Systemy PLD – Bosch, najczęściej spotykane w dużych silnikach maszyn oraz w pojazdach ciężarowych i ciągnikach rolniczych.

 

PLD w skrócie możemy opisać: pompa-przewód-wtryskiwacz. Każda pompa jest przydzielona do jednego cylindra i jest sterowana indywidualnie poprzez system EDC. Napęd pompy jest zewnętrzny, to znaczy że pompa jest osadzona w komorach bloku i napędzana wałkiem krzywkowym który jest elementem silnika. Aby uniknąć strat czasów związanych z przepływem paliwa pod zmiennym ciśnieniem, wszystkie przewody od pompy PLD do wtryskiwacza są Czytaj Więcej

uszkodzenia turbosprężarek

Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek

Korzyści płynące z zastosowania doładowania turbosprężarkowego są następujące:

– Silnik z turbosprężarką w porównaniu z silnikiem o identycznej mocy, bez turbodoładowania, zużywa mniej paliwa, a wykorzystana energia wylotu spalin przyczynia się do podniesienia sprawności takiego silnika. Z kolei z powodu mniejszej pojemności skokowej, starty ciepła i tarcia są mniejsze.
– W silniku z doładowaniem turbosprężarkowym wartość momentu obrotowego może być powiększana, dzięki wysokiemu wzrostowi momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika. Pełna moc silnika utrzymywana jest nawet przy niższych obrotach silnika. Dlatego, wspinając się pojazdem na wzgórze nie trzeba redukować biegu i wolniej traci się prędkość. Czytaj Więcej

Regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy

Trochę historii:

Pompa wtryskowa Deutz

Pompa wtryskowa Deutz do silnika stacjonarnego

Odkąd zaczęto produkować pojazdy z napędem silnikowym, wymyślano przeróżne jednostki napędowe i paliwa do nich stosowane. W latach dwudziestych XX wieku za przyszłość w motoryzacji uznano silniki diesla, a w temat mocno uderzył Robert Bosch. W 1922 roku rozpoczęły się prace na całego, a już w 1924 roku testowano pompę wtryskową w samochodzie ciężarowym.

Czytaj Więcej

Mocno uszkodzony korpus wtryskiwacz CR firmy Bosch

Mocno uszkodzony korpus wtryskiwacz CR firmy Bosch

Zdemontowany wtryskiwacz poddajemy dokładnej weryfikacji wizualnej, a następnie przeprowadzamy oczyszczanie takiego podzespołu z nagarów silnikowych, stwardniałej sadzy i zanieczyszczeń różnego pochodzenia. Najpierw kontynuujemy oczyszczanie tradycyjnymi metodami. Do elementów korpusu używamy miękkiej szczotki drucianej, a następnie oczyszczamy w myjce wstępnej z odpowiednim środkiem czyszczącym, lub np. naftą. Podczas tych czynności otwory wlotu i wyloty paliwa są zabezpieczone specjalnymi korkami. Ma to zapobiec przedostawaniu się potencjalnych zanieczyszczeń do wnętrza wtryskiwacza CR. Czytaj Więcej

Turbosprężarką nazwiemy urządzenie składające się z części turbinowej i sprężarkowej. Posiada napędzający wirnik turbiny i wirnik sprężarkowy. Oba wirnik sąSONY DSC osadzone na wspólnym wale. W większości wirnik turbiny jest na stałe zespolony w wałkiem, co jest potrzebne ze względu że z tej strony występuje wysoka temperatura napędzających wirnik spalin. Wirnik sprężarkowy jest elementem demontowalnym, mocowanych ściśle na wałku i zazwyczaj utrzymany za pomocą nakrętki. Wałek jest osadzony na łożyskach ślizgowych, bardzo rzadko na innych łożyskach np. igiełkowych (turbosprężarka IHI, Opel). Wirniki są osadzone w ślimakowych obudowach połączonych z kolektorami; wydechowym i ssącym.

Czytaj Więcej

Wózki widłowe oraz inne urządzenia budowlane najczęściej posiadają silnik diesla. Silniki te są wysterowane układami wtryskowymi różnych producentów, w tym Stanadyne, Bosch, Delphi, Yanmar, Lucas, Roto Diesel, American Bosch, Cummins, Motorpal, Denso, Zexel i innymi.

Czytaj Więcej

regeneracja pop wtryskowych wola heschelRegeneracja Pomp Wtryskowych Wola Heschel

W firmie Hoffman można naprawić pompy wtryskowe oraz turbosprężarki do stacjonarnych silników firmy PZL Wola-Heschel. Tego typu silniki stosuje się przeważnie w przemyśle budowlanym, wydobywczym, a także na statkach, w czołgach i agregatach prądotwórczych. Także, jednostki napędowe Wola o ( np. X6AP oraz H8A) można spotkać w lokomotywach spalinowych. W dawnych silnikach Wola, montowane były pompy wtryskowe firmy WZM (WUZETEM) z Warszawy. Obecnie stosowane są różne nowe rozwiązania wtrysku paliwa. Czytaj Więcej

Pompy wtryskowe Wola – regulacja na stole probierczym:

Czytaj Więcej

naprawa regeneracja i sprzedaż pomp wtryskowych rzeszówNaprawa, Regeneracja Sprzedaż Pomp Wtryskowych – Rzeszów

Nasz serwis oferuje usługi z zakresu:
– naprawa pomp wtryskowych
– regeneracja pomp wtryskowych
– serwis i sprzedaż pomp wtryskowych wszystkich firm do wielu marek samochodów Czytaj Więcej

Wstępne badanie wtryskiwacza Denso do toyoty – taka usterka wtryskiwacza (wyciek na zewnątrz) w niedługim czasie może doprowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego i spowodowanie zatarcie silnika.

Wtryskiwacze te są osadzone pod pokrywą zaworów i wyciek na zewnątrz wprowadza olej napędowy do oleju silnikowego.

Resztę zobaczysz na filmiku.

 

 

Wybrane Wtryskiwacze Denso, które często sprawdzamy w naszej firmie:

23670-30150, 23670-27030, 23670-0R040, TJBB01901D, 8-97376270-3, 9-97376270-2, 6C1Q-9K546-AC, 23670-27020, 23670-0R160, 23670-0G010, 23670-3013, 23670-30150, 23670-30140, 23670-30280, 23670-0R020, 096500-5001, 096500-5020, 096500-0160, 096500-0170, 096500-0310, 096500-2310, HU096500-6000, HU096500-6020, 096500-0180, 096500-0130, 6C1Q-9K546-AC, 6C1Q-9K546-BB, 6C1Q-9K546-AB, 23670-E0510, 8-98159583-0, 8-98011604-1, RE516540, RE520333, 294000-0050, 095000-5480, RE533505, 1G410-53051, 294000-1290, 6C1Q-9K546-BC, HU095000-5170, HU095000-6240, 16600-MB400, 16600-5X000, HU095000-6130, 8-97376270, 8-97376270, 5-5567729C-A

SONY DSC