
Duża ilość samochodów benzynowych posiada system wtrysku bezpośredniego. Wtryskiwacze tego typu posiadają teflonowy pierścień uszczelniający od strony komory spalania. Ten uszczelniacz należy wymieniać za każdym razem przy demontażu wtryskiwacza. W naszej firmie możesz sprawdzić, testować i oczyścić wtryskiwacz, a następnie prawidłowo wymienić zestaw naprawczy.
Aby to prawidłowo wykonać, należy używać właściwych narzędzi i procedury wymiany. Dlatego każdy wtryskiwacz testowany w naszej firmie ma wymieniany zestaw uszczelniający.
Sprawdzanie i Wymiana Uszczelniaczy Benzynowego Wtryskiwacza możesz zobaczyć na załączonym filmie.
Zestaw narzędzi do wymiany uszczelniaczy BTG 5120, dzięki któremu warsztaty mogą rozszerzyć zakres świadczonych usług.
Za pomocą profesjonalnego zestawu można prawidłowo wymienić pierścień uszczelniający od strony komory spalania (uszczelka teflonowa), o-ring i elementy odsprzęgające wtryskiwaczy wysokiego ciśnienia (HDEV).
Nazwa: BTG 5120
Numer katalogowy: 0 986 615 637naprawy najpopularniejszych wtryskiwaczy HDEV5 i HDEV6
Sprawdzanie i Wymiana Uszczelniaczy Benzynowego Wtryskiwacza występuje w systemach wtrysku bezpośredniego. Sam system można znaleźć w popularnych markach:
DongAn, Ferrari, Fiat, Ford, Foton, Audi, BMW, BYD, ChangAn, Cherry, Daimler, Jaguar, Nissan, GAC, Gelly, GM, Greatwall, Haima, Honda, Hyundai, JAC, Opel, Porsche, PSA, SAIC, Seat, Skoda, Suzuki, Volkswagen, Volvo

Motocyklowy Rajd Turystyczno-Nawigacyjny w ramach Moto Show Boguchwała
W ramach Moto Show Boguchwała przygotowaliśmy dla Was rajd motocyklowy!
Jego turystyczno-nawigacyjny charakter sprawia, że może w nim wystartować każdy motocyklista! Bez względu na to, jaki posiada motocykl, jakie jest jego doświadczenie w jeździe motocyklem! Nie musisz mieć też rajdowego doświadczenia! Postaramy się przekazać Ci niezbędną wiedzę, tak żebyś dobrze się bawił podczas rajdu!
Nasze rajdowanie rozpocznie się w sobotni poranek (13.05.2023) odbiorem administracyjnym – dla śpiochów alternatywny odbiór odbędzie się w piątek wieczorem (12.05.2023). Wtedy sprawdzimy Wasze dokumenty, odbierzemy podpisy na zgłoszeniach i przekażemy Wam materiały rajdowe.
Po zakończeniu odbioru czas na start! Na trasę (on road) wyruszycie z Boguchwały w minutowych odstępach, według ustalonej wcześniej listy startowej. Waszym przewodnikiem będzie książka drogowa (road book) w wersji papierowej (przygotujcie więc miejsce na przymocowanie kartek road booka na motocyklu). Tutaj podczas niespełna 100-kilometrowej jazdy w kierunku mety w Boguchwale będą na Was czekały zarówno piękne widoki, jak i punktowane zadania (odnajdywanie punktów kontroli przejazdu, zarówno wyznaczonych, jak i ukrytych, próby „sportowe”, jazda precyzyjna, również ilość przejechanych kilometrów będzie miała znaczenie).
Ramy czasowe między startem a metą będą ustalone tak, żeby cieszyć się jazdą i widokami, a nie pędzić na złamanie karku! Tu nie szybkość a precyzja, dokładność i uważność będą decydowały o wyniku!

Pompa wtryskowa Motorpal, Lublin, Avia, Gaz, MTZ, Żuk, Deutz na przykładzie pompy Lublina
Firma MOTORPAL, jest czeskim producentem układów wtrysku paliwa, czyli wtryskiwaczy, oraz pomp wtryskowych. Jak napisano na stronie głównej Motorpal-a, firma istnieje od 1946 roku.
Głównymi odbiorcami układów wtrysku paliwa były czeskie pojazdy, jak Liaz, Tatra, Praga, Avia, Zetor. W latach późniejszych, jak i obecnych firma produkuje także dla producentów zagranicznych, w tym dla Johne Deere, Deutz, MTZ, oraz dla firm indyjskich.
Motorpal-a można także odnaleźć u polskich producentów. Były to między innymi licencjonowane Ursusy, oraz małe i większe silniki Andorii. Zastosowano te pompy w Autosanach, jednak najczęściej można je było spotkać w 4C90 i turbodoładowanym silniku 4CT90.
Warto tutaj zaznaczyć, że w.w. silniki montowano w FSC Żuk (późniejsze wersje) autach: Lublin, Honker, rumuńskim ARO, GAZ Gazeli, UAZ i w brytyjskim LDV 400 montowanym w Polsce.
Pompa wtryskowa Andorii 4C…90 jest tego samego typu co w Zetorach, lub w czeskiej Avii. Posiada wielozakresowy regulator z jednym lub dwoma korektorami, sekcje tłoczące o średnicy 7mm, oraz pneumatyczny korektor dawki turbodoładowanej. Czytaj Więcej
W dniach 12 – 14 maja 2023 roku odbędzie się Moto Show Boguchwała
Impreza będzie się składać z dwóch niezależnych rajdów;
- Retro Carpathia – rajdu na regularność
- Rajd Nocy Muzeów – turystyczny rajd dla pojazdów zabytkowych
- Motocyklowy Rajd Nawigacyjno-Turystyczny
Turystyczny Rajd Pojazdów Zabytkowych – 18. Rajd Nocy Muzeów jest rajdem dla posiadaczy klasycznych, aut wyprodukowanych przed rokiem 1993. Jest to rajd z wieloma atrakcjami, z drobnymi elementami sportowymi oraz finałem w postaci Konkursu Elegancji na płycie Rynku w Boguchwale.
Rajd będzie przebiegać drogami powiatów rzeszowskiego i strzyżowskiego. Impreza będzie mieć huczne rozpoczęcie w Pratko Cafe w Rzeszowie, skąd po poczęstunku uczestnicy wyruszą w kierunku wyznaczonym na mapce. Po drodze będzie zwiedzanie Muzeum Silników Stacjonarnych w Konieczkowej i prezentacja aut przed Dworem w Zgłobniu. W Boguchwale przy ulicy kolejowej odbędą się dwie próby sportowe. Trasa zostanie opracowana przez specjalistów, którzy wytyczą także przejazd dla Retro Carpathia, więc uczestnicy będą mogli zaglądnąć w najciekawsze zakamarki Gminy Boguchwała, Niebylec, Lubenia.
Wieczorny punkt programu, jest dla tych, którzy będą chcieli zabłysnąć. Konkurs Elegancji na płycie Rynku w Boguchwale, tuż przed zabytkowym spichlerzem. Każdy z uczestników będzie indywidualnie prezentowany, a inwencja prezencji będzie oczywiście należeć do załogi. Tym razem do całości oprawy dołączy muzyka i śpiew… i to na żywo, a wisienką na torcie będzie prezenter Janek Garbacz, znany większości z niesamowitej wiedzy o klasycznej motoryzacji. Jan posiada znany profil na Youtube: @jangarbacz, do którego serdecznie zapraszam. Czytaj Więcej

Wymiana oleju w pompie wtryskowej. Pompy wtryskowe Motorpal stosowane w ciągnikach i maszynach Zetor, Ursus, MTZ, Bielaruś, Deutz, Avia i innych są smarowane olejem silnikowym.
Większość obecnie produkowanych pomp posiada centralne smarowanie z sinika. Zdarzają się jednak pojazdy specjalnie ze smarowaniem niezależnym od silnika, a w starszych rozwiązaniach smarowanie oddzielne jest normą.
W przypadku pomp wtryskowych ze smarowaniem niezależnym konieczna jest wymiana i kontrola oleju. Kontrolę należy przeprowadzać przynajmniej co trzecią kontrolę stanu oleju silnikowego, a wymianę wskazane wykonywać w tym samym czasie co wymiana oleju w silniku. W przypadku pomp smarowanych centralnie, takie czynności nie są potrzebne. Czytaj Więcej

Jeździć Buick-iem Reatta z 1988 roku w wersji coupe to ciekawa przygoda. Przyglądając się linii nadwozia i jeździć nim to jakby lekki ukłon w kierunku „Mistrz kierownicy ucieka” i wcielenie się troszkę w Burta Reynolds-a filmowego „Bandytę”. Za to kiedy popatrzę na deskę rozdzielczą to wskakuję do „Powrotu do przeszłości” z kultowym DeLorean DMC-12. A to dlaczego ?
Deska rozdzielcza jest elektroniczna i na dodatek z dotykowym monitorem sterującym wieloma systemami, jak radio, magnetofon, klimatyzacja. Jej zielona kolorystyka to niczym komputery z filmu „Uwierz w ducha” kiedy Patrick Swayze, jako filmowy duch Sama Wheata przeszkadza nielegalnemu przepływowi finansów. Dodatkowo w funkcjach monitora są wszystkie zapisy jazdy, zużycia paliwa, obrotomierz…taki współczesny pełny komputer pokładowy. Czytaj Więcej

Urządzenia Diagnostyczne i Szkolenia dla Szkół i Ośrodków Szkoleniowych
Nasza Firma Hoffman posiada w ofercie urządzenia diagnostyczne różnych producentów, w tym Bosch, Texa, Magneti Marelli, Delphi. Dla ośrodków szkolących dysponujemy specjalnymi cenami.
Największą paletą specjalnych szkolnych cen dysponuje firma Bosch. W cenniku znajdziemy testery diagnostyczne KTS, diagnoskopy serii FSA, urządzenia ładujące BAT, oraz stacje klimatyzacji typu ACS.
Cennik ESI SZKOŁA – Hoffman
Pełny Katalog Urządzeń Bosch

Zakończenie wsparcia dla Windows 7 i 8.0 i minimalne właściwości komputera i systemu operacyjnego dla ESI Tronic od stycznia 2023 roku
Od stycznia 2023 r. systemy Windows 7 i 8.0 nie będą już obsługiwane przez ESI tronic 2.0 Online. Po tej dacie nie będzie można instalować żadnych nowych aktualizacji.
Wskazówki:
Należy zaktualizować istniejący komputer z systemem Windows 7 lub zastąpić go nowym komputerem z systemem minimalnym Windows 10.
Uwaga: Windows 8.1 będzie nadal obsługiwany.
Dopasuj oprogramowanie dla swojego warsztatu

Regeneracja zabytkowych pomp wtryskowych Tatra, Praga, SKOT, Motorpal
Układy wtryskowe w silnikach Tatra są czeskiej firmy Motorpal. W nowszych modelach Tatry można spotkać pompy wyprodukowane przez firmę Bosch.
Pompy firmy Motorpal możemy także spotkać w innych czeskich markach jak: Praga, Liaz, SKOT (OT-64), Avia, Zetor, Skoda (ciężarowa), Slavia. Układy wtryskowe Motorpal także zostały zastosowane markach zachodnich jak Deutz, albo wschodnich Białoruś, MTZ, GAZ (Gazela), a także w silnikach polskich, np.: FSC Lublin, Ursus. Pompa Motorpal typu 4M była proponowana do prototypowego silnika DX 2000, FSO Diesel. Takie informacje zanotowano w protokołach badawczych Politechniki Rzeszowskiej w 1985 roku, przy modelu silnika DX-03 2000.
Wracając do Tatry, są tam stosowane pompy są typu PV z regulatorem RV i RN. Posiadają zazwyczaj 8, 10 lub 12 sekcji tłoczących. Na cały zespół, oprócz regulatora i pompy, składają się jeszcze; przyśpieszacz kąta wtrysku, pompka zasilająca i urządzenie rozruchowe mocowane w przedniej części listwy pompy wtryskowej. Czytaj Więcej

Mahindra 540 XDB
Mahindra to hinduska marka, a właściwie jeden z potentatów azjatyckich w motoryzacji. Jest to producent samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych i innych urządzeń.
Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku, Mahindra zakupiła licencję od Willysa samochodu Jeep CJ-3B (model z lat 1953 1968). Na tej podstawie Mahindra inaczej nazywana MM, wyprodukowała auto MM 500D zwane też Mahindrą Jeep, lub Mahindrą Major. Był tam silnik diesla o niewielkiej mocy 38 KM (model MD2350 – lata produkcji 1975 – 1989)

Próbnik wtryskiwaczy DCI 200
Najnowsze urządzenie Bosch do testowania wtryskiwaczy do DCI200.
Najprościej pisząc, jest to mniejsza wersja stołu probierczego DCI700.
Urządzenie jest stosowane do badania pojedynczych wtryskiwaczy, a przez to może być tańsze od DCI700.
Podstawowe informacje:
- Prosty i szybki sposób montażu wtryskiwacza
- Możliwość testowania wtryskiwaczy do aut osobowych i ciężarowych
- Krótki czas testowania wtryskiwacza – do 15 minut.
- Możliwość nadawania kodów IMA dla wtryskiwaczy Bosch
- Testowanie wtryskiwaczy z technologią VCC i NCC.
- Możliwość ciągłej aktualizacji bazy danych
Zalety DCI200
- Oszczędność czasu dzięki szybkiej konfiguracji i krótkiemu czasowi badania około 15 minut
- Wyższa jakość, niezawodność i przejrzystość dla wtryskiwaczy Bosch dzięki szybkim i precyzyjnym
- testom, w tym kodowaniu IMA/NIMA
- Wysoka efektywność dzięki obrotowemu zasobnikowi – brak konieczności stosowania wrażliwych przewodów wysokociśnieniowych,
- Bieżąco i regularne aktualizacje online
- Szeroko otwierana osłona – wygodne dojście do montażu wtryskiwacza
- Ergonomiczna budowa z pochyloną dolną częścią, umożliwiająca zachowanie bliższej
- odległości do stołu probierczego
- Więcej wysuwająca się szuflada do zbiornika, co umożliwia łatwiejsze uzupełnianie płynem probierczym
- Możliwość testowania wtryskiwaczy Common Rail z najnowszymi rozwiązaniami VCC (układ kontroli zamykania zaworu) i NCC (układ kontroli zamykania igły) dla EURO 5 i EURO 6
- Modułowe zestawy modernizacyjne do pojazdów użytkowych, budowlanych i rolniczych oraz do wtryskiwaczy CommonRail innych producentów
- Dzięki porównaniu numeru części z informacjami w bazie danych, ciśnienie powrotne jest ustawiane automatycznie, eliminując w ten sposób konieczność stosowania dodatkowych akcesoriów specjalnych
Dane techniczne DCI 200
- Ciśnienie probiercze 25 MPa … 270 MPa
- Maks. ciśnienie w zasobniku 270 MPa
- Mechaniczne ograniczenie ciśnienia 285 MPa
- Kontrola ciśnienia w zasobniku przez 2 zawory regulacyjne ciśnienia (DRV) oraz ZME w CP4
- Automatyczna kontrola ciśnienia na powrocie wtryskiwacza 50 kPa … 1,200 kPa
- Stosowana pompa HP do wytwarzania ciśnienia kontrolnego CP4.1 (CP4-25)
- Pojemność zbiornika na olej probierczy: do znaku maks 15 litrów / do znaku min. 12 litrów
- Momenty dokręcania złączy wysokiego ciśnienia: śrub zamykających 20 … 25 Nm
- Wymiary bez ramienia obrotowego (S/W/G w mm) 910 × 1,736 x 786
- Wymiary z ramieniem obrotowym i półką na klawiaturę (S/W/G w mm) 1010 × 1736 × 900
- Masa bez oleju probierczego 415 kg
- System operacyjny Windows 10 IoT, 64 Bit
- Zasilanie napięciem zmiennym 230 +/- 10 % VAC (0 683 225 001) with PC and display
- Prąd znamionowy 15 A
- Bezpiecznik 16 A
- Fazy 1P – PE
- Częstotliwość wejściowa 50 / 60 Hz
- Klasa ochrony całego stołu probierczego IP 20
- Ciśnienie powietrza, odpowiada wysokości 700 hPa – 1,060 hPa ≤ 2,200m
- Poziom ciśnienia akustycznego na stanowisku wg DIN EN ISO 11201 < 69,2 dB(A) +/-2,5 dB
- Zakres temperatur pracy 5 °C … 40 °C
- Maksymalna dozwolona względna wilgotność ≤ 90 % (at 25°C and 24 hours duration)
- Temperatura przechowywania -20°C … 60°C
- Aktualizacje oprogramowania i bazy danych poprzez DDM (połączenie z Internetem)
- Montaż wtryskiwacza do DCI 200
- DCI 200 – opis
- Monitor DCI200
Oprogramowanie:
Do pracy DCI 200 jest potrzebne dedykowane oprogramowanie. Taki program oprócz aktywacji umożliwia regularne aktualizowanie bazy danych online. Dodatkowo jest systematycznie aktualizowane urządzenie w celu niezakłóconej pracy DCI.
Rodzaje oprogramowania – abonamentu:
- CRI: 1 687 P15 090
- CRIN razem z CRIN 4.2: 1 687 P15 100
Zakres dostawy:
- Zestaw akcesoriów CRI do wtryskiwaczy CommonRail piezo i elektromagnetycznych
- Pompa wysokiego ciśnienia CP4.2
- Monitor 15,6 LCD z ekranem dotykowym
Wyposażenie dodatkowe:
Dzięki dostępnym w opcji akcesoriom, stół DCI 200 może być wykorzystywany zarówno do testowania CRIN i CRIN 4.2, jak i przyszłych generacji wtryskiwaczy.
◾ CRIN 1, CRIN 2, CRIN 3: 1 687 010 207
◾ CRIN 4.2: 1 687 010 209
◾ CRI/CRIN innych producentów: 1 687 010 208
◾ Obrotowe ramię oraz połka na klawiaturę i mysz: 1 687 016 221
◾ Wstawiana półka: 1 685 200 650
Zapytaj o dostępność i cenę
Więcej informacji i zamówienia pod numerem tel:

Pompa wtryskowa typu DPC
Pompa wtryskowa DPC…, pewnie niewiele ta nazwa mówi, a jednak okazuje się że wraz z pompą VE zawojowała w dziewięćdziesięciu procentach rynek silników diesla w dziale pojazdów osobowych i mniejszych transportowych. Oczywiście dotyczy to lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku.
Pompa DPC była produkowana przez firmę Lucas, a VE przez konkurencyjnego Bosch-a. W stosunku do Bosch-a, pompę Lucasa zobaczymy w mniejszej ilości aut, jednak mocna jest w całym dziale o francuskim rodowodzie.
Dla przykładu, znajdziemy ją w Renault, Peugeot, Citroen, Ford, Volvo. Pojawiała się także niektórych modelach Opla z silnikiem 1.7 diesla, we wielu modelach Fiata, a dodatkowo mogliśmy ją nawet znaleźć w Volkswagenie Polo i Mitsubishi. Dość popularna była w osobowych samochodach Ford Sierra, Scorpio z silnikami 2.3, 2.5 diesel i turbodiesel, a także w modelach Orion, Escort, Fiesta 1.6 i 1.8 diesel jak i wersji turbodoładowanej.
Pompa Wtryskowa Lucas DPC montowana w Renault Traffic, Citroen XM, Ford Sierra, Peugeot 505, Peugeot 605
Ten model pompy królował także w transporterach i kamperach, np. Renault Traffic 2.1 diesel, Peugeot J5, Citroen C25. Czytaj Więcej

Jak uzupełniać olej w pompie Zetor 7011, Zetor 6701 i w innych modelach starszych Zetorów
Cześć rzędowych pomp wtryskowych starszej generacji posiada rozdzielone komory smarowania na: – Komorę regulatora – Komorę pompy wtryskowej Zostało to zastosowane, aby szczegółowo ustalić stan oleju w regulatorze, ponieważ zbyt duża ilość oleju w obudowie regulatora może wpływać na jego pracę.
Szczególnie chodzi o pracę ośrodkowych ciężarków regulatora. W późniejszych generacjach pomp wtryskowych taki układ smarowania wyeliminowano i zastosowano wspólne smarowanie całej pompy i regulatora, lub nowsze centralne smarowanie od silnika.
Stary, dzielony system smarowania możemy spotkać mi. w Zetorach:
- Zetor 6701
- Zetor 7011
- Zetor 6011
- Zetor 4011
- Zetor 6711
- Zetor 6718
- Zetor 6745
- Hon 053
- Hon 050
- DBHM5022
- i innych

Revival Rally Prague to początek sezonu dla Zespołu Rajdowego Hoffman i dwóch Saabów 96 – Hoffman i Bielecki
Sezon 2022, dla Zespołu Rajdowego Hoffman rozpoczyna rajd w Pradze. Na kilkunastu odcinkach Revival Rally Prague w Czechach będą rywalizować dwie załogi Saabów 96V4.
Rajd w Pradze jest nietypowy, rozgrywany na starych zasadach, gdzie oprócz odcinków specjalnych bardzo ważnym elementem wpływającym na rywalizację jest dojeżdżanie na odcinki w swoim czasie. Trasy dojazdowe są tak rozpisane, że przy jeździe przepisowej, cały czas uczestnicy muszą jechać w górnej dozwolonej prędkości. Każdy błąd, może wpłynąć na opóźnienie. Ponadto kilkanaście prób rajdowych zostanie rozegrane w ciągu trzech dni, a pełny przejazd z tzw. dojazdówkami, będzie sięgać prawie 700 kilometrów trasy. Czytaj Więcej
Regeneracja pomp wtryskowych motorpal slavia praga
Slavia i Praga – modele silniki – pompy wtryskowe
Slavia 2S90A pompa wtryskowa Motorpal
Silnik stacjonarny ČKD 6S275 III,
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A0S
Silnik stacjonarny ČKD 6S275PN
Silnik stacjonarny ČKD 6S275IIIPN
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A2S
Silnik stacjonarny ČKD 6S275 IIIPV
Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A4S Czytaj Więcej

Zjawisko detonacyjnego spalania (LSPI) w bezpośrednim wtrysku benzyny na przykładach Alfa Romeo, DS3, BMW, Opel, Mercedes i innych współczesnych samochodów
Od wielu lat były próby zastosowania bezpośredniego wtrysku w silnikach benzynowych. Jedną z nielicznych firm, która wprowadziła taki układ do niedużej, jednak seryjnej produkcji była marka Mercedes. Mercedes w pięćdziesiątych latach posiadał taki model silnika w Gulwingu i innych luksusowych atutach.
Bum na ten system przyszedł na przełom XX i XXI wieku. W samochodach podwyższono stopień sprężania, a zarazem ciśnienie sprężania i wprowadzono do komory spalania elektronicznie sterowany wtryskiwacz.
Po za wszystkimi plusami, jak i budową układów ja skupię się na występującym problemie pracy detonacyjnej silnika, prowadzącej do uszkodzenia tłoków, a co za tym idzie poważnej awarii silnika.
W systemach wtrysku bezpośredniego zaczęło występować zjawisko samozapłonu i spalania stukowego, nazwane zjawiskiem LSPI. Zdarzenia LSPI występują w silnikach benzynowych w przypadku przedwczesnego zapłonu głównej dawki paliwa. Najczęściej jest spotykane w silnikach T/C DI pracujących w warunkach niskiej prędkości i dużego obciążenia. Mówiąc w skrócie, chodzi głównie o silniki turbodoładowane, które już od początkowych niskich prędkości obrotowych uzyskują dużą wartość mocy. Czytaj Więcej

Kryterium Boguchwały czyli wyścig samochodów zabytkowych, klasycznych i sportowych
Czy wiecie że pojazdy zabytkowe, nawet przedwojenne mogą startować w odcinku rajdowym ?
Takie zawody będą możliwe tylko w Boguchwale. Trzy niezależne rajdy w ramach „MOTO SHOW BOGUCHWAŁA” wystartują w Kryterium Boguchwały, w odcinku wyznaczonym na terenie miasta w okolicy zabytkowego dworca PKP.
Jeśli chcesz wziąć udział w rajdzie klasyków – kliknij tutaj – szczegóły i formularz zgłoszeniowy
Odcinek rozpoczną przejazdy pokazowe, a tuż po nich wystartują klasyczne auta uczestniczące w 17. Rajdzie Nocy Muzeów. Za nimi będą się ścigać uczestnicy Retro Carpathia, aż nastąpi punkt kulminacyjny, czyli start 8. Rajdu Rzeszowiak-Hoffman. W Rajdzie Rzeszowiak wystartują licencjonowani zawodnicy sportu motorowego, a ściganie będzie początkiem zawodów. Najlepszy wynik zostanie dodatkowo nagrodzony wartością finansową, ufundowaną przez firmę Hoffman.
Zastanawiasz się czy twój zabytkowy samochód może uczestniczyć w próbie sportowej ?
Tak, każdy samochód może uczestniczyć w próbie sportowej, jeśli będziesz uczestnikiem jednego z rajdów historycznych.
Odcinek rajdowy uczestnik będzie mógł przejechać według swoich możliwości, oraz możliwości auta.
Próba będzie zabezpieczona przez profesjonalnych organizatorów i sędziów, a nad bezpieczeństwem będzie czuwać obsługa medyczna.
Uczestnictwo nie będzie obowiązkowe, a wyniki będą wyliczane niezależnie od całości imprezy. Czytaj Więcej

Formularz Zgłoszeniowy 17 Rajd Nocy Muzeów 2022 zab17. Rajd Nocy Muzeów, turystyczny rajd pojazdów zabytkowych jako część Moto Show Boguchwała 2022
13/14 maja 2022
- Rajd pojazdów zabytkowych
- Dla właścicieli pojazdów zabytkowych i klasycznych
- Konkurs elegancji przed starym spichlerzem w Boguchwale
- Zwiedzanie poniemieckiego tunelu w Strzyżowie
- Próba sprawnościowa
- Moto Show Boguchwała 2022
- Połączenie trzech rajdów samochodowych: zabytkowego, na regularność i sportowego
Plan imprez – kliknij
Nasza strona rajdowa na Facebook to: www.facebook.com/HoffmanRallyTeam – polub nas Czytaj Więcej

Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111
Do jednych z bardzo ciekawych rozwiązań benzynowego wtrysku paliwa należy układ Bosch z dwusekcyjną pompą wtryskową, która poprzez dwa dodatkowe rozdzielacze podaje paliwo na sześć cylindrów silnika. Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111 to bardzo skomplikowany proces, którego nie każdy jest się w stanie podjąć.
Pompy te głównie były montowane w modelu W111 z silnikami 2.2, przykładowe zastosowanie pomp:
- EP/ZEA 2 KL 75 R 2 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 a
- EP/ZEA 2 KL 75 R 3 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 b
- EP/ZEA 2 KL 75 R 3 Z w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
- EP/ZEA 2 KL 75 R 4 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
- EP/ZEA 2 KL 75 R 6 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
- EP/ZEA 2 KL 75 R 7 w Mercedes-Benz 220 SEb 2,2 d

Dynamiczna wymiana oleju i serwis automatycznych skrzyń biegów BMW
W marce BMW bardzo często możemy spotkać automatyczną skrzynię biegów. Najpopularniejsze modele skrzyń w BMW, są firmy ZF, jednak znajdziemy tam skrzynie Aisin, a także GM. Dynamiczna wymiana oleju i serwis automatycznych skrzyń biegów BMW to usługi które wykonuje dużo serwisów, jednak nie każdy ma wiedze, sprzęt i metody jak wykonać to poprawnie.
W naszej firmie specjalizujemy się w serwisowaniu takich skrzyń. Jedną z ważnych czynności jest wymiana oleju. Takie działanie wykonujemy dynamicznie. Podczas pracy skrzyni (pracy silnika) wtłaczamy olej pod odpowiednim ciśnieniem, przepychając zużyty olej do zbiornika urządzenia wymieniającego.
Pamiętaj o regularnej wymianie oleju w skrzyni biegów
Mechanik wymieniający olej obserwuje cały proces widząc w menzurce przepływ starego środka smarnego i może ocenić, kiedy w naczyniu zaczyna znajdować się olej czysty. Taki rodzaj wymiany zużywa około 10 do 30% więcej oleju niż mieści się w skrzyni, jednak zapewnia kompletne usunięcie zużytego oleju. Ten rodzaj obsługi jest bardzo ważny przy hydrokinetycznym sprzęgle, z którego nie ma spustu. Dodatkowo dynamiczna wymiana oleju przepływa przez cały układ sterownika hydraulicznego usuwając pozostałości szlamu i osadów. Dynamiczny sposób wymiany oleju daje nawet możliwość usunięcia płynu chłodniczego ze skrzyni, który może się dostać do układu kiedy awarii ulegnie chłodnica oleju. Czytaj Więcej

Pompy wtryskowe EPIC Ford Transit, Mercedes
Pompy wtryskowe EPIC zostały wprowadzone na rynek motoryzacyjny w 1992 roku. Pierwszym autem w który zastosowano ten system był Ford Transit 2,5TD model 92’. W roku 1995 system EPIC w Fordzie Transit został zmodernizowany, chociaż wyglądem pompa w ogóle się nie różni.
W roku 1994 pompę EPIC-a zastosowano w Mercedesie klasy C220 z silnikiem OM604-910.
Ten sam system znalazł zastosowanie w markach peugeot, Citroen, oraz Fiat z silnikiem 1.9TD.
Pompa wtryskowa EPIC bezpośrednio, przy pomocy sterownika układu wtryskowego dozuje odpowiednią ilość paliwa w wydzielonym czasie i rozdzielone na odpowiednią ilość cylindrów (w przypadku EPIC wszystkie pompy produkowane seryjnie zastosowane są w silnikach czterocylindrowych).
Dawka paliwa i moment wtrysku powstaje wskutek informacji z poszczególnych czujników, takich jak prędkość obrotowa silnika, ciśnienie doładowania, ciśnienie atmosferyczne, faza obrotu silnika, potencjometr dźwigni gazu, czujnik temperatury powietrza i silnika. Wszystkie te pomiary są na bieżąco odczytywane przez sterownik silnika (DCU), analizowane i przetwarzane w sygnały do wysterowania poszczególnych elektrozaworów (aktuatorów) w celu otwarcia odpowiednich kanałów przepływu i sterowania dawką paliwa. Czytaj Więcej

Paweł Hoffman i Marcin Barłoga z tytułem rajdowych wicemistrzów
Powoli sezon 2021 odchodzi do historii, a my cieszymy się sukcesami, które osiągnęliśmy. Takim ukoronowaniem roku, będzie odbiór białoczerwonej szarfy z tytułem Wicemistrza Polski HRSMP w klasie FIA2, jednak warto wspomnieć, że oprócz rajdów nasz zespół brał udział w wielu innych wydarzeniach.
Bardzo duże znaczenie miała osiemnastodniowa wyprawa zabytkowym Moskwiczem 403 na Bałkany. Dla mnie była to duża przygoda z wieloma niespodziankami, a także trudnościami. Były dni, że za kierownicą Moskwicza przemierzyłem ponad 700 kilometrów, co było bardzo nurzące i męczące. Mieliśmy koczowanie pomiędzy granicą bułgarską, a turecką niczym uchodźcy z polski. Przeszukano nam cały samochód techniczny, w tym kilkukrotne prześwietlono rentgenem i wiercono burty w celu poszukiwania narkotyków.
Po za tym jazda klasykiem była szczegółową weryfikacją prac warsztatowych dla Serwisu Hoffman, gdzie auto było przygotowywane do trasy. Podczas wyjazdu mieliśmy tylko kilka drobnych awarii, jak zerwany przewód elektryczny, czy poluzowanie się akumulatora na nierównościach rumuńskich dróg. Czytaj Więcej

Poniżej są najważniejsze i najczęściej zadawane pytania do zmiany w ESI Tronic Bosch 2022
W szczegółach zapraszam do kontaktu telefonicznego.
+48 502 430 150 lub + 48 570 000 711
Email: serwis@hoffman.auto.pl
Zmiany w ESI Tronic Bosch 2022 – 27 najważniejszych zmian
1. Od kiedy będzie obowiązywał nowy cennik dla istniejących typów informacji oraz pakietów ESI?
Od 1 stycznia 2022
2. Kiedy nowe pakiety ESI będą dostępne i czy ceny w 2022 roku będą takie same jak w momencie premiery ?
Nowe pakiety zadebiutują na Automechanice we wrześniu 2021 roku. Ceny nowych pakietów będą obowiązywać od daty premiery do końca 2022 roku. Czytaj Więcej

Szkolenie z Automatycznych Bezstopniowych Skrzyń Biegów Cvt Rzeszów

Bezstopniowe skrzynie biegów możemy znaleźć w pojazdach użytkowych, rolniczych, a także w autach osobowych. Popularne rozwiązania znajdujące się na rynku to systemy firmy Jatco, ze skrzyniami CVT, oraz w grupie volkswagena skrzynie Multitronic.
Skrzynie typu CVT możemy najczęściej spotkać w pojazdach japońskich, mi.
- Mitsubishi
- Nissan
- Toyota
- Subaru (rzadziej)

ESI Tronic Bosch – nowa funkcja Secure Diagnostic Access (SDA)
Secure Diagnostic Access (SDA) to centralna, zintegrowana i ustandaryzowana funkcja, która zapewnia szybki i łatwy dostęp do zabezpieczonych danych pojazdu za pośrednictwem ESI[tronic] 2.0 Online.
SDA umożliwia warsztatom wykonywanie kompleksowych prac diagnostycznych w pojazdach wyposażonych w elektroniczne systemy z zabezpieczonym dostępem. Rozwiązanie jest stale rozszerzane o kolejne marki samochodów.
Wraz z SDA firma Bosch oferuje proste, centralne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze — oraz sprawić, że warsztat będzie bardziej wydajny i konkurencyjny. W pierwszym etapie SDA zapewni dostęp do pojazdów VW, Audi, SEAT i Škoda. Ponieważ inni producenci pojazdów chronią swoje pojazdy przed nieautoryzowanym dostępem, dlatego zakres pokrycia marek przez SDA będzie stale rozszerzany. W tym celu Bosch jest w bliskim kontakcie z poszczególnymi producentami pojazdów, aby na czas wprowadzać fabryczne rozwiązania do SDA, oferując w ten sposób warsztatom najlepsze możliwe pokrycie samochodów.
SDA umożliwia warsztatom kontynuowanie wykonywania kompleksowej diagnostyki pojazdów z zabezpieczonymi danymi diagnostycznymi bez żadnych ograniczeń. Od połowy roku 2021 nowa funkcja jest dostępna jako część oprogramowania diagnostycznego Bosch ESI[tronic] 2.0 Online. Po zarejestrowaniu każdy mechanik otrzymuje osobisty dostęp, umożliwiający mu w prosty sposób korzystanie z funkcji diagnostycznych za pośrednictwem SDA w pojazdach z ograniczonym dostępem. Czytaj Więcej

Z Rajdem Rzeszowskim jestem związany od 1999 roku. – Załoga Hoffman / Barłoga wystartuje w Saabie 96V4
Trzydziesta edycja Rajdu Rzeszowskiego w naszej załodze zrodziła wspomnienia. Marcin, jak i Paweł od najmłodszych swoich lat byli sympatykami tego rajdu. Marcin jako mały chłopiec kibicował zawodnikom na oesach rajdu rzeszowskiego, a w 2009 roku wystartował na prawym fotelu Toyoty Starlet u boku Witolda Zimnego.
Paweł już podczas pierwszego (wznowionego po długiej przerwie) rajdu w roku 1999 zabezpieczał odcinek. Czytaj Więcej

Rajd Nadwiślański w wykonaniu załogi Hoffman Barłoga – Saab 96 – czyli wycofanie w dobrym stylu
Załoga Hoffman / Barłoga wystartowała w Rajdzie Nadwiślańskim z uśmiechami na twarzach. Pomimo, że dla nich był to pierwszy rajd w sezonie to jazda była bardzo dobra. Jechali ostrożnie, a na wszystkich „hopach” mieli wpisane po dwa razy „nie skacz”. Stąd nie była to jazda, której kibic oczekuje, jednak gwarantuje dojazd ze sprawną skrzynią i przełożeniem głównym, co w poprzednich latach było powodem kilku nieukończeń rajdów. Oczywiście kilka „hopek” było, co też zarejestrował fotograf zespołu Hoffman. Czytaj Więcej