Kiedy zauważasz problem w pracy silnika diesla, nierówna, praca, spadek mocy, pogorszony rozruch, lub kiedy zaświeci się kontrolka to należy szybko skonsultować się z serwisem aby zapobiec następstwom wynikających z uszkodzenia wtryskiwaczy.
Podczas regeneracji wtryskiwaczy ważne jest zachowanie czystości. Poważne firmy producenckie jak Bosch, Delphi proponują serwisom wykonanie specjalnego CleanRoom-u do montażu wtryskiwaczy Common Rail. Jest to wskazane, ponieważ niektóre z elektronicznych urządzeń pomiarowych są bardzo czułe na zanieczyszczenia i zmiany temperatur.

gostekWtryskiwacz CR, przed sprawdzeniem na urządzeniu testującym należy dokładnie oczyścić z zabrudzeń i nagarów powstałych podczas pracy, używając do tego specjalnych myjek ultradźwiękowych. Po oczyszczeniu wskazane jest aby taki wtryskiwacz trafił na przygotowawczy próbnik wtryskiwaczy i został wyzwolony za pomocą wstępnych urządzeń testujących. Taki test służy głównie oczyszczeniu wnętrza z resztek nie zawsze prawidłowego paliwa. Dopiero oczyszczony wtryskiwacz może trafić na stół probierczy EPS205, EPS 708, gdzie jest zastosowany wysokospecjalistyczny płyn spełniający odpowiednie normy ISO.

Jeżeli podczas testu stwierdzi się usterkę wtryskiwacza, to należy go poddać dokładnym oględzinom, po uprzednim rozebraniu na części. Przeważnie podczas oględzin stwierdza się usterkę końcówki wtryskiwacza, oraz zaworu (przypadku wtryskiwaczy Delphi częściej usterce ulega zawór niż końcówka). W większości wtryskiwaczy także należy wymienić nakrętkę rozpylacza (firma Bosch zaleca wymianę nakrętki w każdym rozebranym wtryskiwaczu). Nakrętki ulegają zniszczeniu w różnoraki sposób. Takie widoczne usterki to pęknięcie lub skorodowanie. Jednak jest jeszcze jedna ważna wada powstająca podczas użytkowania – nakrętka do nowych wtryskiwaczy jest zbudowana z cienkiej ścianki i posiada drobny gwint, co ma wpływ na tzw. „wyciągnięcie się gwintu”. To jest ta ważna przyczyna dlaczego należy prawie zawsze wymieniać nakrętki.

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail w samochodach ciężarowych oraz osobowych

Przed całkowitym montażem wtryskiwacza grupy trzeciej (nowsze typy pojazdów, przeważnie po 2005 roku) należy jeszcze dokonać analizy ustawień wstępnych. Do tego służy zestaw pomiarowy, w którego wyposażeniu jest prasa wyciskająca podkładki regulacyjne, elektroniczny klucz dynamometryczny i specjalne urządzenie pomiarowe sterowane elektronicznie i ciśnieniem powietrza. Dane testowe otrzymujemy z oprogramowania.

Przykład kiedy kierowca zignorował nierówną pracę silnika stanowi poniższa fotografia z przetopionym tłokiem wskutek zawieszenia iglicy rozpylacza w pozycji otwartej.

Przykład kiedy kierowca zignorował nierówną pracę silnika stanowi poniższa fotografia z przetopionym tłokiem wskutek zawieszenia iglicy rozpylacza w pozycji otwartej.

Po tych ustawieniach należy skręcić wtryskiwacz odpowiednimi siłami (np. zbyt mocna siła skręcenia wtryskiwacza może skutkować krótszym przebiegiem do następnej naprawy nawet o 70%) i zamontować go na stół probierczy. Podczas przebiegu testu możemy na ekranie monitora kontrolować aktualny proces. Przy końcu pracy we wtryskiwaczach nowszej generacji należy wygenerować kody do ustawień wstępnych w silniku, które montujący ma wprowadzić.

BDS_Signet_3C_NEWTest kończymy wydrukiem protokołu, który dostaje klient wraz z wtryskiwaczami.

Interesuje Cię regeneracja wtryskiwaczy Common Rail? Napisz lub zadzowń do nas. Naprawiamy także wysyłkowo, a ofertę kierujemy w szczególności do mieszkańców Podkarpacia czyli miejscowości:

Tarnów, Pilzno, Jasło, Głogów, Dukla, Sanok, Lesko, Mielec, Nowa Dęba, Tyczyn, Rudnik, Nisko, Stalowa Wola, Sandomierz, Brzozów, Sokołów Młp., Glogów, Dynów, Przeworsk, Boguchwała, Gorlice, Nowy Sącz, Ustrzyki, Krosno, Lubaczów, Lublin, Przemyśl, Łańcut, Jarosław