Hoffman – Barłoga podczas HRSMP Motul – Memoriał Kuliga Bublewicza- film

Załoga Hoffman – Barłoga podczas Rajdu Memoriał Kuliga i Bublewicza we Wieliczce w kwietniu 2017 roku

Zobacz także jak użytkować turbosprężarkę Czytaj Więcej

Serwis turbosprężarek i turbin

Historia Turbosprężarek

regeneracja turbosprężarekW latach 1885 do 1896, konstruktorzy z Niemiec – G. Daimler oraz R. Diesel prowadzili badania mające na celu zwiększenie mocy silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, za wykorzystaniem sprężonego powietrza. Tak też powstały pierwsze turbosprężarki, które jednak początkowo były przeznaczone tylko do dużych silników i pojazdów ciężarowych. Dopiero Szwajcarowi A. Buchi w 1952 r. udało się połączyć turbo z wydechem spalin, co w rezultacie pozwoliło zwiększyć moc silnika o prawie 40 procent. Jednak to dopiero rok 1978, w którym na rynku pojawił się Mercedes Benz z silnikiem wyposażonym w turbodoładowanie sprawił, że zaczęto powszechniej stosować turbosprężarki w samochodach osobowych.

Zalety turbosprężarki

Czytaj Więcej

Naprawa Turbosprężarek – Turbo, Turbin

Naprawa Turbosprężarek

Pierwszy system turbodoładowania pojawił się już w 1905 r., a opatentował go Szwajcar, dr Alfred Büchi. Trzydzieści trzy lat później takie rozwiązanie zostało zastosowane w samochodzie ciężarowym, natomiast w 1973 r. Saab i Lotus zaczęły stosować turbo w pojazdach osobowych.

Obecnie turbosprężarki można znaleźć w większości pojazdów z silnikiem diesla i w coraz liczniejszych pojazdach benzynowych. Są one montowane w samochodach osobowych (m.in. Audi, Volkswagen, Mazda, Fiat, Ford, Toyota, Skoda, Seat, Kia) ciężarówkach (Daf, Autosan, Iveco, Man, Star, Mercedes, Scania), maszynach rolniczych oraz maszynach budowlanych (Atlas, Claas, Case, Massey Ferguson, Perkins, JCB, New Holland, Cat, Caterpillar). Czytaj Więcej

Regeneracja i naprawa turbosprężarek

Naprawa i regeneracja turbosprężarek

Chociaż brzmi to skomplikowanie – zasadę działania turbosprężarki nie tak trudno zrozumieć. Jest to urządzenie składające się z dwóch wirników umieszczonych na wale, z których jeden znajduje się w układzie wydechowym a drugi w układzie dolotowym. Pierwszy wirnik jest napędzany energią spalin, drugi natomiast został wyposażony w specjalnie wyprofilowane łopatki, napędzane ruchem obrotowym wału, co z kolei umożliwia wtłoczenie do powietrza do silnika, pod ciśnieniem znacznie wyższym niż ciśnienie atmosferyczne.

Naprawa i Regeneracja Turbosprężarek

Turbosprężarka td

Turbosprężarka przyczynia się więc do wydajniejszej pracy silnika, co z kolei sprawia, że coraz więcej nowych silników diesla oraz część pojazdów benzynowych jest wyposażona w te urządzenia. Niestety, oprócz niewątpliwych zalet jak zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie poziomu hałasu silnika czy mniejsza toksyczność spalin, turbosprężarki mają również swoje wady, których nie da się do końca wyeliminować.

Do najczęstszych przyczyn wywołujących uszkodzenia turbosprężarek należy za wysokie ciśnienie oleju silnikowego lub zbyt małe ciśnienie układu smarującego. Bardzo często zdarza się również zanieczyszczony olej, filtr oleju jak również wchłonięcie obcego ciała do jednej z komór wirujących. W takich sytuacjach, jak również w bardziej złożonych usterkach konieczna jest regeneracja i naprawa turbosprężarek.

Jak ograniczać uszkodzenia turbosprężarki?

Aby ograniczyć ewentualne uszkodzenia turbosprężarki warto pamiętać o kilku istotnych zasadach:
– nie wyłączaj sinika, który pracuje na wysokich obrotach;
– wymieniaj olej i filtry regularnie, zgodnie z instrukcją,
– sprawdzaj filtr powietrza przy wymianie oleju;
– uruchamiając silnik, odczekaj kilkanaście sekund zanim zwiększysz jego prędkość obrotową.

Naprawa i Regeneracja Turbosprężarek

Oczywiście nawet prawidłowe postępowanie nie daje nam gwarancji, że turbosprężarka w naszym samochodzie będzie działać bez zarzutu cały czas. Jeśli napotkamy na jakąkolwiek usterkę silnika, powinniśmy natychmiast zgłosić się do mechanika, gdyż dalsza eksploatacja takiego silnika może wpłynąć na nieprawidłowe działanie turbosprężarki, a wtedy pozostanie nam już tylko znaleźć serwis, w którego zakresie znajduje się regeneracja i naprawa turbosprężarek, (turbiny, turbo)

Turbosprężarki

turbosprężarka - regeneracja, naprawa, sprzedażChcesz kupić turbosprężarkę? KLIKNIJ TUTAJ W ofercie:
IHI, GARRET, HOLSET, SCHWITZER, KKK, TOYOTA, HITACHI

W ostatnich latach pojawiła się tendencja stosowania doładowania w silnikach samochodowych. Przemawiają za tym różne względy, jak: zwiększenie mocy silnika, zmniejszenie toksyczności spalin, zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie poziomu hałasu silnika, utrzymanie dobrych warunków spalania na wyższych wysokościach n.p.m., a także polepszenie elastyczności silnika przy niższych jego obrotach. Czytaj Więcej

Dla większości użytkowników samochodów naprawa turbosprężarki brzmi bardzo skomplikowanie. Tak jest rzeczywiście. Mechanik ogólny nie poradzi sobie z naprawą ponieważ musi posiadać dodatkową wiedzę technologiczną i urządzenia diagnostyczne oraz naprawcze.

Turbosprężarka

Turbosprężarka

Opiszę w jaki sposób regeneruje się turbosprężarkę, która w ostatniej dekadzie przechodzi swój renesans i jest montowana właściwie w ponad 80% silników diesla i w coraz większej grupie pojazdów z silnikiem benzynowym. Szczególnie jest to powiązane z normami spalin, w tym Euro 6. Ciekawymi rozwiązaniami są połączenia dwóch turbosprężarek w układ Biturbo i Twin Turbo. Biturbo jest starym rozwiązaniem stosowanym nawet w ciężarowych rosyjskich pojazdach w latach siedemdziesiątych, w silnikach widlastych. Takie rozwiązanie, chociaż rzadziej jest też stosowane w silnikach rzędowych. Czytaj Więcej

uszkodzenia turbosprężarek

Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek

Korzyści płynące z zastosowania doładowania turbosprężarkowego są następujące:

– Silnik z turbosprężarką w porównaniu z silnikiem o identycznej mocy, bez turbodoładowania, zużywa mniej paliwa, a wykorzystana energia wylotu spalin przyczynia się do podniesienia sprawności takiego silnika. Z kolei z powodu mniejszej pojemności skokowej, starty ciepła i tarcia są mniejsze.
– W silniku z doładowaniem turbosprężarkowym wartość momentu obrotowego może być powiększana, dzięki wysokiemu wzrostowi momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika. Pełna moc silnika utrzymywana jest nawet przy niższych obrotach silnika. Dlatego, wspinając się pojazdem na wzgórze nie trzeba redukować biegu i wolniej traci się prędkość. Czytaj Więcej

Турбокомпресором є пристрій, що складається з турбінної і компресорної частин. Має нагнітаючий ротор турбіни і компресора. Обидва ротори посаджені на спільному валу. Ротор турбіни, переважно постійно з’єднаний з валом, що потрібно з огляду на те, що з цієї сторони виступає висока температура, яка стимулює ротор вихлопних газів. Ротор компресора є елементом, який можна демонтувати, що встановлюється строго на валу і зазвичай, утримується за допомогою гайки. Посадка вала здійснюється на підшипниках ковзання, дуже рідко на інших підшипниках, напр. голкових (турбокомпресор IHI, Opel). Ротори посаджені у равликоподібних корпусах, поєднаних з випускним та всмоктувальним колекторами. Czytaj Więcej

turboХочеш купити турбокомпресор? КЛІКНУТИ ТУТ У пропозиці:
IHI, GARRET, HOLSET, SCHWITZER, KKK, TOYOTA, HITACHI

Насоси упорскування & інжектори

У останніх роках з‘явилися тенденції застосування заряду у двигунах автозасобів. Промовляють за тим різні приводи, напр. : збільшення моци двигуна, зменшення токсичності вихлопних газів, зменшення зносу палива, зниження рівня шуму двигуна, утримання умов зносу на вищих висотах н.р.м., а також покращення еластичності двигуна при нищих оборотах. Czytaj Więcej

Turbosprężarką nazwiemy urządzenie składające się z części turbinowej i sprężarkowej. Posiada napędzający wirnik turbiny i wirnik sprężarkowy. Oba wirnik sąSONY DSC osadzone na wspólnym wale. W większości wirnik turbiny jest na stałe zespolony w wałkiem, co jest potrzebne ze względu że z tej strony występuje wysoka temperatura napędzających wirnik spalin. Wirnik sprężarkowy jest elementem demontowalnym, mocowanych ściśle na wałku i zazwyczaj utrzymany za pomocą nakrętki. Wałek jest osadzony na łożyskach ślizgowych, bardzo rzadko na innych łożyskach np. igiełkowych (turbosprężarka IHI, Opel). Wirniki są osadzone w ślimakowych obudowach połączonych z kolektorami; wydechowym i ssącym.

Czytaj Więcej