SuperOes WOŚP Automobilkubu Rzeszowskiego 2016

SONY DSC
Subaru Impreza

Subaru Impreza

Tegoroczny SuperOes WOŚP organizowany przez Automobilklub Rzeszowski odbył się na terenie kompleksu galerii Nowy Świat. W tym roku wśród współpracujących w organizacji imprezy znalazła się Firma Hoffman. W zawodach wzięła udział grupa fascynatów precyzyjnej jazdy, których nieraz można spotkać na odcinkach specjalnych w konkursowej jeździe samochodem. Oprócz stałych bywalców pojawiło się kilka nowych twarzy. Czytaj Więcej

Turbo

Турбокомпресором є пристрій, що складається з турбінної і компресорної частин. Має нагнітаючий ротор турбіни і компресора. Обидва ротори посаджені на спільному валу. Ротор турбіни, переважно постійно з’єднаний з валом, що потрібно з огляду на те, що з цієї сторони виступає висока температура, яка стимулює ротор вихлопних газів. Ротор компресора є елементом, який можна демонтувати, що встановлюється строго на валу і зазвичай, утримується за допомогою гайки. Посадка вала здійснюється на підшипниках ковзання, дуже рідко на інших підшипниках, напр. голкових (турбокомпресор IHI, Opel). Ротори посаджені у равликоподібних корпусах, поєднаних з випускним та всмоктувальним колекторами. Czytaj Więcej

Przykład rozkalibrowanych otworów wypływowych na przykł. wtryskiwacza Denso
Сильно пошкоджений корпус інжектор CR фірми Bosch

Сильно пошкоджений корпус інжектор CR фірми Bosch

Демонтований інжектор ми піддаємо детальній візуальній перевірці, а потім проводимо очистку даного підвузла від нагару двигунів, затверділої сажі і забруднень різного походження. Спочатку ми продовжуємо очистку традиційними методами. До елементів корпусу застосовуємо м’яку дротяну щітку, а потім очищаємо у вступній (початковій) мийці з відповідним очисним засобом, або напр. нафтою. Під час цих дій отвори надходження та випуску палива захищені спеціальними корками. Це повинно запобігти проникненню потенційних забруднень всередину інжектора CR. Czytaj Więcej

Oprogramowanie ESI Tronic, KTS – Bosch

esif

esifOprogramowanie ESI Tronic firmy Bosch wykorzystuje się w diagnostyce i naprawach pojazdów osobowych i ciężarowych. Jest to kompleksowa dokumentacja techniczna, z możliwością wyboru modułów zawierających informacje o określonej tematyce, np. wyposażenie pojazdów, naprawy mechaniczne, schematy elektryczne, itp. Każdy może dostosować zakres oprogramowania do potrzeb swojego serwisu i do najczęściej wykonywanych napraw.

Oprogramowanie ESI[tronic] charakteryzuje się szerokim pokryciem rynku i dzięki czterem aktualizacjom w roku gwarantuje dostęp do aktualnych danych.

System podzielony jest na działy:

ESI A – podstawowy

Zawiera program ESI[tronic] do poprawnej identyfikacji pojazdu i pełnego zakresu wyposażenia pojazdów w części firmy Bosch. Identyfikacja pojazdu przeprowadzona dzięki ESI[tronic]- A jest warunkiem wstępnym do korzystania z wszystkich innych rodzai ESI[tronic].

Biblioteka wyposażenia pojazdów Bosch i porównanie z innymi producentami pojazdów.
Dostęp do danych 18000 samochodów osobowych, 11.500 samochodów użytkowych, 5000 motocykli, 8000 ciągników, traktorów i pojazdów specjalnych. 95% pokrycie rynku w Europie Zachodniej w przypadku pojazdów z wyposażeniem Boscha. Zawiera także porównanie z innymi producentami.

Korzyści: wykaz pełnego wyposażenia

Dziewczyna z testerm

Szczegółowy wykaz całego wyposażenia pojazdów w części Bosch

Przejrzyste porównanie numerów zamówieniowych firmy Bosch z numerami innych wytwórców

Podział na pojedyncze podzespoły oraz kompleksowy wykaz

Informacje na temat innych pojazdów, w których dany produkt jest stosowany

Stala aktualizacja danych

 

ESI C – dane technologiczne do napraw

 

Z rozległego zakresu serii ESI(tronic) mogą Państwo skompletować optymalną kombinację dla indywidualnych potrzeb Państwa warsztatu. Przykłady:

SD/SIS to pełny zakres Diagnozy sterowników oraz instrukcji wykrywania i usuwania usterek

  • Pakiet Service (SD, M, TSB), SD Diagnoza Sterowników, Mechanika, Techniczny Serwis Informacyjny
  • Pakiet Mechanik (SD, SIS, M, TSB), SD Diagnoza Sterowników, SIS System Informacji Serwisowych, Mechanika, Techniczny,Serwis Informacyjny
  • Pakiet Elektric (SD, SIS, P, TSB), SD Diagnoza Sterowników, SIS System Informacji, Serwisowych, Schematy elektryczne – systemy bezpieczeństwa i komfortu, Techniczny Serwis Informacyjny
  • Profipaket (SD, SIS, M, P, TSB), SD Diagnoza Sterowników, SIS System Informacji Serwisowych, Mechanik, Schematy elektryczne – systemy bezpieczeństwa i komfortu, Techniczny Serwis Informacyjny

Więcej informacji o oprogramowaniu znajdziesz na: www.esklep.hoffman.auto.pl 

Dla szkół technicznych specjalne ceny na użytkowanie stałe, systematycznie aktualizowane – poproś o cennik dla szkoły poprzez kontakt

Tłok Volkswagena LT - uszkodzenie wskutek nieszczelności rozpylacza

W samochodach grupy francuskiej, oraz w fordach można spotkać wtryskiwacze trzech marek. Najczęstsze to są oczywiście Bosch, a za nimi znajdują się Siemens i Denso.

Wtryskiwacz Denso

Wtryskiwacz Denso

Wtryskiwacze Denso są montowane we większości pojazdów o japońskiej specyfikacji, jednak są one popularne także w autach Peugeot Boxer, Citroen Jumper czy Ford Transit 2,2 TDCi. W odróżnieniu od systemów Delphi i Siemens, Denso jak i Bosch są o wiele trwalsze jeśli chodzi o wprowadzenie do zbiornika zanieczyszczonego paliwa. Pomimo tego systemy Common Rail są bardziej czułe na nieodpowiednie paliwo niż systemy tradycyjnego wtrysku paliwa.

Ważne dla użytkowników Peugeot Boxer, Citroen Jumper i Ford Transit z silnikami 2.2 diesel

Po naprawie lub wymianie pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy należy dokonać adaptacji tych podzespołów urządzeniem diagnostycznym – można to wykonać przy pomocy oryginalnego urządzenia Denso DST-PC, które posiada nasza firma Serwis Hoffman

Czytaj Więcej

Przegląd Zimowy auta – promocja 10 zł

Mercedes CS 300

 

Promocja Zimowa !!!300x199x1-performance-upgrades-300x199

Zapraszamy na przegląd Twojego Auta za jedyne 10,00 zł: Czytaj Więcej

Wymiana opon

W okresie 5 listopada – 18 listopada 2015 w firmie Hoffman będzie można wymienić opony z dodatkową super promocją:

Podłączenie testera diagnostycznego GRATIS Czytaj Więcej

SONY DSC

Regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy

Trochę historii:

Pompa wtryskowa Deutz

Pompa wtryskowa Deutz do silnika stacjonarnego

Odkąd zaczęto produkować pojazdy z napędem silnikowym, wymyślano przeróżne jednostki napędowe i paliwa do nich stosowane. W latach dwudziestych XX wieku za przyszłość w motoryzacji uznano silniki diesla, a w temat mocno uderzył Robert Bosch. W 1922 roku rozpoczęły się prace na całego, a już w 1924 roku testowano pompę wtryskową w samochodzie ciężarowym.

Czytaj Więcej

Wtryskiwacz 3 faza
Mocno uszkodzony korpus wtryskiwacz CR firmy Bosch

Mocno uszkodzony korpus wtryskiwacz CR firmy Bosch

Zdemontowany wtryskiwacz poddajemy dokładnej weryfikacji wizualnej, a następnie przeprowadzamy oczyszczanie takiego podzespołu z nagarów silnikowych, stwardniałej sadzy i zanieczyszczeń różnego pochodzenia. Najpierw kontynuujemy oczyszczanie tradycyjnymi metodami. Do elementów korpusu używamy miękkiej szczotki drucianej, a następnie oczyszczamy w myjce wstępnej z odpowiednim środkiem czyszczącym, lub np. naftą. Podczas tych czynności otwory wlotu i wyloty paliwa są zabezpieczone specjalnymi korkami. Ma to zapobiec przedostawaniu się potencjalnych zanieczyszczeń do wnętrza wtryskiwacza CR. Czytaj Więcej

SONY DSC

Turbosprężarką nazwiemy urządzenie składające się z części turbinowej i sprężarkowej. Posiada napędzający wirnik turbiny i wirnik sprężarkowy. Oba wirnik sąSONY DSC osadzone na wspólnym wale. W większości wirnik turbiny jest na stałe zespolony w wałkiem, co jest potrzebne ze względu że z tej strony występuje wysoka temperatura napędzających wirnik spalin. Wirnik sprężarkowy jest elementem demontowalnym, mocowanych ściśle na wałku i zazwyczaj utrzymany za pomocą nakrętki. Wałek jest osadzony na łożyskach ślizgowych, bardzo rzadko na innych łożyskach np. igiełkowych (turbosprężarka IHI, Opel). Wirniki są osadzone w ślimakowych obudowach połączonych z kolektorami; wydechowym i ssącym.

Czytaj Więcej