Testy Straszydle – Hoffman, Barłoga oraz bracia Kotarba, Bonder i Gerber

24 dnia czerwca w środę, załoga Hoffman / Barłoga pierwszy raz testowała przed sezonem 2020. Jak większość z nas wie, sezon rajdowy rozpoczął się półrocznym opóźnieniem. Zawodnicy jeździli na terenie Straszydla w gminie Lubenia, gdzie zawsze jest rozgrywany Rajd Rzeszowski.

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych do zabytkowych Mercedesów

Na trasach można było spotkać braci Kotarba, oraz Grzegorza Bondera pilotowanego przez Jakuba Gerbera. Nie zabrakło też Grzegorza Grzyba, który dzielił się swoim doświadczeniem. Czytaj Więcej

Warsztaty zajęciowe dla nauczycieli ZST Łańcut

W czerwcu mieliśmy przyjemność wykonać warsztaty zajęciowe dla nauczycieli technicznych Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie.

Zobacz – specjalna oferta urządzeń i oprogramowania dla szkół

Niektóre z tematów to:

  • Diagnostyka silnika przy pomocy testerów diagnostycznych – w tym KTS 980 i KTS 460
  • Weryfikacja, naprawa i sprawdzanie turbosprężarek przy pomocy wyważarek Cimat i stołu probierczego Turbo Test
  • Naprawa i sprawdzanie wtryskiwaczy common rail przy pomocy kompletnego zestawu narzędzi (tzw. III Faza) i stołu probierczego EPS708 (Bosch)

 

Jeżdżąc W113 – czyli Mercedes SL Pagoda

Mercedes W113 potocznie jest zwany Pagodą. Przydomek ten przylgnął do auta ponieważ hardtop – twardy dach tego kabrioleta ma pewną wklęsłość przypominającą dachy buddyjskich świątyń, o tej nazwie.

Najczęściej właściciele tych aut jeżdżą z dachami miękkimi. Stosunkowo łatwo się je otwiera i można się cieszyć z przyjemności wiatru we włosach.

Gdybyśmy oglądali sylwetkę tego auta, to chyba najlepiej oceniłbym opcję z hardtopem, potem w wersji otwartej, a na końcu z zamkniętym dachem miękkim.

Najstarszą wersją W113 jest Mercedes 230 SL produkowany w latach 1963-67. Najrzadszy jest model 250 SL produkowany w 1966 do 1968 roku. Ostatnia wersja to Mercedes 280 SL z lat 1967 do 1971.

Mercedes W 113 – informacje i modelach:

  • Mercedes 230 SL silnik M 127.II, numer podwozia (VIN) W113.042 / lata produkcji 1963 – 1967
  • Mercedes 250 SL, silnik M 129.II, numer podwozia (VIN) W113.043 / lata produkcji 1966 – 1968
  • Mercedes 280 SL, silnik M 130, numer podwozia (VIN) W113.044 / lata produkcji 1967 – 1971

W Polsce chyba większość aut jest sprowadzonych z USA, a za tym idzie duża ilość automatycznych skrzyń biegów. Czytaj Więcej

Szkolenia techniczne – Automatyczne Skrzynie Biegów

Organizator: Firma HoffmanZapała Automatic

W dniach 6-7 czerwca 2020r., odbyło się szkolenie o tematyce „Automatyczne Skrzynie Biegów”. Program obejmował teorię zagadnienia, diagnostykę systemu w najnowszym Volkswagenie Golfie, ze skrzynią biegów typu DSG, oraz naprawę skrzyni biegów Aisin. Warsztaty przeprowadziło dwóch szkoleniowców, Sławomir Borek (teoria i diagnostyka) i Mariusz Zapała (naprawa skrzyni biegów). Program trwał dwa dni. W pierwszym była teoria, oraz diagnostyka, a w drugim uczestnicy pracowali przy rozbiórce, weryfikacji i montażu skrzyni biegów. Szkolenie było przeznaczone dla mechaników, którzy są na początku specjalizacji w naprawach automatycznych skrzyń, oraz dla mechaników ogólnych. Kurs pozostanie z nami i będzie wznawiany jeśli utworzy się odpowiednia grupa uczestników.

W przyszłości są planowane szkolenia dedykowane konkretnym modelom skrzyń biegów.

Czytaj Więcej

Austin Mini, Morris Mini , czy może Innocenti Mini Cooper – testujemy auto

Austin Mini, Morris Mini , czy może Innocenti Mini Cooper, albo Mini Cooper Leyland Authi. Jest tyle odmian tego modelu auta, że nawet człowiek zorientowany w motoryzacji może się pogubić.

Pomimo powyższej trudności zdecydowałem się podzielić testami tego auta, które samodzielnie wykonałem.

Większość sympatyków dawnej motoryzacji poszukuje różnych pojazdów na swoją kieszeń. Opisywany Mini jest stosunkowo tanim autem do zakupu, jednak wszystko zależy od jego stanu zachowania. Remonty zawsze są drogim i nieprzewidywalnym do końca wydatkiem. Ja jestem zwolennikiem pojazdów w przyzwoitym stanie blacharki – chyba że dany model jest rzadką wersją.

Teraz trochę o testowanym aucie.

Czytaj Więcej

Div.o tester samochodowy Magneti Marelli – najnowsze urządzenie

Div.o to urządzenie (tester diagnostyczny) firmy Magneti Marelli. Jest najnowszą generacją testerów diagnostycznych Magneti Marelli.

Już wkrótce w sprzedaży

Więcej informacji i zamówienia pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 570 000 711

Email serwis(@)hoffman.auto.pl

Mikroprocesory ARM Cortex A7 wspierają połączenia sieciowe i umożliwiają natychmiastowy dostęp do jednostek sterujących systemu pojazdu. Dzięki swojej uniwersalności, urządzenie jest w stanie zarządzać wieloma poziomami komunikacji przy jednoczesnym wyświetlaniu parametrów, stanu, aktywacji, kodowania i telemetrii. Div.o jest również kompatybilny ze zintegrowanym oprogramowaniem zarządzającym STAR, które będzie używane przez warsztaty przyszłości.

Tester Div.o będzie w stanie samodzielnie zarządzać nowymi narzędziami diagnostycznymi od producentów pojazdów (tzw. system Pass trhu). Urządzenie można użytkować samodzielnie w połączeniu z laptopem, lub z  Tabletem Rugged, który posiada zwiększoną odporność, dostosowaną do warunków warsztatowych i całkowitą ochroną przed kurzem i zachlapaniem (IP65). Ponadto tablet ma wzmocniony wyświetlacz oraz doskonałe parametry prędkości i pamięci.

 

Zobacz Tester Delphi – DS150E

Tester usterek DS150E Firmy Delphi niebieski

DS150 E

Specyfikacje techniczne:

Obsługiwane konfiguracje wielokanałowe MUX

  • 1 CAN Fault Tolerant (MUX)
  • 1 CAN FD / CAN High Speed (MUX)
  • 1 CAN HS Stała (norma OBD 6‐14)
  • 1 K‐line (MUX)
  • 1 L‐line (MUX)
  • 1 J1850 PWM & VPW (MUX)
  • DoIP (ISO13400)

Obsługiwane protokoły

  • ISO 15765, ISO9141, ISO14230,
  • CAN ISO 11898, SAE J1939
  • SAE J2534 Pass‐Thru
  • SAE J1850
  • DoIP (ISO13400)

Kompatybilne systemy operacyjne

  • Windows 10
  • Android 7 lub nowszy

Procesor

  • ARM Cortex A7 Dual Core

Łączność

  • Virtual COM USB 2.0
  • Full Speed USB Typ C
  • Bluetooth 2.1 + EDR
  • Wi‐Fi cert. 802.11 b/g/n 2.4 GHz

Zasilacz wewnętrzny

  • Superkondensator do włączania dwóch diod LED na 1 minutę
  • Kompatybilność z napięciami 12/24V

Inne informacje:

  • Wewnętrzny brzęczyk
  • Wielokolorowa dioda LED

Materiały PDF:

Zawartość pełnego zestawu:

  • Tester Div.o
  • Stacja dokująca
  • Zasilacz sieciowy stacji dokującej
  • Kabel przedłużający EOBD USB Typ C
  • Oprogramowanie instalacyjne

15. Rajd Nocy Muzeów, zmieniony na 15. Zlot Pojazdów Zabytkowych On-Line

Kończy się maj, a sezon rajdów pojazdów zabytkowych jeszcze nie ruszył. Tak jest w całej Polsce, a może i świecie… Tylko w jednym miejscu organizatorzy zmienili formułę i pierwsi zrobili prawdziwą imprezę z uczestnikami, oraz zwiedzającymi.

Dzięki współpracy pomiędzy Zespołem Rajdowym Hoffman, Miejskim Centrum Kultury w Boguchwale, oraz Gminą Boguchwała dokonano przemiany rajdu na zlot.

W imprezie brali udział właściciele pojazdów zabytkowych ze wspomnianej gminy, oraz okolicy. Organizatorzy musieli ograniczyć ilość uczestników, oraz zastosować wszelkie elementy bezpieczeństwa związanego z panującym wirusem.

Spotkanie odbyło się w części zamkniętej budynku MCK Boguchwała. Pojazdy były prezentowane w aurze wystawy fotografii samochodów z całego świata, oraz przy blasku fleszy i kamer. Wokół panował zapach kawy, serwowanej na wynos i atmosfera Nocy Muzeów. Każdy z uczestników miał możliwość zaprezentowania swoich „cacek”, a materiał video był emitowany na żywo kanałami Youtube i Facebook. Czytaj Więcej

15. Rajd Nocy Muzeów na żywo On-Line z Boguchwały

Tak… to już piętnasta edycja znanego rajdu i zlotu zabytkowej motoryzacji.

Obecny czas nie jest łaskawy dla organizacji imprez plenerowych, w tym rajdów i zlotów pojazdów zabytkowych.

Jednak po długim zastoju w przygotowaniach, zdecydowaliśmy się na zmianę w formie imprezy. Po ustaleniach, wśród współorganizatorów podjęliśmy decyzję o zrealizowaniu Zlotu Zabytkowych Pojazdów ściśle połączonego z międzynarodową Nocą Muzeów z przekazem online. Czytaj Więcej

Silnik Renault 1.2 TCe, Nissan DiG/Ti, Dacia 1,2 TCe, Mercedes Citan 112

Coraz bardziej popularnym silnikiem staje się turbodoładowana jednostka Renault o pojemności 1,2  (1197 ccm). Silnik możemy znaleźć w wielu modelach Renault, oraz w markach Nissan, Mercedes, Dacia.

Jest to niewielki silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu MFI-s lub –d z wtryskiwaczem umieszczonym w cylindrze (DI). Systemy wtrysku są firm Siemens (Continental) lub Hitachi, oraz Motronic firmy Bosch. Silnik jest wspomagany turbosprężarką firm Garret i Mitsubishi

Możemy go często spotkać w modelach:

Nissan Qashqai 1,2 DiG/Ti,

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T, silnik HRA2DDT

Nissan Juke 1.2 DIG-T, silnik HRA2DDT

Renault Kadjar 1.2 TCe 130, silnik H5F408

Renault Clio 1.2TCe, silniki H5F403. H5FT412, H5Ft408

Renault Captur 1.2 TCe, silnik H5F403 (do 2015)

Renault Captur 1,2, silnik H5Ft412 (2015-2018 rok)

Renault Scenic 1.2TCe 130

Renault Megane IV 1.2, silnik H5F408

Dacia Duster 1.2 TCe, silnik H5F408, H5F404, H5F410

Dacia Dokker 1.2

Dacia Lodgy 1.2

Mercedes Citan 112 1.2 silnik 200.711 (stosowany olej MB229.3/ MB229.5, SAE 0W30, 0W40) Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek, wtryskiwaczy, pomp wtryskowych, PLD do Kirovets – Kirowiec

Firma Hoffman specjalizuje się w aparaturze wtrysku paliwa, oraz doładowaniu silników. Regenerujemy pompy do maszyn i ciągników produkcji rosyjskiej, białoruskiej i ukraińskiej. Rzadkim pojazdem, chociaż spotykanym w ciężkim rolnictwie i w pracach leśnych, czasem budowalnych jest pojazd Kirowiec (Kiroviec, lub Kirovets).

Jest to firma utworzona na samym początku XIX wieku. Maszyny rolnicze, to mała cząstka całej produkcji tego potentata.

Nasza firma zajmuje się profesjonalną regeneracją turbosprężarek w tych pojazdach. Każda turbosprężarka jest naprawiana w sposób indywidualny z wykorzystaniem nisko i wysokoobrotowej wyważarki. Po wyważeniu cały zespół turbosprężarki trafia na stół probierczy i jest tam dokonany pełny test wydajności, oraz dynamiczne ustawienie zaworów i geometrii (w najnowszych systemach). Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek, pomp wtryskowych i wtryskiwaczy Shibaura – maszyny i ciągniki rolnicze

Shibaura jest japońską firmą produkującą przeważnie mniejsze maszyny i ciągniki rolnicze, od połowy XX wieku.

W silnikach pracują turbosprężarki Garret, IHI i inne. W starszych modelach znajdują się pompy wtryskowe Sims, Rotodiesel (DPA), a także kasetowe pomp wtryskowe firmy ZEXEL. Systemy wtrysku paliwa są wtryskiem pośrednim i bezpośrednim, w zależności od modelu silnika.

W naszej firmie specjalizujemy się w regeneracji pomp wtryskowych, jak i wtryskiwaczy do ciągników, posiadamy wiedzę i dostęp do części firm Zexel, Bosch, Denso (Nippodenso), Sims – Minimec, Rotodiesel, CAV. Czytaj Więcej

Regeneracja pompy Maximec i Minimec – SIMS

Regenerujemy pompy wtryskowe starszej generacji firmy Sims / CAV / Lucas, a obecnie Delphi. Pompy wtryskowe SIMS są w układzie sekcji rzędowych z wałkiem krzywkowym. Pompy mniejszych gabarytów to modele Minimec z odśrodkowym regulatorem prędkości obrotowej. Stosowane są głównie w maszynach budowlanych, ciągnikach rolniczych i urządzeniach stacjonarnych. Często były montowane do silników Perkins, Leyland, Ford.

Zastosowanie Pomp Maximec:

Silnik większe przeważnie są zaopatrzone w pompy Maximec z ilością cylindrów od 6 do 12. Tego typu pompy znajdziemy w silniku Perkins, Ford, MTU / Rolls Royce, Leyland. Silniki te są stosowane w dużych agregatach prądotwórczych, kopalniach, statkach w lokomotywach. Czytaj Więcej

Czas wielkiej przerwy dla załogi Saaba ?

Kiedy wszystkie spotkania, imprezy, zawody w całym świecie zostają odwoływane, lub przenoszone na inny termin to wydawałoby się że nasza ekipa zapadła w letarg.

Czyżby ?

Oczywiście, że nie. Po informacji o odwołaniu Rajdu Rzeszowiak, Rozpoczęcia Sezonu w Rzeszowie i oczekiwaniu na nowe terminy kolejnych imprez, skupiliśmy się na technicznych działaniach przy Saabie.

Dzięki dodatkowemu czasowi mogliśmy zastosować nowe sprężyny do tylnego zawieszenia, oraz dopieściliśmy drobne elementy silnika, chociażby cynkując niektóre oryginalne śruby. Obecnie poprawiamy zużycia instalacji elektrycznej wymieniając kilka przewodów ze słabą lub uszkodzoną izolacją. Czytaj Więcej

Naprawa samochodu z przywiezieniem i odwiezieniem – door-to-door

Szanowni Klienci

Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną i w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo zachęcamy do skorzystania z naszej usługi serwisowej door-to-door.

W celu skorzystania z usługi prosimy o kontakt telefoniczny  + 48 17 85 777 51   lub mailowy serwis@hoffman.auto.pl .

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Czytaj Więcej

Wirusy bakterie grzyby w aucie – jak je usunąć ?

W związku z aktualnym wirusem Covid 19, jak i wszelkimi innymi wirusami w tym grypy, dostaję wiele zapytań jak zabezpieczyć auto, czy autobus przed rozprzestrzenianiem się infekcji.

Oczywiście mogę podać tutaj tylko prewencję, którą jednak warto stosować. Większość czynności możemy wykonać samodzielnie, lub w specjalistycznym serwisie samochodowym, który zajmuje się obsługą klimatyzacji.

Najwięcej bakterii, wirusów i grzybów rozsyła nam nawiew z wentylacji pojazdu.

Pierwsze czynności to sprawdzenie i oczyszczenie wlotu zewnętrznego, oraz rynienki odpływowej znajdującej się przeważnie pod maską. Tam znajdują się często stare, czasem “przygniłe” liście, igły z drzew i błotny nalot. Kolejna czynność to wymiana filtra przeciwpyłkowego na nowy. Wskazane zamontować z wkładem węglowym, a nawet srebrowym, które wspomogą niszczenie bakterii i wirusów. Niestety tutaj jest „haczyk”, bo skuteczność dodatkowych czynników w filtrach jest dobra, ale krótka. Takie filtry powinno się wymieniać co dwa, maks. trzy miesiące. Niezależnie od tego sam wkład eliminuje przenikalność chociażby pyłu, w którym łatwo mogłyby się osadzać cząstki niebezpieczne.

Kolejne działanie to dezynfekcja nawiewów, oraz wymiennika klimatyzacji, lub ogrzewania. Można to wykonać kilkoma sposobami. Do takich należą środki chemiczne, wspomagane czasem ultradźwiękami, oraz ozonowanie. Środki chemiczne można zastosować samodzielnie. Czytaj Więcej

Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic

KE-jetronic, D-jetronic, L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronicm, MFI, Digifant

Firma Hoffman od kilkudziesięciu lat zajmuje się układami wtrysku paliwa, turbosprężarkami oraz naprawą samochodów w całości.

Zainteresowania właścicieli pojazdami zabytkowymi, klasycznymi oraz motosportem zaowocowało rozwijaniem firmy w tym kierunku.

Serwis Hoffman rozwinął specjalistyczne naprawy w zakresie:

Czytaj Więcej

Rajdowy Zespół Hoffman – plany na rok 2020

Powoli zaczyna się rajdowy sezon w roku 2020. W tym okresie w skład zespołu wlicza się grupa czterech zawodników: Paweł Hoffman, Łukasz Gwiazda, Marcin Barłoga i Jakub Kaszuba.

Jako pierwszy w zawodach wziął udział Łukasz, startując w styczniu rajd Zimna Levoca na Słowacji. Łukasz pilotując Mariusza Zapałę w Skodzie Fabia R5 ukończyli zmagania na pierwszym miejscu.

Gwiazdę w tym roku zobaczymy jeszcze w cyklu Rajdowych Mistrzostw Litwy, na prawym u Zapały, oraz w RSMP (Mistrzostwach Polski) z Balbiną Gryczyńską.

Zregeneruj Turbosprężarkę u nas

Paweł Hoffman będzie jeździł z dwoma pilotami; Barłogą i Kaszubą. Startować będą w Saabie 96V4 Rally, który jest jeszcze na warsztacie w gruntownym remoncie. Taka czynność należała się rajdówce po trzech mocnych sezonach. W aucie został wyremontowany silnik, w którym do wymiany były wszystkie panewki, korbowód, tulejki wałków, tuleje cylindrów itp. Zawieszenie zostało dopracowane, wymieniono przednie amortyzatory, sworznie, układ wydechowy. Poprawiono mocowanie silnika i zmieniono nastawy szpery. To oczywiście tylko część prac, przy których spędzono wiele godzin. Czytaj Więcej

wymiana sprzęgła w dwusprzęgłowej skrzyni biegów

Wymiana sprzęgła w Dwusprzęgłowej skrzyni typu DSG

Od kilku lat bardzo popularna staje się automatyczna skrzynia biegów typu DSG (grupa VW) z suchym podwójnym, zespolonym sprzęgłem. Pomijając protoplastów tego wynalazku już z lat osiemdziesiątych XX wieku, seryjnie system zaczął montować volkswagen (po 2003 roku).

Omawiane sprzęgło składa się z dwóch częściowo niezależnych elementów sprzęgłowych. Jeden zestaw jest odpowiedzialny za zmianę biegów parzystych, a drugi nieparzystych. Na podstawie informacji ze sterownika skrzyni biegów system jest przygotowany do błyskawicznej zmiany biegów utrzymując “wysprzęglony” kolejny bieg w gotowości.

Częste usterki dotyczące podwójnego sprzęgła:

  • Szarpanie przy zmianie biegów często niższych na przykład ½
  • Szarpanie przy cofaniu – bieg wsteczny
  • Uszkodzenie dwumasowego koła, czasem zespolonego z systemem sprzęgła (szarpanie podczas ruszania, zmiany biegów, oraz wyczuwalna nierównomierna praca silnika)
  • Opóźnienie przełączania poszczególnych przełożeń

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej – zobacz Czytaj Więcej

15. Rajd Nocy Muzeów – Zlot Zabytkowych Pojazdów Boguchwała

fot. Kamil Bać

Uwaga – zmiana formy na Zlot On-Line – pierwszy taki w Polsce – zobaczcie !!!

Tak… to już piętnasta edycja znanego rajdu i zlotu zabytkowej motoryzacji. Tym razem impreza będzie związana z ciekawostkami i historią gminy Boguchwała.

Zapraszamy wszystkich posiadaczy klasycznych pojazdów, do przejechania przepięknej trasy o stóp Karpat.

Nie wszyscy wiedzą, że właśnie tutaj, w okolicach Boguchwały kończą się Kapraty, a szlak rajdowy będzie się przemieszczać po kresce granicznej wspomnianych gór, rysowanej na mapach. Charakter rajdu będzie turystyczny, a wszyscy zobaczą najpiękniejsze miejsca dziewięciu wiosek, oraz miasto Boguchwałę. Ciekawym punktem do zwiedzania będzie otoczenie kompleksu Pałacu Lubomirskich, wraz ze starym kościołem i widokiem na dawne dworskie stawy. Czytaj Więcej

Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda wygrywają rajd Zimna Levoca na Słowacji

W piątek wieczorem oraz w sobotę w okolicach miasta Levocza (Levoča) na północy Słowacji rozgrywana była pierwsza runda „Wolnego Pucharu” Rajd Zimna Levoča. W imprezie brało 41 załóg, wśród nich prawie połowa w samochodach czteronapędowych. Rywalizację w klasyfikacji generalnej wygrała załoga Motul Evo Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda w Skodzie Fabii R5.

Z powodu rocznej przerwy w rajdach nie brałem pod uwagę zwycięstwa, dlatego z wyniku bardzo się cieszę. Przed rajdem miałem tylko jeden dzień testów, by móc zapoznać się z samochodem. Z pomocą inżyniera dużo pracowaliśmy nad ustawieniem rajdówki. Skoda to trochę inna bajka w porównaniu do Forda. Same zawody przebiegły bardzo pomyślnie, warunki na trasie były dobre, skupiałem się tylko na czerpaniu przyjemności z jazdy, a ta z kilometra na kilometr była większa.

Automatyczne Skrzynie Biegów szkolenie prowadzone przez Mariusza Zapałę i Sławomira Borka

Czytaj Więcej

Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda przed rajdem Zimna Levoca w Słowacji.

Rajd rozgrywany jest w miejscowości Torysky, niedaleko polskiej granicy. Jeden odcinek przejeżdżany jest w piątek wieczorem oraz 4 odcinki w sobotę rano. Całość trasy to prawie 30km oesowych. Czytaj Więcej

Rozpoczęcie Sezonu Rajdowego i Zabytkowego w Rzeszowie

Hoffman – Motul

W związku z bezpieczeństwem i prewencją przed wirusem odwołuję Zlot Pojazdów Zabytkowych, oraz Rozpoczęcie Sezonu Sportowego, planowanego na 29 marca 2020 roku.

W dniu odwołanej imprezy odbędzie się kawowe spotkanie kilku załóg rajdowych z mediami.

Wszystkie siły organizacyjne przenosimy na 16 maja 2020 roku, kiedy odbędzie się rajd i zlot zabytkowych pojazdów, czyli 15.Rajd Nocy Muzeów (Rzeszów- Boguchwała).

Proszę o przekazanie informacji wszystkim zainteresowanym uczestnictwem w niej.

Paweł Hoffman

 

 

Sezon dla sportów motorowych, oraz dla pasjonatów pojazdów klasycznych rozpoczyna się zazwyczaj na wiosnę każdego roku. W 2020 roku, Zespół Rajdowy Hoffman organizuje początek sezonu w formie zlotu pojazdów zabytkowych, klasycznych i sportowych.

Impreza odbędzie się 29 marca w niedzielę. Podczas spotkania uczestnicy będą mogli w miłej atmosferze spotkać się z zawodnikami rajdowymi, porozmawiać z nimi wymienić swoje doświadczenia. W tak samo świetnej atmosferze właściciele klasycznych pojazdów będą mogli porozmawiać o sezonie 2020, pochwalić się swoimi nowymi, jak i starymi nabytkami.

Czytaj Więcej

Automatyczne Skrzynie Biegów – szkolenie

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyń biegów.

Omówiona zostanie diagnostyka skrzyni biegów, przy pomocy testerów. Weryfikacja błędów, oraz danych rzeczywistych.

Szkolenie będzie podzielone na część teoretyczną i praktyczną; diagnostyczną i weryfikacyjno-naprawczą. W szczególności, opisowi zostaną poddane skrzynie:

  • Klasyczna hydrauliczna
  • Dwusprzęgłowa (DSG, Getrag)
  • Bezstopniowa (CVT)

Podczas kursu wykorzystany zostanie model sześciobiegowej automatycznej skrzyni Aisin, w której będą ukryte usterki w celu prawidłowej weryfikacji i naprawy przez uczestników. Ponadto w celach szkoleniowych będą podstawione auta marki Renault Clio (2019 rok), Volvo, Audi A6 (modele mogą ulec zmianie).

Czytaj Więcej

Iseki – regeneracja Turbosprężarek, Pomp Wtryskowych i Wtryskiwaczy

Coraz bardziej popularną marką wśród maszyn budowalnych i rolniczych jest ISEKI. Firma ta specjalizuje się przeważnie w mniejszych silnikach. Znajdują się w nich układy wtryskowe, głównie japońskiej firmy Zexel, Denso (Nippodenso) oraz Bosch. Najnowsze modele pracują na systemie common rail, jednak wiele z dawniejszych jednostek posiada konwencjonalny wtrysk z pompą wtryskową.

Pompy te dzielą się na: typ A (np. PES4A90… pompa rzędowa), typ MW (pompa rzędowa), typ VE (pompa rozdzielaczowa), oraz pompy kasetowe NP-PFR z regulatorem obrotów oddzielonym od pompy.

Regeneracja Turbosprężarek

Nasza firma profesjonalnie zajmuje się regeneracją wyżej wymienionych pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, oraz turbosprężarek. Posiadamy dokumentację, wieloletnią wiedzę, oraz wysoce wyspecjalizowanych mechaników. Czytaj Więcej

Iseki – regeneracja Turbosprężarek Pomp Wtryskowych i Wtryskiwaczy

Regeneracja pomp i turbosprężarek Volvo Penta, Deutz, MTU

regeneracja pomp i turbosprężarekNasza firma specjalizuje się w regeneracji pomp wtryskowych i turbosprężarek, pomp Common Rail, wtryskiwaczy do silników stacjonarnych i wielkogabarytowych, w tym marek Volvo Penta, Rolls Royce – MTU, Perkins, Deutz i innych.

Przekrój pomp i systemów wtrysku paliwa znajdujących się w w.w. modelach jest bardzo szeroki i zależny jest od okresu produkcji silnika.

W modelach Volvo Penta, mi. w:

Volvo Penta  D1-13  MS15L/A,

Volvo Penta    D1-20  MS15L/A,

Volvo Penta   D1-30   MS15L/A,

Volvo Penta   D2-40 MS15L/A, Czytaj Więcej

Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych jetronic, cng, lpg, motronic, bosch, magneti marelli

Nasza firma zajmuje się dokładną diagnostyką i sprawdzaniem wtryskiwaczy benzynowych.

Kontakt tel. 502 430 150, lub 512 179 332

Testujemy i naprawiamy wtryskiwacze mechaniczne w systemach MFI (systemy w benzynową pompą wtryskową) Bosch, Kugel Fischer, Lucas i inne:

  • Wtryskiwacze mechaniczne systemu K-jetronic i KE-jetronic
  • Wielopunktowe wtryskiwacze elektromagnetyczne wtrysku pośredniego L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronic, Motronic firm Bosch, Denso, Magneti Marelli, VDO, Siemens
  • Wtryskiwacze jednopunktowe TBI
  • Wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku paliwa HPI, FSI, GDI (w zakresie niskich ciśnień)
  • Wtryskiwacze LPG
  • Wtryskiwacze CNG

Przed przystąpieniem do badania wtryskiwaczy elektromagnetycznych i mechanicznych oczyszczamy je z nagarów przy pomocy środków i myjek ultradźwiękowych.

Czytaj Więcej

Fiat 500, Fiat 500L, Fiat 500e, Fiat 500X – serwis, obsługa, ocena

Samochód, można by stwierdzić powstał na fali dawnego kultu Fiata 500 produkowanego przez prawie 20 lat (od 1957 roku).

Rzeczywiście, jeśli przyjrzymy się jego sylwetce to wszystkie modele przypominają stylistycznie dawną pięćsetkę.

Pomimo, że auto kojarzy się z małą przestrzenią, chociaż nie bardzo można tak powiedzieć o wersjach Fiat 500L i 500X, które są dość obszerne. Oczywiście biorę pod uwagę, że na tylnej kanapie usiądą trzy nie tęgie osoby.

Fiat wydaje sześć podstawowych wersji auta serii 500:

  • Fiat 500 – wersja podstawowa
  • Fiat 500 Abarth – wersja dla wymagających większej mocy
  • Fiat 500e – coraz częściej spotykany model w Polsce, produkowany głównie na Amerykę Północną, (USA, Meksyk itp.)
  • Fiat 500L – pojazd powiększony, można by powiedzieć rozdmuchany, czyli wersja minivan
  • Fiat 500X – czyli crossover zbudowany na bazie 500L, mi. z dołożonymi relingami, nadkolami i zmienioną charakterystyką zawieszenia.
  • Fiat 500C – czyli kabriolet

Jeśli masz problem z turbosprężarką, zapytaj fachowca o radę

Czytaj Więcej

Hoffman i Kaszuba w 17. RallyLegend – czyli Saab 96 w San Marino

Pierwsza połowa października to święto dla kierowców rajdowych z całego świata. W weekend od 11 do 13 października 2019 roku, na terenie Republiki San Marino odbyły się rajdowe zmagania kierowców z różnych epok i w przeróżnych samochodach sportowych. Jechały tam pojazdy od lat sześćdziesiątych do najbardziej współczesnych. Na rajd zgłosiło się około 170 załóg, w tym pięć z Polski, głównie z części południowej. Do igrzysk przystąpiły trzy polskie zespoły; Janka Chmielewskiego, Grzegorza Olchawskiego i Pawła Hoffmana. Wszyscy dzielnie rywalizowali. Niestety Jankowi awarii uległa skrzynia biegów, a Grzegorz w Audi S1 uszkodził elementy przedniego zawieszenia.

Okazało się, że jedyną polską załogą, która ukończyła rajd to Paweł Hoffman i Jakub Kaszuba startujący Saabem 96 V4 Rally.

Czytaj Więcej

Z Boguchwały do San Marino, czyli od Rajdu Rzeszowskiego do 17. Rally Legend – From Boguchwała to San Marino,  it means from  Rally Rzeszów  to 17th Rally Legend

Początkiem sierpnia odbyły się zawody rajdowe na terenie podkarpacia, w których uczestniczyła załoga Paweł Hoffman i Marcin Barłoga. Zawody były cyklem Rajdowych Mistrzostw Polski, a wspomniani zawodnicy jechali kultowym autem Saab 96 V4 Rally.

Historyczny Saab 96 w rajdach i wyścigach w Polsce, bierze udział od 2009 roku. Jednak od początku swojego istnienia był autem rajdowym. Jeździł głównie na szwedzkich oesach, w tym zimowych Mistrzostwach Świata (WRC), które wliczały się także do cyklu Mistrzostw Szwecji. Udokumentowanym przykładem są lata osiemdziesiąte w tym 1980, 1981 i 1985, kiedy to ostatni raz auto uczestniczyło w tak znaczącej imprezie. Za sterami zasiadał wtedy Karl-Erik Bäckwall, a na prawym Dorothe Bäckwall.

Wracając do czasu teraźniejszego. Po rzeszowskim sukcesie Zespół Hoffman zdecydował się na uczestnictwo w 17. Rally Legend, który odbędzie się z państwie San-Marino.

Załoga będzie się składać z Pawła Hoffmana i Jakuba Kaszuby, który już w 2018 roku  gościł na prawym fotelu Saaba.

Obaj zawodnicy posiadają licencje wydane przez Automobilklub Rzeszowski i od lat są z nim związani. Będą pierwszymi zawodnikami w barwach AR i Boguchwały, którzy wystartują we wspomnianym rajdzie. Czytaj Więcej

Rajd Śląska 2019 – Łukasz Gwiazda i Balbina Gryczyńska

Drugi raz na prawym fotelu z Balbiną Gryczyńską usiadł Łukasz Gwiazda. Rajdowy duet coraz lepiej się dociera, a wspólna jazda polepsza wyniki. Pierwszy rajd, który Łukasz jechał z Balbiną to 28. Rajd Rzeszowski. Uzyskali w nim 4 miejsce w klasie. Czytaj Więcej