Zespół Rajdowy Hoffman i przyjaciele

Zespół Rajdowy Hoffman i przyjaciele

Czasem tak jest że zainteresowania zawodowe są powiązane z pasją. Tak też jest w firmie Hoffman, która w drugim pokoleniu istnieje na rynku motoryzacyjnym. Firmę założył Leon Hoffman. Od młodych lat był zainteresowany techniką motoryzacyjną, oraz sportem motorowym.

Jako młody chłopak Leon wystartował w kilku modnych wtedy rajdach motocyklowych, jednak z braku możliwości finansowych musiał się z tego wycofać. Potem wstąpił do Automobilklubu Rzeszowskiego i brał udział pomagając w Rajdach Rzeszowskich jako „safeciarz”. Innym razem, jeszcze w latach siedemdziesiątych trafiło mu się naprawiać auto rajdowe Fiata 125, Andrzeja Jaroszewicza. Awarii uległ krzyżak wału, a Leon pracując w Transbudzie dostał takie nagłe zlecenie. Wraz z kolegami użyli wtedy elementów krzyżaka z Syreny.

Lata dziewięćdziesiąte to kolejne pokolenie i zainteresowanie rajdami syna Pawła.

Paweł Hoffman

Naprawa Turbosprężarek

Paweł był zafascynowany szybką jazdą i to skłoniło go do zapisania się w 1993 do Automobilklubu Rzeszowskiego. Zaczął startować w klubowych rajdach Trabantem 601, potem Fiatem 126p. W październiku 1999, gdy odbył się reaktywowany po wielu latach Rajd Rzeszowski, noszący kolejny numer 7, Hoffman zaistniał jako początkujący sędzia. Po 2004 włączył się w działalność sekcji pojazdów zabytkowych, udziela się też w sekcjach bezpieczeństwa ruchu drogowego i turystyki. Dor 2017 był sekretarzem zarządu AR (z braku czasu w lutym 2017 zrezygnował z tej funkcji), redaktorem strony www.automobilrzesz.pl, kronikarzem oraz fotografem dziejów klubu i w ogóle motoryzacji. Startuje w rajdach i wyścigach górskich. Ma w swej stajni Saaba 96 V4 (1977) i Poloneza 2000 Rally Walter Wolf.

Paweł współorganizował kilka Podkarpackich Rajdów Pojazdów Zabytkowych (był m.in. sędzią oraz wicekomandorem). Zainicjował Rajd Świętego Krzysztofa (z czasem te zawody przejęli pod swą pieczę Marcin Barłoga i Łukasz Gwiazda) i Rajd Nocy Muzeów dla pojazdów zabytkowych. W 2017 Rajd Nocy Muzeów połączono ze słowacką imprezą pod nazwą Šarišský Okruh Veteránov i został rozegrany pod nazwą Podkarpacko Szaryskie Kryterium Weteranów.

Jako zawodnik przez kilka lat Paweł brał udział cyklach GSMP, uzyskując w 2011 roku trzecie miejsce w klasie HR (Saab 96V4). Ponadto brał udział w kilku Rajdach Rzeszowskich, Classic Cup, Warszawskich Barbórkach, Revival Prague, cyklu HRPP i wielu innych.

Wśród pilotów Pawła warto wymienić  Marcina Barłogę, Michała Wiśniewskiego, Łukasza Gwiazdę, czy  Marcina Kowalika.

25 Rajd Rzeszowski część zespołu rajdowego, od lewej Marcin Barłoga, Paweł Hoffman, Michał Wisniewski

Marcin Barłoga

Przygotowanie do startu, z lewej Marcin

Marcin od lat jest pasjonatem sportów motorowych i rajdowych aut. Jest kierowcą rajdowym, wyścigowym, pilotem rajdowym i działaczem. Jest członkiem zarządu Automobilklubu Rzeszowskiego. Był jednym z założycieli Rzeszowskiego Forum Rajdowego i organizatorem corocznej imprezy rajdowej w ramach WOŚP (w roku 2017 przekazał zarządzanie imprezą kolegom z AR). Początki kariery sportowej to starty w KJS na Suzuki Swift GTI. Po uzyskaniu wyniku pozytywnego z egzaminu na licencję R1 zadebiutował w GSMP Prządki 2008. Rok 2009 to debiut w roli pilota i pierwszy w karierze Rajd Rzeszowski. Od tej pory częściej widać go na prawym fotelu rajdówki. Największy sukces to 3 miejsce w klasie 5RPP (21 Rajd Rzeszowski), 2 miejsce w klasie A-5 (18 Rajd Rzeszowski). Obecnie startuje w Pawłem Hoffmanem i Teodorem Kocurem jako pilot.

Michał Wiśniewski (Ich Troje)

Michał (z prawej) i Paweł podczas przegrupowania w 25 Rajdzie Rzeszowskim

Michała nie trzeba przedstawiać, bo właściwie wszyscy w Polsce go znają. Michał jest liderem muzycznego  zespołu Ich Troje. Ponadto jest takim typowym człowiek renesansu, który potrafi się spełniać w wielu dziedzinach, śpiewa, tworzy muzykę, pisze, lata samolotami, i jest pilotem rajdowym. Swoją przygodę z rajdami rozpoczął w 2012 roku.
Dużym atutem w pilotowaniu dla Michała jest doświadczenie w nawigacji. Jako pilot awionetki ma wylatanych około 700 godzin a także 6000 godzin na symulatorze lotów. Potrafi pilotować w rajdach terenowych i rajdach płaskich. Startował z kilkoma zawodnikami, mi. z Pawłem w Rajdach Rzeszowskich.

Gwiazda Łukasz

Łukasz (z lewej) i Arkadiusz Bielecki podczas terenowego rajdu Baja Carpathia

Łukasz urodził się w 1988 roku w Rzeszowie. Jest absolwentem rzeszowskiej samochodówki i od najmłodszych lat bywał na odcinkach specjalnych w roli kibica.

W 2006r. wziął udział w swoim pierwszym KJSie. Przez kolejne dwa lata jeździł na wszystkie okręgówki. Na początku 2008r. zrobił licencję typu „P” i przygotowywał się do Rajdu Rzeszowskiego wraz z Marcinem Barłoga. Niestety tydzień przed rajdem pomimo zapiętego budżetu okazało się, że wypożyczalnia nie dostarczyła samochodu na czas. Na debiut jednak nie czekał długo bo już na początku września wziął udział w Rajdzie Wisły razem z Łukaszem Sitkiem – śląskim kierowcą: „Po tym rajdzie przekonałem się że amatorskie rajdy z tymi profesjonalnymi łączy tylko formuła, cała reszta razem z prędkością i ilością wykonywanych zadań jest zupełnie inna, no i przede wszystkim jeden rajd w drugiej lidze dostarczył mi tyle adrenaliny co dwa lata jazdy w KJSach”. Z tym samym kierowcą jechał Cieszyńską Barbórkę – dotychczas twierdzi, że to jego jeden z najcięższych rajdów. W marcu 2009r pomagał w rajdowym bebiucie Szczepanowi Mirkowi . Razem ze zmiennym szczęściem pokonywali proste Rajdu Warszawskiego. Kilka razy wystartował wraz z Grzegorzem Muszem, Pawłem Hoffmanem, Radosławem Raczkowskim, Dulem, a obecnie startuje z Mariuszem Zapałą.

Z firmą Hoffman, zaangażowaniem w rajdy i wyścigi

są także związani;

Zdzisław Wróbel i Dariusz Mikołajczyk.

Zdzisław Wróbel

Zdzisław podczas kontroli ciśnienia

Główny mechanik zespołu Hoffman. Zdzisław jest człowiekiem stworzonym do techniki. W firmie na co dzień zajmuje się kontrolą mechaników, stawianiem dokładnej diagnozy, pomocą młodszemu personelowi i rozdziałem prac. Odpowiada za jakość i trafność wielu decyzji technicznych.

Przed rajdem jest odpowiedzialny za przygotowanie auta, za przygotowanie serwisu, za spakowanie ekwipunku rajdowego.

Podczas rajdu zazwyczaj posiada pomocnika, ale tylko Zdzisław może kontrolować najważniejsze elementy, jak ciśnienie, temperaturę opon, stan oleju. Podczas awarii podejmuje strategiczne decyzje, które wpływają na możliwość dalszej jazdy lub eliminacji z zawodów. Zdzisław Wróbel ma bardzo odpowiedzialną funkcję, która jest mocno stresująca. Czasem trzeba pracować całą noc, ale często jest sukces i uśmiech na twarzy.

Dariusz Mikołajczyk

Darek jako sędzia podczas zawodów

Od 20 lat związany z firmą Hoffman, a jeszcze wcześniej pasjonat rajdów i wyścigów. Jest wieloletnim członkiem Automobilklubu Rzeszowskiego (od 1992 roku). Swoją przygodę rozpoczął od KJS-ów Fiatem 125p i 126p. Już jako licencjonowany zawodnik jeździł na prawym fotelu z Mirosławem Drożdżem, oraz samodzielnie startował w GSMP i innych rajdach Fiatem Cinquecento. Darka można było też zapamiętać ze startów SAAB-em 96 V4 w cyklu GSMP i ClassicCup. Obecnie startuje w rajdach Toyotą Starlet.

Mikołajczyk w firmie Hoffman jest specjalistą od systemów wtryskowych. Odpowiada za współpracę z klientem zlecającym naprawy pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, pomp common rail. Nadzoruje cały proces weryfikacji i naprawy tych podzespołów.

W kwietniu 2017 roku wystartuje jako pilot i nauczyciel kolejnego pokolenia, czyli Jakuba w rajdzie Revival Prague.

Przeczytaj o KTS 980 – coś dla mechanika profesjonalisty