Poniżej są najważniejsze i najczęściej zadawane pytania do zmian, które wejdą w roku 2022 w oprogramowaniu ESI Tronic Bosch

W szczegółach zapraszam do kontaktu telefonicznego.

+48 502 430 150 lub + 48 570 000 711

Email: serwis@hoffman.auto.pl

1. Od kiedy będzie obowiązywał nowy cennik dla istniejących typów informacji oraz pakietów ESI?
Od 1 stycznia 2022
2. Kiedy nowe pakiety ESI będą dostępne i czy ceny w 2022 roku będą takie same jak w momencie premiery ?
Nowe pakiety zadebiutują na Automechanice we wrześniu 2021 roku. Ceny nowych pakietów będą obowiązywać od daty premiery do końca 2022 roku. Czytaj Więcej

Szkolenie – Automatyczna Bezstopniowa Skrzynia Biegów CVT

Bezstopniowe skrzynie biegów możemy znaleźć w pojazdach użytkowych, rolniczych, a także w autach osobowych. Popularne rozwiązania znajdujące się na rynku to systemy firmy Jatco, ze skrzyniami CVT, oraz w grupie volkswagena skrzynie Multitronic.

Skrzynie typu CVT możemy najczęściej spotkać w pojazdach japońskich, mi.

  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Toyota
  • Subaru (rzadziej)

Czytaj Więcej

ESI Tronic Bosch – nowa funkcja Secure Diagnostic Access (SDA)

Secure Diagnostic Access (SDA) to centralna, zintegrowana i ustandaryzowana funkcja, która zapewnia szybki i łatwy dostęp do zabezpieczonych danych pojazdu za pośrednictwem ESI[tronic] 2.0 Online.

SDA umożliwia warsztatom wykonywanie kompleksowych prac diagnostycznych w pojazdach wyposażonych w elektroniczne systemy z zabezpieczonym dostępem. Rozwiązanie jest stale rozszerzane o kolejne marki samochodów.

Wraz z SDA firma Bosch oferuje proste, centralne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze — oraz sprawić, że warsztat będzie bardziej wydajny i konkurencyjny. W pierwszym etapie SDA zapewni dostęp do pojazdów VW, Audi, SEAT i Škoda. Ponieważ inni producenci pojazdów chronią swoje pojazdy przed nieautoryzowanym dostępem, dlatego zakres pokrycia marek przez SDA będzie stale rozszerzany. W tym celu Bosch jest w bliskim kontakcie z poszczególnymi producentami pojazdów, aby na czas wprowadzać fabryczne rozwiązania do SDA, oferując w ten sposób warsztatom najlepsze możliwe pokrycie samochodów.

SDA umożliwia warsztatom kontynuowanie wykonywania kompleksowej diagnostyki pojazdów z zabezpieczonymi danymi diagnostycznymi bez żadnych ograniczeń. Od połowy roku 2021 nowa funkcja jest dostępna jako część oprogramowania diagnostycznego Bosch ESI[tronic] 2.0 Online. Po zarejestrowaniu każdy mechanik otrzymuje osobisty dostęp, umożliwiający mu w prosty sposób korzystanie z funkcji diagnostycznych za pośrednictwem SDA w pojazdach z ograniczonym dostępem. Czytaj Więcej

Paweł Hoffman

Paweł Hoffman

Z Rajdem Rzeszowskim jestem związany od 1999 roku. – Załoga Hoffman / Barłoga wystartuje w Saabie 96V4

 

Trzydziesta edycja Rajdu Rzeszowskiego w naszej załodze zrodziła wspomnienia. Marcin, jak i Paweł od najmłodszych swoich lat byli sympatykami tego rajdu. Marcin jako mały chłopiec kibicował zawodnikom na oesach rajdu rzeszowskiego, a w 2009 roku wystartował na prawym fotelu Toyoty Starlet u boku Witolda Zimnego.

Paweł już podczas pierwszego (wznowionego po długiej przerwie) rajdu w roku 1999 zabezpieczał odcinek. Czytaj Więcej

Mercedes

Galeria wykonana podczas konkursu elegancji pojazdów zabytkowych, rundy MPPZ.

24 lipca 2021

Regenerujemy benzynowe pompy wtryskowe do zabytkowych pojazdów – Mercedes – Porsche – Peugeot – BMW – Alfa Romeo (SPICA) i inne – zobacz

Regeneracja Zabytkowych Pomp Wtryskowych i K-jetronic Hoffman Serwis

Pompa wtryskowa PES6KL… – Mercedes

Czytaj Więcej

Rajd Nadwiślański Lipiec 2021

Rajd Nadwiślański w wykonaniu załogi Hoffman Barłoga – Saab 96 – czyli wycofanie w dobrym stylu

Załoga Hoffman / Barłoga wystartowała w Rajdzie Nadwiślańskim z uśmiechami na twarzach. Pomimo, że dla nich był to pierwszy rajd w sezonie to jazda była bardzo dobra. Jechali ostrożnie, a na wszystkich „hopach” mieli wpisane po dwa razy „nie skacz”. Stąd nie była to jazda, której kibic oczekuje, jednak gwarantuje dojazd ze sprawną skrzynią i przełożeniem głównym, co w poprzednich latach było powodem kilku nieukończeń rajdów. Oczywiście kilka „hopek” było, co też zarejestrował fotograf zespołu Hoffman. Czytaj Więcej

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych Mercedes W113 – MFI

Regeneracja benzynowych pomp wtryskowych Mercedes W113 - MFIPompa wtryskowa do Mercedesa:

  1. Urządzenie termiczne odpowiadające za zwiększoną dawkę paliwa zimnego silnika
  2. Korektor dawki paliwa (ADA) względem ciśnienia atmosferycznego
  3. Dźwignia sterująca – popularnie dźwignia gazu
  4. Filtr powietrza dodatkowego do zwiększenia obrotów zimnego silnika.
  5. Śruba regulacji biegu jałowego – służy do doprecyzowania wolnych obrotów silnika. Regulować można tylko przy zgaszonym silniku, wciskając śrubę w kierunku regulatora i po odnalezieniu zaczepu przekręcać skokowo. Wkręcanie zwiększa dawkę paliwa. Uwaga z praktyki ! Wskazane kręcić nie więcej niż 6 – 7 skoków w jedną i tyle samo w drugą.
  6. Cewka dawki rozruchowej – zwiększa dawkę paliwa na czas rozruchu silnika.
  7. Dekiel, za którym znajdują się śruby regulacji sekcji tłoczących.
  8. Króćce sekcji tłoczących.

Nowe wtryskiwacze do zabytkowych Mercedesów

Czytaj Więcej

Regeneracja turbosprężarek i pomp wtryskowych, common rail Kraz, Maz, Kamaz

Kraz to ukraińska marka samochodów ciężarowych z historią jeszcze ZSRR. Kraz posiadał w swojej produkcji modele bardzo popularne do ciężkich prac leśnych, budowalnych, lub kopalnianych, Przykładem może być Kraz 255. Obecne nowsze modele są mało spotykane na polskim rynku, jednak do większości z nich w naszej firmie możemy wykonać naprawę pomp wtryskowych, pomp common rail, turbosprężarek, oraz wtryskiwaczy.

W najnowszych modelach znajdują się silniki produkcji wewnętrznej JaMZ (Yamz) oraz producentów zewnętrznych, jak np. silnik mercedesa OM906 LAG.

Krazy nadal znajdują się w segmencie ciężkim. Możemy je też odnaleźć w wojskowości.

Regeneracja pomp wtryskowych

Czytaj Więcej

Regeneracja pompy wtryskowej Zetor, MTZ, John Deere, BMZ, Motorpal
Regeneracja Turbosprężarek, wtryskiwaczy pomp wtryskowych Pronar, Zefir, Kioti-Daedong

Pronar to polska marka i producent pojazdów użytkowych, oraz rolniczych. W maszynach Pronar mieszczą się różne modele silników, różnych producentów. Możemy tam spotkać silniki MTZ lub Deutz.

Systemy wtrysku są od konwencjonalnych z rzędową pompą wtryskową, po układy common rail np. w ciągniku Pronar 5330 z silnikiem Deutz (Stage IIIB). Praktycznie wszystkie najnowsze rozwiązania posiadają turbosprężarkę z systemem chłodzenia powietrza (intercooler), oraz systemy zmniejszające toksyczność spalin – EGR, katalizator DOC (Diesel oxidation catalytic converter).

W naszej firmie możesz wykonać regenerację systemów wtrysku, oraz turbodoładowania wszystkich silników. Posiadamy autoryzację producentów pomp i wtryskiwaczy firmy Bosch, oraz Motorpal. Mamy także duże doświadczenie w regeneracji pomp wtryskowych rosyjskich producentów. Czytaj Więcej

Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów – DSG

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyni biegów.

 

Zapała Automatic21 sierpnia 2021 roku odbędzie się szkolenie z zakresu Automatycznych Skrzyń Biegów typu DSG ze sprzęgłem suchym.

Skrzynie typu DSG są najczęściej stosowane w całej grupie pojazdów volkswagena. Kurs będzie trwać jeden dzień (8 godzin), a zajęcia będą mieć charakter szkolenia praktycznego. Uczestnicy będą wraz z prowadzącym rozbierać i montować automatyczną skrzynię DSG, a podczas działań będą omówione wszystkie procedury weryfikacyjne i naprawcze.

Szkolenie będzie podzielone na krótką część teoretyczną, oraz główną praktyczną.

Kurs przeprowadzi doświadczony szkoleniowiec z Zapała Automatic, który posiada  wieloletnie doświadczenie w naprawach automatycznych skrzyń biegów.

Czytaj Więcej

PKC-e najważniejsze podczas 16. Rajdu Nocy Muzeów – rajdu pojazdów historycznych

 

Rajd pojazdów historycznychW sobotę, 15 maja 2021 roku odbyła się 16-ta edycja Rajdu Nocy Muzeów. Impreza została podzielona na dwa moduły. Część rajdową (rajd turystyczny) i część zlotową.

Popołudniu w Niechobrzu wystartowało 30 załóg rajdowych. Do przejechania mieli 32 kilometry, a po drodze należało się stawiać o konkretnej minucie w ustalonym miejscu, wyznaczonym na mapce. Oczywiście kierowcą, z prawego fotela sterował pilot. Ów pilot otrzymał dodatkową kartę ze zdjęciami, które miał odnaleźć na trasie i wpisać w kartę drogową. To właśnie okazało się największą trudnością rajdu. Prawie nikt nie odnalazł pierwszej fotografii, na której znajdował się budynek obok startu, a mylna fotografia wykonana z Trzech Koron w Pieninach była wpisywana w punkcie widokowym Niechobrz Krzyż Milenijny.

Można zauważyć, że większość załóg dbała o czasy wjazdów na PKC – punkty kontroli przejazdu i tutaj właśnie rozegrała się główna rywalizacja pomiędzy załogami.

Rajd zawitał także do parku z Zgłobniu i na stadion w Niechobrzu, gdzie goście byli częstowaniu drobnym aczkolwiek sytym posiłkiem o tradycyjnym podkarpackim smaku.

Dłuższą przerwę uczestnicy mieli w Boguchwale, przy kawiarence Radosna Twórczość. Załogi mogły skorzystać z ekologicznych wypieków, popijając kawą i herbatą. Osoby zaciekawione tutejszą historią mogły posłuchać opowieści pana Jarosława Angermana o jego zacnych przodkach z Boguchwały.

Międzyczasie, już po godzinie siedemnastej na rynku w Boguchwale zaczęły się zjeżdżać pojazdy klasyczne na zlot. W sumie cała impreza zmieściła ponad 200 pojazdów z podkarpacia, lubelszczyzny i małopolski, oraz kilka z innych regionów Polski. Czytaj Więcej

Boguchwała - Rajd / Zlot
16. edycja turystycznego rajdu, jak i zlotu zabytkowych pojazdów samochodowych i motocyklowych.
16. edycja turystycznego rajdu, jak i zlotu zabytkowych pojazdów samochodowych i motocyklowych.
Impreza odbędzie się 15 maja 2021 w godzinach popołudniowych i wieczornych. Zostanie podzielona na dwa moduły; rajd i zlot.
Rajd rozpocznie się w sobotnie popołudnie na terenie Remizy w Niechobrzu, gdzie odbędą się zapisy. Uczestnicy będą mogli przejechać przez przepiękną trasę, wykonując konkursowe zadania turystyczne i sprawnościowe.
Meta rajdu będzie na rynku w Boguchwale. Na uczestników będą oczekiwać zlotowicze z klasycznymi pojazdami.
Godzina 20:00 punkt kulminacyjny. Uczestnicy rajdu w klasycznych strojach będą prezentować się przed komisją. W ten sposób wybierzemy załogi najlepiej prezentujące w swoich pojazdach.
Także wśród zlotowiczów wyłonimy najciekawszy pojazd.

Czytaj Więcej

Mercedes v8 na podnośniku
Mercedes-Benz CL500 (C216) z lat 2006 – 2013) z ośmiocylindrowym silnikiem 278.920 w układzie V

W naszym serwisie obsługujemy różne marki aut, jednak to modele mercedesa należą do naszych ulubionych. Jakiś czas temu podjęliśmy się naprawy silnika w samochodzie Mercedes-Benz CL500 naszego stałego klienta (silnik 278.920). Zaczęło się od poboru oleju oraz nierównomiernej pracy, aż w końcu dalsza jazda była niemożliwa.

Wykonaliśmy diagnostykę silnika badając ciśnienie sprężania i szczelność cylindrów. Ciśnienie na wszystkich cylindrach było poniżej normy, jednak dwa z ośmiu wykazywały wyjątkowo niskie ciśnienie (w okolicy 3 bar). Wykonaliśmy test szczelności, który potwierdził badania sprężania, nieszczelnością cylindryczną w różnych pozycjach ustawienia tłoka. Czytaj Więcej

Saab 96Tym razem sezon dla Zespołu Rajdowego Hoffman rozpoczyna Rajd Nadwiślański. Będziemy się ścigać w cyklu Mistrzostw Polski pojazdów historycznych (HRSMP). Przewidujemy, że całość imprezy będzie się rozgrywać w wysokich temperaturach. Uważamy, że sportowo jesteśmy przygotowani, chociaż jako jeden z pierwszych rajdów sezonu przejedziemy spokojnie i bez szaleństw.

 

Czytaj Więcej

Kolejny sezon dla Zespołu Rajdowego Hoffman rozpoczyna rajd we Wieliczce. Tym razem kibice będą mogli nas zobaczyć w dwóch Saabach 96 V4. W pierwszym wystartuje Arkadiusz Bielecki z Jakubem Kaszubą u boku, zaś w drugim tradycyjnie Paweł Hoffman i Marcin Barłoga.

Czytaj Więcej

Szkolenia techniczne - Automatyczne Skrzynie Biegów - Hoffman
Szkolenie Automatyczna Skrzynia Biegów S-tronic

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyni biegów S-tronic montowanych głównie w grupie samochodów Audi i okazyjnie Porsche,

Automatyczna skrzynia biegów mieści się głównie w czteronapędowych samochodach Audi. Jest ustawiona w układzie wzdłużnym. Podzielona jest na dwie części, komorę skrzyni i komorę sprzęgła. S-tronic jest skrzynią dwusprzęgłową i posiada wytrzymałość do przenoszenia większych obciążeń. Podczas szkolenia będzie możliwość doskonalenia się z diagnostyki takiej skrzyni, oraz naprawy. Część teoretyczna będzie ograniczona do minimum, a większość wiedzy będzie przekazana, podczas przeprowadzenia części praktycznej.

Szkolenie będzie oparte na:

  • Teoria i diagnostyka skrzyni S-tronic
  • Demontaż, weryfikacja, oraz montaż skrzyni

Podczas kursu wykorzystany zostanie model automatycznej skrzyni typu S-tronic. Szkolenie przeprowadzi doświadczony szkoleniowiec Mariusz Zapała, który posiada ponad 25 lat doświadczenia w naprawach automatycznych skrzyń biegów, a od 18 lat prowadzi swoją działalność w tej branży. Dodatkowo związany jest z projektem automatycznych skrzyń biegów – Motul Evo, jako techniczny koordynator projektu.

Czytaj Więcej

Regeneracja, testowanie wtryskiwaczy benzynowych, elektromagnetycznych, DC8C45R2

W benzynowych systemach wtrysku paliwa znajdują się wtryskiwacze mechaniczne, lub elektromagnetyczne, a najnowszych systemach piezoelektryczne.

W naszej firmie sprawdzamy wtryskiwacze elektromagnetyczne i mechaniczne, wykonując pomiary ilościowe, czasu pracy, reakcji, oraz badania szczelności.

Posiadamy w ofercie wtryskiwacze nowe, a także mamy możliwość zregenerowania wtryskiwaczy do układów MFI – wtrysku mechanicznego, Spica, Kugel Fischer.

Testujemy także wtryskiwacze systemów wtrysku ciągłego:

  • K-jetronic,
  • KE-jetronic

Wtryskiwacze do starszych rozwiązań z cewką elektromagnetyczną:

  • D-jetronic (BMW, Mercedes R107, Peugeot)
  • L-jetronic
  • LE-jetronic
  • LH-jetrtonic
  • Digifant

Czytaj Więcej

Pompa Motorpal Tatra

Pompy wtryskowe Tatra 815, Tatra T-158 8P6R44, Tatra 163 Motorpal Bosch

pompa wtryskowa tatra 815Pompy wtryskowe w silnikach Tatra są głównie produkowane przez firmę Motorpal. Bardzo rzadko można spotkać pompy wyprodukowane przez firmę Bosch. W modelach najnowszych są zastosowane silniki np. Paccar MX-13 z układem Common Rail.

Zastosowane pompy są typu PV-A z regulatorem RV i posiadają zazwyczaj 8, 10 lub 12 sekcji tłoczących. Na cały zespół, oprócz regulatora i pompy, składają się jeszcze; przyśpieszacz kąta wtrysku, pompka zasilająca i urządzenie rozruchowe mocowane w przedniej części listwy pompy wtryskowej.

Budowa pomp Motorpal wielkości A jest bardzo solidna, a nawet kilkudziesięcioletnie korpusy są bezawaryjne.

Usterki powstające w zespole kompletnej pompy wtryskowej to:

  1. Zużycie eksploatacyjne sekcji tłoczących i zaworków odcinających – krawędzi sterującej
  2. Zużycie eksploatacyjne sekcji, lub wskutek niewłaściwego smarowania części prowadzącej
  3. Uszkodzone łożyska wałka głównego
  4. Uszkodzony wałek główny i popychacze sekcji tłoczących
  5. Niewłaściwa praca pompki zasilającej
  6. Uszkodzony przyspieszać kata wtrysku
  7. Luzy na ciężarkach regulatora i niewłaściwa praca regulatora
  8. Luzy i wycieki oleju z dźwigni przyśpieszenia

Czytaj Więcej

pompa wtryskowa mercedes

Pompa wtryskowa Mercedes, na podstawie modelu W115, W123 – 200D, 220D, 240D

pompa wtryskowa mercedes w115 240Marka mercedes w dziale pojazdów osobowych, była najdłużej powiązana z pompami wtryskowymi w układzie rzędowym. W skrócie; pompa była napędzana wałkiem krzywkowym, a każdy cylinder silnika posiadał niezależną sekcję tłoczącą. Do pompy wtryskowej był zamocowany regulator obrotów i najczęściej pompka zasilająca.

Właśnie wspomniany układ rzędowy gwarantował w mercedesach dużą niezawodność. W mercedesie W115, 200D znajdowała się taka pompa z regulatorem pneumatycznym. Podobna pompa znajdowała się w niektórych modelach W123, także z silnikami 220D i 240D, oraz w modelach transportowych 207D, 307, 407D.

Najczęstsze usterki pompy:

  • Uszkodzona membrana regulatora pneumatycznego
  • Brak szczelności regulatora w wyniku uszkodzenia wałka / tulejek i o-ringów dźwigni gazu
  • Zużyte sekcje tłoczące – czasem zatarte
  • Zużyte zaworki sekcji tłoczącej, krawędzi odcinającej
  • Uszkodzone łożyska wałka krzywkowego – przeważnie wskutek braku prawidłowej obsługi, brak oleju, lub uszkodzonej pompki zasilającej (patrz poniżej)
  • Brak szczelności popychacza tłoczka pompki zasilającej i przepuszczanie oleju napędowego do komory korpusu głównego, gdzie znajduje się olej smarujący układu napędu pompy i łożysk.

Czytaj Więcej

Systemy Common Rail – szkolenie z diagnostyki układów wtrysku – układy z pompami CP1, CP3, CP4

Szkolenie z diagnostyki systemów wtryskowych diesla z układem Bosch i zastosowanymi pompami ciśnienia typu CP1, CP1H, CP3, oraz bardzo popularnymi w nowych modelach CP4.

Kurs będzie trwać 8 godzin i jest wskazany dla mechaników samochodowych, którzy chcą nabyć wiedzę na temat weryfikacji, diagnostyki i naprawy w.w. układów. Całość to kompedium wiedzy, gdzie 90% działań zostanie wykonywane na pojazdach.

Podczas szkolenia skupimy się na usterkowości pomp CR, oraz wtryskiwaczy, a także nad metodyką prawidłowej weryfikacji usterek.

Czytaj Więcej

Szkolenie Automatyczne Skrzynie Biegów – typ Powershift (Getrag)

Szkolenie obejmuje budowę, zasadę działania, oraz diagnostykę i naprawę automatycznych skrzyni biegów.

 

Szkolenia techniczne - Automatyczne Skrzynie Biegów - Hoffman AutoSkrzynia biegów Powershift firmy Getrag najczęściej jest spotykana w modelach marki Ford, Volvo. Jednak szukając ich na rynku możemy odnaleźć ją także w Mitsubishi, oraz w Citroenie.

Podczas kursu omówiona zostanie diagnostyka skrzyni biegów, przy pomocy testerów. Weryfikacja błędów, oraz danych rzeczywistych.

Szkolenie będzie podzielone na krótką część teoretyczną, oraz główną praktyczną; diagnostyczną i weryfikacyjno-naprawczą. W szczególności, szkolenie będzie oparte na:

  • Diagnostyce skrzyni Getrag – model skrzyni dwusprzęgłowej (ze sprzęgłami mokrymi) Poweshift
  • Demontaż, weryfikacja, oraz montaż skrzyni

Podczas kursu wykorzystany zostanie model automatycznej skrzyni Getrag (Ford Mondeo 2.0TDCI), w której będą ukryte usterki w celu prawidłowej weryfikacji i naprawy przez uczestników.

Kurs przeprowadzi doświadczony szkoleniowiec Mariusz Zapała, który posiada ponad 24 lata doświadczenia w naprawach automatycznych skrzyń biegów, a od 18 lat prowadzi swoją działalność w tej branży. Dodatkowo związany jest z projektem automatycznych skrzyń biegów – Motul Evo, jako techniczny koordynator projektu.

Czytaj Więcej

Popijając rajdową kawę

Moskwicz 403 i Wiktoria

Sezon 2021 dla Zespołu Rajdowego Hoffman to wiele działań rajdowych, a także rajdów turystycznych z motoryzacją w tle.

Zaczynamy na samym początku kwietnia na Revival Rally Prague, gdzie planujemy wystartować w dwie załogi w Saabach 96 V4.

Na początku maja będziemy działać przy organizowaniu, już 16-tej imprezy z kolei, o charakterze rajdu i zlotu pojazdów zabytkowych.

Przełom miesięcy maja i czerwca to najdłuższa eskapada roku. Będzie to Rajd Turystyczny Moskwiczem 403. Auto z 1964 roku przejedzie ponad 3600 km, przemierzając część miejsc, w których już było. Jednym z takich miejsc będą chociażby Złote Piaski w Bułgarii. Cała trasa będzie przebiegać przez Słowację, Rumunię, Bułgarię, Turcję, w której przekroczymy granicę Azji. W drodze powrotnej postaramy się pobyć chwilkę w Rumuni, oraz na Ukrainie. Tak jak podczas rajdów samochodowych, użytkujemy auta tylko na olejach Motul, tak też podczas długodystansowej wyprawy będziemy testować wspomniany olej. Oczywiście olej dedykowany do moskwicza 403, który posiada dość archaiczny silnik, oraz czterobiegową skrzynię z zębami prostymi na pierwszych trzech biegach. Czytaj Więcej

Oprogramowanie KTS 520, KTS 550, KTS 530 – ESI Tronic

Oprogramowanie SD – samodiagnoza 2017/3

Oprogramowanie jest w wersji stałej – tzw. dożywotniej. Jest oficjalna licencja.

Może na tym pracować KTS 520, KTS 530, KTS 550

Oprogramowanie w wersji abonamentowej SD do KTS

Jeśli jesteś zainteresowany, zadzwoń:

Czytaj Więcej

Ze Śląska na Wyścig Prządki – czyli powrót Saaba na GSMP

W dniach 11/12 września odbywał się rajd na Śląsku, o tej samej nazwie, co wspomniany region.

Tym razem na śląskiej ziemi Zespół Hoffman wystawił trzech zawodników. Paweł Hoffman i Marcin Barłoga wystartowali Saabem 96V4 w cyklu HRSMP, natomiast Łukasz Gwiazda jechał u boku Balbiny Gryczyńskiej w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Kolejny rajd można uznać za sukces załogi Hoffman/Barłoga. Przejechali szybkim tempem całość odcinków, trzymając się blisko nowszych rajdówek, jak Łada VFTS i VW Golf. Błędy zawodników podczas rajdu można wyliczyć na palcach jednej ręki, a samochód spisywał się bezbłędnie. Oczywiście sprawność tej wiekowej rajdówki jest wynikiem ogromnej i bezkompromisowej naprawy auta w Serwis Hoffman.

Zobacz jak testujemy Turbosprężarki

Rajd nie był bardzo długi, jednak został skumulowany jednym dniu. Liczył prawie 500 kilometrów trasy i ponad 100 km odcinków oesowych. Trwał od wczesnych sobotnich godzin, aż do 22 w nocy. Uczestnicy w ciągu dnia mieli 30 minut przerwy serwisowej, ale na mecie mieli uśmiechnięte twarze, oczywiście odbierając puchar za pierwszą pozycję w klasie. W tej chwili Saab jest już po przeglądzie serwisowym i co ważne przygotowywany jest do startu w innym cykli rundy Mistrzostw Polski, tj. w wyścigach górskich na Prządkach. Oczekujcie nas na trasie wyścigów już w najbliższą sobotę i niedzielę 19 i 20 września.

Galeria fotografii z rajdu

Fot. Jakub Rozmus

 

Od 29. Rajdu Rzeszowskiego minął taki czas, że warto zrobić podsumowanie. Omawiany rajd był pierwszą rajdową rundą Mistrzostw Polski w cyklu RSMP i HRSMP. Była to pierwsza impreza tej rangi po wcześniej odwołanych innych rajdach z przyczyn pandemii.

Nasz zespół wystartował dwoma autami, marki Saab i oba pojazdy ukończyły rywalizację. Warto wspomnieć, że były to dwa najstarsze auta rajdu. Przed sezonem przeszły gruntowny przegląd w firmie Serwis Hoffman. Czarny, Saab miał zregenerowaną skrzynię biegów, silnik, zawieszenie. Zmodernizowano chłodzenie hamulców, dokładając do niego blachy nawiewowe, oraz zastosowano szersze felgi i opony. Czerwonego przystosowano do obecnych wymagań bezpieczeństwa rajdowego i wykonano podstawowy przegląd silnika. Ponadto Serwis Hoffman zremontował w nim zawieszenie i układ hamulcowy, jak i poprawił instalację elektryczną. Wszystkie zabiegi zdały egzamin, a wynikiem tego była obecność Saabów na ceremonii mety, na rzeszowskim rynku. Czytaj Więcej

Darmowa możliwość korzystania z ESI Bosch: SIS / EBR / P – sprawdź szczegóły

W okresie od sierpnia do 31 grudnia 2020 roku, odbiorcy oprogramowania ESI będą mogli sprawdzić przez pół roku możliwości pracy na poszerzonym oprogramowaniu.

Zwiększenie zakresu umowy jest bezpłatne, a dodatkowe opcje są zależne od obecnie używanego oprogramowania.

Dodatkowe darmowe moduły:

EBR – znane błędy. Jest to zbiór danych technologicznych zebranych z rynku wtórnego, opracowanych przez technologów i wprowadzonych do ESI Tronic. Najprostszym językiem pisząc jest tam: tytuł usterki i prowadzenie naprawy punkt za punktem.

Przykłady pracy z EBR:

SIS – System Informacji Serwisowej. Jest to najbardziej popularny moduł, który ma bezpośrednie połączenie i przełożenie diagnostyki testerem KTS (SD – samodiagnoza). Większość zdiagnozowanych błędów jest interpretowana przez opisany moduł. Zawiera on schematy elektryczne, hydrauliczne związane z diagnostyką, systemy wtrysku diesla, benzyny, ABS, ASR i inne układy.

P – schematy elektryczne, komfort. W tym module są wszystkie dostępne w Bosch schematy elektryczne samochodów osobowych i mniejszych transportowych, które uzupełniają schematy z modułu SIS. Moduł posiada dodatkową nazwę Schematy Komfort ponieważ uzupełnienie zawiera rysunki instalacji klimatyzacji, drzwi, zamków, deski rozdzielczej, ogrzewania siedzeń i innych.

Instrukcja:

 

Zobacz film, w jaki sposób uaktywnić za darmo dodatkowe moduły, lub zadzwoń
+48 502 430 150+ 48 570 000 711

 

Kodowanie wtryskiwaczy Siemens/VDO, dla użytkowników testerów Magneti Marelli CRU*R, DCD, MTBR – zmiany

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji oprogramowania AZO typ 2.7.5 (z dnia 30/07/2020), dla użytkowników nie posiadających autoryzacji VDO, zablokowana została możliwość generowania nowych kodów dla wtryskiwaczy Siemens/VDO.

Testowanie wtryskiwaczy Siemens/VDO pozostało bez zmian, z tym, że aktualnie należy korzystać z planów testowych rozpoczynających się od „GEN”, np.: GEN-03L130277B.

Użytkownicy, testerów podczas kodowania wtryskiwaczy Siemens/VDO, mogą wykonać za pośrednictwem aplikacji on-line.

W skrócie:

  • Użytkownicy, którzy posiadali dotychczas kodowanie – nadal tą opcję posiadają, tylko pobieranie przechodzi przez stronę internetową
  • Użytkownicy, którzy posiadają autoryzację VDO, kodowanie mają odblokowane
  • Użytkownicy, którzy nie korzystali dotychczas z kodowania wtryskiwaczy VDO, teraz dostają taką możliwość – cena za kodowanie wynosi około 3 euro.

Szczegóły w druku PDF:

 

Stoły Probiercze do wtryskiwaczy – jesteś zainteresowany ? – zobacz

 

Wyczekiwane przez zawodników i kibiców, rajdy powoli wracają. Pierwszym rajdem z cyklu Mistrzostw Polski i Słowacji będzie 29. Rajd Rzeszowski. Rajdowy Zespół Hoffman wystawił dwa Saaby 96 V4, które będą się zmagać, przypuszczalnie w upalnej sierpniowej pogodzie.

Saabem czarnym wystartuje stała załoga w HRSMP, Paweł HoffmanMarcin Barłoga. Za to Saabem czerwonym pojedzie Arkadiusz BieleckiJakub Kaszuba. Arkadiusz już ścigał się tym autem w GSMP, czyli Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Jakub też ma doświadczenie z tą marką, ponieważ zasiadał na prawym fotelu w czarnym Saabie, podczas Rajdu Wisły, czy Rally Legend w ubiegłym roku.

Oba modele występują w tej samej klasyfikacji, oraz homologacji z 1971 roku. Posiadają jednak różnice, głównie w układzie zasilania. Czarny pracuje na pojedynczym gaźniku DFI z podwójną gardzielą, a czerwony na dwóch gaźnikach. Czarny jest bardziej elastyczny względem obrotów silnika, czerwony moc osiąga powyżej 3500 obrotów. To oczywiście są niuanse. Najważniejszym jest możliwość startów pojazdami, które posiadają pięćdziesiątkę i wciąż są sprawne, jako pojazdy sportowe. Czytaj Więcej

Samsonas Rally 2020 – Zapała o Gwiazda w Rajdowych Mistrzostwa Litwy

Ponad 80 załóg wystartowało w Rally Samsonas 2020. Rajd jest drugą eliminacją Rajdowych Mistrzostw Litwy. Listę rajdową rozpoczyna Rosjanin łotewskiego pochodzenia Nikolay Gryazin, z którym na prawym jedzie Konstantin Aleksandrov. Z polskich załóg zobaczymy: Adriana Chwietczuka, Roberta Kocika, Krzysztofa Bubika, Krzysztofa Polaka, Gracjana Predko i oczywiście naszą załogę: Mariusza Zapałę i Łukasza Gwiazdę na prawym, z numerem startowym 19.

Trzymamy kciuki. Czytaj Więcej

Urządzenia Diagnostyczne KTS z nowymi komputerami DCU220 – V110 G5

KTS 980 i KTS 960 z Nowym Komputerem. Urządzenia KTS 980 i KTS 960 zostały zmodernizowane i przyspieszone. Zestawy przede wszystkim składają się z KTS-a 590 i KTS-a 560, lecz komputer DCU 220 dostał nowy wkład V110 G5. Poprzednikiem jednak był V110 G3. KTS 980 i KTS 960 z Nowym Komputerem pomogą Ci jeszcze szybciej mierzyć sygnały ze wszystkich zamontowanych w pojeździe czujników i mechanizmów oraz dodatkowo pracować bardziej efektywnie i wydajnie.

Obecna modernizacja dotyczy wniosła poniższe właściwości:

  • Procesor: 8th Gen.Intel Core Processors –Whisky Lake (Quad-Core
  • Monitor LCD : 11.6″ FHD (1920 x 1080; 800nits, touch), Optional Digitizer, 800 nits / 10-pt
  • Pamięć: 8 GB/16GB/32GB DDR4
  • Dysk: 256GB/512GB/1TBM.2 SSD
  • Komunikacja Wi-Fi, Bluethot EM7455 w/ CA (Cat.6), EM7511 w/ CA (Cat. 12), Intel® Wireless-AC 9260+ BT5.0
  • Czytniki / karty: SD card reader + Smart card reader, Optional 1D/2D imager barcode reader (For US and EU region only)
  • Kamera: Kamera internetowa FHD, Dodatkowo opcjonalna kamera z funkcją „Windows Hello”
  • Touchpad + Two Click Buttons
  • USB 3.0 (9 pin) x 1, USB 3.1 2-giej generacji A x 2
  • Wymiary (L x W x H) 12.32″ x 9.37″ x 1.53“ ( metryczne 313 x 238 x 39 mm)
  • Waga: 2.1Kg (4.63lbs)

Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe