Porsche Audi V6

Porsche - komora silnika

 

Porsche Caeynne 3.0 Diesel

Porsche Caeynne numer VIN: WP1ZZZ92ZBLA…, WP1ZZZ92ZCLA…,

Porsche Macan 3.0 Diesel S od 2014 roku, poj. silnika 2967 cm  (na bazie Audi Q5)

Porsche Panamera 3.0 od 2011 roku

 

 

 

 

Coraz popularniejszymi autami wyższej klasy są Porsche Caeynne, Panamera oraz Macan. Są to auta spokrewnione z Volkswagenem Touareg, czy Audi Q5 jednak wielu użytkowników uważa Porsche za pojazd lepszy od samochodu grupy czyli VW.

Caeynne jest produkowany od 2002 roku, a po lifcie od 2010 roku i wyposażono go w kilka silników benzynowych i diesla:

Silnik benzynowe posiadają bezpośredni wtrysk paliwa i są o pojemnościach 3.0 l, 3.0l w wersji hybrydowej, 3.6l,  4.5l V8 turbo, 4.8l GTS, S i turbo S. Silniki diesla to 3.0l V6 i 4.2l.

Warto tutaj wspomnieć, że Porsche Caeynne Turbo z silnikiem 4.8l (model po 2010 roku) posiada przyśpieszenie od 0-100km/h 4,7 sekundy a maksymalna prędkość dochodzi do 278 km/h.

W przypadku diesla osiągi przyśpieszenia są nieco mniejsze bo wahają się w zależności od modelu i rocznika pomiędzy 5,4, a 8,3 sekundy od 0-100 km/h. Jednak i tak to jest oszołamiające przyśpieszenie porównując nawet do usportowionego Citroena DS3 Racing który setkę osiąga w 6,5 sekundy.

Silniki Diesla w Porsche – usterki i zalecenia do układu common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi

Porsche Audi V6

Porsche nie jest znany z silników diesla, jednak w obecnych czasach, kiedy ten system stał się bardzo popularny ów marka także sięgnęła po tego typu jednostki napędowe (rok 2008/09).

Często spotykanym silnikiem jest wysokoprężny silnik V6 3.0l  rodem z volkswagena. Jest on wyposażony w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Stosowana pompa paliwowa jest firmy Bosch, model CP4. Także wtryskiwacze są Boscha, a elementem wykonawczym jest piezoelektryk wysterowany przez sterownik systemu EDC 17CP44.

Pompa Cp4Opisany powyżej układ paliwowy jest bardzo precyzyjny w ustaleniu dawek paliwa, jednak posiada także wady.  Do takich wad można zaliczyć usterkowość pomp wysokiego ciśnienia CP4. Znajduje się tam to dwutłoczkowa pompa, z wałkiem krzywkowym z dwoma krzywkami (numer technologiczny CP4HS2/L75/40-S i jeden z numerów katalogowych 0445010669). Podczas jednego obrotu wałka następują cztery cykle tłoczenia zsynchronizowane z suwami pracy i wtryskiwaczami według kolejnych cylindrów. Taki układ powinien powodować  zmniejszoną pulsacje ciśnienia, a jednocześnie bardziej równomierne obciążenie napędu pompy. Pomimo tego zastosowanie dwóch sekcji o wysokich możliwościach wytworzenia ciśnienia paliwa wpływa na zużycie rolek popychacza. Dotychczasowe układy CR posiadały  pompy o trzech tłokach (np. CP1 i CP3) i to powodowało lepsze rozłożenie sił. Pod wpływem dużego ciśnienia i prędkości obrotowej rolka pompy CP4 traci właściwości utwardzenia i zaczyna generować opiłki. Zaraz za nią usterce ulega wałek krzywkowy. W pompie generowane są opiłki, które z paliwem dostają się na wtryskiwacze, lub zawór sterujący i powodują ich uszkodzenia. Popychacz tłoczka pompy jest typu rolkowego co zmniejsza tarcie pomiędzy krzywką a tłoczkiem. Niestety nieprawidłowe paliwo, o złym składzie chemicznym, lub zanieczyszczeniami wewnątrz i tak spowoduje powyższe usterki.

W przypadku pomp Bosch CP4 jest możliwość sprawdzenia i regeneracji (od 2015 roku), a wyłączność na to posiadają Bosch Diesel Serwisy. Do testowania wtryskiwaczy używa się stołów probierczych typu EPS708, EPS 815, lub EPS205 firmy Bosch.

Wtryskiwacze przechodzą test, który jest zaprogramowany przez stół probierczy. Jeden z pierwszych elementów sprawdzenia to kontrola szczelności przylgni stożkowej (szczelność iglicy). Urządzenie wykonuje to wtłaczając wysokie ciśnienie do wtryskiwacza, który nie jest wysterowany elektrycznie. Część końcówki wtryskiwacza musi wtedy być całkowicie sucha. Jakikolwiek przeciek eliminuje wtryskiwacz jako uszkodzony.

Wtryskiwacz piezoelektryczny - rysunekJest to najczęstsza przyczyna zwiększonego stanu oleju w silniku, tzw. dwa stany oleju. Dzieje się tak dlatego, że wtryskiwacze po wtrysku głównym nie domykają się w pełni i następuje dokroplenie nierozpylonego paliwa do komory spalania podczas kolejnych suwów tłoka. Takie nierozpylone paliwo nie jest w pełni spalone i wraz z filmem olejowym na tulei cylindra przedostaje się do skrzyni korbowej, czyli do oleju. Podobna usterka (dwa stany oleju) pojawia się kiedy system wchodzi w tzw. system oczyszczania układu katalicznego, niezgodnie z teorią oprogramowania. Dzieje się tak wtedy kiedy sterownik odczytuje błędne informacje  z czujników, np. z czujnika temperatury spalin który może mieć uszkodzenie np: zbyt wysoka temperatura spalin. Uruchomiony jest wtedy dotrysk paliwa po suwie spalania. Jeśli oczywiście jest to zgodne z rzeczywistością to po takim oczyszczeniu układ powraca do normalnej pracy, a zwiększenie paliwa w oleju jest znikome i niegroźne dla silnika. Gorzej jest wtedy gdy przy uszkodzeniu odczytu z czujnika taka usterka pojawia się długotrwale. Wtedy dotrysk następuje cały czas. Usterka nie jest też łatwa do wykrycia przez mechanika ponieważ system uważa to za naturalne i nie podaje żadnego błędu w odczycie. Odnalezienie awarii jest tylko w gestii diagnosty, który musi odpowiednio zinterpretować dane rzeczywiste ze sterownika  (np. odczytując usterkę testerem KTS 440). Dużą rolę odgrywa wywiad z użytkownikiem auta, który podczas rozmowy może diagnostę naprowadzić na kierunek poszukiwań. Jest to bardzo ważne i może obniżyć czas i koszt naprawy.

 

Filmik pokazujący test wtryskiwacza piezoelektrycznego znajdującego się mi. w Porsche:


Numery niektórych elementów układy wtryskowego w autach Porsche:

 

Czujnik:  stukowy 0261231173, 99760612100, 0281004148 lambda, 0281006005, 059130758k.

Świeca żarowa: 0250403009, 059963319M,059963319F, 0281003087 sterownik,

Uszczelniacz: F00VP01004, 95511091900, 059130519, 95810674902, 059103113G,

Sterownik: 0281016342, 0281015887, 7L5907401, 9556180310. 95561860310,

Pompa: CP4 0445010669, 0986437404, 0445010685, 059130755BD, 95811031621, 0445010675, 059130755CB, CP4HS2/L75/40-S, 0986437418, 95811031630, 057130755AE (silnik 4.2S), 057130764AE zawór listwy,  0445010673, 95811031622, 059130755BS, 0445010686, 17.50112.50.0, 1750112500 pompa paliwa, 0281002858 zawór,  0445010646, CR/CP4S2/R65/40S, 0445010673, 0445010685, 0445010611,

Wtryskiwacz: 0986435413, 059130277CD, CR/IPL19/ZEREAK65S,  0986435357, 0986435361, 0445117022, 0445117022, 0445117021,

Podobne systemy common rail znajdują się w:

Volkswagen phaeton 3.0TDI 4motion,

Volkswagen  Touareg 3.0TDI,

Audi A4 2.7TDI

Audi A4  3.0TDI rok 2008-

Audi A5 2.7TDI

Audi A6 2.7TDI

Audi A6 3.0TDI

Audi Q5 3.0TDOI od 2008 roku

Audi A6 Allroad 2.7TDI od 2008 roku

Audi Q7 3.0TDI od 2007 roku

 

Widoczne opiłki w układzie

Popularnymi silnikami w samochodach wyższej klasy grupy Volkswagen są sześciocylindrowe modele diesla w układzie V o pojemnościach 2.5 l, 2.7l oraz 3.0l , 3.1 i mniej znane 4.1l , 4.2l , 6.0l.

Silnik 2.5l stosowano od połowy dziewięćdziesiątych lat do 2005 roku, a najczęściej można go spotkać w samochodach Audi A4, A6 i A8 TDI. Zastosowano tam tradycyjny układ zasilania z pompą wtryskową i mechanicznymi dwustopniowymi wtryskiwaczami Bosch (DHK). Czytaj Więcej

51. Barbórka – Hoffman Kielar w Polonezie 2000

Przygotowania samochodu rozpoczęły się w październiku, zaraz po ostatnim stracie w GSMP Korczyna. Doregulowaliśmy silnik, zamontowaliśmy osprzęt rajdowy i dodatkowe oświetlenie. Wszystko szło do przodu, ale każdy próbny wyjazd kończył się dziwnymi usterkami. Najpierw pękła metalowa rurka płynu chłodzącego, potem problemy ze zbyt wysokim ciśnieniem oleju, a podczas testów jako „zerówka” w KJS Krosno urwały się drążki reakcyjne w tylnym zawieszeniu. Wraz z pilotem wzięliśmy to za dobry znak co ma się zepsuć, niech zepsuje się teraz. Ten pozytywny sposób myślenia zdał egzamin, bo nie odnotowaliśmy żadnej poważnej awarii podczas rajdu.

51 Barborka Polonez hoffman kielar (2)Jeżdżąc głównie w okresie wiosenno-letnim nie przygotowałem się do Barbórki pod względem zimowym. Po prostu liczyłem na dobrą passę, że zima przyjdzie po siódmym grudnia. Jak wszyscy zauważyli zima zaatakowała już piątego grudnia, a polonez został bez odpowiednich opon. Takaż moja głupota i liczenie na szczęście. Ale szczęścia tego nam nie zabrakło, bo po przejechaniu odcinka pokazowego, w piątek na Bemowie zacząłem główkować. Zadzwoniłem do kolegi z Automobilklubu Rzeszowskiego Łukasza Gwiazdy, który startował w Citroenie DS3 z Raczkowskim, zapytując czym przyjechał do Warszawy. Jak wspomniałem szczęście nam dopisało, bo Łukaszowi za transport służył fiat punto z trzyletnimi zimówkami.

W sobotę tuż przed startem, punto majestatycznie stało na kobyłkach, przed stadionem narodowym. Polonez za to był przystrojony w wąsko rozstawione koła i przypominał trochę kaczkę.

W ten sposób rozpoczęła się nasza sobotnia przygoda. Pierwszy start w Rembertowie. Jazda bardzo ostrożna, jakieś błędy, czas dwudziesty z kolei. Potem Cytadela, czas byle jaki, ale na Bemowie już lepiej. Wraz z pilotem Patrykiem ustaliliśmy że jedziemy spokojnie, ale precyzyjnie. To zaczęło dawać efekty. Co przejazd przesuwaliśmy się o jeden wynik do przodu.

Jeśli chodzi o odcinki oesowe to warto zwrócić uwagę, że były zorganizowane w miarę kompaktowo. Zimowa aura sprawiła, że podczas pierwszych startów nie wiedzieliśmy do końca na co możemy liczyć. Było ślisko, ale większość zagrożonych punktów opisaliśmy podczas zapoznania. Jednego nie przewidzieliśmy. Na odcinku Cytadela, tuż przy mecie była błotno-śniegowo-lodowa ślizgawka, co spowodowało długie ślizganie. Warto było zwrócić uwagę, że większość startujących samochodów w legendach miało tylny napęd, co przy śliskiej i krętej drodze dawało efekty jazdy bokami.

Miłym akcentem dla zawodników była możliwość wcześniejszego wjazdu na serwis. Tam czekała na nas kiełbaska i możliwość ogrzania się na swoim stanowisku. Wracając na serwis drugim razem zdziwiliśmy się gdzie jest nasz namiot. No cóż okazało się że został złożony, przy pomocy naszych i innych mechaników, którzy w samą porę pomogli utrzymać namiot. Mocno wietrzna pogoda prawie uniosła cały nasz majdan wraz z obsługą. Mechanicy zastanawiali się czy nie polecieć, bo w końcu mogli stadion narodowy z lotu ptaka zobaczyć, ale w końcu zrezygnowali.

A wracając do meritum; spokojna i precyzyjna jazda zaowocowała przyzwoitym wynikiem, trzynastym miejscem w generalce i drugim w klasie FSO.

Tutaj warto bardzo podziękować głównemu orędownikowi historycznych samochodów w Barbórce, Markowi Pawłowskiemu i jemu sprzyjającym.

Dziękuję za współpracę w roku 2013 firmie Berner, programowi Automobilni, Gazecie codziennej Nowiny, Gminie Boguchwała, Jakubowi Żołędowskiemu – Kronika Rajdów, firmie Bosch, obsłudze Zdzisławowi Wróblowi i Zdzisławowi Jacek, a także wszystkim sympatykom marki FSO, kibicom w tym sympatykom SAAB 96 do którego jeszcze powrócę.

EPS 200 do piezoelektrycznych wtryskiwaczy

W drugiej połowie 2014 roku, firma Bosch, zaprezentuje nowy stół probierczy serii EPS o nazwie EPS 205. Kompaktowy próbnik stołowy będzie rozszerzeniem urządzenia EPS 200 o możliwość diagnostyki wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Zapowiedziane urządzenie w dużej mierze opierać się będzie na wspomnianej już \”dwusetce\”, co oznacza, że jej użytkownicy będą mogli doposażyć się w rozszerzenie modernizujące próbnik 200 do wersji 205, bez konieczności zakupu kompletnego urządzenia (które również będzie dostępne w sprzedaży). Jak utrzymuje producent cena samego rozszerzenia nie będzie wyższa od różnicy kwoty pomiędzy kompletnym stołem EPS 200, a EPS 205. Informacja o EPS 200: http://esklep.hoffman.auto.pl/product_info.php?products_id=3349

Więcej informacji: Patryk Kielar tel. +48 502 430 150 Hoffman Serwis Samochodowy ul. Armii Krajowej 18 35-307 Rzeszów www.hoffman.auto.pl

Wtryskiwacze Toyota Denso

Dla samochodów marki Toyota głównymi producentami układów wtryskiwaczy Common Rail są firmy Denso i Bosch. Najwięcej jednak systemów do Toyoty trafia firmy Denso, ponieważ właścicielem tej firmy jest Toyota. Wtryskiwacze Denso są indukcyjne, oraz piezoelektryczne. W popularnych pojazdach, jak Toyota Yaris, RAW 4, Verso, Avensis znajdziemy układy CR indukcyjne.Wtryskiwacze Denso do Toyoty

John Deere – Usterki Pomp Wtryskowych

Większość pomp wtryskowych montowanych w silnikach John Deere jest układu Bosch-a. Pompy tam montowane to przeważnie typy P, lub H, o konstrukcji rzędowego montażu sekcji tłoczących. Regulatory we wcześniejszych modelach były mechaniczne wielozakresowe RQV, lub rzadziej RSV i RQVK. W modelach nowszych zastosowano regulatory sterowane elektronicznie (system EDC) np. RE30. Czytaj więcej o usterkach pomp wtryskowych John Deere

Naprawa wtryskiwaczy i pomp wtryskowych w szynobusach i lokomotywach

Na szynach pojawiło się wiele nowych szynobusów i lokomotyw spalinowych. W większości starszych modeli znajdują się silniki WOLA. W obecnie produkowanych oprócz WOLI montowane są silniki Iveco, Raba, Man, MTU i inne. Pompy wtryskowe, znajdujące się w tych silnikach przeważnie są rzędowe producentów Wuzetem, WSK Mielec, Bosch. Firma Bosch stosuje pompy wielkości P, H, w regulatorami RQ, RQV, RQVK czasem RSV. Nowsze modele sterowane są elektronicznym systemem EDC. Coraz wyższe wymogi ekologiczne wymuszają na producentach montowanie najnowszych układów zasilania, w tym common rail.

Więcej na http://www.hoffman.auto.pl/wtryskiwacze-pesa-raba-kolzam-mtu.html

Katalog turbosprężarek do pojazdów ciężarowych

Zestawienie turbosprężarek do pojazdów ciężarowych, ciągników rolniczych i silników stacjonarnych najczęściej występujących na polskim rynku. Nasza firma specjalizuje się od 1994 roku w regeneracji turbosprężarek, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów użytkowych.

Montujemy części oryginalne. Nie toczymy i nie dorabiamy tulejek i pierścieni. Nie montujemy części chińskich, a jednak utrzymujemy niewygórowaną cenę usługi. Katalog Turbosprężarek do Cieżarówek, Maszyn Rolniczych i Urządzeń Przemysłowych

Nowe KTS 8xx raz oferta leasingowa 103 procent

Leasing 103%- Podstawowe założenia:
– bardzo atrakcyjne warunki finansowe dla warsztatu- całkowity koszt leasingu 3% przez 3 lata,
– urządzenie wraz z oprogramowaniem na cały okres leasingu
– zabezpieczeniem jest przedmiot leasingu, proste procedury – minimum formalności (brak wymogu zaświadczeń z US lub ZUS)
– prosta rejestracja klienta na stronie internetowej samodzielnie przez warsztat lub handlowca dystrybutora
– zminimalizowany czas oczekiwania na decyzję o przyznaniu finansowania
– podpisanie wniosku leasingowego w siedzibie klienta

– KTS 890 DCU 130 + KTS 540 + FSA 500 0 684 400 890
– KTS 840 DCU 130 + KTS 540 0 684 400 840
– KTS 870 DCU 130 + KTS 570 0 684 400 870

Ceny nowych KTS 8xx
– KTS 840 0 684 400 840 – 25.900,- PLN netto
– KTS 870 0 684 400 870 – 31.500,- PLN netto
– KTS 890 0 684 400 890 – 38.900,- PLN netto

Zestawy:
1. KTS 200 z SD
2. KTS 340 z SD / SD+SIS)
3. KTS 540 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
4. KTS 570 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
5. KTS 840 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
6. KTS 870 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
7. KTS Truck z ESI Truck
8. KTS 800 Truck z ESI Truck

Przykłady:
KTS 540 z ESI SD
Opłata wstępna – 1620,00 zł
Miesięczna rata- – 426,48 zł
Wykup – 162,00 zł
Razem to tylko 508 zł więcej niż cena katalogowa

KTS 340 z ESI SD+SIS
Opłata wstępna – 2870,00 zł
Miesięczna rata- – 755,56 zł
Wykup – 287,00 zł
Razem to tylko 901 zł więcej niż cena katalogowa

Promocja Bosch KTS 200

Wraz z rozpoczęciem Targów Techniki Motoryzacyjne Poznań 2012 rozpoczynamy wraz z firmą Bosch akcję promocyjną KTS 200 + oprogramowanie jednorazowe + kabel UNI 4.

Zasady akcji: akcja promocyjna polega na sprzedaży KTS 200 z oprogramowaniem jednorazowym (Diagnoza Sterowników SD) oraz przewodem uniwersalnym. Klient może zamówić dodatkowo zestaw kabli pomiarowych (BMW, Citroen, Peugeot, Fiat, Toyota Avensis, VW/Audi, MB, MB Sprinter, Atego, Actros, końcówki pomiarowe).

Przeczytaj więcej o testerach diagnostycznych Bosch KTSBosch KTS 200

Okres trwania akcji:
12.04 – 15.10.2012*
*) Ilość sztuk ograniczona

KTS 200 (0 684 400 210) – CENA PROMOCYJNA – 6900 zł netto
ESI[tronic] wersja jednorazowa OTP (1 987 P12 210) – CENA PROMOCYJNA – 1800 zł netto
Kabel uniwersalny UNI (1 684 463 539) – CENA PROMOCYJNA – 200 zł netto

Dodatkowo można zamówić:
Zestaw kabli (1 687 011 516) – CENA PROMOCYJNA 2500 zł netto

Dodatkowe informacje:
Dariusz Mikołajczyk tel 512 179 332