Serwis Diesel - Samochody Ciężarowe - Pompy Wtryskowe, Turbosprężarki, Wtryskiwacze - Naprawa i Regeneracja
Powered by

51. Barbórka - Hoffman Kielar w Polonezie 2000

2013-12-20 14:48:53,

autor

Przygotowania samochodu rozpoczęły się w październiku, zaraz po ostatnim stracie w GSMP Korczyna. Doregulowaliśmy silnik, zamontowaliśmy osprzęt rajdowy i dodatkowe oświetlenie. Wszystko szło do przodu, ale każdy próbny wyjazd kończył się dziwnymi usterkami. Najpierw pękła metalowa rurka płynu chłodzącego, potem problemy ze zbyt wysokim ciśnieniem oleju, a podczas testów jako „zerówka” w KJS Krosno urwały się drążki reakcyjne w tylnym zawieszeniu. Wraz z pilotem wzięliśmy to za dobry znak co ma się zepsuć, niech zepsuje się teraz. Ten pozytywny sposób myślenia zdał egzamin, bo nie odnotowaliśmy żadnej poważnej awarii podczas rajdu.

51 Barborka Polonez hoffman kielar (2)Jeżdżąc głównie w okresie wiosenno-letnim nie przygotowałem się do Barbórki pod względem zimowym. Po prostu liczyłem na dobrą passę, że zima przyjdzie po siódmym grudnia. Jak wszyscy zauważyli zima zaatakowała już piątego grudnia, a polonez został bez odpowiednich opon. Takaż moja głupota i liczenie na szczęście. Ale szczęścia tego nam nie zabrakło, bo po przejechaniu odcinka pokazowego, w piątek na Bemowie zacząłem główkować. Zadzwoniłem do kolegi z Automobilklubu Rzeszowskiego Łukasza Gwiazdy, który startował w Citroenie DS3 z Raczkowskim, zapytując czym przyjechał do Warszawy. Jak wspomniałem szczęście nam dopisało, bo Łukaszowi za transport służył fiat punto z trzyletnimi zimówkami.

W sobotę tuż przed startem, punto majestatycznie stało na kobyłkach, przed stadionem narodowym. Polonez za to był przystrojony w wąsko rozstawione koła i przypominał trochę kaczkę.

W ten sposób rozpoczęła się nasza sobotnia przygoda. Pierwszy start w Rembertowie. Jazda bardzo ostrożna, jakieś błędy, czas dwudziesty z kolei. Potem Cytadela, czas byle jaki, ale na Bemowie już lepiej. Wraz z pilotem Patrykiem ustaliliśmy że jedziemy spokojnie, ale precyzyjnie. To zaczęło dawać efekty. Co przejazd przesuwaliśmy się o jeden wynik do przodu.

Jeśli chodzi o odcinki oesowe to warto zwrócić uwagę, że były zorganizowane w miarę kompaktowo. Zimowa aura sprawiła, że podczas pierwszych startów nie wiedzieliśmy do końca na co możemy liczyć. Było ślisko, ale większość zagrożonych punktów opisaliśmy podczas zapoznania. Jednego nie przewidzieliśmy. Na odcinku Cytadela, tuż przy mecie była błotno-śniegowo-lodowa ślizgawka, co spowodowało długie ślizganie. Warto było zwrócić uwagę, że większość startujących samochodów w legendach miało tylny napęd, co przy śliskiej i krętej drodze dawało efekty jazdy bokami.

Miłym akcentem dla zawodników była możliwość wcześniejszego wjazdu na serwis. Tam czekała na nas kiełbaska i możliwość ogrzania się na swoim stanowisku. Wracając na serwis drugim razem zdziwiliśmy się gdzie jest nasz namiot. No cóż okazało się że został złożony, przy pomocy naszych i innych mechaników, którzy w samą porę pomogli utrzymać namiot. Mocno wietrzna pogoda prawie uniosła cały nasz majdan wraz z obsługą. Mechanicy zastanawiali się czy nie polecieć, bo w końcu mogli stadion narodowy z lotu ptaka zobaczyć, ale w końcu zrezygnowali.

A wracając do meritum; spokojna i precyzyjna jazda zaowocowała przyzwoitym wynikiem, trzynastym miejscem w generalce i drugim w klasie FSO.

Tutaj warto bardzo podziękować głównemu orędownikowi historycznych samochodów w Barbórce, Markowi Pawłowskiemu i jemu sprzyjającym.

Dziękuję za współpracę w roku 2013 firmie Berner, programowi Automobilni, Gazecie codziennej Nowiny, Gminie Boguchwała, Jakubowi Żołędowskiemu – Kronika Rajdów, firmie Bosch, obsłudze Zdzisławowi Wróblowi i Zdzisławowi Jacek, a także wszystkim sympatykom marki FSO, kibicom w tym sympatykom SAAB 96 do którego jeszcze powrócę.

EPS 200 do piezoelektrycznych wtryskiwaczy

2013-10-25 13:08:58,

P.Hoffman

W drugiej połowie 2014 roku, firma Bosch, zaprezentuje nowy stół probierczy serii EPS o nazwie EPS 205. Kompaktowy próbnik stołowy będzie rozszerzeniem urządzenia EPS 200 o możliwość diagnostyki wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Zapowiedziane urządzenie w dużej mierze opierać się będzie na wspomnianej już \"dwusetce\", co oznacza, że jej użytkownicy będą mogli doposażyć się w rozszerzenie modernizujące próbnik 200 do wersji 205, bez konieczności zakupu kompletnego urządzenia (które również będzie dostępne w sprzedaży). Jak utrzymuje producent cena samego rozszerzenia nie będzie wyższa od różnicy kwoty pomiędzy kompletnym stołem EPS 200, a EPS 205. Informacja o EPS 200: http://esklep.hoffman.auto.pl/product_info.php?products_id=3349 Więcej informacji: Patryk Kielar tel. +48 502 430 150 Hoffman Serwis Samochodowy ul. Armii Krajowej 18 35-307 Rzeszów www.hoffman.auto.pl

Wtryskiwacze Toyota Denso

2013-09-22 20:21:10,

Serwis Hoffman

Dla samochodów marki Toyota głównymi producentami układów wtryskiwaczy Common Rail są firmy Denso i Bosch. Najwięcej jednak systemów do Toyoty trafia firmy Denso, ponieważ właścicielem tej firmy jest Toyota. Wtryskiwacze Denso są indukcyjne, oraz piezoelektryczne. W popularnych pojazdach, jak Toyota Yaris, RAW 4, Verso, Avensis znajdziemy układy CR indukcyjne. Wtryskiwacze Denso do Toyoty

John Deere - Usterki Pomp Wtryskowych

2013-09-22 20:10:00,

Seriws Hoffman

Większość pomp wtryskowych montowanych w silnikach John Deere jest układu Bosch-a. Pompy tam montowane to przeważnie typy P, lub H, o konstrukcji rzędowego montażu sekcji tłoczących. Regulatory we wcześniejszych modelach były mechaniczne wielozakresowe RQV, lub rzadziej RSV i RQVK. W modelach nowszych zastosowano regulatory sterowane elektronicznie (system EDC) np. RE30. Czytaj więcej o usterkach pomp wtryskowych John Deere

Naprawa wtryskiwaczy i pomp wtryskowych w szynobusach i lokomotywach

2012-10-25 21:16:31,

Serwis

Na szynach pojawiło się wiele nowych szynobusów i lokomotyw spalinowych. W większości starszych modeli znajdują się silniki WOLA. W obecnie produkowanych oprócz WOLI montowane są silniki Iveco, Raba, Man, MTU i inne. Pompy wtryskowe, znajdujące się w tych silnikach przeważnie są rzędowe producentów Wuzetem, WSK Mielec, Bosch. Firma Bosch stosuje pompy wielkości P, H, w regulatorami RQ, RQV, RQVK czasem RSV. Nowsze modele sterowane są elektronicznym systemem EDC. Coraz wyższe wymogi ekologiczne wymuszają na producentach montowanie najnowszych układów zasilania, w tym common rail. Więcej na http://www.hoffman.auto.pl/wtryskiwacze-pesa-raba-kolzam-mtu.html

Nowe KTS 8xx raz oferta leasingowa 103 procent

2012-07-16 16:33:46,

Sprzedaż Hoffman

Leasing 103%- Podstawowe założenia:
- bardzo atrakcyjne warunki finansowe dla warsztatu- całkowity koszt leasingu 3% przez 3 lata,
- urządzenie wraz z oprogramowaniem na cały okres leasingu
- zabezpieczeniem jest przedmiot leasingu, proste procedury - minimum formalności (brak wymogu zaświadczeń z US lub ZUS)
- prosta rejestracja klienta na stronie internetowej samodzielnie przez warsztat lub handlowca dystrybutora
- zminimalizowany czas oczekiwania na decyzję o przyznaniu finansowania
- podpisanie wniosku leasingowego w siedzibie klienta

- KTS 890 DCU 130 + KTS 540 + FSA 500 0 684 400 890
- KTS 840 DCU 130 + KTS 540 0 684 400 840
- KTS 870 DCU 130 + KTS 570 0 684 400 870

Ceny nowych KTS 8xx
- KTS 840 0 684 400 840 - 25.900,- PLN netto
- KTS 870 0 684 400 870 - 31.500,- PLN netto
- KTS 890 0 684 400 890 - 38.900,- PLN netto

Zestawy:
1. KTS 200 z SD
2. KTS 340 z SD / SD+SIS)
3. KTS 540 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
4. KTS 570 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
5. KTS 840 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
6. KTS 870 z SD / SD+SIS / SD+SIS+P / SD+SIS+M / SD+SIS+M+P
7. KTS Truck z ESI Truck
8. KTS 800 Truck z ESI Truck

Przykłady:
KTS 540 z ESI SD
Opłata wstępna - 1620,00 zł
Miesięczna rata- - 426,48 zł
Wykup - 162,00 zł
Razem to tylko 508 zł więcej niż cena katalogowa

KTS 340 z ESI SD+SIS
Opłata wstępna - 2870,00 zł
Miesięczna rata- - 755,56 zł
Wykup - 287,00 zł
Razem to tylko 901 zł więcej niż cena katalogowa

Katalog turbosprężarek do pojazdów ciężarowych

2012-06-21 14:27:57,

Serwis Hoffman

Zestawienie turbosprężarek do pojazdów ciężarowych, ciągników rolniczych i silników stacjonarnych najczęściej występujących na polskim rynku. Nasza firma specjalizuje się od 1994 roku w regeneracji turbosprężarek, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów użytkowych.

Montujemy części oryginalne. Nie toczymy i nie dorabiamy tulejek i pierścieni. Nie montujemy części chińskich, a jednak utrzymujemy niewygórowaną cenę usługi. Katalog Turbosprężarek do Cieżarówek, Maszyn Rolniczych i Urządzeń Przemysłowych

Promocyja Bosch KTS 200

2012-06-19 11:18:11,

Serwis Hoffman

Wraz z rozpoczęciem Targów Techniki Motoryzacyjne Poznań 2012 rozpoczynamy wraz z firmą Bosch akcję promocyjną KTS 200 + oprogramowanie jednorazowe + kabel UNI 4.

Zasady akcji: akcja promocyjna polega na sprzedaży KTS 200 z oprogramowaniem jednorazowym (Diagnoza Sterowników SD) oraz przewodem uniwersalnym. Klient może zamówić dodatkowo zestaw kabli pomiarowych (BMW, Citroen, Peugeot, Fiat, Toyota Avensis, VW/Audi, MB, MB Sprinter, Atego, Actros, końcówki pomiarowe).

Przeczytaj więcej o testerach diagnostycznych Bosch KTS i Bosch KTS 200

Okres trwania akcji:
12.04 – 15.10.2012*
*) Ilość sztuk ograniczona

KTS 200 (0 684 400 210) - CENA PROMOCYJNA - 6900 zł netto
ESI[tronic] wersja jednorazowa OTP (1 987 P12 210) - CENA PROMOCYJNA - 1800 zł netto
Kabel uniwersalny UNI (1 684 463 539) - CENA PROMOCYJNA - 200 zł netto

Dodatkowo można zamówić:
Zestaw kabli (1 687 011 516) - CENA PROMOCYJNA 2500 zł netto

Dodatkowe informacje:
Dariusz Mikołajczyk tel 512 179 332

Usterki nawiewów w samochodach

2012-06-18 16:13:03,

Serwis Hoffman

Usterki nawiewów w samochodach Peugeot 307, 407, Citroen C5, Renault Laguna, Traffic, VW Passat, Audi A6, A8 i inne

Co raz bardziej rozbudowane układy klimatyzacji w samochodach są co raz częściej źródłem kłopotów dla właścicieli pojazdów. Podział na klika stref w kabinie (klimatyzacja dwustrefowa staje się powoli standardem a spotykamy już trzy i czterostrefowe) powoduje rozbudowę układów sterowania nawiewem w kabinie samochodu. I o ile usterki podstawowych elementów układu klimatyzacji (sprężarka, skraplacz, parownik, osuszacz, zawór rozprężny) są stosunkowo łatwe do zdiagnozowania i usunięcia, o tyle awarie klap sterujących przepływem powietrza w samochodzie należą do grupy usterek, których bez odpowiedniego sprzętu diagnostycznego i doświadczenia mechanika nie da się szybko wyeliminować.

Serwis klimatyzacji i nawiewów w samochodach osobowych. Zobacz naszą ofertę.

Regeneracja Wtryskiwaczy Common Rail

2012-05-14 21:53:18,

Serwis Hoffman

Kiedy zauważasz problem w pracy silnika diesla, nierówna, praca, spadek mocy, pogorszony rozruch, lub kiedy zaświeci się kontrolka to należy szybko skonsultować się z serwisem aby zapobiec następstwom wynikających z uszkodzenia wtryskiwaczy.

Podczas regeneracji wtryskiwaczy ważne jest zachowanie czystości. Poważne firmy producenckie jak Bosch, Delphi proponują serwisom wykonanie specjalnego CleanRoom-u do montażu wtryskiwaczy Common Rail. Jest to wskazane, ponieważ niektóre z elektronicznych urządzeń pomiarowych są bardzo czułe na zanieczyszczenia i zmiany temperatur.

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail w samochodach ciężarowych oraz osobowych

Tester Wtryskiwczy Magneti Marelli DS 2

2012-05-14 21:41:52,

Serwis Hoffman

Urządzenie DS2 pozwala na diagnozowanie i późniejszą naprawę wtryskiwaczy Bosch, Delphi, Siemens, Denso zarówno elektromagnetycznych jak i piezoelektrycznych. Możliwość wykonania testów rozpylenia, wydatku i szczelności pozwala na ocenę jakości pracy wtryskiwaczy a tym samym na potwierdzenie lub wykluczenie ich wpływu na nieprawidłową pracę silnika.

Dostarczone dane pozwalają na kontrolę wtryskiwaczy zarówno przed jak i po wykonaniu ich naprawy. Podświetlana komora umożliwia dokładną obserwację testu szczelności i rozpylania a automatycznie opróżniane menzurki do obserwacji wydatku i przelewu wtryskiwacza znacznie ułatwiają i przyspieszają proces kontroli wtrysków.

Zobacz więcej informacji na temat Testera wtryskiwaczy Magneti Marelli DS2

Naprawa Pomp Wysokiego Ciśnienia Common Rail

2012-03-15 10:20:20,

Serwis Hoffman

Regeneracji wysokociśnieniowej pompy mogą dokonać mechanicy specjalizujący się w tego typu naprawach. Pomimo, że pierwsza wersja pompy Bosch CP1 wydaje się nie być skomplikowana, to jest w niej kilka trudnych zadań do wykonania. Jedno z nich to skręcenie pompy odpowiednimi siłami. Często po nieumiejętnym zmontowaniu do wymiany należy przeznaczyć płytkę uszczelniającą (dekiel) sekcji tłoczącej, ponieważ nie można uszczelnić pompy.

Sama weryfikacja jest bardzo ważna. Należy określić stan tulejek wałka głównego, poddać weryfikacji sekcję tłoczącą, oraz zaworki ssąco-tłoczące, jak i inne elementy. W tym celu należy wykorzystać techniczny mikroskop, a także ultradźwiękową myjkę.

Ciąg dalszy tego ciekawe tematu znajduje się na stronie: naprawa pomp wtryskowych common rail w autach osobowych i samochodach ciężarowych.

Sterowanie Doładowaniem Turbosprężarki

2012-03-14 17:44:53,

Serwis Hoffman

W ostatnich latach rynek motoryzacyjny bardzo szybko się rozwija. Stosowane są coraz nowsze rozwiązania w wielu różnych układach i urządzeniach. Również turbosprężarki uległy ogromnym zmianom. Zaczęto zmieniać ich regulacje i sterowanie co wpłynęło na ich wydajność. Na początku regulacja doładowania była sterowana mechanicznie. Ciśnienie jakie wytworzyła turbina trafiało na zawór upustowy i zamykało lub otwierało klapę regulującą ilość spalin. W ten sposób turbosprężarka nie „przeładowywała”. Każdy taki zawór był wyregulowany na dane ciśnienie, ustalone przez producenta silnika.

Następnym podobnym do poprzedniego sterowania był układ pneumatyczny podciśnieniowy. Działanie jego było bardziej skomplikowane ponieważ z pompy próżniowej (podciśnieniowej) podciśnienie trafiało na elektropneumatyczny zawór, a dalej do zaworu regulacyjnego który znajdował się na turbosprężarce. W tym typie turbosprężarki doładowanie było regulowane poprzez klapkę upustową, ale musimy pamiętać, że zamykanie klapy upustowej następowało dopiero wtedy gdy na zaworze upustowym pojawiło się podciśnienie. Gdy doładowanie zostało osiągnięte sterownik na podstawie informacji z czujnika ciśnienia doładowania zamykał elektrozawór i ilość podciśnienia na zaworze turbiny była w zależności od potrzeb zwiększana lub zmniejszana. Więcej na ten temat w dziale: Regulacja Turbosprężarek

Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą: serwisu Hoffman - Naprawa Silników Samochodów Ciężarowych