Fiat 500L i 500X, które są dość obszerne. Oczywiście biorę pod uwagę, że na tylnej kanapie usiądą trzy nie tęgie osoby.
Fiat wydaje sześć podstawowych wersji auta serii 500:
- Fiat 500 – wersja podstawowa
- Fiat 500 Abarth – wersja dla wymagających większej mocy
- Fiat 500e – coraz częściej spotykany model w Polsce, produkowany głównie na Amerykę Północną, (USA, Meksyk itp.)
- Fiat 500L – pojazd powiększony, można by powiedzieć rozdmuchany, czyli wersja minivan
- Fiat 500X – czyli crossover zbudowany na bazie 500L, mi. z dołożonymi relingami, nadkolami i zmienioną charakterystyką zawieszenia.
- Fiat 500C – czyli kabriolet
Jeśli masz problem z turbosprężarką, zapytaj fachowca o radę

Hoffman i Kaszuba w 17. RallyLegend – czyli Saab 96 w San Marino
Pierwsza połowa października to święto dla kierowców rajdowych z całego świata. W weekend od 11 do 13 października 2019 roku, na terenie Republiki San Marino odbyły się rajdowe zmagania kierowców z różnych epok i w przeróżnych samochodach sportowych. Jechały tam pojazdy od lat sześćdziesiątych do najbardziej współczesnych. Na rajd zgłosiło się około 170 załóg, w tym pięć z Polski, głównie z części południowej. Do igrzysk przystąpiły trzy polskie zespoły; Janka Chmielewskiego, Grzegorza Olchawskiego i Pawła Hoffmana. Wszyscy dzielnie rywalizowali. Niestety Jankowi awarii uległa skrzynia biegów, a Grzegorz w Audi S1 uszkodził elementy przedniego zawieszenia.
Okazało się, że jedyną polską załogą, która ukończyła rajd to Paweł Hoffman i Jakub Kaszuba startujący Saabem 96 V4 Rally.

Z Boguchwały do San Marino, czyli od Rajdu Rzeszowskiego do 17. Rally Legend – From Boguchwała to San Marino, it means from Rally Rzeszów to 17th Rally Legend
Początkiem sierpnia odbyły się zawody rajdowe na terenie podkarpacia, w których uczestniczyła załoga Paweł Hoffman i Marcin Barłoga. Zawody były cyklem Rajdowych Mistrzostw Polski, a wspomniani zawodnicy jechali kultowym autem Saab 96 V4 Rally.
Historyczny Saab 96 w rajdach i wyścigach w Polsce, bierze udział od 2009 roku. Jednak od początku swojego istnienia był autem rajdowym. Jeździł głównie na szwedzkich oesach, w tym zimowych Mistrzostwach Świata (WRC), które wliczały się także do cyklu Mistrzostw Szwecji. Udokumentowanym przykładem są lata osiemdziesiąte w tym 1980, 1981 i 1985, kiedy to ostatni raz auto uczestniczyło w tak znaczącej imprezie. Za sterami zasiadał wtedy Karl-Erik Bäckwall, a na prawym Dorothe Bäckwall.
Wracając do czasu teraźniejszego. Po rzeszowskim sukcesie Zespół Hoffman zdecydował się na uczestnictwo w 17. Rally Legend, który odbędzie się z państwie San-Marino.
Załoga będzie się składać z Pawła Hoffmana i Jakuba Kaszuby, który już w 2018 roku gościł na prawym fotelu Saaba.
Obaj zawodnicy posiadają licencje wydane przez Automobilklub Rzeszowski i od lat są z nim związani. Będą pierwszymi zawodnikami w barwach AR i Boguchwały, którzy wystartują we wspomnianym rajdzie. Czytaj Więcej

Rajd Śląska 2019 – Łukasz Gwiazda i Balbina Gryczyńska
Drugi raz na prawym fotelu z Balbiną Gryczyńską usiadł Łukasz Gwiazda. Rajdowy duet coraz lepiej się dociera, a wspólna jazda polepsza wyniki. Pierwszy rajd, który Łukasz jechał z Balbiną to 28. Rajd Rzeszowski. Uzyskali w nim 4 miejsce w klasie. Czytaj Więcej

Konkurs Fotograficzny Rajd Rzeszowski – Hoffman – Barłoga – Saab 96 – zakończony
Podczas 28. Rajdu Rzeszowskiego, każdy kto posiadał aparat fotograficzny lub nawet telefon komórkowy mógł wykonać zdjęcie załodze numer 114. Była to oczywiście ekipa Saaba 96 V4 Rally, którym jechali Paweł Hoffman i Marcin Barłoga.
W związku z fotograficzną rywalizacją do organizatora konkursu wpłynęło ponad 40 fotografii, w tym trzy wykonane przez fotografów akredytowanych, a reszta przez nieakredytowanych podczas rajdu.
Oceny przesłanych fotografii dokonywali:
- Paweł Hoffman – kierowca rajdowy i fotograf z zamiłowania
- Marcin Barłoga – pilot rajdowy
- Mirosław Pęcak – dziennikarz sportowy TVP Rzeszów
- Grzegorz Kozera – fotograf sportowy
Każdy z oceniających recenzował fotografie według swojej wiedzy fotograficznej i upodobania, jak i momentu ujęcia.

Urwany wałek turbosprężarki
Bardzo często do naszej firmy trafiają turbosprężarki z urwanym wałkiem. Przyczyn takich usterek jest oczywiście wiele. Ja jednak przytoczę kilka tych najczęstszych.
Chcesz zregenerować TURBOSPRĘŻARKĘ – ZADZWOŃ
+ 48 533 324 350 LUB +48 502 430 150
Zerwanie wirnika od strony wydechowej z przyczyny wpadnięcia elementu stałego. Taka awaria może być spowodowana uszkodzeniem silnika. W tym przypadku do układu wydechowego może przedostać się fragment zaworu, pierścienia, czy tłoka. Nawet niewielki taki element przy obrotach wirnika turbosprężarki kręcącego się z prędkościami do 100 000 obr. / min w dużych turbosprężarkach, lub do 250 000 obr. / min w małych turbosprężarkach (silniki benzynowe, nowoczesne diesla, małolitrażowe) powoduje natychmiastową usterkę. Następnym elementem, który może być uszkodzony to jest układ katalityczny. Jeśli elementy stałe silnika, lub rozerwane fragmenty wirnika turbosprężarki przedostaną się do układu wydechowego – katalitycznego, to niszczą nieodwracalnie element ceramiczny. Tutaj zaznaczę, że przy takiej usterce warto dodatkowo sprawdzić układ wydechowy. Usterka uszkodzenia katalizatora, DPF może dać o sobie znak jakiś czas po naprawie. Po awarii i uszkodzeniu części rdzenia ceramicznego kierowca i mechanik może nie odczuwać błędów. Nawet podczas elektronicznego badania i oczyszczania DPF jego stan może tester uznać za sprawny. Usterka czasem ukazuje się po kilkunastu tysiącach kilometrów, kiedy ceramiczny plaster rdzenia systematycznie ma zwiększony opór przepływu spalin. Może to doprowadzić do przytkania spalinami sprawne kanały przepływowe.