Demontaż pestki regulacji kątowania

Regeneracja zabytkowych pomp wtryskowych Tatra, Praga, SKOT, Motorpal

Weryfikacja pompy motorpal

Pompa Motorpal podczas weryfikacji

Układy wtryskowe w silnikach Tatra są czeskiej firmy Motorpal. W nowszych modelach Tatry można spotkać pompy wyprodukowane przez firmę Bosch.

Pompy firmy Motorpal możemy także spotkać w innych czeskich markach jak: Praga, Liaz, SKOT (OT-64), Avia, Zetor, Skoda (ciężarowa), Slavia. Układy wtryskowe Motorpal także zostały zastosowane markach zachodnich jak Deutz, albo wschodnich Białoruś, MTZ, GAZ (Gazela), a także w silnikach polskich, np.: FSC Lublin, Ursus. Pompa Motorpal typu 4M była proponowana do prototypowego silnika DX 2000, FSO Diesel. Takie informacje zanotowano w protokołach badawczych Politechniki Rzeszowskiej w 1985 roku, przy modelu silnika DX-03 2000.

Wracając do Tatry, są tam stosowane pompy są typu PV z regulatorem RV i RN. Posiadają zazwyczaj 8, 10 lub 12 sekcji tłoczących. Na cały zespół, oprócz regulatora i pompy, składają się jeszcze; przyśpieszacz kąta wtrysku, pompka zasilająca i urządzenie rozruchowe mocowane w przedniej części listwy pompy wtryskowej. Czytaj Więcej

Mahindra 540 XDB

Mahindra to hinduska marka, a właściwie jeden z potentatów azjatyckich w motoryzacji. Jest to producent samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych i innych urządzeń.

Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku, Mahindra zakupiła licencję od Willysa samochodu Jeep CJ-3B (model z lat 1953 1968). Na tej podstawie Mahindra inaczej nazywana MM, wyprodukowała auto MM 500D zwane też Mahindrą Jeep, lub Mahindrą Major. Był tam silnik diesla o niewielkiej mocy 38 KM (model MD2350 – lata produkcji 1975 – 1989)

Czytaj Więcej

Próbnik wtryskiwaczy CR DCI200
Próbnik wtryskiwaczy DCI 200

Próbnik wtryskiwaczy DCI 200Najnowsze urządzenie Bosch do testowania wtryskiwaczy do DCI200.

Najprościej pisząc, jest to mniejsza wersja stołu probierczego DCI700.

Urządzenie jest stosowane do badania pojedynczych wtryskiwaczy, a przez to może być tańsze od DCI700.

Podstawowe informacje:

  • Prosty i szybki sposób montażu wtryskiwacza
  • Możliwość testowania wtryskiwaczy do aut osobowych i ciężarowych
  • Krótki czas testowania wtryskiwacza  – do 15 minut.
  • Możliwość nadawania kodów IMA dla wtryskiwaczy Bosch
  • Testowanie wtryskiwaczy z technologią VCC i NCC.
  • Możliwość ciągłej aktualizacji bazy danych

 

Zalety DCI200

  • Oszczędność czasu dzięki szybkiej konfiguracji i krótkiemu czasowi badania około 15 minut
  • Wyższa jakość, niezawodność i przejrzystość dla wtryskiwaczy Bosch dzięki szybkim i precyzyjnym
  • testom, w tym kodowaniu IMA/NIMA
  • Wysoka efektywność dzięki obrotowemu zasobnikowi – brak konieczności stosowania wrażliwych przewodów wysokociśnieniowych,
  • Bieżąco i regularne aktualizacje online
  • Szeroko otwierana osłona – wygodne dojście do montażu wtryskiwacza
  • Ergonomiczna budowa z pochyloną dolną częścią, umożliwiająca zachowanie bliższej
  • odległości do stołu probierczego
  • Więcej wysuwająca się szuflada do zbiornika, co umożliwia łatwiejsze uzupełnianie płynem probierczym
  • Możliwość testowania wtryskiwaczy Common Rail z najnowszymi rozwiązaniami VCC (układ kontroli zamykania zaworu) i NCC (układ kontroli zamykania igły) dla EURO 5 i EURO 6
  • Modułowe zestawy modernizacyjne do pojazdów użytkowych, budowlanych i rolniczych oraz do wtryskiwaczy CommonRail innych producentów
  • Dzięki porównaniu numeru części z informacjami w bazie danych, ciśnienie powrotne jest ustawiane automatycznie, eliminując w ten sposób konieczność stosowania dodatkowych akcesoriów specjalnych

Dane techniczne DCI 200

  • Ciśnienie probiercze 25 MPa … 270 MPa
  • Maks. ciśnienie w zasobniku 270 MPa
  • Mechaniczne ograniczenie ciśnienia 285 MPa
  • Kontrola ciśnienia w zasobniku przez 2 zawory regulacyjne ciśnienia (DRV) oraz ZME w CP4
  • Automatyczna kontrola ciśnienia na powrocie wtryskiwacza 50 kPa … 1,200 kPa
  • Stosowana pompa HP do wytwarzania ciśnienia kontrolnego CP4.1 (CP4-25)
  • Pojemność zbiornika na olej probierczy: do znaku maks 15 litrów / do znaku min. 12 litrów
  • Momenty dokręcania złączy wysokiego ciśnienia: śrub zamykających 20 … 25 Nm
  • Wymiary bez ramienia obrotowego (S/W/G w mm) 910 × 1,736 x 786
  • Wymiary z ramieniem obrotowym i półką na klawiaturę (S/W/G w mm) 1010 × 1736 × 900
  • Masa bez oleju probierczego 415 kg
  • System operacyjny Windows 10 IoT, 64 Bit
  • Zasilanie napięciem zmiennym 230 +/- 10 % VAC (0 683 225 001) with PC and display
  • Prąd znamionowy 15 A
  • Bezpiecznik 16 A
  • Fazy 1P – PE
  • Częstotliwość wejściowa 50 / 60 Hz
  • Klasa ochrony całego stołu probierczego IP 20
  • Ciśnienie powietrza, odpowiada wysokości 700 hPa – 1,060 hPa ≤ 2,200m
  • Poziom ciśnienia akustycznego na stanowisku wg DIN EN ISO 11201 < 69,2 dB(A) +/-2,5 dB
  • Zakres temperatur pracy 5 °C … 40 °C
  • Maksymalna dozwolona względna wilgotność ≤ 90 % (at 25°C and 24 hours duration)
  • Temperatura przechowywania -20°C … 60°C
  • Aktualizacje oprogramowania i bazy danych poprzez DDM (połączenie z Internetem)

Oprogramowanie:

Do pracy DCI 200  jest potrzebne dedykowane oprogramowanie. Taki program oprócz aktywacji umożliwia regularne aktualizowanie bazy danych online. Dodatkowo jest systematycznie aktualizowane urządzenie w celu niezakłóconej pracy DCI.

Rodzaje oprogramowania – abonamentu:

  • CRI: 1 687 P15 090
  • CRIN razem z CRIN 4.2: 1 687 P15 100

Zakres dostawy:

  • Zestaw akcesoriów CRI do wtryskiwaczy CommonRail piezo i elektromagnetycznych
  • Pompa wysokiego ciśnienia CP4.2
  • Monitor 15,6 LCD z ekranem dotykowym

Wyposażenie dodatkowe:

Dzięki dostępnym w opcji akcesoriom, stół DCI 200 może być wykorzystywany zarówno do testowania CRIN i CRIN 4.2, jak i przyszłych generacji wtryskiwaczy.

◾ CRIN 1, CRIN 2, CRIN 3: 1 687 010 207

◾ CRIN 4.2: 1 687 010 209

◾ CRI/CRIN innych producentów: 1 687 010 208

◾ Obrotowe ramię oraz połka na klawiaturę i mysz: 1 687 016 221

◾ Wstawiana półka: 1 685 200 650

Zapytaj o dostępność i cenę

Więcej informacji i zamówienia pod numerem tel:

+ 48 570 000 711 lub +48 502 430 150

Pompa Wtryskowa typu DPC do Renault Traffic 2.1d

Pompa wtryskowa typu DPC

Pompa wtryskowa typu DPCPompa wtryskowa DPC…, pewnie niewiele ta nazwa mówi, a jednak okazuje się że wraz z pompą VE zawojowała w dziewięćdziesięciu procentach rynek silników diesla w dziale pojazdów osobowych i mniejszych transportowych. Oczywiście dotyczy to lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku.

Pompa DPC była produkowana przez firmę Lucas, a VE przez konkurencyjnego Bosch-a. W stosunku do Bosch-a, pompę Lucasa zobaczymy w mniejszej ilości aut, jednak mocna jest w całym dziale o francuskim rodowodzie.

Dla przykładu, znajdziemy ją w Renault, Peugeot, Citroen, Ford, Volvo. Pojawiała się także niektórych modelach Opla z silnikiem 1.7 diesla, we wielu modelach Fiata, a dodatkowo mogliśmy ją nawet znaleźć w Volkswagenie Polo i Mitsubishi. Dość popularna była w osobowych samochodach Ford Sierra, Scorpio z silnikami 2.3, 2.5 diesel i turbodiesel, a także w modelach Orion, Escort, Fiesta 1.6 i 1.8 diesel jak i wersji turbodoładowanej.

Pompa Wtryskowa Lucas DPC montowana w Renault Traffic, Citroen XM, Ford Sierra, Peugeot 505, Peugeot 605

Ten model pompy królował także w transporterach i kamperach, np. Renault Traffic 2.1 diesel, Peugeot J5, Citroen C25. Czytaj Więcej

Jak uzupełniać olej w pompie Zetor 7011, Zetor 6701 i w innych modelach starszych Zetorów

Cześć rzędowych pomp wtryskowych starszej generacji posiada rozdzielone komory smarowania na: – Komorę regulatora – Komorę pompy wtryskowej Zostało to zastosowane, aby szczegółowo ustalić stan oleju w regulatorze, ponieważ zbyt duża ilość oleju w obudowie regulatora może wpływać na jego pracę.

Szczególnie chodzi o pracę ośrodkowych ciężarków regulatora. W późniejszych generacjach pomp wtryskowych taki układ smarowania wyeliminowano i zastosowano wspólne smarowanie całej pompy i regulatora, lub nowsze centralne smarowanie od silnika.

Stary, dzielony system smarowania możemy spotkać mi. w Zetorach:
  • Zetor 6701
  • Zetor 7011
  • Zetor 6011
  • Zetor 4011
  • Zetor 6711
  • Zetor 6718
  • Zetor 6745
  • Hon 053
  • Hon 050
  • DBHM5022
  • i innych

Revival Rally Prague to początek sezonu dla Zespołu Rajdowego Hoffman i dwóch Saabów 96 – Hoffman i Bielecki

Sezon 2022, dla Zespołu Rajdowego Hoffman rozpoczyna rajd w Pradze. Na kilkunastu odcinkach Revival Rally Prague w Czechach będą rywalizować dwie załogi Saabów 96V4.

Rajd w Pradze jest nietypowy, rozgrywany na starych zasadach, gdzie oprócz odcinków specjalnych bardzo ważnym elementem wpływającym na rywalizację jest dojeżdżanie na odcinki w swoim czasie. Trasy dojazdowe są tak rozpisane, że przy jeździe przepisowej, cały czas uczestnicy muszą jechać w górnej dozwolonej prędkości. Każdy błąd, może wpłynąć na opóźnienie. Ponadto kilkanaście prób rajdowych zostanie rozegrane w ciągu trzech dni, a pełny przejazd z tzw. dojazdówkami, będzie sięgać prawie 700 kilometrów trasy. Czytaj Więcej

Testy Rajdowe Straszydle

Szczegółowy Plan MOTO SHOW BOGUCHWAŁA 2022

Piątek 13 maja 2022 roku

12:00 do 13:30 – MCK Boguchwała Rynek – start do rajdu Retro Carpathia

Sobota 14 maja 2022 roku

Czytaj Więcej

Regeneracja pomp wtryskowych motorpal slavia praga

Slavia i Praga – modele silniki – pompy wtryskowe

Slavia 2S90A pompa wtryskowa Motorpal

Silnik stacjonarny ČKD 6S275 III,

Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A0S

Silnik stacjonarny ČKD 6S275PN

Silnik stacjonarny ČKD 6S275IIIPN

Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A2S

Silnik stacjonarny ČKD 6S275 IIIPV

Silnik stacjonarny ČKD 6-27,5 A4S Czytaj Więcej

Citroen 2CV – czyli cztery koła pod parasolem

Czytaj Więcej

Uszkodzony tłok wskutek LSPI - spalania detonacyjnego

Zjawisko detonacyjnego spalania (LSPI) w bezpośrednim wtrysku benzyny na przykładach Alfa Romeo, DS3, BMW, Opel, Mercedes i innych współczesnych samochodów

Od wielu lat były próby zastosowania bezpośredniego wtrysku w silnikach benzynowych. Jedną z nielicznych firm, która wprowadziła taki układ do niedużej, jednak seryjnej produkcji była marka Mercedes. Mercedes w pięćdziesiątych latach posiadał taki model silnika w Gulwingu i innych luksusowych atutach.

Bum na ten system przyszedł na przełom XX i XXI wieku. W samochodach podwyższono stopień sprężania, a zarazem ciśnienie sprężania i wprowadzono do komory spalania elektronicznie sterowany wtryskiwacz.

Po za wszystkimi plusami, jak i budową układów ja skupię się na występującym problemie pracy detonacyjnej silnika, prowadzącej do uszkodzenia tłoków, a co za tym idzie poważnej awarii silnika.

Citroen DS3 1,6 THP Racing

Citroen DS3 1,6 THP Racing

W systemach wtrysku bezpośredniego zaczęło występować zjawisko samozapłonu i spalania stukowego, nazwane zjawiskiem LSPI. Zdarzenia LSPI występują w silnikach benzynowych w przypadku przedwczesnego zapłonu głównej dawki paliwa. Najczęściej jest spotykane w silnikach T/C DI pracujących w warunkach niskiej prędkości i dużego obciążenia. Mówiąc w skrócie, chodzi głównie o silniki turbodoładowane, które już od początkowych niskich prędkości obrotowych uzyskują dużą wartość mocy. Czytaj Więcej

MG Midget - OS Boguchwała

Kryterium Boguchwały czyli wyścig samochodów zabytkowych, klasycznych i sportowych

Moto Show BoguchwałaCzy wiecie że pojazdy zabytkowe, nawet przedwojenne mogą startować w odcinku rajdowym ?

Takie zawody będą możliwe tylko w Boguchwale. Trzy niezależne rajdy w ramach „MOTO SHOW BOGUCHWAŁA” wystartują w Kryterium Boguchwały, w odcinku wyznaczonym na terenie miasta w okolicy zabytkowego dworca PKP.

Jeśli chcesz wziąć udział w rajdzie klasyków – kliknij tutaj – szczegóły i formularz zgłoszeniowy

Odcinek rozpoczną przejazdy pokazowe, a tuż po nich wystartują klasyczne auta uczestniczące w 17. Rajdzie Nocy Muzeów. Za nimi będą się ścigać uczestnicy Retro Carpathia, aż nastąpi punkt kulminacyjny, czyli start 8. Rajdu Rzeszowiak-Hoffman. W Rajdzie Rzeszowiak wystartują licencjonowani zawodnicy sportu motorowego, a ściganie będzie początkiem zawodów. Najlepszy wynik zostanie dodatkowo nagrodzony wartością finansową, ufundowaną przez firmę Hoffman.

Zastanawiasz się czy twój zabytkowy samochód może uczestniczyć w próbie sportowej ?

Tak, każdy samochód może uczestniczyć w próbie sportowej, jeśli będziesz uczestnikiem jednego z rajdów historycznych.

Odcinek rajdowy uczestnik będzie mógł przejechać według swoich możliwości, oraz możliwości auta.

Próba będzie zabezpieczona przez profesjonalnych organizatorów i sędziów, a nad bezpieczeństwem będzie czuwać obsługa medyczna.

Uczestnictwo nie będzie obowiązkowe, a wyniki będą wyliczane niezależnie od całości imprezy. Czytaj Więcej

Formularz Zgłoszeniowy 17 Rajd Nocy Muzeów 2022 zab17. Rajd Nocy Muzeów, turystyczny rajd pojazdów zabytkowych jako część Moto Show Boguchwała 2022

Moto Show 2022

13/14 maja 2022

  • Rajd pojazdów zabytkowych
  • Dla właścicieli pojazdów zabytkowych i klasycznych
  • Konkurs elegancji przed starym spichlerzem w Boguchwale
  • Zwiedzanie poniemieckiego tunelu w Strzyżowie
  • Próba sprawnościowa
  • Moto Show Boguchwała 2022
  • Połączenie trzech rajdów samochodowych: zabytkowego, na regularność i sportowego

Plan imprez – kliknij

Nasza strona rajdowa na Facebook to: www.facebook.com/HoffmanRallyTeam – polub nas Czytaj Więcej

Mercedes rozdzielacz

Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111

Do jednych z bardzo ciekawych rozwiązań benzynowego wtrysku paliwa należy układ Bosch z dwusekcyjną pompą wtryskową, która poprzez dwa dodatkowe rozdzielacze podaje paliwo na sześć cylindrów silnika. Regeneracja pomp wtryskowych Mercedes W111 to bardzo skomplikowany proces, którego nie każdy jest się w stanie podjąć.

Pompy te głównie były montowane w modelu W111 z silnikami 2.2, przykładowe zastosowanie pomp:

  • EP/ZEA 2 KL 75 R 2 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 a
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 3 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 b
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 3 Z w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 4 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 6 w Mercedes-Benz 220 SE 2,2 c
  • EP/ZEA 2 KL 75 R 7 w Mercedes-Benz 220 SEb 2,2 d

Czytaj Więcej

Skrzynia 8HP45X
Dynamiczna wymiana oleju i serwis automatycznych skrzyń biegów BMW

skrzynia biegów bmwW marce BMW bardzo często możemy spotkać automatyczną skrzynię biegów. Najpopularniejsze modele skrzyń w BMW, są firmy ZF, jednak znajdziemy tam skrzynie Aisin, a także GM. Dynamiczna wymiana oleju i serwis automatycznych skrzyń biegów BMW to usługi które wykonuje dużo serwisów, jednak nie każdy ma wiedze, sprzęt i metody jak wykonać to poprawnie.

W naszej firmie specjalizujemy się w serwisowaniu takich skrzyń. Jedną z ważnych czynności jest wymiana oleju. Takie działanie wykonujemy dynamicznie. Podczas pracy skrzyni (pracy silnika) wtłaczamy olej pod odpowiednim ciśnieniem, przepychając zużyty olej do zbiornika urządzenia wymieniającego.

Pamiętaj o regularnej wymianie oleju w skrzyni biegów

Mechanik wymieniający olej obserwuje cały proces widząc w menzurce przepływ starego środka smarnego i może ocenić, kiedy w naczyniu zaczyna znajdować się olej czysty. Taki rodzaj wymiany zużywa około 10 do 30% więcej oleju niż mieści się w skrzyni, jednak zapewnia kompletne usunięcie zużytego oleju. Ten rodzaj obsługi jest bardzo ważny przy hydrokinetycznym sprzęgle, z którego nie ma spustu. Dodatkowo dynamiczna wymiana oleju przepływa przez cały układ sterownika hydraulicznego usuwając pozostałości szlamu i osadów. Dynamiczny sposób wymiany oleju daje nawet możliwość usunięcia płynu chłodniczego ze skrzyni, który może się dostać do układu kiedy awarii ulegnie chłodnica oleju. Czytaj Więcej

Pompy wtryskowe EPIC Ford Transit, Mercedes

Pompa wtryskowa EPICPompy wtryskowe EPIC zostały wprowadzone na rynek motoryzacyjny w 1992 roku. Pierwszym autem w który zastosowano ten system był Ford Transit 2,5TD model 92’. W roku 1995 system EPIC w Fordzie Transit  został zmodernizowany, chociaż wyglądem pompa w ogóle się nie różni.

W roku 1994 pompę EPIC-a zastosowano w Mercedesie klasy C220 z silnikiem OM604-910.

Ten sam system znalazł zastosowanie w markach peugeot, Citroen, oraz Fiat z silnikiem 1.9TD.

Pompa wtryskowa EPIC bezpośrednio, przy pomocy sterownika układu wtryskowego dozuje odpowiednią ilość paliwa w wydzielonym czasie i rozdzielone na odpowiednią ilość cylindrów (w przypadku EPIC wszystkie pompy produkowane seryjnie zastosowane są w silnikach czterocylindrowych).

Dawka paliwa i moment wtrysku powstaje wskutek informacji z poszczególnych czujników, takich jak prędkość obrotowa silnika, ciśnienie doładowania, ciśnienie atmosferyczne, faza obrotu silnika, potencjometr dźwigni gazu, czujnik temperatury powietrza i silnika. Wszystkie te pomiary są na bieżąco odczytywane przez sterownik silnika (DCU), analizowane i przetwarzane w sygnały do wysterowania poszczególnych elektrozaworów (aktuatorów) w celu otwarcia odpowiednich kanałów przepływu i sterowania dawką paliwa. Czytaj Więcej

Zespół Rajdowy Hoffman podczas Rajd Świdnickiego

Paweł Hoffman i Marcin Barłoga z tytułem rajdowych wicemistrzów

Powoli sezon 2021 odchodzi do historii, a my cieszymy się sukcesami, które osiągnęliśmy. Takim ukoronowaniem roku, będzie odbiór białoczerwonej szarfy z tytułem Wicemistrza Polski HRSMP w klasie FIA2, jednak warto wspomnieć, że oprócz rajdów nasz zespół brał udział w wielu innych wydarzeniach.

Bardzo duże znaczenie miała osiemnastodniowa wyprawa zabytkowym Moskwiczem 403 na Bałkany. Dla mnie była to duża przygoda z wieloma niespodziankami, a także trudnościami. Były dni, że za kierownicą Moskwicza przemierzyłem ponad 700 kilometrów, co było bardzo nurzące i męczące. Mieliśmy koczowanie pomiędzy granicą bułgarską, a turecką niczym uchodźcy z polski. Przeszukano nam cały samochód techniczny, w tym kilkukrotne prześwietlono rentgenem i wiercono burty w celu poszukiwania narkotyków.

Po za tym jazda klasykiem była szczegółową weryfikacją prac warsztatowych dla Serwisu Hoffman, gdzie auto było przygotowywane do trasy. Podczas wyjazdu mieliśmy tylko kilka drobnych awarii, jak zerwany przewód elektryczny, czy poluzowanie się akumulatora na nierównościach rumuńskich dróg. Czytaj Więcej

Poniżej są najważniejsze i najczęściej zadawane pytania do zmiany w ESI Tronic Bosch 2022

W szczegółach zapraszam do kontaktu telefonicznego.

+48 502 430 150 lub + 48 570 000 711

Email: serwis@hoffman.auto.pl

zmiany w esi tronic bosch 2022

Zmiany w ESI Tronic Bosch 2022 – 27 najważniejszych zmian

1. Od kiedy będzie obowiązywał nowy cennik dla istniejących typów informacji oraz pakietów ESI?
Od 1 stycznia 2022
2. Kiedy nowe pakiety ESI będą dostępne i czy ceny w 2022 roku będą takie same jak w momencie premiery ?
Nowe pakiety zadebiutują na Automechanice we wrześniu 2021 roku. Ceny nowych pakietów będą obowiązywać od daty premiery do końca 2022 roku. Czytaj Więcej

Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów

Szkolenie z Automatycznych Bezstopniowych Skrzyń Biegów Cvt Rzeszów
szkolenie z bezstopniowych skrzyń biegów cvt rzeszów

Bezstopniowe skrzynie biegów możemy znaleźć w pojazdach użytkowych, rolniczych, a także w autach osobowych. Popularne rozwiązania znajdujące się na rynku to systemy firmy Jatco, ze skrzyniami CVT, oraz w grupie volkswagena skrzynie Multitronic.

Skrzynie typu CVT możemy najczęściej spotkać w pojazdach japońskich, mi.

  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Toyota
  • Subaru (rzadziej)

Czytaj Więcej

ESI Tronic Bosch – nowa funkcja Secure Diagnostic Access (SDA)

SDASecure Diagnostic Access (SDA) to centralna, zintegrowana i ustandaryzowana funkcja, która zapewnia szybki i łatwy dostęp do zabezpieczonych danych pojazdu za pośrednictwem ESI[tronic] 2.0 Online.

SDA umożliwia warsztatom wykonywanie kompleksowych prac diagnostycznych w pojazdach wyposażonych w elektroniczne systemy z zabezpieczonym dostępem. Rozwiązanie jest stale rozszerzane o kolejne marki samochodów.

Wraz z SDA firma Bosch oferuje proste, centralne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze — oraz sprawić, że warsztat będzie bardziej wydajny i konkurencyjny. W pierwszym etapie SDA zapewni dostęp do pojazdów VW, Audi, SEAT i Škoda. Ponieważ inni producenci pojazdów chronią swoje pojazdy przed nieautoryzowanym dostępem, dlatego zakres pokrycia marek przez SDA będzie stale rozszerzany. W tym celu Bosch jest w bliskim kontakcie z poszczególnymi producentami pojazdów, aby na czas wprowadzać fabryczne rozwiązania do SDA, oferując w ten sposób warsztatom najlepsze możliwe pokrycie samochodów.

SDA umożliwia warsztatom kontynuowanie wykonywania kompleksowej diagnostyki pojazdów z zabezpieczonymi danymi diagnostycznymi bez żadnych ograniczeń. Od połowy roku 2021 nowa funkcja jest dostępna jako część oprogramowania diagnostycznego Bosch ESI[tronic] 2.0 Online. Po zarejestrowaniu każdy mechanik otrzymuje osobisty dostęp, umożliwiający mu w prosty sposób korzystanie z funkcji diagnostycznych za pośrednictwem SDA w pojazdach z ograniczonym dostępem. Czytaj Więcej

Paweł Hoffman

Paweł Hoffman

Z Rajdem Rzeszowskim jestem związany od 1999 roku. – Załoga Hoffman / Barłoga wystartuje w Saabie 96V4

 

Trzydziesta edycja Rajdu Rzeszowskiego w naszej załodze zrodziła wspomnienia. Marcin, jak i Paweł od najmłodszych swoich lat byli sympatykami tego rajdu. Marcin jako mały chłopiec kibicował zawodnikom na oesach rajdu rzeszowskiego, a w 2009 roku wystartował na prawym fotelu Toyoty Starlet u boku Witolda Zimnego.

Paweł już podczas pierwszego (wznowionego po długiej przerwie) rajdu w roku 1999 zabezpieczał odcinek. Czytaj Więcej

Mercedes

Galeria wykonana podczas konkursu elegancji pojazdów zabytkowych, rundy MPPZ.

24 lipca 2021

Regenerujemy benzynowe pompy wtryskowe do zabytkowych pojazdów – Mercedes – Porsche – Peugeot – BMW – Alfa Romeo (SPICA) i inne – zobacz

Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic Hoffman Serwis

Pompa wtryskowa PES6KL… – Mercedes

Czytaj Więcej

Rajd Nadwiślański Lipiec 2021

Rajd Nadwiślański w wykonaniu załogi Hoffman Barłoga – Saab 96 – czyli wycofanie w dobrym stylu

Załoga Hoffman / Barłoga wystartowała w Rajdzie Nadwiślańskim z uśmiechami na twarzach. Pomimo, że dla nich był to pierwszy rajd w sezonie to jazda była bardzo dobra. Jechali ostrożnie, a na wszystkich „hopach” mieli wpisane po dwa razy „nie skacz”. Stąd nie była to jazda, której kibic oczekuje, jednak gwarantuje dojazd ze sprawną skrzynią i przełożeniem głównym, co w poprzednich latach było powodem kilku nieukończeń rajdów. Oczywiście kilka „hopek” było, co też zarejestrował fotograf zespołu Hoffman. Czytaj Więcej

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych Mercedes W113 – MFI

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych Mercedes W113 - MFIPompa wtryskowa do Mercedesa:

  1. Urządzenie termiczne odpowiadające za zwiększoną dawkę paliwa zimnego silnika
  2. Korektor dawki paliwa (ADA) względem ciśnienia atmosferycznego
  3. Dźwignia sterująca – popularnie dźwignia gazu
  4. Filtr powietrza dodatkowego do zwiększenia obrotów zimnego silnika.
  5. Śruba regulacji biegu jałowego – służy do doprecyzowania wolnych obrotów silnika. Regulować można tylko przy zgaszonym silniku, wciskając śrubę w kierunku regulatora i po odnalezieniu zaczepu przekręcać skokowo. Wkręcanie zwiększa dawkę paliwa. Uwaga z praktyki ! Wskazane kręcić nie więcej niż 6 – 7 skoków w jedną i tyle samo w drugą.
  6. Cewka dawki rozruchowej – zwiększa dawkę paliwa na czas rozruchu silnika.
  7. Dekiel, za którym znajdują się śruby regulacji sekcji tłoczących.
  8. Króćce sekcji tłoczących.

Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek i pomp wtryskowych, common rail Kraz, Maz, Kamaz

Kraz to ukraińska marka samochodów ciężarowych z historią jeszcze ZSRR. Kraz posiadał w swojej produkcji modele bardzo popularne do ciężkich prac leśnych, budowalnych, lub kopalnianych, Przykładem może być Kraz 255. Obecne nowsze modele są mało spotykane na polskim rynku, jednak do większości z nich w naszej firmie możemy wykonać naprawę pomp wtryskowych, pomp common rail, turbosprężarek, oraz wtryskiwaczy.

W najnowszych modelach znajdują się silniki produkcji wewnętrznej JaMZ (Yamz) oraz producentów zewnętrznych, jak np. silnik mercedesa OM906 LAG.

Krazy nadal znajdują się w segmencie ciężkim. Możemy je też odnaleźć w wojskowości.

Regeneracja pomp wtryskowych

Czytaj Więcej

Regeneracja pompy wtryskowej Zetor, MTZ, John Deere, BMZ, Motorpal
Regeneracja Turbosprężarek, wtryskiwaczy pomp wtryskowych Pronar, Zefir, Kioti-Daedong

Pronar to polska marka i producent pojazdów użytkowych, oraz rolniczych. W maszynach Pronar mieszczą się różne modele silników, różnych producentów. Możemy tam spotkać silniki MTZ lub Deutz.

Systemy wtrysku są od konwencjonalnych z rzędową pompą wtryskową, po układy common rail np. w ciągniku Pronar 5330 z silnikiem Deutz (Stage IIIB). Praktycznie wszystkie najnowsze rozwiązania posiadają turbosprężarkę z systemem chłodzenia powietrza (intercooler), oraz systemy zmniejszające toksyczność spalin – EGR, katalizator DOC (Diesel oxidation catalytic converter).

W naszej firmie możesz wykonać regenerację systemów wtrysku, oraz turbodoładowania wszystkich silników. Posiadamy autoryzację producentów pomp i wtryskiwaczy firmy Bosch, oraz Motorpal. Mamy także duże doświadczenie w regeneracji pomp wtryskowych rosyjskich producentów. Czytaj Więcej

Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów
Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów – DSG

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyni biegów.

 

Zapała Automatic21 sierpnia 2021 roku odbędzie się szkolenie z zakresu Automatycznych Skrzyń Biegów typu DSG ze sprzęgłem suchym.

Skrzynie typu DSG są najczęściej stosowane w całej grupie pojazdów volkswagena. Kurs będzie trwać jeden dzień (8 godzin), a zajęcia będą mieć charakter szkolenia praktycznego. Uczestnicy będą wraz z prowadzącym rozbierać i montować automatyczną skrzynię DSG, a podczas działań będą omówione wszystkie procedury weryfikacyjne i naprawcze.

Szkolenie będzie podzielone na krótką część teoretyczną, oraz główną praktyczną.

Kurs przeprowadzi doświadczony szkoleniowiec z Zapała Automatic, który posiada  wieloletnie doświadczenie w naprawach automatycznych skrzyń biegów.

Czytaj Więcej

PKC-e najważniejsze podczas 16. Rajdu Nocy Muzeów – rajdu pojazdów historycznych

 

Rajd pojazdów historycznychW sobotę, 15 maja 2021 roku odbyła się 16-ta edycja Rajdu Nocy Muzeów. Impreza została podzielona na dwa moduły. Część rajdową (rajd turystyczny) i część zlotową.

Popołudniu w Niechobrzu wystartowało 30 załóg rajdowych. Do przejechania mieli 32 kilometry, a po drodze należało się stawiać o konkretnej minucie w ustalonym miejscu, wyznaczonym na mapce. Oczywiście kierowcą, z prawego fotela sterował pilot. Ów pilot otrzymał dodatkową kartę ze zdjęciami, które miał odnaleźć na trasie i wpisać w kartę drogową. To właśnie okazało się największą trudnością rajdu. Prawie nikt nie odnalazł pierwszej fotografii, na której znajdował się budynek obok startu, a mylna fotografia wykonana z Trzech Koron w Pieninach była wpisywana w punkcie widokowym Niechobrz Krzyż Milenijny.

Można zauważyć, że większość załóg dbała o czasy wjazdów na PKC – punkty kontroli przejazdu i tutaj właśnie rozegrała się główna rywalizacja pomiędzy załogami.

Rajd zawitał także do parku z Zgłobniu i na stadion w Niechobrzu, gdzie goście byli częstowaniu drobnym aczkolwiek sytym posiłkiem o tradycyjnym podkarpackim smaku.

Dłuższą przerwę uczestnicy mieli w Boguchwale, przy kawiarence Radosna Twórczość. Załogi mogły skorzystać z ekologicznych wypieków, popijając kawą i herbatą. Osoby zaciekawione tutejszą historią mogły posłuchać opowieści pana Jarosława Angermana o jego zacnych przodkach z Boguchwały.

Międzyczasie, już po godzinie siedemnastej na rynku w Boguchwale zaczęły się zjeżdżać pojazdy klasyczne na zlot. W sumie cała impreza zmieściła ponad 200 pojazdów z podkarpacia, lubelszczyzny i małopolski, oraz kilka z innych regionów Polski. Czytaj Więcej

Boguchwała - Rajd / Zlot
16. edycja turystycznego rajdu, jak i zlotu zabytkowych pojazdów samochodowych i motocyklowych.
16. edycja turystycznego rajdu, jak i zlotu zabytkowych pojazdów samochodowych i motocyklowych.
Impreza odbędzie się 15 maja 2021 w godzinach popołudniowych i wieczornych. Zostanie podzielona na dwa moduły; rajd i zlot.
Rajd rozpocznie się w sobotnie popołudnie na terenie Remizy w Niechobrzu, gdzie odbędą się zapisy. Uczestnicy będą mogli przejechać przez przepiękną trasę, wykonując konkursowe zadania turystyczne i sprawnościowe.
Meta rajdu będzie na rynku w Boguchwale. Na uczestników będą oczekiwać zlotowicze z klasycznymi pojazdami.
Godzina 20:00 punkt kulminacyjny. Uczestnicy rajdu w klasycznych strojach będą prezentować się przed komisją. W ten sposób wybierzemy załogi najlepiej prezentujące w swoich pojazdach.
Także wśród zlotowiczów wyłonimy najciekawszy pojazd.

Czytaj Więcej

Mercedes v8 na podnośniku
Mercedes-Benz CL500 (C216) z lat 2006 – 2013) z ośmiocylindrowym silnikiem 278.920 w układzie V

W naszym serwisie obsługujemy różne marki aut, jednak to modele mercedesa należą do naszych ulubionych. Jakiś czas temu podjęliśmy się naprawy silnika w samochodzie Mercedes-Benz CL500 naszego stałego klienta (silnik 278.920). Zaczęło się od poboru oleju oraz nierównomiernej pracy, aż w końcu dalsza jazda była niemożliwa.

Wykonaliśmy diagnostykę silnika badając ciśnienie sprężania i szczelność cylindrów. Ciśnienie na wszystkich cylindrach było poniżej normy, jednak dwa z ośmiu wykazywały wyjątkowo niskie ciśnienie (w okolicy 3 bar). Wykonaliśmy test szczelności, który potwierdził badania sprężania, nieszczelnością cylindryczną w różnych pozycjach ustawienia tłoka. Czytaj Więcej

Saab 96Tym razem sezon dla Zespołu Rajdowego Hoffman rozpoczyna Rajd Nadwiślański. Będziemy się ścigać w cyklu Mistrzostw Polski pojazdów historycznych (HRSMP). Przewidujemy, że całość imprezy będzie się rozgrywać w wysokich temperaturach. Uważamy, że sportowo jesteśmy przygotowani, chociaż jako jeden z pierwszych rajdów sezonu przejedziemy spokojnie i bez szaleństw.

 

Czytaj Więcej