Serwis automatycznych skrzyń biegów

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyniach automatycznych

Serwis automatycznych skrzyń biegów

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów

Telefon kontaktowy: +48 530 075 533

W naszej firmie możesz wymienić olej w skrzyni biegów w tzw. sposób dynamiczny. Co to oznacza?

Olej w automatycznych skrzyniach biegów znajduje się w wielu miejscach, kanałach, sterowniku itp. Podczas tradycyjnej próby wymiany oleju nie ma możliwości całkowitego spuszczenia oleju ze skrzyni. W całym systemie pozostaje nawet 30-40% starego oleju. A olej najlepiej  wymieniać w całości, ponieważ stary nie posiada już odpowiednich właściwości hydraulicznych i smarnych, oraz jest zanieczyszczony drobinkami opiłków, wody, szlamu itp..

Wymiana dynamiczna dotyczy wszystkich pojazdów, w tym zabytkowych, chociaż są wyjątki, gdzie skrzynia nie posiada w ogóle możliwości podłączenia do stanowiska wymieniającego.

Samochód nie posiada mocy – może masz problem z Turbosprężarką – zadzwoń do nas

Do ważnych elementów przeglądu przekładni automatycznej należy każdorazowa wymiana filtra olejowego, który często znajduje się pod miską olejową.  Jest to bardzo ważna czynność ponieważ automaty są bardziej podatne na uszkodzenia niż skrzynie manualne. Dlatego ? Podczas wymiany dynamicznej z kanałów usuwane są wszelkie zanieczyszczenia, szlamy, opiłki (czego nie można wykonać podczas statycznej wymiany oleju) ponieważ podczas tego procesu, stary olej jest wypychany poprzez wprowadzanie nowego oleju pod odpowiednim ciśnieniem i temperaturą.

Kiedy wymieniać olej:

Należy stosować się do zaleceń producenta,  jednak najczęściej olej wymienia się co 30 000 km (maks. 60 000 km). Czasem producent podaje, że pierwsza wymiana oleju może być po przekroczeniu 100 000 km (potem jw.)

Niektóre uszkodzenia związane ze automatycznymi skrzyniami biegów:
  • uszkodzenie sprzęgła hydrokinetycznego – konwertera
  • błędy w instalacji elektrycznej
  • uszkodzenie sprzęgieł wewnętrznych, nadpalanie tarczek, separatorów,
  • uszkodzenie sterownika hydraulicznego,
  • uszkodzenie elektrozaworów
  • uszkodzenie koszy sprzęgieł, uszkodzenia mechaniczne,
  • wycieki zewnętrzne
  • nieszczelność wewnątrz skrzyniowa – elementów hydraulicznych, w tym obudowy sterownika hydraulicznego