Hoffman - Barłoga Rajd Rzeszowiak
Polonez Hoffman/Barłoga na odcinku specjalnym

Polonez Hoffman/Barłoga na odcinku specjalnym

2. Rajd Rzeszowiak został przywitany piękną pogodą i tak też się zakończył. Park Serwisowy był zlokalizowany na terenie Rynku w Boguchwale co było dużym udogodnieniem dla zawodników i ich zespołów ze względu na bliskość zaplecza typu toalety, kawiarenka itp.

W rajdzie wystartowało 41 załóg rajdowych w tym 18 w cyklu Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. W tej grupie można było zobaczyć perełki z dawnego rajdowego świata jak Lancia Delta HF Integrale, Audi Quattro, Lancia Fulvia Coupe, oraz historyczne rajdówki z bloku wschodniego; Łada 2107 VFTS, Fiaty 126p, Fiat 125p, oraz Polonezy 2000 Rally.

Jednym z tych polonezów w barwach Walter Wolf grupy IV (lata siedemdziesiąte Walter Wolf to zespół Formuły 1) wystartowała załoga Hoffman / Barłoga, zawodnicy Automobilklubu Rzeszowskiego.

Główny Mechaniki zespołu Zdzisław Wróbel podczas kontroli ciśnienia w oponach

Główny Mechaniki zespołu Zdzisław Wróbel podczas kontroli ciśnienia w oponach

Paweł Hoffman: W rajdzie wystartowałem z pewnymi obawami bo ostatni rok obfitował nieukończonymi zawodami, jednak tym razem wszystko zagrało. Przede wszystkim auto spisywało się na medal pod względem technicznym. Charakter jazdy miałem spokojny i wyważony, a po za urwanym prawym lusterkiem na końcówce pierwszego OS-u Niechobrz i lekko uszkodzonej feldze w Szkodnej nie było żadnych przygód. Pomimo że mieliśmy pełne zaplecze warsztatowe Berner to korzystaliśmy jedynie z ciśnieniomierza i miernika temperatury opon. Do trudniejszych elementów zmagań należała ciasna szykana w Niechobrzu, gdzie we znaki dawał się brak wspomagania kierownicy co wpłynęło na przesunięcie opon i punkty karne. Za to OS Szkodna był w niektórych partiach bardzo szybki i szybkie były dwie postawione szykany. Generalnie jestem bardzo zadowolony z 5 –go miejsca w generalce HRPP i super współpracy z Marcinem.

Przeczytaj: Benzynowe Pompy Wtryskowe do zabytkowych Mercedesów SL, 230, 250, 280, 600

 

Hoffman - Barłoga Rajd RzeszowiakMarcin Barłoga: to już kolejna edycja Rzeszowiaka w której zasiadam na prawym fotelu Poloneza. Odcinki specjalne tegorocznego rajdu okazały się bardzo wymagające, auto dzielnie znosiło ich trud, a współpraca załogi układała się bardzo dobrze. To wszystko zaowocowało dobrym miejscem na koniec imprezy. Po całodniowych zmaganiach w HRPP byliśmy najszybsi wśród załóg startujących autami Polskiej produkcji a nasz FSO Polonez okazał się najstarszym Polskim autem na mecie rajdu. Za te nasze wspólne sukcesy udekorowani zostaliśmy pucharami ufundowanymi odpowiednio przez Classicauto i Automobilistę; było to dla nas miłe zaskoczenie na koniec rajdu. Cieszę się, że Polskie rajdy ewaluują, że powstają takie inicjatywy jak HRPP. Jest dużo hobbystów, którzy chcą czasem przewietrzyć swoje klasyki, na Rzeszowiaku mieliśmy tego potwierdzenie. Mam nadzieję, że w przyszłości pomysł będzie kontynuowany a ja sam znów staną na starcie do podobnej imprezy

Fot. Kamil Bać, Ludera

W sezonie 2016 załoga Hoffman/Barłoga współpracuje z: www.hoffman.auto.pl – REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK, www.berner.plwww.automobilista.com.plwww.classicauto.pl,www.kronikarajdow.plwww.mlodzi.rzeszow.plwww.boguchwala.pl – Miasto Boguchwała

Załogi z południowej Polski, Fiat 125p 1800 (Lenart/Kuta), Polonez 2000 Rally (Galant/Firszt), Polonez 2000 Walter Wolf (Hoffman/Barłoga)

Załoga Automobilklubu Rzeszowskiego, Paweł Hoffman i Marcin Barłoga wystartowała w bardzo ciekawym rajdzie Rallye Praha Revival w sąsiednich Czechach. Do rywalizacji zgłosiło się 171 załóg w tym dziesięć z Polski, wśród których można było zobaczyć wielu mistrzów poprzednich dziesięcioleci jak Adam Polak, Tomasz Ciecierzyński i inni. Wszyscy uczestnicy mogli startować autami rajdowymi jednak z dawnych epok. Można było tam zobaczyć historyczne Renault 5, Ferrari 308 GTB, Škodę 130 LR, Škodę

RALLYE PRAHA REVIVAL fot. Qba Żołędowski

RALLYE PRAHA REVIVAL fot. Qba Żołędowski

Octavia TC, Autobianchi A112 , Renault Alpine A110 oraz inne egzotyczne rajdówki  z całej Europy. Ważnym elementem okazało się spotkanie trzech rajdowych Polonezów w barwach FSO, co w historii motoryzacji dało drugą taką okazję. Pierwszy raz odbyło się to podczas Rajdu Nocy Muzeów w maju 2013 roku w Boguchwale.

Czytaj Więcej

Pompa wtryskowa z regulatorem pneumatycznym stosowana w pojazdach starszej generacji
Pompa wtryskowa PES6KL Mercedes 230SE

Pompa wtryskowa PES6KL Mercedes 230SE

Katalog – benzynowe pompy wtryskowe w mercedesie lata 1955-1972

 

 

 

Czytaj Więcej

Clima Tech Top Next Maxi

Zbliża się sezon na obsługę klimatyzacji – sprawdź promocję

Cena promocyjna 11 300 zł netto

Clima Tech TOP Next MAXI jest w pełni automatycznym urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji. Wbudowana baza danych pozwala znacznie przyspieszyć obsługę pojazdów. Urządzenie umożliwia w prosty sposób przeprowadzenie interwencji serwisowych na dwa sposoby: Czytaj Więcej

SuperOes WOŚP Automobilkubu Rzeszowskiego 2016

SONY DSC
Subaru Impreza

Subaru Impreza

Tegoroczny SuperOes WOŚP organizowany przez Automobilklub Rzeszowski odbył się na terenie kompleksu galerii Nowy Świat. W tym roku wśród współpracujących w organizacji imprezy znalazła się Firma Hoffman. W zawodach wzięła udział grupa fascynatów precyzyjnej jazdy, których nieraz można spotkać na odcinkach specjalnych w konkursowej jeździe samochodem. Oprócz stałych bywalców pojawiło się kilka nowych twarzy. Czytaj Więcej

Turbo

Турбокомпресором є пристрій, що складається з турбінної і компресорної частин. Має нагнітаючий ротор турбіни і компресора. Обидва ротори посаджені на спільному валу. Ротор турбіни, переважно постійно з’єднаний з валом, що потрібно з огляду на те, що з цієї сторони виступає висока температура, яка стимулює ротор вихлопних газів. Ротор компресора є елементом, який можна демонтувати, що встановлюється строго на валу і зазвичай, утримується за допомогою гайки. Посадка вала здійснюється на підшипниках ковзання, дуже рідко на інших підшипниках, напр. голкових (турбокомпресор IHI, Opel). Ротори посаджені у равликоподібних корпусах, поєднаних з випускним та всмоктувальним колекторами. Czytaj Więcej

Przykład rozkalibrowanych otworów wypływowych na przykł. wtryskiwacza Denso
Сильно пошкоджений корпус інжектор CR фірми Bosch

Сильно пошкоджений корпус інжектор CR фірми Bosch

Демонтований інжектор ми піддаємо детальній візуальній перевірці, а потім проводимо очистку даного підвузла від нагару двигунів, затверділої сажі і забруднень різного походження. Спочатку ми продовжуємо очистку традиційними методами. До елементів корпусу застосовуємо м’яку дротяну щітку, а потім очищаємо у вступній (початковій) мийці з відповідним очисним засобом, або напр. нафтою. Під час цих дій отвори надходження та випуску палива захищені спеціальними корками. Це повинно запобігти проникненню потенційних забруднень всередину інжектора CR. Czytaj Więcej

Oprogramowanie ESI Tronic, KTS – Bosch

esif

esifOprogramowanie ESI Tronic firmy Bosch wykorzystuje się w diagnostyce i naprawach pojazdów osobowych i ciężarowych. Jest to kompleksowa dokumentacja techniczna, z możliwością wyboru modułów zawierających informacje o określonej tematyce, np. wyposażenie pojazdów, naprawy mechaniczne, schematy elektryczne, itp. Każdy może dostosować zakres oprogramowania do potrzeb swojego serwisu i do najczęściej wykonywanych napraw.

Oprogramowanie ESI[tronic] charakteryzuje się szerokim pokryciem rynku i dzięki czterem aktualizacjom w roku gwarantuje dostęp do aktualnych danych.

System podzielony jest na działy:

ESI A – podstawowy

Zawiera program ESI[tronic] do poprawnej identyfikacji pojazdu i pełnego zakresu wyposażenia pojazdów w części firmy Bosch. Identyfikacja pojazdu przeprowadzona dzięki ESI[tronic]- A jest warunkiem wstępnym do korzystania z wszystkich innych rodzai ESI[tronic].

Biblioteka wyposażenia pojazdów Bosch i porównanie z innymi producentami pojazdów.
Dostęp do danych 18000 samochodów osobowych, 11.500 samochodów użytkowych, 5000 motocykli, 8000 ciągników, traktorów i pojazdów specjalnych. 95% pokrycie rynku w Europie Zachodniej w przypadku pojazdów z wyposażeniem Boscha. Zawiera także porównanie z innymi producentami.

Korzyści: wykaz pełnego wyposażenia

Dziewczyna z testerm

Szczegółowy wykaz całego wyposażenia pojazdów w części Bosch

Przejrzyste porównanie numerów zamówieniowych firmy Bosch z numerami innych wytwórców

Podział na pojedyncze podzespoły oraz kompleksowy wykaz

Informacje na temat innych pojazdów, w których dany produkt jest stosowany

Stala aktualizacja danych

 

ESI C – dane technologiczne do napraw

 

Z rozległego zakresu serii ESI(tronic) mogą Państwo skompletować optymalną kombinację dla indywidualnych potrzeb Państwa warsztatu. Przykłady:

SD/SIS to pełny zakres Diagnozy sterowników oraz instrukcji wykrywania i usuwania usterek

  • Pakiet Service (SD, M, TSB), SD Diagnoza Sterowników, Mechanika, Techniczny Serwis Informacyjny
  • Pakiet Mechanik (SD, SIS, M, TSB), SD Diagnoza Sterowników, SIS System Informacji Serwisowych, Mechanika, Techniczny,Serwis Informacyjny
  • Pakiet Elektric (SD, SIS, P, TSB), SD Diagnoza Sterowników, SIS System Informacji, Serwisowych, Schematy elektryczne – systemy bezpieczeństwa i komfortu, Techniczny Serwis Informacyjny
  • Profipaket (SD, SIS, M, P, TSB), SD Diagnoza Sterowników, SIS System Informacji Serwisowych, Mechanik, Schematy elektryczne – systemy bezpieczeństwa i komfortu, Techniczny Serwis Informacyjny

Więcej informacji o oprogramowaniu znajdziesz na: www.esklep.hoffman.auto.pl 

Dla szkół technicznych specjalne ceny na użytkowanie stałe, systematycznie aktualizowane – poproś o cennik dla szkoły poprzez kontakt

Tłok Volkswagena LT - uszkodzenie wskutek nieszczelności rozpylacza

W samochodach grupy francuskiej, oraz w fordach można spotkać wtryskiwacze trzech marek. Najczęstsze to są oczywiście Bosch, a za nimi znajdują się Siemens i Denso.

Wtryskiwacz Denso

Wtryskiwacz Denso

Wtryskiwacze Denso są montowane we większości pojazdów o japońskiej specyfikacji, jednak są one popularne także w autach Peugeot Boxer, Citroen Jumper czy Ford Transit 2,2 TDCi. W odróżnieniu od systemów Delphi i Siemens, Denso jak i Bosch są o wiele trwalsze jeśli chodzi o wprowadzenie do zbiornika zanieczyszczonego paliwa. Pomimo tego systemy Common Rail są bardziej czułe na nieodpowiednie paliwo niż systemy tradycyjnego wtrysku paliwa.

Ważne dla użytkowników Peugeot Boxer, Citroen Jumper i Ford Transit z silnikami 2.2 diesel

Po naprawie lub wymianie pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy należy dokonać adaptacji tych podzespołów urządzeniem diagnostycznym – można to wykonać przy pomocy oryginalnego urządzenia Denso DST-PC, które posiada nasza firma Serwis Hoffman

Czytaj Więcej

Przegląd Zimowy auta – promocja 10 zł

Mercedes CS 300

 

Promocja Zimowa !!!300x199x1-performance-upgrades-300x199

Zapraszamy na przegląd Twojego Auta za jedyne 10,00 zł: Czytaj Więcej