Mercedes-Benz CL 500 (C216) z lat 2006 – 2013) z ośmiocylindrowym silnikiem 278.920 w układzie V

W naszym serwisie obsługujemy różne marki aut, jednak to modele mercedesa należą do naszych ulubionych.

Jakiś czas temu podjęliśmy się naprawy silnika w samochodzie Mercedes-Benz CL 500 naszego stałego klienta (silnik 278.920). Zaczęło się od poboru oleju oraz nierównomiernej pracy, aż w końcu dalsza jazda była niemożliwa.

Wykonaliśmy diagnostykę silnika badając ciśnienie sprężania i szczelność cylindrów. Ciśnienie na wszystkich cylindrach było poniżej normy, jednak dwa z ośmiu wykazywały wyjątkowo niskie ciśnienie (w okolicy 3 bar). Wykonaliśmy test szczelności, który potwierdził badania sprężania, nieszczelnością cylindryczną w różnych pozycjach ustawienia tłoka. Czytaj Więcej

Kolejny sezon dla Zespołu Rajdowego Hoffman rozpoczyna rajd we Wieliczce. Tym razem kibice będą mogli nas zobaczyć w dwóch Saabach 96 V4. W pierwszym wystartuje Arkadiusz Bielecki z Jakubem Kaszubą u boku, zaś w drugim tradycyjnie Paweł Hoffman i Marcin Barłoga.

Czytaj Więcej

Systemy Common Rail – szkolenie z diagnostyki układów wtrysku – układy z pompami CP1, CP3, CP4

Szkolenie z diagnostyki systemów wtryskowych diesla z układem Bosch i zastosowanymi pompami ciśnienia typu CP1, CP1H, CP3, oraz bardzo popularnymi w nowych modelach CP4.

Kurs będzie trwać 8 godzin i jest wskazany dla mechaników samochodowych, którzy chcą nabyć wiedzę na temat weryfikacji, diagnostyki i naprawy w.w. układów. Całość to kompedium wiedzy, gdzie 90% działań zostanie wykonywane na pojazdach.

Podczas szkolenia skupimy się na usterkowości pomp CR, oraz wtryskiwaczy, a także nad metodyką prawidłowej weryfikacji usterek.

Czytaj Więcej

Regeneracja, testowanie wtryskiwaczy benzynowych, elektromagnetycznych, DC8C45R2

W benzynowych systemach wtrysku paliwa znajdują się wtryskiwacze mechaniczne, lub elektromagnetyczne, a najnowszych systemach piezoelektryczne.

W naszej firmie sprawdzamy wtryskiwacze elektromagnetyczne i mechaniczne, wykonując pomiary ilościowe, czasu pracy, reakcji, oraz badania szczelności.

Posiadamy w ofercie wtryskiwacze nowe, a także mamy możliwość zregenerowania wtryskiwaczy do układów MFI – wtrysku mechanicznego, Spica, Kugel Fischer.

Testujemy także wtryskiwacze systemów wtrysku ciągłego:

  • K-jetronic,
  • KE-jetronic

Wtryskiwacze do starszych rozwiązań z cewką elektromagnetyczną:

  • D-jetronic (BMW, Mercedes R107, Peugeot)
  • L-jetronic
  • LE-jetronic
  • LH-jetrtonic
  • Digifant

Wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego, mechanicznego, do zabytkowych pojazdów Mercedes np. W198 (Gulwing):

  • DC10A30R6/4
  • 000 017 20 12 A
  • 0000172012
  • 0437001002
  • 0437001001
  • 0437001004

Wtryskiwacze wtrysku pośredniego, sekwencyjnego (zabytkowe pojazdy Mercedes W113, W111, W112, W189, W188):

Wtryskiwacze wtrysku sekwencyjnego mechanicznego typu Kugel Fischer (Austria), Spica (Włochy):

  • DL020D (BMW, Ford, Peugeot)
  • DLO-20D (DLO20D)
  • 8 492 801 227 (8492801227 Kugel Fischer)

Wtryskiwacze gazowe

Wtryskiwacze motocyklowe

Pompa Motorpal Tatra

Pompy wtryskowe Tatra 815, Tatra T-158 8P6R44, Tatra 163 Motorpal Bosch

pompa wtryskowa tatra 815Pompy wtryskowe w silnikach Tatra są głównie produkowane przez firmę Motorpal. Bardzo rzadko można spotkać pompy wyprodukowane przez firmę Bosch. W modelach najnowszych są zastosowane silniki np. Paccar MX-13 z układem Common Rail.

Zastosowane pompy są typu PV-A z regulatorem RV i posiadają zazwyczaj 8, 10 lub 12 sekcji tłoczących. Na cały zespół, oprócz regulatora i pompy, składają się jeszcze; przyśpieszacz kąta wtrysku, pompka zasilająca i urządzenie rozruchowe mocowane w przedniej części listwy pompy wtryskowej.

Budowa pomp Motorpal wielkości A jest bardzo solidna, a nawet kilkudziesięcioletnie korpusy są bezawaryjne.

Usterki powstające w zespole kompletnej pompy wtryskowej to:

  1. Zużycie eksploatacyjne sekcji tłoczących i zaworków odcinających – krawędzi sterującej
  2. Zużycie eksploatacyjne sekcji, lub wskutek niewłaściwego smarowania części prowadzącej
  3. Uszkodzone łożyska wałka głównego
  4. Uszkodzony wałek główny i popychacze sekcji tłoczących
  5. Niewłaściwa praca pompki zasilającej
  6. Uszkodzony przyspieszać kata wtrysku
  7. Luzy na ciężarkach regulatora i niewłaściwa praca regulatora
  8. Luzy i wycieki oleju z dźwigni przyśpieszenia

Czytaj Więcej

pompa wtryskowa mercedes

Pompa wtryskowa Mercedes, na podstawie modelu W115, W123 – 200D, 220D, 240D

pompa wtryskowa mercedes w115 240Marka mercedes w dziale pojazdów osobowych, była najdłużej powiązana z pompami wtryskowymi w układzie rzędowym. W skrócie; pompa była napędzana wałkiem krzywkowym, a każdy cylinder silnika posiadał niezależną sekcję tłoczącą. Do pompy wtryskowej był zamocowany regulator obrotów i najczęściej pompka zasilająca.

Właśnie wspomniany układ rzędowy gwarantował w mercedesach dużą niezawodność. W mercedesie W115, 200D znajdowała się taka pompa z regulatorem pneumatycznym. Podobna pompa znajdowała się w niektórych modelach W123, także z silnikami 220D i 240D, oraz w modelach transportowych 207D, 307, 407D.

Najczęstsze usterki pompy:

  • Uszkodzona membrana regulatora pneumatycznego
  • Brak szczelności regulatora w wyniku uszkodzenia wałka / tulejek i o-ringów dźwigni gazu
  • Zużyte sekcje tłoczące – czasem zatarte
  • Zużyte zaworki sekcji tłoczącej, krawędzi odcinającej
  • Uszkodzone łożyska wałka krzywkowego – przeważnie wskutek braku prawidłowej obsługi, brak oleju, lub uszkodzonej pompki zasilającej (patrz poniżej)
  • Brak szczelności popychacza tłoczka pompki zasilającej i przepuszczanie oleju napędowego do komory korpusu głównego, gdzie znajduje się olej smarujący układu napędu pompy i łożysk.

Czytaj Więcej

Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów – typ Powershift (Getrag)

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyni biegów.

 

Szkolenia techniczne - Automatyczne Skrzynie Biegów - Hoffman AutoSkrzynia biegów Powershift firmy Getrag najczęściej jest spotykana w modelach marki Ford, Volvo. Jednak szukając ich na rynku możemy odnaleźć ją także w Mitsubishi, oraz w Citroenie.

Podczas kursu omówiona zostanie diagnostyka skrzyni biegów, przy pomocy testerów. Weryfikacja błędów, oraz danych rzeczywistych.

Szkolenie będzie podzielone na krótką część teoretyczną, oraz główną praktyczną; diagnostyczną i weryfikacyjno-naprawczą. W szczególności, szkolenie będzie oparte na:

  • Diagnostyce skrzyni Getrag – model skrzyni dwusprzęgłowej (ze sprzęgłami mokrymi) Poweshift
  • Demontaż, weryfikacja, oraz montaż skrzyni

Podczas kursu wykorzystany zostanie model automatycznej skrzyni Getrag (Ford Mondeo 2.0TDCI), w której będą ukryte usterki w celu prawidłowej weryfikacji i naprawy przez uczestników.

Kurs przeprowadzi doświadczony szkoleniowiec Mariusz Zapała, który posiada ponad 24 lata doświadczenia w naprawach automatycznych skrzyń biegów, a od 18 lat prowadzi swoją działalność w tej branży. Dodatkowo związany jest z projektem automatycznych skrzyń biegów – Motul Evo, jako techniczny koordynator projektu.

Czytaj Więcej

Popijając rajdową kawę

Moskwicz 403 i Wiktoria

Sezon 2021 dla Zespołu Rajdowego Hoffman to wiele działań rajdowych, a także rajdów turystycznych z motoryzacją w tle.

Zaczynamy na samym początku kwietnia na Revival Rally Prague, gdzie planujemy wystartować w dwie załogi w Saabach 96 V4.

Na początku maja będziemy działać przy organizowaniu, już 16-tej imprezy z kolei, o charakterze rajdu i zlotu pojazdów zabytkowych.

Przełom miesięcy maja i czerwca to najdłuższa eskapada roku. Będzie to Rajd Turystyczny Moskwiczem 403. Auto z 1964 roku przejedzie ponad 3600 km, przemierzając część miejsc, w których już było. Jednym z takich miejsc będą chociażby Złote Piaski w Bułgarii. Cała trasa będzie przebiegać przez Słowację, Rumunię, Bułgarię, Turcję, w której przekroczymy granicę Azji. W drodze powrotnej postaramy się pobyć chwilkę w Rumuni, oraz na Ukrainie. Tak jak podczas rajdów samochodowych, użytkujemy auta tylko na olejach Motul, tak też podczas długodystansowej wyprawy będziemy testować wspomniany olej. Oczywiście olej dedykowany do moskwicza 403, który posiada dość archaiczny silnik, oraz czterobiegową skrzynię z zębami prostymi na pierwszych trzech biegach. Czytaj Więcej

Oprogramowanie KTS 520, KTS 550, KTS 530 – ESI Tronic

Oprogramowanie SD – samodiagnoza 2017/3

Oprogramowanie jest w wersji stałej – tzw. dożywotniej. Jest oficjalna licencja.

Może na tym pracować KTS 520, KTS 530, KTS 550

Oprogramowanie w wersji abonamentowej SD do KTS

Jeśli jesteś zainteresowany, zadzwoń:

Czytaj Więcej

Ze Śląska na Wyścig Prządki – czyli powrót Saaba na GSMP

W dniach 11/12 września odbywał się rajd na Śląsku, o tej samej nazwie, co wspomniany region.

Tym razem na śląskiej ziemi Zespół Hoffman wystawił trzech zawodników. Paweł Hoffman i Marcin Barłoga wystartowali Saabem 96V4 w cyklu HRSMP, natomiast Łukasz Gwiazda jechał u boku Balbiny Gryczyńskiej w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Kolejny rajd można uznać za sukces załogi Hoffman/Barłoga. Przejechali szybkim tempem całość odcinków, trzymając się blisko nowszych rajdówek, jak Łada VFTS i VW Golf. Błędy zawodników podczas rajdu można wyliczyć na palcach jednej ręki, a samochód spisywał się bezbłędnie. Oczywiście sprawność tej wiekowej rajdówki jest wynikiem ogromnej i bezkompromisowej naprawy auta w Serwis Hoffman.

Zobacz jak testujemy Turbosprężarki

Rajd nie był bardzo długi, jednak został skumulowany jednym dniu. Liczył prawie 500 kilometrów trasy i ponad 100 km odcinków oesowych. Trwał od wczesnych sobotnich godzin, aż do 22 w nocy. Uczestnicy w ciągu dnia mieli 30 minut przerwy serwisowej, ale na mecie mieli uśmiechnięte twarze, oczywiście odbierając puchar za pierwszą pozycję w klasie. W tej chwili Saab jest już po przeglądzie serwisowym i co ważne przygotowywany jest do startu w innym cykli rundy Mistrzostw Polski, tj. w wyścigach górskich na Prządkach. Oczekujcie nas na trasie wyścigów już w najbliższą sobotę i niedzielę 19 i 20 września.

Galeria fotografii z rajdu

Fot. Jakub Rozmus

 

Od 29. Rajdu Rzeszowskiego minął taki czas, że warto zrobić podsumowanie. Omawiany rajd był pierwszą rajdową rundą Mistrzostw Polski w cyklu RSMP i HRSMP. Była to pierwsza impreza tej rangi po wcześniej odwołanych innych rajdach z przyczyn pandemii.

Nasz zespół wystartował dwoma autami, marki Saab i oba pojazdy ukończyły rywalizację. Warto wspomnieć, że były to dwa najstarsze auta rajdu. Przed sezonem przeszły gruntowny przegląd w firmie Serwis Hoffman. Czarny, Saab miał zregenerowaną skrzynię biegów, silnik, zawieszenie. Zmodernizowano chłodzenie hamulców, dokładając do niego blachy nawiewowe, oraz zastosowano szersze felgi i opony. Czerwonego przystosowano do obecnych wymagań bezpieczeństwa rajdowego i wykonano podstawowy przegląd silnika. Ponadto Serwis Hoffman zremontował w nim zawieszenie i układ hamulcowy, jak i poprawił instalację elektryczną. Wszystkie zabiegi zdały egzamin, a wynikiem tego była obecność Saabów na ceremonii mety, na rzeszowskim rynku. Czytaj Więcej

Darmowa możliwość korzystania z ESI Bosch: SIS / EBR / P – sprawdź szczegóły

W okresie od sierpnia do 31 grudnia 2020 roku, odbiorcy oprogramowania ESI będą mogli sprawdzić przez pół roku możliwości pracy na poszerzonym oprogramowaniu.

Zwiększenie zakresu umowy jest bezpłatne, a dodatkowe opcje są zależne od obecnie używanego oprogramowania.

Dodatkowe darmowe moduły:

EBR – znane błędy. Jest to zbiór danych technologicznych zebranych z rynku wtórnego, opracowanych przez technologów i wprowadzonych do ESI Tronic. Najprostszym językiem pisząc jest tam: tytuł usterki i prowadzenie naprawy punkt za punktem.

Przykłady pracy z EBR:

SIS – System Informacji Serwisowej. Jest to najbardziej popularny moduł, który ma bezpośrednie połączenie i przełożenie diagnostyki testerem KTS (SD – samodiagnoza). Większość zdiagnozowanych błędów jest interpretowana przez opisany moduł. Zawiera on schematy elektryczne, hydrauliczne związane z diagnostyką, systemy wtrysku diesla, benzyny, ABS, ASR i inne układy.

P – schematy elektryczne, komfort. W tym module są wszystkie dostępne w Bosch schematy elektryczne samochodów osobowych i mniejszych transportowych, które uzupełniają schematy z modułu SIS. Moduł posiada dodatkową nazwę Schematy Komfort ponieważ uzupełnienie zawiera rysunki instalacji klimatyzacji, drzwi, zamków, deski rozdzielczej, ogrzewania siedzeń i innych.

Instrukcja:

 

Zobacz film, w jaki sposób uaktywnić za darmo dodatkowe moduły, lub zadzwoń
+48 502 430 150+ 48 570 000 711

 

Kodowanie wtryskiwaczy Siemens/VDO, dla użytkowników testerów Magneti Marelli CRU*R, DCD, MTBR – zmiany

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji oprogramowania AZO typ 2.7.5 (z dnia 30/07/2020), dla użytkowników nie posiadających autoryzacji VDO, zablokowana została możliwość generowania nowych kodów dla wtryskiwaczy Siemens/VDO.

Testowanie wtryskiwaczy Siemens/VDO pozostało bez zmian, z tym, że aktualnie należy korzystać z planów testowych rozpoczynających się od „GEN”, np.: GEN-03L130277B.

Użytkownicy, testerów podczas kodowania wtryskiwaczy Siemens/VDO, mogą wykonać za pośrednictwem aplikacji on-line.

W skrócie:

  • Użytkownicy, którzy posiadali dotychczas kodowanie – nadal tą opcję posiadają, tylko pobieranie przechodzi przez stronę internetową
  • Użytkownicy, którzy posiadają autoryzację VDO, kodowanie mają odblokowane
  • Użytkownicy, którzy nie korzystali dotychczas z kodowania wtryskiwaczy VDO, teraz dostają taką możliwość – cena za kodowanie wynosi około 3 euro.

Szczegóły w druku PDF:

 

Stoły Probiercze do wtryskiwaczy – jesteś zainteresowany ? – zobacz

 

Wyczekiwane przez zawodników i kibiców, rajdy powoli wracają. Pierwszym rajdem z cyklu Mistrzostw Polski i Słowacji będzie 29. Rajd Rzeszowski. Rajdowy Zespół Hoffman wystawił dwa Saaby 96 V4, które będą się zmagać, przypuszczalnie w upalnej sierpniowej pogodzie.

Saabem czarnym wystartuje stała załoga w HRSMP, Paweł HoffmanMarcin Barłoga. Za to Saabem czerwonym pojedzie Arkadiusz BieleckiJakub Kaszuba. Arkadiusz już ścigał się tym autem w GSMP, czyli Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Jakub też ma doświadczenie z tą marką, ponieważ zasiadał na prawym fotelu w czarnym Saabie, podczas Rajdu Wisły, czy Rally Legend w ubiegłym roku.

Oba modele występują w tej samej klasyfikacji, oraz homologacji z 1971 roku. Posiadają jednak różnice, głównie w układzie zasilania. Czarny pracuje na pojedynczym gaźniku DFI z podwójną gardzielą, a czerwony na dwóch gaźnikach. Czarny jest bardziej elastyczny względem obrotów silnika, czerwony moc osiąga powyżej 3500 obrotów. To oczywiście są niuanse. Najważniejszym jest możliwość startów pojazdami, które posiadają pięćdziesiątkę i wciąż są sprawne, jako pojazdy sportowe. Czytaj Więcej

Samsonas Rally 2020 – Zapała o Gwiazda w Rajdowych Mistrzostwa Litwy

Ponad 80 załóg wystartowało w Rally Samsonas 2020. Rajd jest drugą eliminacją Rajdowych Mistrzostw Litwy. Listę rajdową rozpoczyna Rosjanin łotewskiego pochodzenia Nikolay Gryazin, z którym na prawym jedzie Konstantin Aleksandrov. Z polskich załóg zobaczymy: Adriana Chwietczuka, Roberta Kocika, Krzysztofa Bubika, Krzysztofa Polaka, Gracjana Predko i oczywiście naszą załogę: Mariusza Zapałę i Łukasza Gwiazdę na prawym, z numerem startowym 19.

Trzymamy kciuki. Czytaj Więcej

Urządzenia Diagnostyczne KTS z nowymi komputerami DCU220 – V110 G5

KTS 980 i KTS 960 z Nowym Komputerem. Urządzenia KTS 980 i KTS 960 zostały zmodernizowane i przyspieszone. Zestawy przede wszystkim składają się z KTS-a 590 i KTS-a 560, lecz komputer DCU 220 dostał nowy wkład V110 G5. Poprzednikiem jednak był V110 G3. KTS 980 i KTS 960 z Nowym Komputerem pomogą Ci jeszcze szybciej mierzyć sygnały ze wszystkich zamontowanych w pojeździe czujników i mechanizmów oraz dodatkowo pracować bardziej efektywnie i wydajnie.

Obecna modernizacja dotyczy wniosła poniższe właściwości:

  • Procesor: 8th Gen.Intel Core Processors –Whisky Lake (Quad-Core
  • Monitor LCD : 11.6″ FHD (1920 x 1080; 800nits, touch), Optional Digitizer, 800 nits / 10-pt
  • Pamięć: 8 GB/16GB/32GB DDR4
  • Dysk: 256GB/512GB/1TBM.2 SSD
  • Komunikacja Wi-Fi, Bluethot EM7455 w/ CA (Cat.6), EM7511 w/ CA (Cat. 12), Intel® Wireless-AC 9260+ BT5.0
  • Czytniki / karty: SD card reader + Smart card reader, Optional 1D/2D imager barcode reader (For US and EU region only)
  • Kamera: Kamera internetowa FHD, Dodatkowo opcjonalna kamera z funkcją „Windows Hello”
  • Touchpad + Two Click Buttons
  • USB 3.0 (9 pin) x 1, USB 3.1 2-giej generacji A x 2
  • Wymiary (L x W x H) 12.32″ x 9.37″ x 1.53“ ( metryczne 313 x 238 x 39 mm)
  • Waga: 2.1Kg (4.63lbs)

Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe

Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych w Niechobrzu i Boguchwale

Tuż na granicy Karpat, leży wioska Niechobrz. Jest to stara średniowieczna miejscowość, o której wiadomo, że istniała już w 1373 roku. W górnej części wioski są pokłady wapienne i tam znaleziono ślady prehistorycznego życia człowieka, w tym pradawne kurhany.

Przez te tereny przejedzie Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych. Uczestnicy imprezy będą mieli możliwość zobaczyć przepiękne widoki na miasto Rzeszów, a mieszkańcy Niechobrza, Boguchwały i okolicznych wiosek nacieszą oczy nietuzinkowymi autami.

Główne punkty w Gminie Boguchwała będą mieć miejsce we wspomnianych miejscowościach 25 lipca 2020 roku.

  • 9:30 – 10:40 Boguchwała – Rynek (parking) – prób specjalna
  • 10:00 – 11:30 Niechobrz (parking przy kościele) – próba techniczna
  • 10:50 – Niechobrz (górny parking kościoła) – Poświęcenie pojazdów i start do następnego odcinka

Uczestnicy, oraz zwiedzający będą mogli skosztować słodkości i wypić smakowitą kawę serwowaną w Niechobrzu, przez Kawiarnię Magnificat. Smakując gorycz czarnej kawy, oglądanie klasycznych aut będzie dopełnieniem tej wielkiej przyjemności.

Wśród czterdziestu kilku klasyków zobaczymy:

Czytaj Więcej

Testy Straszydle – Hoffman, Barłoga oraz bracia Kotarba, Bonder i Gerber

24 dnia czerwca w środę, załoga Hoffman / Barłoga pierwszy raz testowała przed sezonem 2020. Jak większość z nas wie, sezon rajdowy rozpoczął się półrocznym opóźnieniem. Zawodnicy jeździli na terenie Straszydla w gminie Lubenia, gdzie zawsze jest rozgrywany Rajd Rzeszowski.

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych do zabytkowych Mercedesów

Na trasach można było spotkać braci Kotarba, oraz Grzegorza Bondera pilotowanego przez Jakuba Gerbera. Nie zabrakło też Grzegorza Grzyba, który dzielił się swoim doświadczeniem. Czytaj Więcej

Warsztaty zajęciowe dla nauczycieli ZST Łańcut

W czerwcu mieliśmy przyjemność wykonać warsztaty zajęciowe dla nauczycieli technicznych Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie.

Zobacz – specjalna oferta urządzeń i oprogramowania dla szkół

Niektóre z tematów to:

  • Diagnostyka silnika przy pomocy testerów diagnostycznych – w tym KTS 980 i KTS 460
  • Weryfikacja, naprawa i sprawdzanie turbosprężarek przy pomocy wyważarek Cimat i stołu probierczego Turbo Test
  • Naprawa i sprawdzanie wtryskiwaczy common rail przy pomocy kompletnego zestawu narzędzi (tzw. III Faza) i stołu probierczego EPS708 (Bosch)

 

Jeżdżąc W113 – czyli Mercedes SL Pagoda

Mercedes SL W113 Pagoda. Przydomek ten przylgnął do auta ponieważ hardtop – twardy dach tego kabrioleta ma pewną wklęsłość przypominającą dachy buddyjskich świątyń, o tej nazwie.

Najczęściej właściciele tych aut jeżdżą z dachami miękkimi. Dlatego stosunkowo łatwo się je otwiera i można się cieszyć z przyjemności wiatru we włosach.

Gdybyśmy oglądali sylwetkę tego auta, to przede wszystkim chyba najlepiej oceniłbym opcję z hardtopem, potem w wersji otwartej, a na końcu z zamkniętym dachem miękkim.

Najstarszą wersją W113 jest Mercedes 230 SL produkowany w latach 1963-67. Najrzadszy jest model 250 SL produkowany w 1966 do 1968 roku. Ostatnia wersja to Mercedes 280 SL z lat 1967 do 1971.

Mercedes W 113 – informacje i modelach:

  • 230 SL silnik M 127.II, numer podwozia (VIN) W113.042 / lata produkcji 1963 – 1967
  • 250 SL, silnik M 129.II, numer podwozia (VIN) W113.043 / lata produkcji 1966 – 1968
  • 280 SL, silnik M 130, numer podwozia (VIN) W113.044 / lata produkcji 1967 – 1971

W Polsce chyba większość aut jest sprowadzonych z USA, dlatego za tym idzie duża ilość automatycznych skrzyń biegów. Czytaj Więcej

Szkolenia techniczne - Automatyczne Skrzynie Biegów - Hoffman Auto

Szkolenia techniczne – Automatyczne Skrzynie Biegów

W dniach 6-7 czerwca 2020r., odbyło się Szkolenia techniczne – Automatyczne Skrzynie Biegów. Program obejmował teorię zagadnienia, diagnostykę systemu w najnowszym Volkswagenie Golfie, ze skrzynią biegów typu DSG, dodatkowo naprawę skrzyni biegów Aisin. Warsztaty przeprowadziło dwóch szkoleniowców, Sławomir Borek (teoria i diagnostyka) i Mariusz Zapała (naprawa skrzyni biegów). Program trwał dwa dni. W pierwszym dniu przede wszystkim była teoria, oraz diagnostyka, natomiast w drugim dniu uczestnicy pracowali przy rozbiórce, weryfikacji i montażu skrzyni biegów. Przede wszystkim szkolenie było przeznaczone dla mechaników, którzy są na początku specjalizacji w naprawach automatycznych skrzyń, oraz dla mechaników ogólnych. Podsumowując kurs pozostanie z nami i będzie wznawiany jeśli utworzy się odpowiednia grupa uczestników.

Organizator: Firma HoffmanZapała Automatic 

W przyszłości są planowane szkolenia dedykowane konkretnym modelom skrzyń biegów.

Czytaj Więcej

Austin Mini, Morris Mini , czy może Innocenti Mini Cooper – testujemy auto

Austin Mini, Morris Mini , czy może Innocenti Mini Cooper, albo Mini Cooper Leyland Authi. Jest tyle odmian tego modelu auta, że nawet człowiek zorientowany w motoryzacji może się pogubić.

Pomimo powyższej trudności zdecydowałem się podzielić testami tego auta, które samodzielnie wykonałem.

Większość sympatyków dawnej motoryzacji poszukuje różnych pojazdów na swoją kieszeń. Opisywany Mini jest stosunkowo tanim autem do zakupu, jednak wszystko zależy od jego stanu zachowania. Remonty zawsze są drogim i nieprzewidywalnym do końca wydatkiem. Ja jestem zwolennikiem pojazdów w przyzwoitym stanie blacharki – chyba że dany model jest rzadką wersją.

Teraz trochę o testowanym aucie.

Czytaj Więcej

Tester diagnostyczny Div.o firmy Magneti Marelli

Div.o tester samochodowy Magneti Marelli jest najnowszą generacją testerów diagnostycznych znanego i cenionego producenta Magneti Marelli.

Już wkrótce w sprzedaży

Więcej informacji i zamówienia pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 570 000 711

Email serwis(@)hoffman.auto.pl

Mikroprocesory ARM Cortex A7 wspierają połączenia sieciowe dlatego umożliwiają natychmiastowy dostęp do jednostek sterujących systemu pojazdu. Dzięki swojej uniwersalności, urządzenie jest w stanie zarządzać wieloma poziomami komunikacji przy jednoczesnym wyświetlaniu parametrów, stanu, aktywacji, kodowania i telemetrii. Div.o jest ponadto kompatybilny ze zintegrowanym oprogramowaniem zarządzającym STAR, które będzie używane przez warsztaty przyszłości.

Przede wszystkim tester Div.o będzie w stanie samodzielnie zarządzać nowymi narzędziami diagnostycznymi od producentów pojazdów (tzw. system Pass trhu). Dodatkowo urządzenie można użytkować samodzielnie w połączeniu z laptopem, lub z  Tabletem Rugged, który posiada zwiększoną odporność, dostosowaną do warunków warsztatowych i całkowitą ochroną przed kurzem i zachlapaniem (IP65). Ponadto tablet ma wzmocniony wyświetlacz oraz przede wszystkim doskonałe parametry prędkości i pamięci.

 

Zobacz Tester Delphi – DS150E

Div.o tester samochodowy Magneti Marelli - Hoffman Auto Rzeszów

DS150 E

Specyfikacje techniczne:

Obsługiwane konfiguracje wielokanałowe MUXDiv.o tester samochodowy Magneti Marelli - Hoffman Auto

  • CAN Fault Tolerant (MUX)
  • 1 CAN FD / CAN High Speed (MUX)
  • CAN HS Stała (norma OBD 6‐14)
  • 1 K‐line (MUX)
  • L‐line (MUX)
  • 1 J1850 PWM & VPW (MUX)
  • DoIP (ISO13400)

Obsługiwane protokoły

  • ISO 15765, ISO9141, ISO14230,
  • CAN ISO 11898, SAE J1939
  • SAE J2534 Pass‐Thru
  • SAE J1850
  • DoIP (ISO13400)

Kompatybilne systemy operacyjneDiv.o tester samochodowy Magneti Marelli

  • Windows 10
  • Android 7 lub nowszy

Procesor

  • ARM Cortex A7 Dual Core

Łączność

  • Virtual COM USB 2.0
  • Full Speed USB Typ C
  • Bluetooth 2.1 + EDR
  • Wi‐Fi cert. 802.11 b/g/n 2.4 GHz

Zasilacz wewnętrzny

  • Superkondensator do włączania dwóch diod LED na 1 minutę
  • Kompatybilność z napięciami 12/24V

Inne informacje:

  • Wewnętrzny brzęczyk
  • Dodatkowo wielokolorowa dioda LED

Materiały PDF:

Zawartość pełnego zestawu:

  • Div.o tester samochodowy Magneti Marelli
  • Stacja dokująca
  • Zasilacz sieciowy stacji dokującej
  • Kabel przedłużający EOBD USB Typ C
  • Oprogramowanie instalacyjne

Zobacz również: Pojazdy zabytkowe

15. Rajd Nocy Muzeów, zmieniony na 15. Zlot Pojazdów Zabytkowych On-Line

Kończy się maj, a sezon rajdów pojazdów zabytkowych jeszcze nie ruszył. Tak jest w całej Polsce, a może i świecie… Tylko w jednym miejscu organizatorzy zmienili formułę i pierwsi zrobili prawdziwą imprezę z uczestnikami, oraz zwiedzającymi.

Dzięki współpracy pomiędzy Zespołem Rajdowym Hoffman, Miejskim Centrum Kultury w Boguchwale, oraz Gminą Boguchwała dokonano przemiany rajdu na zlot.

W imprezie brali udział właściciele pojazdów zabytkowych ze wspomnianej gminy, oraz okolicy. Organizatorzy musieli ograniczyć ilość uczestników, oraz zastosować wszelkie elementy bezpieczeństwa związanego z panującym wirusem.

Spotkanie odbyło się w części zamkniętej budynku MCK Boguchwała. Pojazdy były prezentowane w aurze wystawy fotografii samochodów z całego świata, oraz przy blasku fleszy i kamer. Wokół panował zapach kawy, serwowanej na wynos i atmosfera Nocy Muzeów. Każdy z uczestników miał możliwość zaprezentowania swoich „cacek”, a materiał video był emitowany na żywo kanałami Youtube i Facebook. Czytaj Więcej

15. Rajd Nocy Muzeów na żywo On-Line z Boguchwały

Tak… to już piętnasta edycja znanego rajdu i zlotu zabytkowej motoryzacji.

Obecny czas nie jest łaskawy dla organizacji imprez plenerowych, w tym rajdów i zlotów pojazdów zabytkowych.

Jednak po długim zastoju w przygotowaniach, zdecydowaliśmy się na zmianę w formie imprezy. Po ustaleniach, wśród współorganizatorów podjęliśmy decyzję o zrealizowaniu Zlotu Zabytkowych Pojazdów ściśle połączonego z międzynarodową Nocą Muzeów z przekazem online. Czytaj Więcej

Silnik Renault 1.2 TCe, Nissan DiG/Ti, Dacia 1,2 TCe, Mercedes Citan 112

Coraz bardziej popularnym silnikiem staje się turbodoładowana jednostka Renault o pojemności 1,2  (1197 ccm). Silnik możemy znaleźć w wielu modelach Renault, oraz w markach Nissan, Mercedes, Dacia.

Jest to niewielki silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu MFI-s lub –d z wtryskiwaczem umieszczonym w cylindrze (DI). Systemy wtrysku są firm Siemens (Continental) lub Hitachi, oraz Motronic firmy Bosch. Silnik jest wspomagany turbosprężarką firm Garret i Mitsubishi

Możemy go często spotkać w modelach:

Nissan Qashqai 1,2 DiG/Ti,

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T, silnik HRA2DDT

Nissan Juke 1.2 DIG-T, silnik HRA2DDT

Renault Kadjar 1.2 TCe 130, silnik H5F408

Renault Clio 1.2TCe, silniki H5F403. H5FT412, H5Ft408

Renault Captur 1.2 TCe, silnik H5F403 (do 2015)

Renault Captur 1,2, silnik H5Ft412 (2015-2018 rok)

Renault Scenic 1.2TCe 130

Renault Megane IV 1.2, silnik H5F408

Dacia Duster 1.2 TCe, silnik H5F408, H5F404, H5F410

Dacia Dokker 1.2

Dacia Lodgy 1.2

Mercedes Citan 112 1.2 silnik 200.711 (stosowany olej MB229.3/ MB229.5, SAE 0W30, 0W40) Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek, wtryskiwaczy, pomp wtryskowych, PLD do Kirovets – Kirowiec

Firma Hoffman specjalizuje się w aparaturze wtrysku paliwa, oraz doładowaniu silników. Regenerujemy pompy do maszyn i ciągników produkcji rosyjskiej, białoruskiej i ukraińskiej. Rzadkim pojazdem, chociaż spotykanym w ciężkim rolnictwie i w pracach leśnych, czasem budowalnych jest pojazd Kirowiec (Kiroviec, lub Kirovets).

Jest to firma utworzona na samym początku XIX wieku. Maszyny rolnicze, to mała cząstka całej produkcji tego potentata.

Nasza firma zajmuje się profesjonalną regeneracją turbosprężarek w tych pojazdach. Każda turbosprężarka jest naprawiana w sposób indywidualny z wykorzystaniem nisko i wysokoobrotowej wyważarki. Po wyważeniu cały zespół turbosprężarki trafia na stół probierczy i jest tam dokonany pełny test wydajności, oraz dynamiczne ustawienie zaworów i geometrii (w najnowszych systemach). Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek, pomp wtryskowych i wtryskiwaczy Shibaura – maszyny i ciągniki rolnicze

Shibaura jest japońską firmą produkującą przeważnie mniejsze maszyny i ciągniki rolnicze, od połowy XX wieku.

W silnikach pracują turbosprężarki Garret, IHI i inne. W starszych modelach znajdują się pompy wtryskowe Sims, Rotodiesel (DPA), a także kasetowe pomp wtryskowe firmy ZEXEL. Systemy wtrysku paliwa są wtryskiem pośrednim i bezpośrednim, w zależności od modelu silnika.

W naszej firmie specjalizujemy się w regeneracji pomp wtryskowych, jak i wtryskiwaczy do ciągników, posiadamy wiedzę i dostęp do części firm Zexel, Bosch, Denso (Nippodenso), Sims – Minimec, Rotodiesel, CAV. Czytaj Więcej

Regeneracja pompy Maximec i Minimec – SIMS

Regenerujemy pompy wtryskowe starszej generacji firmy Sims / CAV / Lucas, a obecnie Delphi. Pompy wtryskowe SIMS są w układzie sekcji rzędowych z wałkiem krzywkowym. Pompy mniejszych gabarytów to modele Minimec z odśrodkowym regulatorem prędkości obrotowej. Stosowane są głównie w maszynach budowlanych, ciągnikach rolniczych i urządzeniach stacjonarnych. Często były montowane do silników Perkins, Leyland, Ford.

Zastosowanie Pomp Maximec:

Silnik większe przeważnie są zaopatrzone w pompy Maximec z ilością cylindrów od 6 do 12. Tego typu pompy znajdziemy w silniku Perkins, Ford, MTU / Rolls Royce, Leyland. Silniki te są stosowane w dużych agregatach prądotwórczych, kopalniach, statkach w lokomotywach. Czytaj Więcej

Czas wielkiej przerwy dla załogi Saaba ?

Kiedy wszystkie spotkania, imprezy, zawody w całym świecie zostają odwoływane, lub przenoszone na inny termin to wydawałoby się że nasza ekipa zapadła w letarg.

Czyżby ?

Oczywiście, że nie. Po informacji o odwołaniu Rajdu Rzeszowiak, Rozpoczęcia Sezonu w Rzeszowie i oczekiwaniu na nowe terminy kolejnych imprez, skupiliśmy się na technicznych działaniach przy Saabie.

Dzięki dodatkowemu czasowi mogliśmy zastosować nowe sprężyny do tylnego zawieszenia, oraz dopieściliśmy drobne elementy silnika, chociażby cynkując niektóre oryginalne śruby. Obecnie poprawiamy zużycia instalacji elektrycznej wymieniając kilka przewodów ze słabą lub uszkodzoną izolacją. Czytaj Więcej