Naprawa samochodu z przywiezieniem i odwiezieniem – door-to-door

Szanowni Klienci

Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną i w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo zachęcamy do skorzystania z naszej usługi serwisowej door-to-door.

W celu skorzystania z usługi prosimy o kontakt telefoniczny  + 48 17 85 777 51   lub mailowy serwis@hoffman.auto.pl .

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Czytaj Więcej

Wirusy bakterie grzyby w aucie – jak je usunąć ?

W związku z aktualnym wirusem Covid 19, jak i wszelkimi innymi wirusami w tym grypy, dostaję wiele zapytań jak zabezpieczyć auto, czy autobus przed rozprzestrzenianiem się infekcji.

Oczywiście mogę podać tutaj tylko prewencję, którą jednak warto stosować. Większość czynności możemy wykonać samodzielnie, lub w specjalistycznym serwisie samochodowym, który zajmuje się obsługą klimatyzacji.

Najwięcej bakterii, wirusów i grzybów rozsyła nam nawiew z wentylacji pojazdu.

Pierwsze czynności to sprawdzenie i oczyszczenie wlotu zewnętrznego, oraz rynienki odpływowej znajdującej się przeważnie pod maską. Tam znajdują się często stare, czasem “przygniłe” liście, igły z drzew i błotny nalot. Kolejna czynność to wymiana filtra przeciwpyłkowego na nowy. Wskazane zamontować z wkładem węglowym, a nawet srebrowym, które wspomogą niszczenie bakterii i wirusów. Niestety tutaj jest „haczyk”, bo skuteczność dodatkowych czynników w filtrach jest dobra, ale krótka. Takie filtry powinno się wymieniać co dwa, maks. trzy miesiące. Niezależnie od tego sam wkład eliminuje przenikalność chociażby pyłu, w którym łatwo mogłyby się osadzać cząstki niebezpieczne.

Kolejne działanie to dezynfekcja nawiewów, oraz wymiennika klimatyzacji, lub ogrzewania. Można to wykonać kilkoma sposobami. Do takich należą środki chemiczne, wspomagane czasem ultradźwiękami, oraz ozonowanie. Środki chemiczne można zastosować samodzielnie. Czytaj Więcej

Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic
KE-jetronic, D-jetronic, L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronicm, MFI, Digifant

Firma Hoffman od kilkudziesięciu lat zajmuje się układami wtrysku paliwa, turbosprężarkami oraz naprawą samochodów w całości.

Zainteresowania właścicieli pojazdami zabytkowymi, klasycznymi oraz motosportem zaowocowało rozwijaniem firmy w tym kierunku.

Serwis Hoffman rozwinął specjalistyczne naprawy w zakresie:

Czytaj Więcej

Rajdowy Zespół Hoffman – plany na rok 2020

Powoli zaczyna się rajdowy sezon w roku 2020. W tym okresie w skład zespołu wlicza się grupa czterech zawodników: Paweł Hoffman, Łukasz Gwiazda, Marcin Barłoga i Jakub Kaszuba.

Jako pierwszy w zawodach wziął udział Łukasz, startując w styczniu rajd Zimna Levoca na Słowacji. Łukasz pilotując Mariusza Zapałę w Skodzie Fabia R5 ukończyli zmagania na pierwszym miejscu.

Gwiazdę w tym roku zobaczymy jeszcze w cyklu Rajdowych Mistrzostw Litwy, na prawym u Zapały, oraz w RSMP (Mistrzostwach Polski) z Balbiną Gryczyńską.

Zregeneruj Turbosprężarkę u nas

Paweł Hoffman będzie jeździł z dwoma pilotami; Barłogą i Kaszubą. Startować będą w Saabie 96V4 Rally, który jest jeszcze na warsztacie w gruntownym remoncie. Taka czynność należała się rajdówce po trzech mocnych sezonach. W aucie został wyremontowany silnik, w którym do wymiany były wszystkie panewki, korbowód, tulejki wałków, tuleje cylindrów itp. Zawieszenie zostało dopracowane, wymieniono przednie amortyzatory, sworznie, układ wydechowy. Poprawiono mocowanie silnika i zmieniono nastawy szpery. To oczywiście tylko część prac, przy których spędzono wiele godzin. Czytaj Więcej

Wymiana dwutarczowego sprzęgła w systemach automatycznych skrzyń biegów typu DSG

Od kilku lat bardzo popularna staje się automatyczna skrzynia biegów typu DSG (grupa VW) z suchym podwójnym, zespolonym sprzęgłem. Pomijając protoplastów tego wynalazku już z lat osiemdziesiątych XX wieku, seryjnie system zaczął montować volkswagen (po 2003 roku).

Omawiane sprzęgło składa się z dwóch częściowo niezależnych elementów sprzęgłowych. Jeden zestaw jest odpowiedzialny za zmianę biegów parzystych, a drugi nieparzystych. Na podstawie informacji ze sterownika skrzyni biegów system jest przygotowany do błyskawicznej zmiany biegów utrzymując “wysprzęglony” kolejny bieg w gotowości.

Częste usterki dotyczące podwójnego sprzęgła:

  • Szarpanie przy zmianie biegów, często niższych np. ½
  • Szarpanie przy cofaniu – bieg wsteczny
  • Uszkodzenie dwumasowego koła, czasem zespolonego z systemem sprzęgła (szarpanie podczas ruszania, zmiany biegów, oraz wyczuwalna nierównomierna praca silnika)
  • Opóźnienie przełączania poszczególnych przełożeń

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej – zobacz Czytaj Więcej

15. Rajd Nocy Muzeów – Zlot Zabytkowych Pojazdów Boguchwała

fot. Kamil Bać

Tak… to już piętnasta edycja znanego rajdu i zlotu zabytkowej motoryzacji. Tym razem impreza będzie związana z ciekawostkami i historią gminy Boguchwała.

Zapraszamy wszystkich posiadaczy klasycznych pojazdów, do przejechania przepięknej trasy o stóp Karpat.

Nie wszyscy wiedzą, że właśnie tutaj, w okolicach Boguchwały kończą się Kapraty, a szlak rajdowy będzie się przemieszczać po kresce granicznej wspomnianych gór, rysowanej na mapach. Charakter rajdu będzie turystyczny, a wszyscy zobaczą najpiękniejsze miejsca dziewięciu wiosek, oraz miasto Boguchwałę. Ciekawym punktem do zwiedzania będzie otoczenie kompleksu Pałacu Lubomirskich, wraz ze starym kościołem i widokiem na dawne dworskie stawy. Czytaj Więcej

Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda wygrywają rajd Zimna Levoca na Słowacji

W piątek wieczorem oraz w sobotę w okolicach miasta Levocza (Levoča) na północy Słowacji rozgrywana była pierwsza runda „Wolnego Pucharu” Rajd Zimna Levoča. W imprezie brało 41 załóg, wśród nich prawie połowa w samochodach czteronapędowych. Rywalizację w klasyfikacji generalnej wygrała załoga Motul Evo Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda w Skodzie Fabii R5.

Z powodu rocznej przerwy w rajdach nie brałem pod uwagę zwycięstwa, dlatego z wyniku bardzo się cieszę. Przed rajdem miałem tylko jeden dzień testów, by móc zapoznać się z samochodem. Z pomocą inżyniera dużo pracowaliśmy nad ustawieniem rajdówki. Skoda to trochę inna bajka w porównaniu do Forda. Same zawody przebiegły bardzo pomyślnie, warunki na trasie były dobre, skupiałem się tylko na czerpaniu przyjemności z jazdy, a ta z kilometra na kilometr była większa.

Automatyczne Skrzynie Biegów szkolenie prowadzone przez Mariusza Zapałę i Sławomira Borka

Czytaj Więcej

Mariusz Zapała i Łukasz Gwiazda przed rajdem Zimna Levoca w Słowacji.

Rajd rozgrywany jest w miejscowości Torysky, niedaleko polskiej granicy. Jeden odcinek przejeżdżany jest w piątek wieczorem oraz 4 odcinki w sobotę rano. Całość trasy to prawie 30km oesowych. Czytaj Więcej

Rozpoczęcie Sezonu Rajdowego i Zabytkowego w Rzeszowie

Hoffman – Motul

W związku z bezpieczeństwem i prewencją przed wirusem odwołuję Zlot Pojazdów Zabytkowych, oraz Rozpoczęcie Sezonu Sportowego, planowanego na 29 marca 2020 roku.

W dniu odwołanej imprezy odbędzie się kawowe spotkanie kilku załóg rajdowych z mediami.

Wszystkie siły organizacyjne przenosimy na 16 maja 2020 roku, kiedy odbędzie się rajd i zlot zabytkowych pojazdów, czyli 15.Rajd Nocy Muzeów (Rzeszów- Boguchwała).

Proszę o przekazanie informacji wszystkim zainteresowanym uczestnictwem w niej.

Paweł Hoffman

 

 

Sezon dla sportów motorowych, oraz dla pasjonatów pojazdów klasycznych rozpoczyna się zazwyczaj na wiosnę każdego roku. W 2020 roku, Zespół Rajdowy Hoffman organizuje początek sezonu w formie zlotu pojazdów zabytkowych, klasycznych i sportowych.

Impreza odbędzie się 29 marca w niedzielę. Podczas spotkania uczestnicy będą mogli w miłej atmosferze spotkać się z zawodnikami rajdowymi, porozmawiać z nimi wymienić swoje doświadczenia. W tak samo świetnej atmosferze właściciele klasycznych pojazdów będą mogli porozmawiać o sezonie 2020, pochwalić się swoimi nowymi, jak i starymi nabytkami.

Czytaj Więcej

Automatyczne Skrzynie Biegów – szkolenie

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyń biegów.

Omówiona zostanie diagnostyka skrzyni biegów, przy pomocy testerów. Weryfikacja błędów, oraz danych rzeczywistych.

Szkolenie będzie podzielone na część teoretyczną i praktyczną; diagnostyczną i weryfikacyjno-naprawczą. W szczególności, opisowi zostaną poddane skrzynie:

  • Klasyczna hydrauliczna
  • Dwusprzęgłowa (DSG, Getrag)
  • Bezstopniowa (CVT)

Podczas kursu wykorzystany zostanie model sześciobiegowej automatycznej skrzyni Aisin, w której będą ukryte usterki w celu prawidłowej weryfikacji i naprawy przez uczestników. Ponadto w celach szkoleniowych będą podstawione auta marki Renault Clio (2019 rok), Volvo, Audi A6 (modele mogą ulec zmianie).

Czytaj Więcej

Iseki – regeneracja Turbosprężarek, Pomp Wtryskowych i Wtryskiwaczy

Coraz bardziej popularną marką wśród maszyn budowalnych i rolniczych jest ISEKI. Firma ta specjalizuje się przeważnie w mniejszych silnikach. Znajdują się w nich układy wtryskowe, głównie japońskiej firmy Zexel, Denso (Nippodenso) oraz Bosch. Najnowsze modele pracują na systemie common rail, jednak wiele z dawniejszych jednostek posiada konwencjonalny wtrysk z pompą wtryskową.

Pompy te dzielą się na: typ A (np. PES4A90… pompa rzędowa), typ MW (pompa rzędowa), typ VE (pompa rozdzielaczowa), oraz pompy kasetowe NP-PFR z regulatorem obrotów oddzielonym od pompy.

Regeneracja Turbosprężarek

Nasza firma profesjonalnie zajmuje się regeneracją wyżej wymienionych pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, oraz turbosprężarek. Posiadamy dokumentację, wieloletnią wiedzę, oraz wysoce wyspecjalizowanych mechaników. Czytaj Więcej

Regeneracja pomp i turbosprężarek Volvo Penta, Deutz, MTU

Nasza firma specjalizuje się w regeneracji pomp wtryskowych, pomp Common Rail, wtryskiwaczy, oraz Turbosprężarek do silników stacjonarnych i wielkogabarytowych, w tym marek Volvo Penta, Rolls Royce – MTU, Perkins, Deutz i innych.

Przekrój pomp i systemów wtrysku paliwa znajdujących się w w.w. modelach jest bardzo szeroki i zależny jest od okresu produkcji silnika.

W modelach Volvo Penta, mi. w:

Volvo Penta  D1-13  MS15L/A,

Volvo Penta    D1-20  MS15L/A,

Volvo Penta   D1-30   MS15L/A,

Volvo Penta   D2-40 MS15L/A, Czytaj Więcej

Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych jetronic, cng, lpg, motronic, bosch, magneti marelli

Nasza firma zajmuje się dokładną diagnostyką i sprawdzaniem wtryskiwaczy benzynowych.

Kontakt tel. 502 430 150, lub 512 179 332

Testujemy i naprawiamy wtryskiwacze mechaniczne w systemach MFI (systemy w benzynową pompą wtryskową) Bosch, Kugel Fischer, Lucas i inne:

  • Wtryskiwacze mechaniczne systemu K-jetronic i KE-jetronic
  • Wielopunktowe wtryskiwacze elektromagnetyczne wtrysku pośredniego L-jetronic, LH-jetronic, LE-jetronic, Motronic firm Bosch, Denso, Magneti Marelli, VDO, Siemens
  • Wtryskiwacze jednopunktowe TBI
  • Wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku paliwa HPI, FSI, GDI (w zakresie niskich ciśnień)
  • Wtryskiwacze LPG
  • Wtryskiwacze CNG

Przed przystąpieniem do badania wtryskiwaczy elektromagnetycznych i mechanicznych oczyszczamy je z nagarów przy pomocy środków i myjek ultradźwiękowych.

Czytaj Więcej

Fiat 500, Fiat 500L, Fiat 500e, Fiat 500X – serwis, obsługa, ocena

Samochód, można by stwierdzić powstał na fali dawnego kultu Fiata 500 produkowanego przez prawie 20 lat (od 1957 roku).

Rzeczywiście, jeśli przyjrzymy się jego sylwetce to wszystkie modele przypominają stylistycznie dawną pięćsetkę.

Pomimo, że auto kojarzy się z małą przestrzenią, chociaż nie bardzo można tak powiedzieć o wersjach Fiat 500L i 500X, które są dość obszerne. Oczywiście biorę pod uwagę, że na tylnej kanapie usiądą trzy nie tęgie osoby.

Fiat wydaje sześć podstawowych wersji auta serii 500:

  • Fiat 500 – wersja podstawowa
  • Fiat 500 Abarth – wersja dla wymagających większej mocy
  • Fiat 500e – coraz częściej spotykany model w Polsce, produkowany głównie na Amerykę Północną, (USA, Meksyk itp.)
  • Fiat 500L – pojazd powiększony, można by powiedzieć rozdmuchany, czyli wersja minivan
  • Fiat 500X – czyli crossover zbudowany na bazie 500L, mi. z dołożonymi relingami, nadkolami i zmienioną charakterystyką zawieszenia.
  • Fiat 500C – czyli kabriolet

Jeśli masz problem z turbosprężarką, zapytaj fachowca o radę

Czytaj Więcej

Hoffman i Kaszuba w 17. RallyLegend – czyli Saab 96 w San Marino

Pierwsza połowa października to święto dla kierowców rajdowych z całego świata. W weekend od 11 do 13 października 2019 roku, na terenie Republiki San Marino odbyły się rajdowe zmagania kierowców z różnych epok i w przeróżnych samochodach sportowych. Jechały tam pojazdy od lat sześćdziesiątych do najbardziej współczesnych. Na rajd zgłosiło się około 170 załóg, w tym pięć z Polski, głównie z części południowej. Do igrzysk przystąpiły trzy polskie zespoły; Janka Chmielewskiego, Grzegorza Olchawskiego i Pawła Hoffmana. Wszyscy dzielnie rywalizowali. Niestety Jankowi awarii uległa skrzynia biegów, a Grzegorz w Audi S1 uszkodził elementy przedniego zawieszenia.

Okazało się, że jedyną polską załogą, która ukończyła rajd to Paweł Hoffman i Jakub Kaszuba startujący Saabem 96 V4 Rally.

Czytaj Więcej

Z Boguchwały do San Marino, czyli od Rajdu Rzeszowskiego do 17. Rally Legend – From Boguchwała to San Marino,  it means from  Rally Rzeszów  to 17th Rally Legend

Początkiem sierpnia odbyły się zawody rajdowe na terenie podkarpacia, w których uczestniczyła załoga Paweł Hoffman i Marcin Barłoga. Zawody były cyklem Rajdowych Mistrzostw Polski, a wspomniani zawodnicy jechali kultowym autem Saab 96 V4 Rally.

Historyczny Saab 96 w rajdach i wyścigach w Polsce, bierze udział od 2009 roku. Jednak od początku swojego istnienia był autem rajdowym. Jeździł głównie na szwedzkich oesach, w tym zimowych Mistrzostwach Świata (WRC), które wliczały się także do cyklu Mistrzostw Szwecji. Udokumentowanym przykładem są lata osiemdziesiąte w tym 1980, 1981 i 1985, kiedy to ostatni raz auto uczestniczyło w tak znaczącej imprezie. Za sterami zasiadał wtedy Karl-Erik Bäckwall, a na prawym Dorothe Bäckwall.

Wracając do czasu teraźniejszego. Po rzeszowskim sukcesie Zespół Hoffman zdecydował się na uczestnictwo w 17. Rally Legend, który odbędzie się z państwie San-Marino.

Załoga będzie się składać z Pawła Hoffmana i Jakuba Kaszuby, który już w 2018 roku  gościł na prawym fotelu Saaba.

Obaj zawodnicy posiadają licencje wydane przez Automobilklub Rzeszowski i od lat są z nim związani. Będą pierwszymi zawodnikami w barwach AR i Boguchwały, którzy wystartują we wspomnianym rajdzie. Czytaj Więcej

Rajd Śląska 2019 – Łukasz Gwiazda i Balbina Gryczyńska

Drugi raz na prawym fotelu z Balbiną Gryczyńską usiadł Łukasz Gwiazda. Rajdowy duet coraz lepiej się dociera, a wspólna jazda polepsza wyniki. Pierwszy rajd, który Łukasz jechał z Balbiną to 28. Rajd Rzeszowski. Uzyskali w nim 4 miejsce w klasie. Czytaj Więcej

Konkurs Fotograficzny Rajd Rzeszowski – Hoffman – Barłoga – Saab 96 – zakończony

Podczas 28. Rajdu Rzeszowskiego, każdy kto posiadał aparat fotograficzny lub nawet telefon komórkowy mógł wykonać zdjęcie załodze numer 114. Była to oczywiście ekipa Saaba 96 V4 Rally, którym jechali Paweł Hoffman i Marcin Barłoga.

W związku z fotograficzną rywalizacją do organizatora konkursu wpłynęło ponad 40 fotografii, w tym trzy wykonane przez fotografów akredytowanych, a reszta przez nieakredytowanych podczas rajdu.

Oceny przesłanych fotografii dokonywali:
  • Paweł Hoffman – kierowca rajdowy i fotograf z zamiłowania
  • Marcin Barłoga – pilot rajdowy
  • Mirosław Pęcak – dziennikarz sportowy TVP Rzeszów
  • Grzegorz Kozera – fotograf sportowy

Każdy z oceniających recenzował fotografie według swojej wiedzy fotograficznej i upodobania, jak i momentu ujęcia.

Turbosprężarki – regeneracja w firmie Hoffman

Czytaj Więcej

Turbosprężarki – urwany wałek – usterki

Bardzo często do naszej firmy trafiają turbosprężarki z urwanym wałkiem. Przyczyn takich usterek jest oczywiście wiele. Ja jednak przytoczę kilka tych najczęstszych.

Chcesz zregenerować TURBOSPRĘŻARKĘ – ZADZWOŃ
+ 48 533 324 350 LUB +48 502 430 150

  • Zerwanie wirnika od strony wydechowej z przyczyny wpadnięcia elementu stałego. Taka awaria może być spowodowana uszkodzeniem silnika. W tym przypadku do układu wydechowego może przedostać się fragment zaworu, pierścienia, czy tłoka. Nawet niewielki taki element przy obrotach wirnika turbosprężarki kręcącego się z prędkościami do 100 000 obr. / min w dużych turbosprężarkach, lub do 250 000 obr. / min w małych turbosprężarkach (silniki benzynowe, nowoczesne diesla, małolitrażowe) powoduje natychmiastową usterkę. Następnym elementem, który może być uszkodzony to jest układ katalityczny. Jeśli elementy stałe silnika, lub rozerwane fragmenty wirnika turbosprężarki przedostaną się do układu wydechowego – katalitycznego, to niszczą nieodwracalnie element ceramiczny. Tutaj zaznaczę, że przy takiej usterce warto dodatkowo sprawdzić układ wydechowy. Usterka uszkodzenia katalizatora, DPF może dać o sobie znak jakiś czas po naprawie. Po awarii i uszkodzeniu części rdzenia ceramicznego kierowca i mechanik może nie odczuwać błędów. Nawet podczas elektronicznego badania i oczyszczania DPF jego stan może tester uznać za sprawny. Usterka czasem ukazuje się po kilkunastu tysiącach kilometrów, kiedy ceramiczny plaster rdzenia systematycznie ma zwiększony opór przepływu spalin. Może to doprowadzić do przytkania spalinami sprawne kanały przepływowe.

Czytaj Więcej

28. Rajd Rzeszowski – na pierwszym miejscu w klasie – Hoffman / Barłoga i Saab 96

4 Runda MOTUL HRSMP 2019

Czytaj Więcej

Hoffman Barłoga nadal w kultowym Saabie 96 V4 28 Rajd Rzeszowski

Można już godziny odliczać do startu 28. Rajdu Rzeszowskiego. Kolejny raz w rajdzie pojawi się załoga Hoffman / Barłoga. Będą rywalizować w cyklu Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie FIA2. Tym razem oprócz dotychczasowych partnerów zawodnicy czarnego Saaba będą jechać w barwach Gminy Boguchwała.

Jako Zespół Rajdowy Hoffman serdecznie wszystkich zapraszamy na odcinki rajdowe, a także na nasze stanowisko serwisowe w okolicy wejścia do Hali Sportowej Podpromie w Rzeszowie. Jesteśmy tam od czwartku (8 sierpnia) do soboty. Oprócz Saaba, odwiedzający będą mogli zobaczyć kilka innych historycznych aut. Będzie mi. Polonez 2000 Racing Walter Wolf, który jest repliką pierwszego homologowanego w rajdach Poloneza. Wystawowym autem pierwszy start zaliczył Andrzej Jaroszewicz – mistrz kierownicy. W latach 2014-2017 Paweł Hoffman startował tym Polonezem z Michałem Wiśniewskim w Rajdach Rzeszowskich. Na prawym fotelu tego Poloneza jechał także Bogusław Browiński, który w roku 2018 uzyskał tytuł wicemistrza Słowacji wraz z Grzegorzem Grzybem. Czytaj Więcej

Konkurs Fotograficzny – Załogi Hoffman/Barłoga podczas 28. Rajdu Rzeszowskiego

Konkurs jest przeznaczony dla każdego, kto wykona fotografię załogi Saab 96 V4 Rally i prześlę na adres email rally@hoffman.auto.pl. Miejscem i czasem do wykonywania zdjęć jest 28. Rajd Rzeszowski i wszystko co się będzie dziać wokół rajdu i załogi.

W konkursie jest przewidziana rywalizacja wśród fotografów akredytowanych i amatorów. Zwycięzca w kategorii fotografów akredytowanych otrzyma kilka upominków:

Zestaw Narzędzi Berner, Oleju Motul oraz środki chemiczne firmy Berner Czytaj Więcej

14 Zlot Zabytkowych Pojazdów Hoffman – PODR w Boguchwale

W przyjaznej i gorącej atmosferze odbywał się 14. Zlot Zabytkowych Pojazdów z Boguchwale. Gorące było przede wszystkim powietrze.

Zlot rozpoczęliśmy przejazdem przez główną drogę w Boguchwale i dotarliśmy na tylną część Pałacu Lubomirskich, gdzie kiedyś było zejście do jeziora.

W samo południe rozpoczął się konkurs elegancji, w którym ocenialiśmy kilka szczegółów:

  • Dopasowanie stroju do okresu z którego pochodził pojazd -oceniała p. Justyna Placha-Adamska Zastępca Burmistrza Boguchwały
  • Stan techniczny pojazdu i jego oryginalność – oceniał p. Mirosław Kwaśniak (Radny Miasta Rzeszowa)
  • Sposób prezentacji załogi pojazdu – oceniał p. Piotr Błażejowski przedstawiciel PODR
  • Związek pojazdu z rolnictwem – oceniał p. Grzegorz Bochnak przedstawiciel PODR

Czytaj Więcej

Czy warto jeździć Fiatem Tipo? Subiektywna ocena

Tym razem do testów, trafił mi się Fiat Tipo. Model ten znany był z poprzedniej wersji jeszcze z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Poprzednika zapamiętałem z kilku wyróżniających go punktów:

  • Stosunkowo dużo miejsca wewnątrz kabiny
  • Ciężko pracująca dźwignia zmiany biegów
  • I można by powiedzieć – powiększony Fiat UNO

Oczywiście na pierwszy rzut gdzieś w głowie przeszło mi abym zobaczył te same punkty co w poprzedniku.

Tutaj pozytywny szok. Skrzynia biegów bardzo ładnie pracuje, łącznie z dźwignią zmiany biegów J.

Wracając do dalszych szczegółów. Do użytkowania dostałem Fiata z przebiegiem 500 kilometrów. Ja zrobiłem kolejne 800 km. Wersja dość przyzwoicie wyposażona z silnikiem diesla 1.6 MultiJet i w wersji wyposażeniowej POP. Przyszło mi jeździć tym autem cały tydzień i to w warunkach wysokiej temperatury zewnętrznej. Czytaj Więcej

Wystawa Rolnicza w Boguchwale – prezentacja Turbosprężarek i wtryskiwaczy

W dniach 29-30 czerwca odbędą się Dni Otwarte Podkarpackiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego i prezentacja technologii rolniczej. Podczas imprezy będziemy prezentować naszą firmę i usługi skierowane do odbiorców z zakresu rolnictwa.

Pokażemy naszą technologię napraw, w tym:

  • Regenerację Pomp Wtryskowych
  • Regenerację Wtryskiwaczy Tradycyjnych i Common Rail
  • Regenerację Turbosprężarek do pojazdów wielkogabarytowych i ciągników rolniczych
  • Przeglądy i naprawy klimatyzacji w maszynach rolniczych

Czytaj Więcej

Onboard z Mistrzostw Litwy – Rajdu Žemaitija Zapała – Gwiazda

Fragment onboardu z Forda R5 którym startują w Rajdzie Žemaitija Mariusz Zapała z Kielc i Łukasz Gwiazda z Rzeszowa.

Obecnie załoga jest już po pierwszym dniu i piątym oesie uzyskując jedenaste miejsce w generalce.

a tak mówili tuż przed rajdem: Wypowiedź

Rajd Žemaitija to druga runda Mistrzostw Litwy. Impreza rozgrywana jest na Żmudzi w bazą rajdu w Kielmach. W piątek, 14 czerwca zaplanowano pięć oesów (37,1 km), dwa w Kielmach. Następnego dnia program obejmuje osiem odcinków (74,8 km).

Mariusz Zapała: „ Przed nami kolejna runda Mistrzostw Litwy, 130km rajdowych tras. Odcinki specjalne przebiegają w malowniczych terenach, które z wielką przyjemnością zamierzam pokonywać. Trasa jest bardzo kompaktowa z małą ilością dojazdówek w dużej mierze przebiegająca w otwartym terenie. Organizacja rajdu stoi na bardzo wysokim poziomie, a wszyscy są bardzo pozytywnie nastawieni do zawodów. Od samego początku zamierzam czerpać fun z jazdy obserwując miejsce w szeregu. Czytaj Więcej

14 Zlot Pojazdów Zabytkowych – Hoffman – PODR Boguchwała

fot. Kamil Bać

PODR w Boguchwale wraz z firmą Hoffman oraz Automobilklubem Rzeszowskim zaprasza wszystkich sympatyków i właścicieli pojazdów zabytkowych na Zlot i Wystawę Zabytkowych Pojazdów.

Będzie to 14-sta kontynuacja wcześniejszych edycji zlotów i rajdów, które nosiły miano Rajdów Nocy Muzeów, czy Podkarpacko Szaryskiego Kryterium Weteranów.

Tym razem program będzie prosty i przyjazny dla uczestników lubiących stałe miejsce imprezy. Właściciele historycznych pojazdów będą mieć zapewniony poczęstunek, a załogi najlepiej się prezentujące wygrają kilka nagród, wśród których będą: Czytaj Więcej

Saab 96 V4 Rally w Rajdzie Nadwiślańskim

2 Runda MOTUL HRSMP 2019

Saab 96 V4 Rally

Rzeszowska załoga rajdowa w składzie Hoffman / Barłoga pierwszy raz będą brać udział w Rajdzie Nadwiślańskim. Zawody odbędą się w dniach 31 maja – 1 czerwca w Puławach i okolicy. Aby wystartować Saab musiał przejść wielopoziomowe naprawy. Do ostatnich chwil był przygotowywany, ponieważ poprzedni rajd okazał się mocno uciążliwy. Większość usterek, które powstały były powiązaniem po uderzeniu w krawężnik na pierwszym miejskim OS-ie w Świdnicy.

Paweł Hoffman: No cóż, niewielki błąd na świdnickim spowodował niewyobrażalny łańcuch usterek. Wymienię tylko kilka z nich. Uszkodzone koło i opona, uszkodzona i przesunięta geometria przedniego zawieszenia, uszkodzona przekładnia kierownicza, oraz przekładnia główna w skrzyni. Dodatkowo zerwane mocowanie silnika w karoserii, wskutek czego uszkodziły się wszystkie poduszki silnika, a jego przesunięcie spowodowało wysunięcie się półosi i kilka kilometrów jazdy na jednej półosi i szperze. To oczywiście przypaliło płyty szpery. A na koniec zerwanie koła rozrządu od wałka wyrównawczego i jazda bez chłodzenia… i panewki do wymiany. Czytaj Więcej

Regeneracja pompy wtryskowej Zetor, MTZ, John Deere, JSC, BMZ, Motorpal

Pompy wtryskowe Motorpal do Zetora, MTZ, Białoruś, John Deere

W naszej firmie regenerujemy pompy wtryskowe i wtryskiwacze do maszyn i ciągników rolniczych typu Zetor, Ursus, Białoruś, MTZ, John Deere, Deutz firmy producenckiej Motorpal.

Na usługi udzielamy dwuletniej gwarancji, co jest wynikiem bardzo wysokiej jakości wykonanych prac i doświadczenia załogi.

Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 512 179 332

Email: serwis@hoffman.auto.pl

Jesteśmy serwisem autoryzowanym Motorpal, który co dwa lata przechodzi kontrolę.

Wszystkie pompy w tym Motorpal są demontowane, oczyszczone przy pomocy specjalnych płynów, myjek ultradźwiękowych, następnie montowane używając specjalistycznych narzędzi i odpowiednich sił dokręcania. Wcześniej oczywiście następuje weryfikacja zużytych elementów, ustalenia akceptacji z klientem i ich wymiana.

Po zmontowaniu pompa trafia na stanowisko probiercze Bosch EPS 707 lub Spólnota SPP212. Do pompy wtryskowej dobierane są przewody o odpowiedniej długości i otworze wewnętrznym. Kolejnym etapem jest dobór wtryskiwacza probierczego, w którym znajduje się rozpylacz o wysokiej dokładności selekcji fabrycznej oznaczony normą ISO .

Przykład:

Do pompy wtryskowej Zetor Proxima, numer PP4M10P1i3782 dobieramy przewody o właściwościach 6x2x600 mm, oraz wtryskiwacze o numerze katalogowym: 1688901101. Dane regulacyjne posiadamy w formie elektronicznej, lub papierowej.

Całość testu jest wykonywana przy ścisłych warunkach zawartych w karcie prób. Płyn do badania posiada także odpowiednie normy ISO i przy tej pompie podczas całego testu musi posiadać temperaturę 40 stopni Celsjusza.

Czytaj Więcej