Usterki pomp common rail i pomp wtryskowych

Usterki pomp common rail i pomp wtryskowych

Usterki pompki zasilającej w pompie Common Rail i pompach wtryskowych rozdzielaczowych (rotacyjnych)

Bardzo częstą usterką w pompach wtryskowych jest uszkodzenie mimośrodowej pompki zasilającej. Pompa jest często zabudowana w obudowie pompy i pracuje w układach samodzielnie, lub ze wspomaganiem pompki zewnętrznej – elektrycznej. Działa na zasadzie mimośrodu z wirującymi łopatkami. Ruch łopatek jest wymuszony mechanicznie z wałka (pompy Delphi, DPC, DP200, DP300, DPS, DPA i inne) lub odśrodkowo, czasem ze wspomaganiem sprężyn (np. pompa Common Rail Delphi, pompa wtryskowa VE).

Pompa zasilająca jest pierwszym elementem w pompach wtryskowych lub ciśnieniowych gdzie wpływa do niej paliwo i jest najbardziej narażona na potencjalne zagrożenia choćby z zanieczyszczeń paliwa.

Bieżnia pompy zasilającej – widoczny ślad jest spowodowany długim brakiem uruchamiania silnika, oraz wodą w paliwie

Częstą usterką jest całkowita, lub częściowa blokada łopatek wirujących, lub ich wytarcie – zużycie. Następuje wtedy obniżone ciśnienie podawania paliwa co skutkuje:
  • zaniżonym ciśnieniem wewnętrznym w pompie
  • zaniżoną ilością dostarczanego paliwa
  • gorszym wysterowaniem przyspieszacza kąta wtrysku (dotyczy pomp wtryskowych)
  • możliwością generowania opiłek ze zużytych łopatek i bieżni mimośrodu
Masz problem z TURBOSPRĘŻARKĄ - ZADZWOŃ - NAPRAWIMY - tel 502 430 150
Takie usterki pompy generują nieprawidłową pracę silnika, dla przykładu:
  • w pojazdach z pompą wtryskową możemy mieć niebieski dym ze względu na opóźniony kąt wtrysku (dotyczy aut do około 2010 roku, oraz maszyn i ciągników rolniczych z pompą rozdzielaczową),
  • zmniejszona moc silnika,
  • pogorszony rozruch, lub brak możliwości rozruchu silnika,
  • silnik słabo „wkręca” się w obroty, szczególnie pod obciążeniem,
  • podobne objawy jak przy zapowietrzaniu układu – czyli np. po odpowietrzeniu silnik uruchomi się jednak po pewnym czasie postoju usterka powraca

 

Regenerujemy pompy i wtryskiwacze do różnych aut, oraz ciągników rolniczych, w tym:

Fareman, Hyundai, Kia, Honda, Isuzu, Daf, Mercedes, Renault, toyota, lexus, opel, daihatsu, scania, ursus, zetor, motorpal, audi, vw, volkswagen, seat, suzuki, citroem, peugeot, man, lamborgini, sims, ford, bmw, jaguar, i innych