EPS 200 do piezoelektrycznych wtryskiwaczy

W drugiej połowie 2014 roku, firma Bosch, zaprezentuje nowy stół probierczy serii EPS o nazwie EPS 205. Kompaktowy próbnik stołowy będzie rozszerzeniem urządzenia EPS 200 o możliwość diagnostyki wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Zapowiedziane urządzenie w dużej mierze opierać się będzie na wspomnianej już \”dwusetce\”, co oznacza, że jej użytkownicy będą mogli doposażyć się w rozszerzenie modernizujące próbnik 200 do wersji 205, bez konieczności zakupu kompletnego urządzenia (które również będzie dostępne w sprzedaży). Jak utrzymuje producent cena samego rozszerzenia nie będzie wyższa od różnicy kwoty pomiędzy kompletnym stołem EPS 200, a EPS 205. Informacja o EPS 200: http://esklep.hoffman.auto.pl/product_info.php?products_id=3349

Więcej informacji: Patryk Kielar tel. +48 502 430 150 Hoffman Serwis Samochodowy ul. Armii Krajowej 18 35-307 Rzeszów www.hoffman.auto.pl

Wtryskiwacze Toyota Denso

Dla samochodów marki Toyota głównymi producentami układów wtryskiwaczy Common Rail są firmy Denso i Bosch. Najwięcej jednak systemów do Toyoty trafia firmy Denso, ponieważ właścicielem tej firmy jest Toyota. Wtryskiwacze Denso są indukcyjne, oraz piezoelektryczne. W popularnych pojazdach, jak Toyota Yaris, RAW 4, Verso, Avensis znajdziemy układy CR indukcyjne.Wtryskiwacze Denso do Toyoty

John Deere – Usterki Pomp Wtryskowych

 

Pompa wtryskowa Bosch VP

Pompa wtryskowa Bosch VP

Większość pomp wtryskowych montowanych w silnikach John Deere jest układu Bosch-a, Lucas (Delphi) oraz Stanadyne. Pompy tam montowane to przeważnie typy P, lub H, o konstrukcji rzędowego montażu sekcji tłoczących. Regulatory we wcześniejszych modelach były mechaniczne wielozakresowe RQV, lub rzadziej RSV i RQVK. W modelach nowszych zastosowano regulatory sterowane elektronicznie (system EDC) np. RE30. W John Deere możemy także spotkać pompy Bosch typu VP44.

W przypadku pomp Delphi, wcześniej firma Lucas (a w starszych modelach CAV) pompy są typu DPA, DPS lub DP200, DP300.

Czytaj więcej o usterkach pomp wtryskowych John Deere

Czytaj Więcej

Naprawa wtryskiwaczy i pomp wtryskowych w szynobusach i lokomotywach

Na szynach pojawiło się wiele nowych szynobusów i lokomotyw spalinowych. W większości starszych modeli znajdują się silniki WOLA. W obecnie produkowanych oprócz WOLI montowane są silniki Iveco, Raba, Man, MTU i inne. Pompy wtryskowe, znajdujące się w tych silnikach przeważnie są rzędowe producentów Wuzetem, WSK Mielec, Bosch. Firma Bosch stosuje pompy wielkości P, H, w regulatorami RQ, RQV, RQVK czasem RSV. Nowsze modele sterowane są elektronicznym systemem EDC. Coraz wyższe wymogi ekologiczne wymuszają na producentach montowanie najnowszych układów zasilania, w tym common rail.

Więcej na: Pompy wtryskowe i wtryskiwacze Pojazdy Szynowe – Lokomotywy

W ofercie posiadamy także inne podzespoły mi. producentów Bosch, (Delphi) Lucas, WUZETEM (WZM), Motorpal w tym rozruszniki i alternatory:

Bosch TB24V15KW, 0021511801 MTU 396, 0001601025, BOSCH 0001613001, BOSCH 0001613001, TF(R)24V18KW, Starter Leopard MTU 0021519101, B001627005, M105R3050SE, MTU Prestolite 24V 7.5kWz12, M105R3013SE, M105R3050SE, M105R3050SE, L30013708100B002, M73003708100002, 0001371014, 0051516001

Katalog turbosprężarek do pojazdów ciężarowych

Zestawienie turbosprężarek do pojazdów ciężarowych, ciągników rolniczych i silników stacjonarnych najczęściej występujących na polskim rynku. Nasza firma specjalizuje się od 1994 roku w regeneracji turbosprężarek, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów użytkowych.

Montujemy części oryginalne. Nie toczymy i nie dorabiamy tulejek i pierścieni. Nie montujemy części chińskich, a jednak utrzymujemy niewygórowaną cenę usługi. Katalog Turbosprężarek do Cieżarówek, Maszyn Rolniczych i Urządzeń Przemysłowych

Nowe KTS 8xx raz oferta leasingowa 103 procent

Leasing 103%- Podstawowe założenia:
– bardzo atrakcyjne warunki finansowe dla warsztatu- całkowity koszt leasingu 3% przez 3 lata,
– urządzenie wraz z oprogramowaniem na cały okres leasingu
– zabezpieczeniem jest przedmiot leasingu, proste procedury – minimum formalności (brak wymogu zaświadczeń z US lub ZUS)
– prosta rejestracja klienta na stronie internetowej samodzielnie przez warsztat lub handlowca dystrybutora
– zminimalizowany czas oczekiwania na decyzję o przyznaniu finansowania
– podpisanie wniosku leasingowego w siedzibie klienta

– KTS 890 DCU 130 + KTS 540 + FSA 500 0 684 400 890
– KTS 840 DCU 130 + KTS 540 0 684 400 840
– KTS 870 DCU 130 + KTS 570 0 684 400 870

Ceny nowych KTS 8xx
– KTS 840 0 684 400 840 – 25.900,- PLN netto
– KTS 870 0 684 400 870 – 31.500,- PLN netto
– KTS 890 0 684 400 890 – 38.900,- PLN netto

Zestawy:
1. KTS 200 z SD
2. KTS 340 z SD / SD+SIS)
3. KTS 540 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
4. KTS 570 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
5. KTS 840 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
6. KTS 870 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
7. KTS Truck z ESI Truck
8. KTS 800 Truck z ESI Truck

Przykłady:
KTS 540 z ESI SD
Opłata wstępna – 1620,00 zł
Miesięczna rata- – 426,48 zł
Wykup – 162,00 zł
Razem to tylko 508 zł więcej niż cena katalogowa

KTS 340 z ESI SD+SIS
Opłata wstępna – 2870,00 zł
Miesięczna rata- – 755,56 zł
Wykup – 287,00 zł
Razem to tylko 901 zł więcej niż cena katalogowa

Usterki nawiewów w samochodach, klimatyzacja

Peugeot 407 - Naprawa nawiewów oraz klimatyzacji

Usterki nawiewów w samochodach Peugeot 307, 407, Citroen C5, Renault Laguna, Traffic, VW Passat, Audi A6, A8 i inne

Co raz bardziej rozbudowane układy klimatyzacji w samochodach są co raz częściej źródłem kłopotów dla właścicieli pojazdów. Podział na klika stref w kabinie (klimatyzacja dwustrefowa staje się powoli standardem a spotykamy już trzy i czterostrefowe) powoduje rozbudowę układów sterowania nawiewem w kabinie samochodu. I o ile usterki podstawowych elementów układu klimatyzacji (sprężarka, skraplacz, parownik, osuszacz, zawór rozprężny) są stosunkowo łatwe do zdiagnozowania i usunięcia, o tyle awarie klap sterujących przepływem powietrza w samochodzie należą do grupy usterek, których bez odpowiedniego sprzętu diagnostycznego i doświadczenia mechanika nie da się szybko wyeliminować.

Serwis klimatyzacji i nawiewów w samochodach osobowych.

Regeneracja Wtryskiwaczy Common Rail

Kiedy zauważasz problem w pracy silnika diesla, nierówna, praca, spadek mocy, pogorszony rozruch, lub kiedy zaświeci się kontrolka to należy szybko skonsultować się z serwisem aby zapobiec następstwom wynikających z uszkodzenia wtryskiwaczy.

Podczas regeneracji wtryskiwaczy ważne jest zachowanie czystości. Poważne firmy producenckie jak Bosch, Delphi proponują serwisom wykonanie specjalnego CleanRoom-u do montażu wtryskiwaczy Common Rail. Jest to wskazane, ponieważ niektóre z elektronicznych urządzeń pomiarowych są bardzo czułe na zanieczyszczenia i zmiany temperatur.

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail w samochodach ciężarowych oraz osobowych

Tester Wtryskiwaczy Magneti Marelli DS 2

Urządzenie DS2 pozwala na diagnozowanie i późniejszą naprawę wtryskiwaczy Bosch, Delphi, Siemens, Denso zarówno elektromagnetycznych jak i piezoelektrycznych. Możliwość wykonania testów rozpylenia, wydatku i szczelności pozwala na ocenę jakości pracy wtryskiwaczy a tym samym na potwierdzenie lub wykluczenie ich wpływu na nieprawidłową pracę silnika.

Dostarczone dane pozwalają na kontrolę wtryskiwaczy zarówno przed jak i po wykonaniu ich naprawy. Podświetlana komora umożliwia dokładną obserwację testu szczelności i rozpylania a automatycznie opróżniane menzurki do obserwacji wydatku i przelewu wtryskiwacza znacznie ułatwiają i przyspieszają proces kontroli wtrysków.

Zobacz więcej informacji na temat Testera wtryskiwaczy Magneti Marelli DS2

Regeneracja i naprawa pomp wysokiego ciśnienia – zadanie dla fachowca

Regeneracji wysokociśnieniowej pompy mogą dokonać mechanicy specjalizujący się w tego typu naprawach. Pomimo, że pierwsza wersja pompy Bosch CP1 wydaje się nie być skomplikowana, to jest w niej kilka trudnych zadań do wykonania. Jedno z nich to skręcenie pompy odpowiednimi siłami. Często po nieumiejętnym zmontowaniu do wymiany należy przeznaczyć płytkę uszczelniającą (dekiel) sekcji tłoczącej, ponieważ nie można uszczelnić pompy.

Sama weryfikacja jest bardzo ważna. Należy określić stan tulejek wałka głównego, poddać weryfikacji sekcję tłoczącą, oraz zaworki ssąco-tłoczące, jak i inne elementy. W tym celu należy wykorzystać techniczny mikroskop, a także ultradźwiękową myjkę.

Ciąg dalszy tego ciekawe tematu znajduje się na stronie: naprawa pomp wtryskowych common rail w autach osobowych i samochodach ciężarowych.

Regulacja Turbosprężarek – Nowoczesne Rozwiązania

W ostatnich latach rynek motoryzacyjny bardzo szybko się rozwija. Stosowane są coraz nowsze rozwiązania w wielu różnych układach i urządzeniach. Również turbosprężarki uległy ogromnym zmianom. Zaczęto zmieniać ich regulacje i sterowanie co wpłynęło na ich wydajność. Na początku regulacja doładowania była sterowana mechanicznie. Ciśnienie jakie wytworzyła turbina trafiało na zawór upustowy i zamykało lub otwierało klapę regulującą ilość spalin. W ten sposób turbosprężarka nie „przeładowywała”. Każdy taki zawór był wyregulowany na dane ciśnienie, ustalone przez producenta silnika.

Następnym podobnym do poprzedniego sterowania był układ pneumatyczny podciśnieniowy. Działanie jego było bardziej skomplikowane ponieważ z pompy próżniowej (podciśnieniowej) podciśnienie trafiało na elektropneumatyczny zawór, a dalej do zaworu regulacyjnego który znajdował się na turbosprężarce. W tym typie turbosprężarki doładowanie było regulowane poprzez klapkę upustową, ale musimy pamiętać, że zamykanie klapy upustowej następowało dopiero wtedy gdy na zaworze upustowym pojawiło się podciśnienie. Gdy doładowanie zostało osiągnięte sterownik na podstawie informacji z czujnika ciśnienia doładowania zamykał elektrozawór i ilość podciśnienia na zaworze turbiny była w zależności od potrzeb zwiększana lub zmniejszana. Więcej na ten temat w dziale: Regulacja Turbosprężarek